Printe Mitropolit i Arhiepiscop Teofan,

Eu, Vasilic Militaru, domiciliat n sat Petru Vod, comuna Poiana Teiului, judeul Neam, fiu al Arhiepiscopiei Iailor conform adresei nr. 4325/23.06.2009, liceniat la Sibiu n teologie ortodox pastoral din anul 2007, absolvent al unui examen de capacitate preoeasc din anul 2009, v comunic oficial c m autosuspend din Arhiepiscopia Iailor, din cadrul instituiei Biserica Ortodox Romn, pentru a nu-mi pierde credina ortodox n Dumnezeu.
n aceste condiii voi rmne un romn cu credin n Dumnezeu Tatl, Fiul i Sfntul Duh, botezat cretin ortodox, mrturisitor al credinei Sfinilor Prini, aa cum a fost stipulat n Mrturisirea de credin niceo-constantinopolitan. Dar rmn i un romn cu dragoste de neam, aa cum au mrturisit-o cei care au suferit n temniele comuniste. Rmn n comuniune i unitate dogmatic, liturgic i canonic cu Biserica Ortodox universal. Pstrez comuniunea duhovniceasc i freasc cu membrii instituiei BOR care vor s recunoasc statutul meu de credincios n afara instituiei. Accept svrirea Sfintelor Taine ale Ortodoxiei, dac acestea sunt svrite conform Tradiiei, chiar i de clerici membri ai instituiei.
Nu prsesc Biserica Ortodox, ci instituia BOR, ce i ncalc propriul Statut de funcionare, devenind anacronic i depit de evenimente din punct de vedere teologic.
Aa s-mi ajute Dumnezeu!

MOTIVAII PRIVIND DECIZIA DE AUTOSUSPENDARE

Am luat aceast hotrre dureroas, dup o ndelung perioad de rugciune i cugetare, privitor la ceea ce este adevrata Biseric, ntemeiat prin jertfa i nvierea Mntuitorului, dar i pe credina apostolilor Si. Am ajuns la concluzia c exist o diferen major ntre Biserica Ortodox i Instituia BOR care i ncalc propriul statut.
1. Avnd n vedere atitudinea instituiei Biserica Ortodox Romn fa de printele Iustin Prvu, un duhovnic al Bisericii, dar i al neamului romnesc, inclusiv comunicatul emis de Arhiepiscopia Iailor, sunt dezamgit de modul n care v desolidarizai de adevraii slujitori ai Bisericii Ortodoxe. n comunicat nu se specific ce canoane a nclcat printele Iustin Prvu. De asemenea, instituia BOR nu a cerut mai nti celorlalte instituii ale statului romn, abilitate s stabileasc legile nclcate de printele. Biserica se bazeaz pe principiul milei i al dragostei. Instituia BOR s-a grbit s accepte prerile neautorizate ale unor ziariti i reporteri. Astfel, lideri oficiali ai BOR au nclcat prezumia de nevinovie. Iat cum instituia BOR s-a grbit s-l condamne pe printele Iustin, nainte ca vreo instan judectoreasc s se pronune asupra unei eventuale vinovii. Pn i Canoanele Bisericii interzic osndirea de dou ori pentru aceeai fapt.
Este cunoscut faptul c printele Iustin Prvu a fost condamnat pentru acordarea ajutorului material unor legionari i apartenena la Friile de cruce. Urmare a acestui fapt, ntre anii 1948-1964, a suferit 16 ani de temnie comuniste. Pe perioada deteniei, comunitii au ncercat s-l determine s renune la credina sa legionar: credina n Dumnezeu unit cu dragostea de neamul romnesc. Dup 1989, singura preocupare, a unor ierarhi ai instituiei B.O.R., a fost ca printele Iustin Prvu s treac sub tcere crezul su.
Asistm la o nou form de reeducare, asemenea celor din nchisorile comuniste, prin care printele Iustin Prvu este silit s se dezic de trecutul su. Locul lui urcanu i al colonelului Crciun a fost luat de unii oficiali BOR.
2. Liderii BOR, uit istoria Romniei. Regret faptul c printele Iustin ascult un cntec ce conine i versurile: Pentru cei viteji zidim altare i–avem doar gloane pentru trdtori. Atunci v rog s explicai societii romneti de ce a fost canonizat de ctre instituia BOR, Sfntul tefan cel Mare. i el a tiat, n mod criminal, turci i boieri trdtori i a zidit altare.
Putem afirma c religia cretin este o religie criminal datorit miilor de rzboaie care s-au dat n cei dou mii de ani de cretinism, atunci cnd, n numele lui Hristos, au fost omori milioane de oameni? Cum justific BOR participarea credincioilor membri BOR la rzboaie i uciderea adversarilor? De ce liderii religioi fundamentaliti pacifiti ai instituiei BOR nu s-au opus trimiterii militarilor credincioi cretini n Afganistan i Irak? De ce au trimis trupelor „criminale” i preoi ortodoci?
De ce nu s-au autosesizat oficialii BOR i n ce privete imnul naional Deteapt-te Romne. Monahii nu au voie s cnte i s asculte acest cntec „instigator” la lupt pentru ar?
Orice asociaie din lumea civilizat i democratic i consult membrii n momente importante. Numai conductorii asociaiei BOR, conduc n ultimul timp dictatorial i despotic, destinele instituiei.
Personal detest orice form de crim i condamn acest act barbar al omenirii, cu ndejdea c n curnd el va fi abolit din practicile umane. Dar Instituia BOR este depit din punct de vedere teologic, dac nu poate explica aceste fapte i doar le trece sub tcere. Este o ruptur flagrant ntre ceea ce propovduiete BOR i ceea ce fac credincioii ei. Dac un neam ostil ne va ataca n curnd, i vei condamna pe credincioii ortodoci dac vor ucide adversarii sau trdtorii rii?
3. Ca cercettor al tririlor din temniele comuniste i al credinei care s-a manifestat n cadrul Micrii Legionare, precum i ca autor al lucrrilor BISERICA DIN TEMNI i CREDINA NEAMULUI ROMNESC, pot s afirm faptul c reeducarea de la Piteti din anii 1949-1951, condus de urcanu, i reeducarea de la Aiud din anii 1960-1964, condus de colonelul Crciun, au fost fcute majoritar mpotriva legionarilor. nsui Valeriu (mitropolit ortodox Bartolomeu) Anania, plecat recent dintre noi, recunoate n Memoriile sale c n reeducarea de la Aiud se cerea lepdarea de crezul legionar, de care, personal, s-a i dezis n scris.
Micarea Legionar din Romnia a fost un fenomen complex care ar trebui cercetat, n profunzime i fr prejudeci, de specialiti (istorici, teologi, psihologi, sociologi, juriti, .a.). Numai aa se va stabili adevrul istoric, cu bunele i relele lui, privind fenomenul legionar din Romnia.
Instituia Biserica Ortodox Romn s-a dezis, pe tot timpul deteniei acestor oropsii, de toi preoii care, n majoritate pentru motive legionare, au fost condamnai i nchii de ctre comuniti. Dup eliberare, muli au fost reprimii s slujeasc, dar fr s existe o declaraie oficial de recunoatere canonic a lor.
Sunt publice i de netgduit caterisirea i excluderea din monahism a ieromonahului Arsenie Boca din anul 1958 i caterisirea preotului Gheorghe Calciu Dumitreasa din 6 octombrie 1984. Primul a trit cu acest stigmat 31 de ani, iar printele Calciu 22 ani. Plecat n SUA, printele Calciu a continuat s slujeasc ca preot. Nici pn astzi, nici un Sinod al BOR nu a emis o hotrre prin care aceti slujitori ai Bisericii s fie reabilitai i recunoscui ca ieromonah i respectiv ca preot cu drepturi depline. n istorie ei figureaz oficial ca exclui din instituia B.O.R.. Doar credincioii evlavioi i cinstesc ca oameni cu via sfnt. Poporul romn dreptcredincios nu a inut cont de decizia unor sinoade ale BOR i i-a considerat credincioi ortodoci i preoi cu har, iar dup moarte i cinstete ca sfini. n acest timp, instituia BOR tace.
O instituie ce are stipulat n art. 5 al Statutului: BOR este Biserica Neamului Romnesc, dar nu vrea s apere fiii neamului, nu poate fi o Biseric a neamului. Neamul cuprinde instituia B.O.R., pentru c fr Neam, instituia B.O.R. nu poate exista. Deci Biserica trebuie s slujeasc Neamului i fiilor neamului. Dar BOR nu vrea s recunoasc jertfa fiilor neamului din temniele comuniste romneti.
Figuri reprezentative ale temnielor comuniste: Valeriu Gafencu, Costache Oprian, Gheorghe Jimboiu, Ioan Ianolide, Mihai Lungeanu, Grigore Caraza, Dumitru Bordeianu, Virgil Maxim, Liviu Brnza, Marin Naidim, Constantin Voicescu, Nicolae Grebenea, Iosub Mihai, Ni Cornel, Ionic Pintilie, i muli alii au fost nchii i persecutai pentru credina n Dumnezeu i dragostea de neam. Cei citai, alturi de muli alii, nu s-au dezis nici un moment de crezul lor. Unii dintre cei pomenii au murit martiric n nchisoare. Printele Iustin Prvu, printele Arsenie Papacioc, printele Mina Dobzeu, printele Adrian Fgeeanu, printele Gherasim Iscu, printele Ioan Negruiu i mii de preoi ortodoci din BOR au fost nchii, dar nu pentru apartenena lor la instituia BOR, ci pentru apartenena sau simpatizarea cu Micarea Legionar. Dac ar fi fost nchii doar pentru apartenena la BOR ar fi trebuit s asistm la ncarcerarea tuturor episcopilor i preoilor ortodoci. n Rusia, Biserica a fost prigonit. Mii de preoi i episcopi au fost ucii sau nchii pentru apartenena la Biseric. n Romnia nu a fost nchis nici un episcop ortodox, iar preoii ortodoci nu au fost ncarcerai doar pentru simpla apartenen la instituia BOR.
Doar printele Ioan Iovan de la Recea rmne ca o figur singular de opoziie fa de sistemul comunist, dar i fa de instituia B.O.R. din acea vreme. Alturi de maicile de la Vladimireti, el a criticat n mod fi politica instituiei BOR, de acceptare tacit a regimului comunist. Deducem c instituia BOR nu a avut mrturisitori n temniele comuniste. Toi au fost mrturisitori ai credinei ortodoxe, dar nu ca aparteneni la instituia BOR, ci pentru c aparineau unei micri anticomuniste i aparineau Bisericii Ortodoxe universale.
Dac instituia BOR dorete recunoaterea unor mrturisitori ortodoci, atunci ea trebuie s accepte c acetia au aparinut unor partide politice i unei Micri care promova, pe lng credina n Dumnezeu propovduit i de BOR, dragostea de neam ce nu face parte din teologia oficial a instituiei BOR.
Instituia Biserica Ortodox Romn nu a stipulat n nici un act oficial poziia, pe care trebuie s o aib membrii ei, fa de un regim ateu i antihristic, aa cum a fost regimul comunist. Nici dup anul 1989 instituia BOR nu are emis un act oficial de condamnare a comunismului i a crimelor comunismului, dar se grbete s condamne aa zisele crime ale Micrii Legionare i pe membrii aparteneni ai acestei Micri.
Micarea Legionar a fost o form de manifestare care s-a ntemeiat, nc de la nfiinarea sa, i pe lupta mpotriva comunismului. Admitem c Biserica nu face politic. Atunci nseamn c lupta mpotriva comunismului nu a fost dus de instituia BOR, ci doar de unii dintre membrii ei, dar care fceau parte din Micarea Legionar i din alte partide politice. Atunci nseamn c instituia BOR a coabitat cu regimul ateu i antihristic comunist. nseamn c credina acelor oameni nu era motivat de apartenena la instituia BOR, ci de apartenena la o Micare care presupunea credin nelimitat n Dumnezeu a membrilor ei.
Voi reveni n instituia BOR doar atunci cnd toate aceste adevruri istorice vor fi recunoscute de oficialii BOR. Voi reveni n BOR cnd toi aceti oameni, blamai de societate i de toate partidele politice romneti, vor fi cinstii pentru jertfa lor. Voi reveni n instituia BOR cnd printele Arsenie Boca i printele Gheorghe Calciu Dumitreasa vor fi recunoscui oficial c sunt preoi cu har deplin n BOR, prin anularea caterisirii lor i se va recunoate greeala Sinoadelor BOR care i-au caterisit.
Voi reveni n BOR atunci cnd Sinodul i Patriarhia Romn l vor cinsti cum se cuvine pe printele Iustin Prvu i nu-i vor cere s se dezic de trecutul su, pentru care a ptimit atia ani.
4. Sute de mii de ncarcerai din temniele comuniste au trit cretinete i muli au dus via sfnt, n timp ce oficialii instituiei BOR s-au lepdat tacit de ei i nu s-au preocupat s le trimit vreun preot sau episcop pentru a le sluji Sfintele Taine. Femeile nchise n-au avut nici mcar privilegiul brbailor, care aveau printre ei i preoi nchii. Dac aceste sute de mii de ncarcerai i ncarcerate au reuit zeci de ani s-i pstreze credina ortodox fr sprijinul instituiei BOR, consider c Dumnezeu se va milostivi i de mine pctosul. Amin!

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *