Eterna, țepara și fascinanta Românie…

Postez sub acest titlu câteva idei, frânturi din mesajul primit de la un prieten. O mică secvență, o radiografie de o clipă a comerțului ”românesc”, plin de ”oferte” și ”promoții” tentante.

Soția mea a primit vineri un apel de la serviciul clienți cosmote. O domnișoară i-a adus la cunoștiință că abonamentul încheiat cu contract pe o durată de 2 ani este pe cale să îi expire, iar cosmote ar fi încântat să îi ofere o prelungire a abonamentului, cu o promoție pe măsura fidelității de vechi client, anume un vaucer de 130 euro pentru achiziționarea unui produs din magazinele partenere cosmote (Germanos sau Internity).
Soția mea n-a închis un ochi toată noaptea cu gândul la noul telefon pe care urma să și-l cumpere a doua zi, cu vaucerul cosmote.
Intrasem pe net și găsisem la magazinele internity o mega-ofertă, telefoane reduse la 80% din preț, conform catalogului alăturat.
Fericiți de asemenea noroc nesperat, am pus benzină la mașină, hotărâți să batem tot Bucureștiul, până vom găsi magazinul internity care să aibă ”în limita stocului disponibil” oferta promisă.
Ne-am oprit la magazinul internity din Orhideea, unde am întrebat mai întâi de un Nokia N96 redus de la 1962 lei la 699 lei (taman cât vauceru nostru, plus acolo, de-o bere). Am cerut telefonul, la care vânzătorul, ne-a răspuns plictisit că nu mai au. Am cerut un Sony Ericsson, dar nici acela un se mai afla pe stoc. Am întrebat atunci ce telefon din cele aflate la reducerea de 80% se mai află pe stoc. Răspunsul năucitor a fost ”NICI UNUL.” Simțindu-ne ”trădați în dragostea” noastră de chilipiruri tehnologice, am întrebat dacă poate intra de pe computer pe fișierul de stocuri de la rețeaua de magazine internity din București, pentru a ne spune la ce magazine se mai găsesc telefoanele din promoție. Răspunsul a venit prompt: ”He he, credeți că sunteți primii care întrebați !? LA NICI UN MAGAZIN”. Apoi, ne-a explicat că oferta a fost valabilă ”în limita stocului disponibil”, adică uneori au avut doar un singur telefon la promoție (sau nici unul). Ne-am mai fâțâit un pic prin magazin, dezamăgiți ca niște copii cărora li s-au furat cadourile de Crăciun, dar nu am putut identifica nici un telefon de care să ne putem apropia cu umilul nostru buget de familie, și așa subțiat de sărbătorile noului an. În schimb, am văzut un alt cuplu care veniseră pentru aceeași ofertă și care, din lipsă de altceva, au cumpărat o pocnitoare de telefon, doar ca să nu plece cu mâna goală.
Atunci am înțeles de ce se spune că ”reclama este sufletul comerțului”. După mega-vânzările din decembrie, când au rămas cu rafturile goale, oamenii nu am mai refăcut stocurile, ci doar au primenit reclama. Nu contează că e un pic mincinoasă și că nu mai au nici un telefon din ofertă la vânzare, sau că nu l-au avut deloc de la începutul așa-zisei promoții. Oricum e ianuarie, ”lună moartă” pentru comercianți, și își permit să stea cu stocurile goale. În schimb, mirajul reducerii la 80% din preț, ”oferta” e bine mersi în continuare pe siteul Cosmote și al Internity.

  • Ilie

    Acelasi lucru a fost valabil si la Timisoara ! Si defapt in toata tara tepurilor de toate felurile = Romania !