“Am fost atras de DMT din cauza prezenei sale n orice corp uman. Am considerat c sursa acestui DMT o reprezint misterioasa gland pineal, un mic organ situat n mijlocul creierului. Medicina modern tie puine despre rolul acestei mici glande, n schimb n istoria “metafizicii” ea ocup un rol important.. Descartes, de exemplu, credea c pineala este “sediul sufletului” i att tradiiile mistice Vestice ct i cele Orientale situeaz cel mai nalt centru spiritual al nostru ntre graniele sale. De aceea, m-am ntrebat dac producerea n exces a DMT contribuie, cumva, la strile “psihedelice” aprute n mod natural. Acestea ar putea include naterea, moartea, apropierea morii, psihoza i experienele mistice. Abia mai trziu, cnd studiul se afla de mult n desfurare, am nceput s m gndesc i la posibilul rol al DMT n ceea ce noi am numit experiena “rpirilor extraterestre.”

Proiectul DMT a fost creat n legtur cu ceea ce se poate considera a fi un domeniu de interferen al tiinei neurologice, ocupndu-se de psihofarmacologia serotoninei. Oricum, propria mea experien, care include o relaie lung de zeci de ani cu o mnstire budist Zen, a determinat n mare msur modul n care ne-am ocupat de pregtirea, prealabil, a oamenilor selectai i am supravegheat edinele de administrare a drogurilor.
“DMT: Molecula Spiritului” trece n revist ceea ce cunoatem despre drogurile psihedelice n general i despre DMT n mod special. Apoi, prezint desfurarea proiectului de cercetare legat de DMT, ncepnd cu primele faze de aplicare, dar i de descriere, la nivel oficial, a rezultatelor sale, continunnd cu observaiile i rapoartele la care a fost supus din partea unei multitudini de comitete i comisii de specialitate i ncheind cu concluziile la care s-a ajuns ntr-un final.
Chiar dac noi toi am crezut n proprietile potenial benefice ale drogurilor psihedelice, nu s-a intenionat ca studiile s aib o natur terapeutic, astfel nct subiecii alei de ctre noi pentru munca de cercetare au fost oameni sntoi. Proiectul a dus la obinerea unei adevrate comori de date biologice i psihologice, din care mare parte au fost deja publicate de ctre mine n literatura tiinific. Pe de alt parte, nu am scris aproape nimic despre cele experimentate de voluntari. Sper ca multele citate pe care le-am inclus aici, culese din cele peste o mie de pagini ale observaiilor mele, vor oferi mcar o idee despre remarcabilele efecte de ordin emoional, psihologic i spiritual ale acestei substane.
Acest gen de abordare nu va satisface pe toat lumea, cel puin nu din toate punctele de vedere. Exist un mare antagonism ntre ceea ce cunoatem la nivel intelectual, sau chiar intuitiv, i ceea ce experimentm cu ajutorul DMT. Dup cum a exclamat unul dintre voluntari, dup ce i-a fost administrat prima doz mare de drog, “Uau! Nu m-am ateptat niciodat la aa ceva!” Sau dup cum a spus Dogen, un maestru budist japonez din secolul al treisprezecelea, “ntotdeauna trebuie s fim perturbai de adevr.”
Adepii entuziati ai folosirii drogurilor psihedelice s-ar putea s nu fie mulumii de concluziile mele: c DMT nu are nici un efect benefic prin sine nsui i c probabil cel mai mult conteaz contextul n care l ingereaz oamenii. Susintorii controlului asupra drogurilor s-ar putea s condamne ceea ce citesc, considernd acest material drept un factor de ncurajare n vederea consumrii drogurilor psihedelice i o glorificare a experienelor declanate de DMT. Practicanii i reprezentanii tradiiilor religioase s-ar putea s resping sugestia potrivit creia strile spirituale i informaiile de natura mistic pot fi dobndite prin droguri. Cei care au suferit “rpiri extraterestre”, mpreun cu cei care cred n acestea, s-ar putea s interpreteze sugestia mea, c DMT este direct i adnc implicat n aceste evenimente, ca pe contestare a “realitii” experienelor trite de ei. Oponenii i susintorii avortului s-ar putea s nu fie de acord cu ideea c emiterea de DMT pineal la patruzeci i nou de zile dup concepie marcheaz ptrunderea spiritului n fetus. Neurologii s-ar putea s obiecteze mpotriva teoriei mele prin care afirm c DMT influeneaz capacitatea creierului de a primi informaii, fcnd deci mai mult dect s genereze anumite percepii. Tot acetia s-ar putea s resping i ideea c DMT poate permite creierelor noastre s perceap materie neagr sau universuri paralele, trmuri locuite de entiti contiente.
Totui, dac nu a descrie toate ideile reliefate de studierea DMT i ntreaga gam de experiene pe care le-au trit voluntarii folosii de noi, nu a spune ntreaga poveste. i fr sugestiile radicale oferite de mine n conformitate cu ceea ce am neles din cele trite de voluntari, DMT: Molecula Spiritului ar putea avea cel mult un efect minor asupra discuiei despre drogurile psihedelice, iar n cel mai ru caz cartea ar reduce perspectivele cercetrii. De asemenea, n-a fi cinstit dac nu mi-a face cunoscute toate speculaiile i teoriile, care se bazeaz pe zeci de ani de studiu i de ascultare a sute de nregistrri cu edinele celor ce au experimentat efectele DMT. De aceea am fcut ceea ce am fcut. Nu povestesc dect ceea ce s-a ntmplat i nu expun dect ceea ce cred.
Este foarte important pentru noi toi s ne nelegem propria contiin. Este la fel de important s ncadrm drogurile n general i DMT n special ntr-o matrice cultural i personal care s ne permit s facem ct mai mult bine i ct mai puin ru. n raport cu o arie de cercetare att de vast, este mai bine s nu respingem nicio idee pn cnd nu ajungem s avem o cunoatere efectiv a fenomenului. Am scris DMT: Molecula Spiritului n interesul lrgirii cadrului de discuie despre drogurile psihedelice. (Rick Strassman)

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

*

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer

                

Shares