Spunul „evreiesc”

– minciuna dintre toate cea mai ticloas –

Dac ar fi s m ntrebe cineva care este adevrul cel mai important dintre puinele adevruri pe care putem conta, nu mi-ar fi uor s rspund. Cred c i altora le-ar fi la fel de greu. Dar dac ne vom ntreba care este ne-adevrul cel mai mare, cu consecinele cele mai nenorocite, scornit i rostit de-o fiin omeneasc, cred c nu poate fi invocat alt minciun, mai cumplit, mai nefericit, mai ticloas dect minciuna lansat de Simon Wiesenthal n 1946 i a crei carier nici azi nu s-a ncheiat, ci bntuie aceast minciun nemernic mai departe n mintea i sufletul a milioane de oameni, pustiindu-le…

…n aceti termeni, insuficient de duri, de severi, m refer la spunul evreiesc, la teza att de rspndit cum c n timpul celui de-al doilea Rzboi Mondial germanii au fcut spun din trupurile unor evrei. Mai conteaz ci?! i un singur evreu, un singur om s fi fost batjocorit n felul acesta de alt om, i ruinea ar fi (fost) la fel de nemsurat pentru toat spea uman. Dar cnd este vorba nu de un om fcut spun, ci de 900.000 (nou sute de mii) de oameni fcui detergent prin dibcia, profesionalismul i ingineria a sute de oameni, angajai n industria cea mai murdar cu putin, atunci imaginea decderii umane devine imposibil de cuprins i de conceput prin gnduri i cuvinte! Literalmente „i nghea mintea!” Nu te mai supori ca fiin raional!

…Sunt convins c cei mai muli dintre cititorii acestor rnduri tiu c germanii, adic nite fiine umane, au fcut spun din trupurile a nenumrai evrei, tot fiine umane i acetia! i eu cred c acestor onorabili semeni le vine tare greu s-i imagineze cum ar putea cobor abjecia fiinei umane sub acest prag aflat deja sub nivelul „talpa iadului”! Diavolul nsui, care a fiert n smoal attea trupuri, nu s-a gndit la paradoxul bestial al transformrii, prin fierbere, a trupului omenesc n spun, de care s se foloseasc ceilali oameni, ntr-un soi de batjocur de sine, colectiv, unanim, a fiinei umane, a demnitii umane! Cci nu evreii au fost astfel batjocorii, ci nsui Omul! Ba chiar Dumnezeu nsui a fost astfel scuipat n obraz de „societatea” nazist, german, n numele nostru al tuturor…

Deseori, cu ani n urm, gndindu-m la aceast „secven” a Holocaustului, i neputnd nicicum s realizez logica i psihologia semenilor notri fabricani de spun din trupul unor fiine umane ucise n acest scop, am ncercat s-mi imaginez ce va fi fiind n sufletul semenilor notri evrei! Cum vor fi resimind ei gndul c prinii lor au fost batjocorii n halul sta, refuzndu-li-se nu n vorbe spuse la mnie, ci prin punerea metodic n micare a unei ntregi industrii refuzndu-li-se ntru totul condiia de om i transformndu-i n materie prim de confecionat abajururi i alte produse de marochinrie din pielea clientului… Oameni transformai n spun i detergeni!…

Eti pus inevitabil dinaintea ntrebrii: cumva, oameni fiind i noi, am fi capabili i noi de asemenea orori?… E semnat oare n noi gena decderii totale de la ceea ce ne-am amgit pn acum c este natura uman? Iar mine-poimine, n cine tie ce alte mprejurri, n locul evreilor ar putea fi victime orice alte categorii de oameni? Preoi sau profesori fcui spun, romni sau maghiari fcui spun, btrni sau invalizi fcui spun, comuniti sau legionari fcui spun, liberali sau conservatori, blonzi sau brunei fcui spun… Aadar, chiar i n locul nemilor naziti am putea ajunge oricare dintre noi?!..

Cum s mai contezi pe demnitatea i onorabilitatea fiinei umane atunci cnd oameni cu acte n regul erau i nazitii nemi fabricani laborioi i inventivi ai celui mai spurcat artefact omenesc, mai nenorocit, mai abject, mai cum naiba s-i spun cci nu exist pentru aa ceva termen potrivit n nicio limb! Dar i victimele nevinovate, evreii, tot oameni erau i ei?!… i unii, i alii la fel de oameni! Frai ntru Domnul! Cum a fost posibil acest abandon total al germanilor de la condiia uman?!

Ani de zile, pn pe la nceputul anilor ’80, am trit copleit de stupoarea, de ruinea c aa ceva a fost posibil!… Am aflat, ntr-un trziu, ntr-o doar rostit, c totui nu a fost adevrat! C „teza” spunului evreiesc este o pur invenie!… N-am reuit s m bucur de aceast veste, s m bucur ca lumea, cci reversul ei evident este ticloia, cu nimic mai mic, ci parc i mai vinovat, ticloia celor care au inventat aceast minciun, de care iari mi s-a fcut ruine, ca om, om nevoia ce sunt i eu! O ruine i mai mare!

Minciuna cu „spunul evreiesc”, insuficient demascat ca minciun, bntuie ns mai departe, prin sufletul evreilor i al ne-evreilor, depreciind ideea de demnitate uman, njosind-o! Lumea, adic cei mai muli dintre noi, tie i crede mai departe c a existat undeva o fabric german de fcut spun din trupurile evreilor, probabil a evreilor ucii n camerele de gazare! Nu mai departe, n urm cu cțiva ani, ntr-o expoziie dedicat holocaustului, la Muzeul de Istorie a Romniei, erau expuse buci din vestitul spun „Reine Judisches Fett”… Asta dup ce mai multe instane tiinifice, evreieti i ne-evreieti, inclusiv americane, au stabilit nc de prin anii ’70 i au anunat cu jumtate de gur opinia public c vestitul spun RJF nu conine nici urm de ADN omenesc! Iar cu vreo cinci ani n urm, la Chiinu, la un simpozion pe tema holocaustului, toi istoricii evrei prezeni jurau pe spunul evreiesc, c a existat, c rude de-ale lor au pit „necazul” .a.m.d. n fine, n cartea Supraviețuire, aprut n 2007, a unui Samuel Csernovits, evreu din Trgu Mureș, fost deportat la Auschwitz, declar c s-a splat cu spunul fabricat din „untura deportaților grași”. Practic, planeta noastr triește ncredințat c nemții au fcut spun și lampadare din evreii deportați la Auschwitz.

Nu e de mirare, cci despre spunul evreiesc i despre abajururile „confecionate” din… pielea clientului, a unor clieni evrei de la Auschwitz, s-a scris n toate felurile, s-a vorbit n toate limbile pmntului, pe toate lungimile de und. Culmea mediatizrii atingnd-o „monumentele spunului” care consemneaz n toat lumea, pentru vederea tuturor, dimensiunile abjeciei umane, ale degenerrii noastre, materializat att de convingtor, cum nu se poate mai, n spunul ngropat cu fast i jelanii nesfrite sub vestitele monumente, devenite ntre timp fastuoase monumente ale minciunii neruinate, paranoice!…

Ei, bine, aceast minciun dect care nu cunosc alta mai mare i mai ticloas, mai vinovat fa de fiecare dintre noi, evrei i ne-evrei deopotriv, are un autor, a scornit-o cineva, iar acel cineva nu a fost un client al spitalelor de psihiatrie, ci a fost numitul SIMON WIESENTHAL, legendarul! O veritabil vedet mondial, a crui moarte a fost comentat n superlativele cele mai rare. Un veritabil superman, justiiar fr hodin, omul dreptii i al adevrului! Acesta publica n 1946, la Viena, n ziarul comunitii evreieti „Der Neue Weg”, informaia c sinistra, macabra uzin de spun a funcionat n Galiia, n localitatea Belzec, i c, citez, din aprilie 1942 pn n mai 1943, 900.000 (sic! Nou sute de mii) de evrei au fost utilizai ca materie prim n aceast uzin” i c „dup 1942, oamenii din Guvernmntul general tiau foarte bine ce nsemna spunul RJF. Lumea civilizat – continu dement i inspirat Simon Wiesenthal, nu-i poate imagina bucuria pe care acest spun o procura nazitilor din Guvernmntul general i soiilor lor. n fiecare bucat de spun ei vedeau un evreu care fusese astfel mpiedicat s devin un al doilea Freud, Ehrlich sau Einstein.”

Dac Simon Wiesenthal ar fi murit la un an-doi dup ce a lansat aceast „basn” fr pereche n antologia infamiei, am fi zis c a scornit-o i lansat-o sub imperiul unor emoii copleitoare nu numai pentru evrei, ci i pentru oricare om ct de ct om, emoii declanate la aflarea adevrului despre masacrarea n mas a evreilor. I-am fi gsit niscai circumstane atenuante. Dar Simon Wiesenthal a trit pn ieri-alaltieri. Adic a supravieuit cumplitei minciuni ani muli, vreo 60. Dumnezeu l-a mai rbdat pe Simon Wiesenthal att amar de ani i l-o fi ateptat pe netrebnic pn n ultima clip s dezmint public eroarea din 1946, eroare devenit cea mai abject minciun din istoria ticloiei omeneti. Tcerea lui Simon Wiesenthal asupra acestui subiect, lipsa sa de reacie fa cu rspndirea pe care a cptat-o „mitul spunului”, are ca rezultat transformarea greelii (dac greeal a fost!) n cea mai murdar infamie. Nu am nicio competen n acest domeniu, al istoriei ticloiilor umane. Altele vor fi fiind mai mari, dar din cte cunosc eu nu tiu alta mai cumplit i nici nu-mi pot imagina o defimare mai urt adus fiinei umane, adus mie i ie, iubite cititor. Autorul acestei minciuni, al acestui atac incalificabil la adresa demnitii noastre de om, este unul singur, o singur persoan: mult azi omagiatul Simon Wiesenthal!

O minciun pe ct de netrebnic, pe att de prosteasc, cci are un revers cu totul nedorit de Wiesenthal & comp: de-credibilizarea Holocaustului. Nimic și nimeni nu pune sub semnul ntrebrii Holocaustul ntr-un mod mai convingtor dect Simon Wiesenthal cu basna sa despre spunul „evreiesc”. Mai ales cnd cei care ncearc s documenteze Holocaustul, aducnd attea dovezi indiscutabile, nu se delimiteaz de nemernic, ci sunt mai departe trup i suflet alturi de Wiesenthal i de „mitul” cu pricina! Cine mai poate s-i ia n serios, s-i mai cread?! Iar dac povestea cu spunul evreiesc este o minciun dovedit, pe care ns majoritatea evreilor o susin mai departe, de ce nu i-am lua mai n serios pe cei care neag existena camerelor de gazare sau numrul – cele ase milioane!, al victimelor?!… Argumentul Wiesenthal d fru liber oricrei negaii a Holocaustului!

Nenorocirea adus de minciuna cu spunul evreiesc este ns i mai mare dac ne dumirim c dup ce aceast minciun a cptat circulaie universal, la bursa crimei preul vieii a sczut sub toate cotele imaginabile. Orice criminal s-a simit sufletete cum nu se poate mai confortabil, gndindu-se la nemi, la semenii lui Goethe i Beethoven, cum s-au purtat cu evreii pe care i-au fcut spun. Ce mare filantrop s-a simit Pol Pot sau Idi Amin cu gndul la celebrul spun!… Ct de mieluei s-au simit ei prin comparaie!… Ct de tare i de definitiv s-a bagatelizat asasinatul n mas graie contribuiei lui Wiesenthal & comp. la istoria universal a nemerniciei de pe planeta noastr!…

Pentru mine, unul, nemernicia lui Wiesenthal este un subiect nchis, nu are alte reverberaii, m pot detaa de el i nu m clintete cu nimic din ce tiu i ce cred. Dar pentru ceilali, oameni normali, efectul este dezastruos, cci bieii oameni tiu c, de regul, mincinoii se nhiteaz cu micinoii, hoii cu hoii, criminalii cu criminalii i aa mai departe. Numai oamenii cinstii nu se mai adun mai muli la un loc!… Iar dac cei care fac istoria Holocaustului nu dedic un capitol, o pagin sau mcar un cuvnt pentru a-l „demitiza” pe marea pulama care a fost Simon Wiesenthal, atunci orice om de bun credin este liber i ndreptit s ia n calcul orice ipotez negaionist cu privire la Holocaust!

Din partea acestora, a oamenilor de bun credin, care retriesc cu sufletul la gur orice moment de evocare a Holocaustului, printre acetia considernd c m numr i eu, subsemnatul, un sfat, un sfat pentru istoricii holocaustizani evrei sau ne-evrei: lepdai-v ct nc se mai poate de Simon Wiesenthal i de spunul „evreiesc”! Legai-i pe amndoi la stlpul infamiei n mod public i inechivoc! Gest pe care s-l nsoii, obligatoriu, de rugmintea, de cererea smerit pe care s-o faceți ctre toat spea omeneasc, de a vi se ierta uurina i nesbuina cu care l-ai creditat pn azi pe nemernic! De a vi se ierta astfel ofensa cea mai grav adus vreodat ADN-ului uman…

Ion Coja

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *