Narcoza ”starilor spirituale” sau evolutie constienta !?

Scriu din nou despre un subiect sensibil, care va suscita mai mult ca sigur, controverse.

MISA – Gregorian Bivolaru – yoga de la MISA – și produsul acestei școli: n cazul de faț am n vedere cartea lui Radu Ionescu Heroiu, ” De la agonia incercarilor spirituale la extazul comuniunii cu Dumnezeu – cum am trecut cu succes unele teste spirituale majore cu ajutorul lui Dumnezeu si prin sustinerea Ghidului spiritual”.

Cartea a aprut – din cte am auzit, cu un an n urm, și a fost fcut cadou tuturor celor ce au participat cu legitimație de tabr, la Tabra Internațional de Yoga de la Costinești.

Condiția pentru a primi aceast carte era aceea de a fi citit n prealabil crțile primite n anii anteriori, și n acest sens, am nțeles c s-a dat un fel de test de verificare a cunoștințelor – pe care nu l-au trecut cu brio dect un numr mic de persoane, deci cartea este puțin (sau chiar deloc) cunoscut chiar și n rndul colegilor de la MISA.

Tiprit n ediție de lux, pe foaie lucioas de grosime mare, cartea este suficient de scump (45 lei) pentru a-i tria pe curioși de cititorii cu adevrat interesați de ea.

Mie personal mi-a fost recomandat ca un ”remediu spiritual” la dubiile și criticile pe care le am de cțiva ani cu privire la persoana și acțiunile – cel puțin discutabile din punct de vedere moral – ale lui Gregorian Bivolaru și a unor persoane din conducerea MISA (și nu numai) de care acesta este nconjurat.

Dornic s citesc cartea, dar ne-vrnd totuși s o cumpr, ”pentru a nu risipi resursele necesare existenței noastre” (ca s citez din carte), am reușit s fac rost de ea și s o lecturez cu atenție.

Nu intenționez s comentez paragraf cu paragraf ntregul volum, deși ar merita cu prisosinț un astfel de comentariu – din partea unui om care și-a depșit condiția tot prin yoga nvțat la MISA, dar a reușit s depșeasc chiar și aceast condiție. Poate c un astfel de demers ar oferi și o alt viziune (nu neaprat mai adevrat sau mai corect) asupra spiritualitții, și ar pune n lumin cteva scderi sau erori ale sistemului de gndire și valori promovat n aceast școal de yoga.

Cartea este structurat pe 3 prți: Introducerea (conținnd 3 articole de Gregorian Bivolaru – ncercrile spirituale inițiatice – Un psalm al lui David – Incercrile spirituale și tentațiile la care a fost supus Iisus) și un preambul semnat de… ghiciți… ”mereu același” Gregorian Bivolaru (n total 56 de pagini).

Interesant de observat faptul c: aceste materiale introductive au mai fost publicate și anterior (e drept, cu mici și neglijabile modificri), inclusiv pe site-ul yoga esoteric. Pe de alt parte, ele nu se refer deloc la carte, la persoana și povestea de viaț a autorului, ci doar comenteaz generic fenomenul testelor spirituale. Am stat și mi-am pus ntrebarea: oare o prefaț nu trebuie s constituie o introducere la cartea, la povestea propriuzis ? Straniu. Nici o vorbuliț din partea lui Gregorian Bivolaru despre tririle autorului sau persoana acestuia. Conlcuzia logic este c aceast prefaț se constituie ntr-un gir tacit, acordat ”autenticitții tririlor” descrise de autor, pas prudent pe care Gregorian Bivolaru l face n ideea n care cartea va fi prost primit de publicul cititor… unele pasaje din carte fiind destul de șocante (partea n care autorul și descrie viziunile și suferințele ndurate din partea demonilor, internarea la psihiatrie, puterile ”paranormale” etc.).

nc de la pagina prim a Introducerii, suntem ndemnați s citim definiția cuvntului ”Criz” (la pagina 264 din Glosar), glosarul crții ocupnd alte 92 de pagini… (nu v chinuiți s cutați, este cam același glosar de termeni ntlnit n mai toate crțile publicate de MISA, pe ideea c ”repetiția este mama nvțrii”).

Deci povestea propriuzis a colegului nostru, are doar 172 de pagini (din 241 cte are n total cartea), și asta cu multe poze ce ”ilustreaz” pțaniile acestuia (deci probabil c textul n sine nu depșește cursiv 100 de pagini). Narativ, scris la persoana 1-a, ușor de parcurs n cteva ore.

Povestea relatat de Radu Ionescu Heroiu este emblematic n sine pentru spiritualitatea de la MISA. n primul rnd, se observ același limbaj ”de lemn” aceeași ”corectitudine din punct de vedere spiritual” a relatrilor, ce contrazice spusele autorului (cum c ar fi scris cartea la dictare, ajutat de o coleg care dactilografia textul). Mai degrab, textul a fost ”corectat” și ”cosmetizat” dup canoanele lingvistico-spirituale a la MISA, pentru a corespunde nevoilor… Introducerii !!! Nu intru n detalii și exemple, dar dac veți citi introducerea și relatarea propriuzis, ”ndrznesc s afirm cu anticipație” c veți observa asemnri ”deloc ntmpltoare” de exprimare…

Și acum, despre subiectul n sine. Voi porni de la punctul (considerat de mine) slab al ntregii experiențe, precum și al filosofiei de viaț yoghine – propuse și promovate la MISA. STRILE !!!

Dac veți da o cutare n orice text emanat de aceast școal de yoga, veți observa un cuvnt care se repet cu obstinație, acela de ”stare”, deși, n mod paradoxal, nu apare la glosarul de termeni de la final…

La MISA se vorbește și se pune excesiv accentul pe stri, triri, indiferent de context (de la ”stare de conștiinț”, ”stare inefabil”, ”starea de iubire”, ”starea de curaj”, ”starea de compasiune”, ”starea de ndumnezeire”, etc.). Nu am remarcat acest lucru dect atunci cnd am avut contactul direct cu alte școli de yoga (tradiționale), care nu vorbeau n termeni de ”stri” sau ”triri” și care nu apreciau gradul de evoluție spiritual n raport de ”nivelul strilor” practicanților.

La MISA, tonul a fost dat n aceast direcție de chiar liderul spiritual al Mișcrii, Gregorian Bivolaru, care, parafrazndu-l pe Iisus Hristos n zicerile sale, spunea adesa ”Pomul se cunoaște dup roade, omul dup fapte, iar yoghinul dup strile pe care le triește” (n parantez fie spus, i place s fac astfel de adugiri, completri sau modificri – care s ”mbuntțeasc” textele sacre – inclusiv ale rugciunii ”Tatl Nostru” – și prin care se pune –prin comparație deasupra celor ale cror texte le completeaz și ”corecteaz” dar asta este o alt dovad de ”modestie exemplar” despre care voi scrie cu alt ocazie mai amplu).

Nu am regsit aceast susținere – cu privire la stri – ca un etalon al nivelului (gradului de spiritualizare) atins de practicant – NICIERI n vre-o alt școal spiritual de yoga tradițional (tibetan sau indian).

Dimpotriv, pretutindeni (ca și n creștinism) se pune problema ”roadelor”, a rezultatelor (”faptelor”) omului, care sunt obiectivarea nivelului spiritual atins de practicant.

Eu pun o singur ntrebare: Se știe c ”morala gay” sau cea a tinerilor din ziua de azi, lipsiți de reperele spirituale, este de genul ”If you feel good, it`s ok”. Și la MISA, dac ai triri minunate, extatice, acesta este reperul c ești pe drumul cel bun, c ești ok.

Așa s-a ajuns la curvsreala fr nici o noim n care brbați și femei și schimb peste noapte ”iubiții/iubitele” ca pe ciorapi (confundnd strile de plcere intens de natur sexual cu iubirea), la ”țepe” de afaceri ”colegiale” (n care e normal s ai o ”stare bun” dac ai cștigat niște bani, ce dac cellalt rmne lefter, nu !?, e karma lui), la acel tip de egoism ”spiritual” dar primitiv, n care dac ție ți-e bine, trebuie s permanenizezi aceast ”stare”, s ”triești n momentul prezent” fr a te preocupa prea mult ziua de mine.

Dar uneori, o stare de bine te poate condiționa, ți poate creea o dependenț care s te duc n situația de a nu mai dori altceva (sau mai mult de att). Acel ”bine” care este dușmanul ”mai binelui”. De multe ori, atunci cnd practicantul respectiv are un caracter mai slab, ce tinde s l fac s se retrag (s fug) din fața dificultților inerente vieții n lume, acesta nu mai caut s izbndeasc, s triumfe pe toate planurile (inclusiv social), ci ncepe s se mulțumeasc cu puțin din toate privințele, ajungnd n final o ”legum” social, un om fr repere, planuri, ambiții, dorințe și voinț proprie. Datorit lipsei puterii interioare de a mai lua decizii singuri, n lipsa fizic a Maestrului (pe care l consultau del la cele mai banale chestiuni pn la cele mai intime) ajung s cad n patima ”consacrrilor”.

Consacrarea fructelor acțiunilor, ca metod de a realiza karma yoga, a devenit o metod de divinație, de consultare a voinței divine. Omul nu mai consacr roadele acțiunilor pentru a se elibera de rezultatele acestora și pentru ca Voința Divin s acționeze prin el, ci pentru c nu se mai poate hotr, nu mai poate lua decizii singur, din frica absurd de a nu greși. Mulți colegi nu au nțeles superbitatea existenței umane. Darul ei cel mai de preț. Libertatea de a lua decizii. De a greși sau de a nu greși. Extraordinar satisfacție, pentru cei care știu s o prețuiasc.

Așa au ajuns unii s se rup de lume, s nu i mai intereseze nimic altceva. Nu tu planuri de viitor, nu tu carier, familie, job. Atracția acestei ”stri de bine spiritual” a devenit pentru unii ca un drog, o stare de spirit hipnotic, anesteziant, depersonalizant – n sensul mundan. Și anii au trecut, oamenii s-au trecut și ei, iar unii se trezesc cteodat și se ntreab șocați: ”ce am fcut cu viața mea ?!

Emblematic este aici un citat ”semnificativ” din aforismele lui Gregorian Bivolaru, publicat n caietul Taberei de Vacanț Yoga Costinești 2010, “Exista unii sarmani yoghini care vor cu tot dinadinsul sa faca copii. Un astfel de yoghin ajunge sa isi doreasca cu ardoare un singur lucru, sa fie tata.” -pag 291, aforismul 17.

Ideea respectiv apare și n cartea lui Radu Ionescu Heroiu: (pag 172: ”Ca nivel predominant de conștiinț, n perioada urmtoare, am ajuns la conștiința omului obișnuit. Simțeam foarte puternic tendințele dominante ale acestei conștiințe: s ai o familie, s faci copii și s triești numai pentru tine. Eram hotrt s nu m opresc aici și s mi continui ascensiunea spiritual.”)

Lipsa evident de bun simț este ”exemplar” n textul mai sus citat. Dac prinții autorului acestui text ar fi fost niște ”yoghini adevrați”, acesta s-ar mai fi nscut ?!

Nu pot s nu observ aici un anumit tip de ”extremism” al opiniei exprimate mai sus referitor la viața de familie și zmislirea de urmași. Pe de-o parte, Gregorian Bivolaru vorbește despre acei ”srmani yoghini” care nu se mai gndesc la altceva dect cum s fac copii. Eu nu am cunoscut astfel de oameni, cel puțin nu la MISA. n schimb, am ntlnit bieți yoghini de la MISA, crora nu le sttea gndul dect la sex, dac se poate, fr responsabilitți, fr dorința de a deveni prinți n urma actelor lor amoroase cu ”continenț sexual®”.

Pe de alt parte, autorul relatrii reunește sub titulatura de ”conștiinț a omului obișnuit” dorința de a avea familie, de a face copii, și cea de ”a tri numai pentru tine”. Din cte știu eu, din experiența mea de viaț, cei care triesc ”numai pentru ei” refuz s și asume responsabilitți, deci s și ntemeieze o familie și s fac copii.

Din punctul meu de vedere cel puțin, a aduce pe lume un copil este un act de mare responsabilitate. E cu mult mai mult dect a-ți asuma un ”tapas” pe 25 de ani !!! Pentru c dup ce l-ai nceput, nu poți renunța la el !

Pi, așa combatem noi Noua Ordine Mondial !? n acest caz, G.B. ajunge ”la unison” cu planurile masonice, care și ele caut modalitți de scdere a populației lumii… și cum s mai afirmi c yoga a la MISA nu face parte din curentul New Age ?!

Revenind la relatarea colegului nostru Radu Ionescu Heroiu, aceasta abund n descrieri ale unor atacuri demonice asupra sa, nsoțite de suferințe fizice și psihice atroce, dup cum le caracterizeaz el nsuși.

Interesant este modul n care și compar luptele cu demonii și tririle terifiante, cu ale unor sfinți creștini din Pateric, care au trecut și ei prin experiențe similare. Cu o singur și remarcabil diferenț, pe care Radu Heroiu se pare c nu o sesizeaz. n cazurile acelor sfinți, atacurile demoniace erau percepute ca atare și de ctre cei din jur (n mod obiectiv). La fel și experiențele miraculoase declanșate de apariția strii de sfințenie. n relatarea despre care vorbim, aceasta abund de schimbri miraculoase n ceea ce privește starea vremii, sincronicitți sau intuiții n care naratorul simte c prin persoana cu care comunic se manifest alte forțe (demonice sau divine), dedublri și translații n planuri astrale sau mentale, care au un singur neajuns: nu pot fi obiectivate sau verificate din exterior de ctre o terț persoan. Inclusiv ”vindecrile” despre care autorul spune c le-a fcut prin metode paranormale, grație ”sidhiurilor” dobndite, sunt realizate rar, de multe ori beneficiarul (persoana vindecat) ne-aflnd de unde i se trage vindecarea…

Anumite semne ale ”ncercrilor demoniace” prin care autorul trece (viziunea unor persoane sau lucruri pe care cei din jur nu le percep, stri de fric, dureri de natur ”subtil”, strile de oboseal și epuizare extrem, incapacitatea de concentrare, depresiile, imposibilitatea de a merge ntr-o anumit direcție – datorit unui ”cordon ombilical” care l leag de o anumit zon, ) sunt regsite la anumite boli sau dezechilibre hormonale ce provoac halucinații sau tulburri temporare de percepție – similare cu cele regsite n anumite boli psihice, cum ar fi schizofrenia.

Ce este un schizofrenic ? Poate fi un om n aparenț absolut normal, dar care s și dea seama – dup 6 ani, c cel mai bun prieten al lui este o persoan care nu a existat niciodat n realitate.

Este binecunoscut faptul c celebrul psihanalist Carl Gustav Jung, a avut o perioad de aproximativ un an și jumtate n care acesta a fost considerat nebun, ntruct – n urma anamnezei – la care s-a supus, a nceput s vad persoane ce nu aveau o existenț perfceptibil de ctre cei din jur, și s comunice cu ele. Ce e interesant este c, deși spuneau lucruri interesante (despre unele Jung nsuși spunnd n memoriile sale c el personal nu avea de unde s le cunoasc), n final a realizat c acele personaje erau doar PROIECȚII ALE MINȚII SALE !!! Recomand cu cldur lui Radu Ionescu Heroiu memorialistica lui Jung ! Asta nu nseamn c aș contesta existența obiectiv a demonilor. Dimpotriv ! Dar cred cu trie c omul ar trebui s se team de demonii propriei minți dect de cei din afara lui. Cum spunea un mare (și adevrat) nțelept, ”cel mai mare dușman al tu ești tu nsuși”. Reciproca poate fi valabil și n ce privește prietenii…

Nu n ultimul rnd aș vrea s mai atrag atenția asupra faptului c anumite substanțe – spre exemplu adrenocromul (adrenalina oxidat), existen n corp, chiar și n cantitți mici, poate produce exact aceleași percepții cu cele descrise n care de colegul nostru, ce corespund simptomatologiei, ca la carte, schizofreniei (mai puțin puterea de a distinge iluziile de realitate).

Recomand lecturarea lucrrii ”Vindecnd schizofrenia” de dr. A. Hoffer, din care ofer un pasaj.

Ad Re No Chrome

Ar mai fi multe alte argumente de adus, dar m opresc aici, din lips de timp. Sper c v-am trezit curiozitatea supra crții colegului nostru, dar și asupra celorlalte repere bibliografice la care am fcut referire.

Ct despre Radu Ionescu Heroiu, nu i pot adresa dect o singur solicitare. S ne obiectiveze, fie și o singur dat, povestea cu norii și schimbarea strii vremii, la voinț, INSTANTANEU !!! – cum afirm n carte. Citez de la pag. 223: ”Ceea ce gndeam n acest plan (cauzal) se ndeplinea instantaneu, am fost uimit de atta forț. Am nceput s experimentez n planul cauzal și voiam ca, folosind aceast stare de forț extraordinar, s schimb vremea, așa cum o mai fcusem nainte, deschizndu-mi inima. De exemplu, voiam ca, dac ploua torențial, s opresc ploaia și s ias Soarele. Am constatat c ajungea doar s m gndesc la aceasta și soarele aprea instantaneu.

Ar fi o premier mondial care ne-ar consolida tuturor ncrederea n calea spiritual de la MISA.

Pe cnd o astfel de demonstrație ?!

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *