Zilele trecute, m-a cutat o veche prieten din cadrul MISA. Simțea nevoia de un suflet care s o asculte, cruia s i se destinuie.

Relatarea ei m-a pus pe gnduri și m-a determinat s creionez acest text, ca o meditație, o reflecție pe tema valorilor dup care ne ghidm n viaț, ridicndu-le la rang de principii și deziderate de urmrit.

Colega de curs, femeia respectiva are n momentul de faț n jur de 45 de ani.

n urm cu 10 ani, a cunoscut un tnr frumos, de numai 18 ani, cu care a nceput o relație de iubire fulminant. Fiind prima femeie din viața respectivului biat (devenit ntre timp brbat), acesta era amorezat pn peste urechi de ea, o copleșea cu atenția și dragostea lui, vznd-o drept centrul universului su, fr a prea s mai remarce vre-o alt prezenț feminin nafara ei. Ea nutrea aceeași atitudine statornic n dragoste, fiind fericit cu relația pe care o avea, mulțumind lui Dumnezeu pentru ea, nesimțind nevoia de altceva, fiind și o fire monogam, fidel prin natura ei.

Ea era și atunci, ca și acum, participant la cursul de yoga de la MISA, el nu. La ndemnul ei, a nceput și el s frecventeze cursurile de yoga, e drept, relativ trziu, dup aproape 6 ani de relație pe care ea o descrie ca perfect.

Problemele au nceput s apar la ceva timp de la intrarea lui n cercul de cursanți yoghini de la MISA, datorit schimbrii mentalitții lui cu privire la relațiile de cuplu. A ”prins” la el ideea de cuplu ”deschis”, de relații multiple, și astfel, perioada de grație și fericire din cuplul lor s-a ncheiat, atunci cnd el a adus acas o alt fat, cu textul ”dac m iubești, te vei bucura de fericirea mea”. De voie de nevoie, strngnd din dinți, ea a acceptat. Cealalt era mult mai tnr (mai tnr chiar dect el - i-aș fi putut fi mam, glumea ea), și se ținea scai de capul biatului. Ajunseser s fac vacanțele mpreun toți trei, totul era aproximativ bine și frumos, ea se lupta s și smulg din suflet buruiana nghețat a geloziei, sentimentul iminent al pierderii relației. ntr-un final, scit de frecușurile și tensiunile din relația haremic pe care și-o construise, tnrul din povestea noastr i d papucii mai vrstnicei mele amice, taman n mometul cel mai tragic al existenței ei, cnd i se descoperise o tumoare ce nesesita o intervenție chirurgical urgent, urmat de o perioad de refacere. Ea i-a propus ca, dac se despart ca iubiți, mcar s rmn prieteni, s poat avea un sprijin moral (financiar nu se punea problema, ea avnd o situație material satisfctoare). Astzi, el nu mai rspunde la telefonul ei, la mailuri, pe facebook, pe messenger, ignornd-o cu desvrșire, deranjat de suferința și problemele de sntate cu care se confrunt ea.

Aceasta este o prim poveste. Adevrat.

La dou zile dup aceea, o alt prieten m-a contactat, cu o poveste asemntoare. Ea și iubitul ei sunt mpreun de mai mulți ani, amndoi cursanți la MISA. Tatl ei s-a mbolnvit de cancer. n timp ce ea alearg disperat la spitale cu tatl bolnav, el i ignor cu ”detașare” problemele cu printele aflat n suferinț. Nu l-a vizitat nici mcar o dat (deși sunt ca și cstoriți, ai ei l-au acceptat n casa lor nu o dat, n trecut), iar anul trecut, el a fost plecat n taberele de yoga de la Herculane și Costinești fr ea, deoacrece ea nu a putut veni – ntruct a trebuit s și ngrijeasc tatl bolnav.

Colac peste pupz, tot el se plnge c ea nu mai are chef de amor, c nu mai ”fuzioneaz” amoros att de des ca nainte, astfel c el și-a gsit motiv și a nceput s caute s și fac alte relații, insensibil la suferința ei pentru printele bolnav, care constituie motivul firesc al acestei lipse de chef n pat.

Cnd ea l-a rugat s și scurteze vacanțele ”spirituale” de la Herculane și Costinești, pentru a o ajuta cu tatl ei bolnav, el s-a scuzat, spunndu-i c nu poate rata astfel de ocazii spirituale ”unice”, și c strile spirituale de excepție pe care le triește n aceste tabere de yoga, justific orice renunțare din partea lui la alte obligații sociale și morale pe care le are (servici, situația tatlui ei), n acea perioad, el percepndu-le ca ”obstacole”, ”piedici” și ”teste spirituale” n calea evoluției sale spirituale, enorm accelerat de participarea sa la acele tabere de yoga. I-a oferit chiar și citate din Biblie, cci, spunea el, chiar și Iisus s-a adresat apostolilor cu cuvintele: “Cine-i iubete tatl sau mama mai mult dect pe Mine, nu este vrednic de Mine” (Mt. 10, 37), adic morții cu morții iar vii cu vii, chemnd-o cu alte cuvinte s și lase tatl n spital n grija medicilor și a Proniei Cerești, și s vin cu el n tabr, s nu piard șansa evoluției spirituale accelerate (i mai aducea ca argumente și ”legenda” c la o singur spiral de herculane, arde karma de suferinț pe zeci de vieți, și și poate ajuta astfel mai bine și tatl bolnav) !!!

I-a mai ”servit” cu deplin senintate (n timp ce ea era nnebunit de durere c tatl ei moare n chinuri, de cancer) și textul cu karma pe care fiecare trebuie s și-o ”ard” individual, despre faptul c suferința este un bun nvțtor și c nu trebuie s te interpui ntre lecția pe care o are cineva de nvțat și persoana respectiv, pentru c altfel ”riști” s preiei karma negativ a respectivului, și ajungi s suferi n locul lui (chiar s te mbolnvești), și nici el tot nu nvaț nimic din asta ! M limitez la aceste dou exemple recente, dar emblematice pentru atitudinile de viaț ale cursanților de la MISA. Poate ar fi trebuit s dau și un exemplu cu femei, s nu se spun c fac o discriminare ntre ”virași” și ”șaktiuri”. Cred c nu e cazul, ați priceput ideea, e cam aceeași.

Cum s-a ajuns aici !? Cum s-a ajuns ca niște oameni cu pretenții de spiritualitate, s se comporte mai egoist și fr inim dect un individ obișnuit, un strin de pe strad !?

Unde este tot acel ideal de spiritualitate, elevare și lumin pe care MISA pretinde c l urmrește !?

Este aceasta yoga ? Este doctrina yoga astfel ? Dar creștinismul ?

Rspunsul este NU ! HOTRT NU !!!

Cutnd s vd cum este yoga și n alte locuri nafara MISA-ei, am descoperit c pe liniile tradiționale yoghine, n special pe cele de sorginte budhist, se pune un enorm accent pe compasiune, pe salvarea din suferinț a tuturor ființelor vii. nsși esența cii urmate de personajul istoric Budha a pornit de la o chestiune fundamental: identificarea cauzelor suferinței și depșirea ei. Idealul bodhisattvic presupune ca oamenii s ajute și s aib compasiune pentru toate ființele vii, s le ajute s scape de suferinț chiar i cu prețul sacrificrii propriei viei! Compasiunea, ca și sentiment presupune n primul rnd ca cel ce o manifest s fie pe aceeași lungime de und cu cel care sufer, cu alte cuvinte s i mprtșeasc suferința, s o resimt ca și cum ar fi al lui. E mai mult dect empatie. Doar atunci devii cu adevrat compasiv, cnd te pui cu totul n locul celui faț de care manifești compasiune. Pi cum s fii compasiv la MISA, dac ți se spune c trebuie s fi atent s nu i preiei karma nenorocitului pe care ți exersezi ”compasiunea” ?!

La MISA (cum scriam și n articolul precedent pe aceast tem) importante sunt ”tririle spirituale” ct mai ”de vrf”, care sunt n msur s certifice gradul nalt de evoluție atins de practicantul respectiv (conform dictonului celebru la MISA – cum c yoghinul se cunoaște dup strile pe care le triește).

Asta este sursa, rdcina tuturor acestor comportamente egoiste, aberante de la MISA. Așa s-au mbrcat n argumente poleite cu aur ”spiritual” atitudini de un egoism cras faț de suferința celor din jur. La MISA, dac cel de lng tine sufer, nu l ajuți. i dai un sfat. La MISA, cel confruntat cu mizeria și suferința aproapelui su, prefer s și ”mențin starea spiritual”, bula de iluzii n care triește, dect s ajute din inim pe cel czut lng el, n suferinț, interacționnd cu mizeria, durerea uneori disperarea acestuia. Adic se fuge de neplcere, n cutarea continu a plcerii. Dac se poate, ct mai mari, mai extatice, mai cosmizante !

De aici se nasc n acești ”practicanți de yoga” erori de percepție inclusiv cu privire la creștinism. Majoritatea se consider creștini, chiar mai buni dect cei dinafara cursului de yoga. De ce, pentru c ei ”simt” iubirea lui Iisus, ei nțeleg mesajul mistic ascuns, și fr a se lovi de dogmele bisericești obtuze, au acces direct la ”inima” lui Dumnezeu. Și atunci și permit s interpreteze n manier proprie Noul Testament, gsind acolo argumente pentru aproape orice.

De aici, a ieșit un talmeș balmeș. Pe site-ul yogaesoteric, pe de-o parte se d iama n masonerie și se nfiereaz Noua Ordine Mondial, se acuz Biserica Catolic de satanism, se comenteaz pervertirea simbolului crucii, dar pe de alt parte se critic creștinismul, ca fiind prea tragic, prea ntunecat de ideea pcatului, de folosirea ostentativ și continu a simbolului crucii, inclusiv ca bijuterie sau obiect vestimentar.

Citez din articolul Crucifixul, crucea rsturnat i unele semnale satanice transmise de Papalitate n ultima vreme ne confirm avertismentele profeticesemnat de fantomatica autoare Rodica Apostol (de care n-am mai auzit – numele fiind probabil tot un pseudomin apostolic ”inspirat” a vre-unui trepduș traductor-plagiator): ”Unul dintre cele mai des folosite simboluri cretine, crucifixul care l reprezint pe Iisus rstignit, nu are nimic de-a face cu simbolismul profund spiritual, nltor i atotcuprinztor al crucii. Pentru oricine este nzestrat cu un minim de sensibilitate, inteligen i bun-sim este destul de evident faptul c acest crucifix evoc suferina i tortura la care a fost supus Iisus. Nu vrem s negm realitatea istoric i nici semnificaia profund a Patimilor lui Christos, dar ne permitem s sugerm c religia cretin ar fi fost mult mai bine reprezentat de un simbol care s evoce nvierea lui Iisus, triumful Su asupra morii, nvturile Sale spirituale, victoria Sa deplin n misiunea Sa pe Pmnt sau modelul divin pe care El l reprezint.

Apoi, mai jos, se continu: ”Ne ntrebm oare ct de inspirat este alegerea simbolului care evoc suferinele cumplite i moartea lui Iisus pe cruce, pentru a fi adorat de milioane de cretini?… Oare nu ar fi fost mai inspirat Biserica Cretin dac ar fi ales un alt simbol principal cretin care s evoce spre exemplu renaterea lui Iisus?

De observat n primul rnd n acest paragraf citat, persuasiunea cu care se induce ideea unui Iisus Hristos ca ”model divin pe care El l reprezint.” Un model al cui, și (fcut) dup ce ? Nu mai vorbim de Hristos, de Mntuitorul lumii, vorbim de model, cu aceeași lejeritate cu care vorbim despre modelele de mașini. Cine știe, la anul poate apare unul mai bun… Astfel, se induce n mod indirect ideea c pot exista mai multe modele, și astfel l relativizeaz pe Hristos, l pun n rnd cu celelalte ”modele” ale Umanitții și umanismului.

Apoi, referirea la așazisul antagonism implicit dintre crucifix (element al rstignirii Mntuitorului) versus cruce (ca simbol universal al Umanitții), și ”folosirea” excesiv a crucii, nu reprezint altceva dect un refuz mascat al rscumprrii pcatelor de ctre Mntuitor. Prin ce ? Prin CRUCEA ”excesiv folosit” ! Excesiv folosit ? Pi ea este fundamentul, baza mesajului lui Hristos. Numai prin ea se poate mntui creștinul. Nu Iisus a spus: “Oricine voiete s vin dup Mine, s se lepede de sine, si ia crucea i sMi urmeze Mie“. (Marcu 8, 34) ? Pi și atunci ce ne facem cu arderea karmei la spirale sau altfel ?! Cum se mpac aceast contradicție, care nu este nici dogm a Bisericii, nici poveste inventat undeva dup primele secole de creștinism, ci sunt cuvintele lui Iisus: Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine” (Ioan 14:6) ! Și de unde a rsrit ideea de ”renaștere” a lui Hristos !? S fie oare vorba de o interpretare ”mbuntțit” a cuvntului Evanghelic: ”Eu sunt Invierea si Viata. Cine crede in Mine, chiar daca ar fi murit, va trai‘” (Ioan 11:25).” !? Așa cum și-a ”permis” cineva s modifice rugciunea Tatl Nostru, pe care o repet de 3 ori, la fiecare spiral MISA ?!

Demersul autorului articolului de a arunca acuza de satanism asupra masonilor și catolicilor devine hilar, cnd pui n balanț probele. Ce autoritate moral ai tu s blamezi pe alții c afișeaz crucea ntoars cu capul n jos, sau strmbat, cnd ntr-unul din filmele porno realizate in cadrul MISA se urineaz pe cruce ?! n opinia unor imbecili, dezbaterea poate rmne nc deschis: oare pe ce cruce or fi urinat ? Pe crucifix ca simbol al rscumprrii pcatelor, sau pe cruce, așa, ca ”simbol universal al Umanitții” ?!

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *