Am trit s o vd și pe asta ! Biserica dnd credite cu dobnd de 6% !!! Cred c am tras prea mult cu ochiu n ograda catolicilor (vezi scandalul bncii Ambrosiano, banca Vaticanului).

Pidalionul, can. Sf. Apostoli, 31-60 (CANON 44)

Episcopul, sau Presbiterul, sau Diaconul, camt cernd de la cei ce se ndatoresc de la el, ori nceteze, ori cateriseasc-se. [Sobor 1: 17; Sobor 6: 10; Laodic: 4; Cartag: 5, 6; Vasilie: 14]

TLCUIRE
De a mprumuta cineva argintul su cu dobnd, este oprit i de legea cea veche. C zice Dumnezeu n a doua lege (Cap 23) nu vei cmtri fratelui tu argintul cu camt, i camt de pe mncri, i camt de pe tot lucrul. i David ludnd pe cel drept, pe lng celelalte ale lui fapte bune, i pe aceasta o adaug, zicnd: «Argintul su nu l-a dat n camt.» [Psalm 14: 6] i dac aceasta a fost oprit la Iudei, cu mult mai vrtos este acum oprit la noi cretinii. C zice: «C mai mare dect Biserica este aici.» [Matei 12: 6] C dac de toi cretinii este oprit a se face acest lucru, cu mult mai vrtos despre cei Ierosii, i despre Clerici, care se cuvine a fi chip i pild a tot binele? i mai ales nevoitorii, i postnicii, cei rstignii lumii. Pustnic i cmtarnic, este lucru nepilduit ntru adevr, i neprimit la auzul omenesc. Pentru aceasta dar i apostolescul Canonul acesta rnduiete, ca oricare Episcop, sau Presbiter, sau Diacon, mprumutnd banii si, cere de la datornicii si dobnd, sau s nceteze de la acest ru ctig sau s se cateriseasc, Asemenea de aici s cuvine i Monahului s-i primeasc potrivitele lor certri, adic afurisire, i ne mprtire, cu statornic fgduin, c de acum nainte se vor deprta de artata, i vrednica de osndire clcare de legea aceasta.

Profetul, infatisand in acest psalm pe barbatul desavarsit care are sa se urce la viata cea netulburata, a enumerat printre faptele lui mari si pe aceea ca n-a dat cu camata argintul sau. In multe locuri din Scriptura este hulit pacatul acesta. Iezechiel pune intre cele mai mari pacate “camta si adaosul1, iar Legea le interzice in termeni precisi: “Sa nu iei camta de la fratele tu si de la aproapele tu 2; si iarasi zice: “Viclenie peste viclenie si camt peste camt 3. Iar despre cetatea cea plina de pcate, ce spune psalmistul? “N-a lipsit din pieele ei camta si vicleug. 4 Si acum, in psalmul acesta, profetul a adaugat acelasi lucru pentru a-l caracteriza pe omul desavarsit, zicand:

Argintul sau nu l-a dat cu camta.5

Intr-adevar, este culmea neomeniei ca de la cel lipsit de cele necesare vietii, care-ti cere imprumut ca sa se ajute in viata, tu sa nu te multumesti cu capitalul, ci sa nascocesti venituri si sa aduni bogatii de pe urma nenorocirilor saracului. Domnul ne-a poruncit lamurit, zicand: “De la cel ce voieste sa se imprumute de la tine nu intoarce fata 6.

………………………………………….

Asadar, “sa nu-ti intorci fata de la cel care voieste sa se imprumute de la tine19 si sa nu dai argintul tau cu camata, pentru ca, fiind invatat din Vechiul si Noul Testament cele ce-ti sunt de folos, sa pleci cu buna nadejde la Domnul, ca acolo sa primesti dobanzile faptelor tale bune, in Hristos Iisus, Domnul nostru, Caruia slava si puterea, in vecii vecilor. Amin.

Sfantul Vasilie cel Mare

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *