ncepe o nou sptmn de proteste i convulsii sociale, care zguduie din temelii societatea i economia romneasc.

Poliia i jandarmeria sunt n alert maxim, serviciile speciale ascult telefoanele i comunicaiile tuturor celor care mai au un dram de suflu civic n ei, mai ceva ca pe vremea mpucatului.

A trecut momentul promisiunilor electorale, acum PSD-ul i mogulii ce au spoliat ara asmut din umbr populaia revoltat la mari micri de strad. Vnzoleal i disperare mult, srcie i lips de speran pe de-o parte, de cealalt parte, a politicienilor, calcule ascunse, incontien criminal, sperane secrete de remanieri guvernamentale, de lovituri de palat. Nebunie curat !

n tot acest talme balme fr noim, de comentatori, „anal-iti” i tot felul de guriti i pupincuriti de profesie, ce fac spume la gur la televizor, ridicnd micii lor pumni neputincioi, (care n-au muncit o or n viaza lor), n numele populaiei disperate, fr nici un fel de soluii, nimeni nu mai nelege nimic, zgomotul de fond acoper esena problemei i totul se pierde ntr-o imens cacofonie, n timp ce carul triumfal al dezastrului numit „msuri guvernamentale anti-criz marca FMI” condamn la pieire categorii ntregi de romni (bolnavii i pensionarii n special).

Guvernul, n frunte cu Traian Bsescu, joac un joc al surzilor, ducnd la ru sfrit i sap de lemn o ar ntreag, n numele „msurilor anti-criz”.

C aceti oameni care ne conduc nu au habar despre ce fac, se vede cu ochiul liber, din declaraiile lor, din incontiena i prostia de care dau dovad, din inconsecvena n msuri i lipsa de legtur dintre vorbele i faptele lor.

Fiind nscui ca „ceteni captivi” n acest stat ru-condus, am ncetat s ne punem sau nu ne-am pus niciodat cteva ntrebri eseniale care in desigur, de teroria general a dreptului i domeniul dreptului constituional, dar care acum sunt la fel de actuale i stringente ca i ntrebrile filosofice eterne: „Cine sunt, de unde vin i unde m duc !?”

Ce mai este astzi Statul ? La modul esenial, Statul este modalitatea de organizare a unei colectiviti unite din timpuri imemoriale pe criterii de ras, limb, tradiii i snge, ce corespunde (sau ar trebui s corespund) nevoilor i aspiraiilor cetenilor si, din punct de vedere al dezvoltrii acestora.

Statul este organizat pentru a prelua delegarea democratic a puterii majoritii, i transferului exerciiului ei temporar n mna unor oameni presupui a fi gospodari i responsabili, dedicai binelui comun al colectivitii respective.

Prin mecanismul statal, indivizii componeni ai unui stat cedeaz de bun voie o ctime a beneficiilor (ctigului) individual a fiecruia, n favoarea unui fond comun (numit Bugetul de stat), din care apoi gospodarii statului, cei delegai n acest sens de ctre majoritate, redistribuie acest „fond” pentru acoperirea unor necesiti ale populaiei, garantate prin Constituie (dreptul la via, la ngrijire medical gratuit, la asigurri sociale etc.).

Ce se ntmpl ns cnd cei care erau desemnai doar temporar s „distribuie” aceste beneficii ale civilizaiei democratice pe care cu toii le pltim, devin trdtorii acelui neam, hoii acestei avuii publice, i chiar gsesc modaliti de a permanentiza „numirea” lor la puterea decizional a unui Stat ?!

Ce se ntmpl cnd Statul este ndatorat de aceti lupi mbrcai n blni de oaie, cnd banii pltii de majoritate se duc n buzunarele doldora ale celor puini i avui, cnd minoritile celor slabi i fr aprare sunt condamnate de aceti criminali la moarte lent i chinuitoare, prin lipsuri, disperare i nfometare ?!

Din pcate, constatm pe pielea noastr un adevr amar, anume faptul c democraia nu este un dat, este un bun preios care trebuie aprat clip de clip de poftele i asalturile dumanilor din interior ct i din exteior.

Ca romni, ne-am bucurat de aa-zisa schimbare de regim din `89, dar am fcut prea puin s ne aprm drepturile i libertile pe care ansa Istoriei ni le-a druit la acel moment.

Astzi, facem n mod mecanic un lucru fr noim. Ieim n strad i ipm. i credem c asta conteaz. Sau facem grev. Iar inamicii Romniei, ai notrii, ai tuturor romnilor, i freac minile, satisfcui. Au mai ctigat fr lupt un rzboi economic, au mai ngenunchiat i supus suveranitatea unei ri. Noi i copii notri vom plti strinilor mprumuturi / datorii „istorice” pe care nimeni nu i va mai aminti pe ce sau cheltuit.

Iar guvernanii, la fel de inconteni ca i marea majoritate, vor duce la groap, n sclavie acest popor, incapabli s fac ceva pentru salvarea unei ri pe care nu au iubit-o niciodat.

Pentru c este INCONTIEN CRIMINAL s provoci sau s declanezi greve, s iei msuri care s paralizeze economia naional, fr s faci un calcul prealabil, s prevezi colapsul economic n care arunci ara prin astfel de aciuni.

De ce spun asta ?! Pi, oameni n grev nseamn oameni care nu muncesc. Dac nu muncesc, nu produc. Dac nu produc, nu pltesc impozite i taxe pe ceea ce nu au produs. Aceast „gaur” n buget, cumulat pe toat perioada de revolte i greve, va depi cumulat, ipoteticul beneficiu al „mprumutului” de la FMI din care, puini tiu c 60% nici mcar n-a intrat n Romnia ci a fost virat organismelor bancare, pentru „relansarea finanrilor ctre populaie”. Cu alte cuvinte, 60% din banii pe care noi i vom plti FMI-ului au fost dai unor bnci private, pentru ca acestea la rndul lor s ni dea nou cu mprumut !!! Ct de tmpit sau de rau-voitor trebuie s fii ca sa accepi – ca politician aa ceva, sub pretext c „scoi ara din criz” ?!

Dup cum spuneam, nu grevele sunt soluia. Prin grev, adncim mizeria economic, colapsul financiar al bugetului de stat, al nostru al tuturor, cu alte cuvinte, facem jocul inamicului.

Greva ca mijloc de protest (numit pe romnete i ncetarea lucrului), este adecvat n cazul companiilor cu capital privat, unde patronului i pas dac are pierderi, pentru c le resimte n buzunarul propriu, sunt ale lui, ca de altfel i ctigurile.

n sistemul democratic, statul este al nimnui, nimeni nu poart dect o rspundere parial pentru ceea ce se ntmpl, iar mecanismele de atragere a rspunderii sunt extrem de vagi i de ntortocheate, practic inexistente, din moment ce nici un politician nu a rspuns niciodat pentru actul su politic sau administrativ.

n aceste condiii, greva este ineficient, pentru c politicienii nu pierd nimic, ci doar i justific pierderile prin pierderi i mai mari, provocate de grevele ce la rndul lor sunt provocate de msurile lor criminale.

Astfel, intrnd ntr-un astfel de cerc vicios prost neles, statul i serviciile oferite de organizarea democratic ncep s dispar unul cte unul:

- greva n Justiie; dispare actul de justiie, apare nesigurana i dezordinea social.

- Greva n nvmnt; dispare pregtirea generaiilor viitoare, ajungem o ar de analfabei

- Greva n sntate; dispar serviciile de sntate public

- Greva n diverse ramuri economice (transporturi, pot, etc.) blocheaz i celelalte domenii de activitate private, care aduceau bani la buget.

Astfel, o grev general poate produce consecine negative de lung durat, incalculabile, asupra economiei naionale i bugetului de stat.

Tocmai de aceea, poporul japonez, din spirit de responsabilitate, a inventat „greva japonez” n care grevitii totui munceau, cutnd s nu aduc prejudicii binelui comun, de care toi ar trebui s ne bucurm, numit Stat, care ne ine departe de haos i barbarie. Da, dar japonezii erau ascultai de mprat, care la rndul lui era un om responsabil.

n cazul nostru, greva japonez este la fel de lejer ignorat de conductorii rii ca i greva normal, pentru c ei nu rspund de dezastrul pe care l pricinuiesc.

n aceast situaie, soluia la care eu m-am oprit este aceea a nesupunerii civice, a grevei fiscale n primul rnd, dar dublat de adoptarea i aderarea la un nou tip de „colectivizare”, nu n sensul cel ru al termenului, cu care ne-au obinuit comunitii, ci n sensul folosit de tiina psihologiei sociale, acela de socializare i relaionare cu restul comunictii din care facem parte, prin mijloace care s permit ntrirea economic i prosperitatea acelei comuniti.

Muli oameni de afaceri i o mulime de companii au cutat i au gsit (sau se ndreapt, uneori fr s i dea seama) ctre genul de soluii pe care le propun n cele ce urmeaz, soluii pe care nu le-am inventat eu, ci sunt universale, ele „rsar” spontan n snul oricrei colectiviti dornice s supravieuiasc.

Despre ce fel de mecanism este vorba !? Personal, ca avocat, activitatea mea principal se desfoar n domeniul dreptului comercial. Urmresc cu atenie dinamica economiei, domeniile de activitate care mai aduc profituri, soluiile pentru reducerea impozitrii excesive a activitii comercianilor, modalitile (aflate n sfera legalitii) de dezvoltare economic – pe o pia ce duce o lips tot mai acut de lichiditi.

Aa-numita „criz economic” pe care o traversm a fost provocat artificial prin blocarea unei importante pri de mas monetar – de ctre oculta financiar mondial. Acest blocaj a fost provocat dup o cretere economic fals, rezultat din dezvoltare pe baz de credit. Iei bani acum, dar n viitor trebuie s dai napoi bncii din profitul pe care estimezi c l vei avea din afacerea pe care o dezvoli cu banii bncii. Din aceast spiral a mprumuturilor niciodat restituite integral, bazat pe previziunile recuperrii investiiei pe termen mediu sau lung bazate pe certitudinea unei populaii cu putere de cumprare sntoas, a rezultat supraevaluarea bunurilor i serviciilor aflate n circulaie, i indirect inflaia. Cu toii tim perioada creditrilor, cnd preurile la terenuri, imobile, maini erau deosebit de ridicate, pentru c exista cerera artificial provocat de posibilitatea populaiei de a se mprumuta incontient la bnci…

Prin blocarea brusc a creditrilor, au nceput s dispar lichiditile din circuitul economic, i astfel, chiar dac n mod paradoxal bunurile i serviciile exist n continuare la acelai nivel, ele sunt evaluate diferit, din pricina lipsei puterii de cumprare a populaiei, care nu mai poate cumpra pe datorie (nu se mai poate mprumuta la bnci).

Spre exemplu, n domeniul dezvoltrii imobiliare, crahul financiar este cel mai evident. S-au luat credite, s-au cumprat terenuri la preuri fabuloase (datorit concurenei), s-a construit enorm, iar acum chiar dac exist cerere i chiar putere de cumprare real (bazat pe bunuri i servicii), oamenii nu au banii necesari s cumpere.

n tot acest mecanism, Statul a ajuns s se roage de bnci pentru a credita populaia, ba mai mult, a ajuns s dea „ajutoare” nerambursabile din bani publici bncilor, pentru ca acestea s reia creditrile ctre populaie.

O concluzie clar se desprinde din situaia prezentat. Valoarea unor bunuri i servicii, posibilitatea de dobndire a acestora DEPINDE de punerea n circulaie a unor hrtii numite „bani”, iar cei ce controleaz emisiunea i circulaia acestor etaloane fictive ale puterii reale de comprare a bunurilor i serviciilor, sunt bncile.

Suntem n situaia paradoxal, de a spune – citndu-l pe Sheldon Emry (lucrarea „Biliarde pentru Bancheri, Datorii pentru populaie”) – precum o companie aerian: „Avionele noastre zboar (goale), dar nu v putem transporta pentru c nu avem bilete…”.

Soluia pentru a suplini lipsa „liantului” economic pe care l reprezint moneda, ncep s o descopere intuitiv i dezvoltatorii notri. Ea se numete moned (mijloc de plat) complementar.

Spre exemplu, un dezvoltator imobiliar are terenul, proiectul i autorizaiile, dar nu mai are banii necesari realizrii construciei sau finalizrii ei (situaie aproape generalizat la noi). Sau, chiar dac a terminat construcia, nimeni nu i-o mai nchiriaz sau cumpr din lips de bani lichizi. O soluie, n primul caz, este aceea de a gsi furnizori de servicii (construcții n acest caz) cu care s finalizeze lucrrile, ncheind cu aceștia contracte ferme prin care o parte din rezultatul final (un apartament sau mai multe, spre exemplu) le revin acestora la sfrșitul lucrrii. Astfel, poi construi cu cimentul productorului (care oricum nu i-l mai poate vinde, c nimeni nu mai cumpr din lips de bani), cu fierul altui productor, cu manopera i utilajele unui alt constructor, care accept o astfel de modalitate de plat prin schimb.

Cei care au imobile ce nu se vnd, au gsit modalitatea de a oferi cumprtorilor o gam larg de modaliti de plat, de la contracte de leasing imobiliar pn la contracte de mprumut (credite, achiziionare n rate) fr ca dezvoltatorul s poat totui desfura activiti bancare (creditare, perceperea de dobnzi, etc.)

Nimic deosebit pn aici, vei spune. Da, dar acesta este doar nceputul, zorii sistemului economic de contracarare a crizei, bazat pe eludarea folosirii unei monede controlate n totalitate de oculta financiar planetar.

Mai departe, n acea comunitate de afaceri, de bunuri i servicii, oamenii nu sunt nevoii s atepte fructificarea acestor schimbrui, ci la rndul lor le transmit, le tranzacioneaz mai departe prin diverse metode (compensri, alte schimmburi, sau chiar punerea n circulaie independent a unor alte mijloace de plat).

Exemple de acest fel au existat i exist pretutindeni: n anii 1920, cnd marca german cunoscuse o hiperinflaie, multe orae germane ncepuser s emit i s foloseasc propria lor moned de schimb.

Sute de comuniti din Canada, Statele Unite i Europa, au fcut acelai lucru, n timpul Marii Depresii, cnd omajul atinsese cote astronomice datorit lipsei de moned. Practic, exista for de munc i o grmad de treab de fcut, dar nu exista pe pia moneda necesar schimbului echitabil ntre munc i servicii.

n 1995, Argentina a intrat n faliment, datorit „ajutorului” FMI. Comuniti unite au creat un sistem de barter local i nceput s pun atunci n circulaie bonuri (tichete) ce aveau reprezentarea unor bunuri i servicii, i cu ajutorul crora se puteau achiziiona.

Acest sistem a fost denumit ulterior Reeaua Global de Schimb (mai exact RGT – Red Global de Treque) i a devenit apoi cea mai mare reea naional de schimb de bunuri i servicii, fiind rspndit n America Central i de Sud, avnd n prezent 7 milioane de membrii i o circulaie a bunurilor evaluat la milioane de dolari pe an.

Alte msuri de acest gen au fost luate chiar de ctre autoritile locale argentiniene, care au pus n circulaie n unele zone un tip de chitane numite „debt-cancelling bonds” (bonuri de anulare a datoriilor) care aveau chiar un echivalent n peso-ul argentinian.

Cel mai cunoscut (i de succes) model de astfel de instrument de plat, numit ore (de munc) Ithaca” (Ithaca Hour), a fost lansat n anul 1991 n Statul New York – Ithaca, de ctre Paul Glover. „Ora Ithaca” este o bucat de hrtie inscripionat pe verso cu urmtorul mesaj: „Acetia sunt bani. Aceast hrtie („or”) l ndreptete pe posesorul acestea s primeasc o or de munc, sau valoarea ei negociat n bunuri i servicii. „Ora Ithaca” stimuleaz afacerile locale, prin recircularea bogiei noastre pe plan local, i ajut la crearea de noi locuri de munc. „Ora Ithaca” este bazat pe capital real: priceperea noastr, muchii notri, uneltele noastre, pduri, cmpii i ruri.

O „Ora Ithaca” este considerat a fi echivalentul a 10 USD, iar serviciile spcializate sunte evaluate n multiplii ai „orei”. O dat la cteva luni, o publicaie listeaz bunurile i serviciile din comunitatea respectiv pe care oamenii doresc s le tranzacioneze pe „ore”, i exist chiar i o banc a „orei”, iar n prezent exist n circulaie milioane de „ore”, cu care oamenii din comunitatea respectiv pot plti servicii medicale, produse i chiar chirii… Un astfel de sistem funcioneaz foarte bine n paralel cu circulaia monedei oficiale, dar i-a dovedit utilitatea, comunitile respective realiznd chiar o cretere economic nsemnat, spre deosebire de vecinii lor care nu au adoptat un astfel de sistem local.

Bazele acestui circuit paralel fundamenteaz i modelul economic polonez, Polonia fiind din acest motiv, pn n prezent singura ar european cu cretere economic real pe timp de criz. Acesta este de altfel motivul real pentru care conducerea statului Polonez, n frunte cu preedintele rii Lech Kaczynski, au fost asasinai n „accidentul aviatic” in apropierea aeroportului Smolensk.

N CONCLUZIE: Dac politicienii care conduc acest Stat nu vor s mai distribuie echitabil bogia trii i impozitul strns de la noi toi, nu avem dect un mijloc de a-i obliga s fac acest lucru: de astzi nainte, s ncetm a mai plti ctre Stat impozite i taxe, amenzi i orice alte sume de bani, pn cnd nu vor nceta msurile de spoliere naional, msurile de genocid al pensionarilor i bolnavilor. S revenim la organizarea n colectiviti mici, s ne protejm nuntrul comunitilor noastre, familii, blocuri, sate, orae chiar, s ne ajutm unii pe alii. S nu mai hrnim acest cancer al societii numit „aparat de stat”, s l lsm s moar, s l ocolim, gsind resursele locale pentru organizarea comunitar.

Pentru c, dect s ne omoare mai trziu Statul, ca bolnavi sau ca pensionari, mai bine s l „omorm” noi pe el, ct suntem n puterea de a o face, prin refuzul nostru de al mai hrni.

O asemenea atitudine, adoptat la nivel naional i internaional va duce la prbuirea sistemului mafiot al ocultei financiare internaionale, a crei putere este bazat doar pe simpla convenie general acceptat a valorii pe care noi o dm banilor emii fr acoperire n bunuri i servicii.

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *