Sptmna trecut, la cursul de yoga, instructorul de la anul meu de curs ne-a citit anunțurile pentru perioada urmtoare, așa cum o face de obicei la sfrșitul fiecrei ședințe.

Unul dintre anunțuri mi-a atras atenția n mod deosebit. Se vorbea despre inițiativa de a se scrie o carte cu relatri ale cursanților yoga, despre cele 10 reguli morale pe care orice practicant trebuie s le respecte, grupate sub denumirea de yama și nyama.

Eram rugați ca, cei ce am trit experiențe spirituale deosebite pe parcursul anilor de practic, referitoare la punerea n aplicare și respectarea regulilor de yama și nyama, s trimitem pe o anumit adres de mail relatrile noastre, ce vor constitui materialul viitor al unei crți pe aceast tem.

Am fost ”atins” de acest anunț, cugetnd n sinea mea despre ce fel de exemple și relatri am putea eu și colegii mei s trimitem. Și mi-au venit n minte exemple plcute și mai puțin plcute pe tema conditei morale la yoghinii din școala noasr de yoga.

Mi-am amintit cum, n anul 3 de yoga, n decembrie, n preajma Crciunului, am plecat acas doar n pulover, pentru c geaca mi dispruse din vestiar. Alt dat mi-au disprut pantofii, și am fost nevoit s cer niște pantofi cu mprumut de la un coleg din ashram.

Mi-am amintit de mormanul imens de minciunele, minciuni sau mega-minciuni și auto-minciuni, pe care memoria mea le-a stocat de-a lungul a 20 de ani de yoga la MISA, ce contraveneau cu spiritul regulilor morale nvțate n anul 1 de curs. De la minciunile lui Grieg, trecnd prin minciunile instructorilor și pn la minciunile cursanților. Oameni care se mințeau pe ei nșiși și care i mințeau și i mint pe ceilalți. Uneori, cu intenții bune.

Acum, supun atenției voastre, n spirit de dreptate, urmtorul aspect. Am aflat din comentariile voastre, ale cititorilor, c blogurile ex-misa nu mai pot fi accesate.

n urm cu 3 zile m aflam n biroul Asociației Victimelor Mineriadelor de pe str. Batiștei, n compania unei cni de ceai cald, servite cu prietenie de președintele asociației, dl. Ene Viorel. Discutam despre diverse chestiuni organizatorice referitoare la activitatea din viitorul apropiat al ONG-urilor n care avem reprezentare, cnd pe uș a intrat un cunoscut al d-lui Ene, care a intrat și el n discuția noastr. Nu știu cum a venit vorba, dar el recunoscndu-m ca practicant yoga la MISA, mi-a fcut cu ochiul și mi-a spus c cineva de la noi (de la MISA) s-a artat dispus s i plteasc 5000 de euro pentru a face indisponibile cele dou site-uri ex-misa. Șocat, eu l-am ntrebat cine l-a contactat de la MISA, la care el mi-a raspuns c nu cunoaște numele persoanei și c i s-a fcut oferta printr-un intermediar, dar c poate afla numele ”ofertantului”. Mi-a mai spus c suma respectiv i s-a prut prea mare, c s-a temut s nu fie vre-o provocare din partea poliției, pentru c de obicei suma care se pltește pentru a ”hakeri” un site este de maxim 1000 de euro.

Am luat cu titlu de informare ce mi-a spus persoana respectiv și am trecut la alte subiecte. Mi s-a prut totuși ciudat faptul c cineva de la MISA ar dori s nchid prin mijloace nelegale un alt site, n condițiile n care dreptul la opinie și libertatea de exprimare sunt garantate de Constituția Romniei.

Ce anume de pe site-ul ex-misa a deranjat așa de tare nct s fie oferit o asemenea recompens pentru ”amuțirea” acelei ”guri de iad” cum numea Gregorian Bivolaru site-urile ex-misa ntr-unul din mesajele ctre cursanți (avertizndu-ne s nu cdem n capcana de a accesa acel site plin de informații ruvoitoare…) ?!

Dac pe Adrian Nstase s-a ”meditat” pentru a fi ”scos din sfera vieții politice”, dac pentru unii instructori MISA s-au organizat ”referendumuri” și rugciuni colective pentru ca Dumnezeu s le retrag acestora susținerea ocult, CE MAI URMEAZ ?!

Chiar s-a ajuns n halul de a se plti infractori care s atace ”dușmanii” MISA-ei sau ai lui Gregorian Bivolaru, desființndu-le site-urile !? Pi atunci e de așteptat s fie angajați eventual și btuși care s ”reduc la tcere” și pe cei incomozi și cu gura mare… ca mine.

Pn acum, aveam rezerve n a crede c site-ul meu sau eu personal am fost n atenția unor ruvoitori de la MISA, sau pltiți din aceast direcție, pentru a m intimida. Aveam suficienți dușmani nct s existe o oarecare incertitudine. Acum ns, mi pun problema c ex-misa nu trateaz dect un singur subiect și nu are dect un singur adversal, dintr-o singur direcție.

Unde mai sunt atunci att de ludatele reguli de conduit moral yoghine !? n nici un caz n rndurile factorilor de decizie de la MISA !!!

Revenind la subiectul crții, cred c dac se dorește scrierea unei crți la MISA pe tema respectrii regulilor de conduit moral, aceast carte ar trebui s aib mai multe zeci de volume. Iar primele 100 de volume s conțin numai transcrierea relatrilor ”confesorale” a capilor, a liderilor acestei școli, care s și recunoasc plini de umilinț greșelile și nclcrile repetate ale regulilor morale. ncepnd cu Gregorian Bivolaru. Chiar dac un atare gest i va ”umaniza”, le va știrbi din aura de ”divinitate” cu care s-au nvluit, chiar dac i va da jos de pe piedestalul pe care sunt cocoțați – n ochii celorlalți cursanți yoga.

Și doar ultimul volum s fie cu relatri de ”mari realizri spirituale” și fenomene paranormale izvorte din respectarea adevrului, abstinenț și continenț, mulțumirea faț de Dumnezeu, non-furt, non-posesivitate, purificare, studiu, austeritate și adorarea lui Dumnezeu.

Altfel, acest gen de publicistic nu va reprezenta n ochii oamenilor dect o manevr abil din partea celor ce se știu cu musca pe cciul, cci știți cum e la romni: hoțul strig hoțul, cel imoral ți d lecții de moralitate, iar infractorul și d n judecat (sau face plngere) mpotriva victimei, preventiv.

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.