Cutnd s aflu pe site-ul Senatului informații despre data și ora la care vor fi audiați n Comisia Permanent Juridic a Senatului Romniei candidații la Consiliul Superior al Magistraturii – propuși de ctre ONG-uri, am dat de alte bazaconii, despre care nu pot s tac.
Interesant fenomen. Nu mai poți intra pe site-ul unei instituții de stat fr s dai de vre-o mgrie, abuz instituționalizat sau ncercare de furciune a bugetului public.
Exemplu ce urmeaz confirm din pcate aceast observație.
Pe prima pagin a site-ului Senatului clipește ademenitor un link intitulat ”Propuneri legislative aflate n consultare public”. Curios ca tot romnul, s vd și eu ce ne mai pregtesc aleșii țrii, am intrat pe acea secțiune. Mi-a atras atenția dezbaterea referitoare la propunerea legislativ pentru modificarea i completarea Legii 95/2006 privind sistemul sanitar. Propunerea este inițiat de domnii Frncu Emilian Valentin – senator PNL; Amet Aledin – deputat UDTTMR (minoritãti); Ciobanu Gheorghe – deputat PD-L; Dugulescu Marius Cristinel – deputat PD-L; Giurgiu Mircia – deputat PD-L; Grosaru Mircea – deputat RO.AS.IT (minoritãti); Movil Petru – deputat PD-L.
Propunerea de modificare a legii sntții nu vizeaz – cum m-aș fi putut aștepta, simplificarea sistemului de asigurri de sntate sau msuri pentru deblocarea ctre farmacii a sumelor necesare pentru medicamentele compensate (veșnica problem a sistemului nostru sanitar).
Nu fac dect s propun o modalitate și mai strict de control politic al algoritmului de numire a managerilor de spitale, cei care taie și spnzur n sistemul sanitar (și care dispun dup bunul plac de fondurile acestora).
Strigtor la cer este ns urmtorul articol din propunerea legislativ (http://webapp.senat.ro/pdf/10b531FG.pdf):

Articolul 196 se modific i va avea urmtorul cuprins:

,,Art. 196 – In situaia n care spitalul public nu are angajat personal propriu sau personalul angajat este insuficient, pentru acordarea asistenei medicale corespunztoare structurii organizatorice aprobate n condiiile legii, poate ncheia contracte de prestri servicii pentru asigurarea acestora, pina la ocuparea prin concurs a posturilor vacante“.

Cu alte cuvinte, dac spitalul – spre exemplu, nu are suficienți medici sau asistente (tocmai ce au mai disponibilizat din ei – pentru c a cerut-o FMI-ul n baza programului de reducere a cheltuielilor bugetare), spitalul (adic managerul acestuia) – care poate fi și o persoan juridic – adic o firm a cuiva (deținut de cineva, poate chiar printr-un offshore) – poate angaja firme de prestri servicii medicale. Pe banii cui, ne ntrebm ?
Și astfel, se va ajunge la situația hilar de a da afar medici și asistente din sistem, pltiți cu 15 milioane pe lun, ca s i angajeze la ”privat”, iar ”privatul” ncheie contractul cu spitalul. Binențeles, valoarea contractului – pe cap de medic sau asistenț angajat prin firma de prestri servicii va depși CU MULT salariul pe care spitalul l-ar fi pltit medicului.
Cine are de cștigat din asta ? Evident cei din spatele ”firmei de prestri servicii” medicale.
Cine sunt cei care au de pierdut ? n primul rnd medicii, aflați n fața unei concurențe neloiale. Și nu n ultimul rnd, bugetul Ministerului Sntții, jefuit prin aceast inovație de șemenari isteți.
n final, costurile crescute ale serviciilor medicale umflate de comisioanele ”prestatorilor de servicii” vor fi resimțite tot de ctre contribuabilul srcit.

,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *