Postez sub acest titlu cteva idei, frnturi din mesajul primit de la un prieten. O mic secvenț, o radiografie de o clip a comerțului ”romnesc”, plin de ”oferte” și ”promoții” tentante.

Soția mea a primit vineri un apel de la serviciul clienți cosmote. O domnișoar i-a adus la cunoștiinț c abonamentul ncheiat cu contract pe o durat de 2 ani este pe cale s i expire, iar cosmote ar fi ncntat s i ofere o prelungire a abonamentului, cu o promoție pe msura fidelitții de vechi client, anume un vaucer de 130 euro pentru achiziționarea unui produs din magazinele partenere cosmote (Germanos sau Internity).
Soția mea n-a nchis un ochi toat noaptea cu gndul la noul telefon pe care urma s și-l cumpere a doua zi, cu vaucerul cosmote.
Intrasem pe net și gsisem la magazinele internity o mega-ofert, telefoane reduse la 80% din preț, conform catalogului alturat.
Fericiți de asemenea noroc nesperat, am pus benzin la mașin, hotrți s batem tot Bucureștiul, pn vom gsi magazinul internity care s aib ”n limita stocului disponibil” oferta promis.
Ne-am oprit la magazinul internity din Orhideea, unde am ntrebat mai nti de un Nokia N96 redus de la 1962 lei la 699 lei (taman ct vauceru nostru, plus acolo, de-o bere). Am cerut telefonul, la care vnztorul, ne-a rspuns plictisit c nu mai au. Am cerut un Sony Ericsson, dar nici acela un se mai afla pe stoc. Am ntrebat atunci ce telefon din cele aflate la reducerea de 80% se mai afl pe stoc. Rspunsul nucitor a fost ”NICI UNUL.” Simțindu-ne ”trdați n dragostea” noastr de chilipiruri tehnologice, am ntrebat dac poate intra de pe computer pe fișierul de stocuri de la rețeaua de magazine internity din București, pentru a ne spune la ce magazine se mai gsesc telefoanele din promoție. Rspunsul a venit prompt: ”He he, credeți c sunteți primii care ntrebați !? LA NICI UN MAGAZIN”. Apoi, ne-a explicat c oferta a fost valabil ”n limita stocului disponibil”, adic uneori au avut doar un singur telefon la promoție (sau nici unul). Ne-am mai fțit un pic prin magazin, dezamgiți ca niște copii crora li s-au furat cadourile de Crciun, dar nu am putut identifica nici un telefon de care s ne putem apropia cu umilul nostru buget de familie, și așa subțiat de srbtorile noului an. n schimb, am vzut un alt cuplu care veniser pentru aceeași ofert și care, din lips de altceva, au cumprat o pocnitoare de telefon, doar ca s nu plece cu mna goal.
Atunci am nțeles de ce se spune c ”reclama este sufletul comerțului”. Dup mega-vnzrile din decembrie, cnd au rmas cu rafturile goale, oamenii nu am mai refcut stocurile, ci doar au primenit reclama. Nu conteaz c e un pic mincinoas și c nu mai au nici un telefon din ofert la vnzare, sau c nu l-au avut deloc de la nceputul așa-zisei promoții. Oricum e ianuarie, ”lun moart” pentru comercianți, și și permit s stea cu stocurile goale. n schimb, mirajul reducerii la 80% din preț, ”oferta” e bine mersi n continuare pe siteul Cosmote și al Internity.

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *