Ceea ce voi prezenta n continuare este un extras din volumul ”Printele Ioan – Mrturisitorul Iubirii”, aprut la Brila, anul acesta. Din acest volum am extras un document foarte rar, ce mai apare (fragmentar) citat doar n ”Raportul Oficial al Comisiei Prezidențiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste n Romnia”, unde la capitolul ”Regimul comunist și cultele religioase”, referindu-se la ”arestrile din rndul clerului și la represiunea anti-monahal”, alege ca reprezentativ Mnstirea Vladimirești, considerat cel mai important bastion de lupt anti-comunist și anti-ateist din cadrul Bisericii Ortodoxe Romne.

Pornind de la premiza c ”Jertfa este un concentrat de ascez”, printele Ioan Iovan, duhovnicul Mnstirii Vladimirești, nfrunt plin de curaj fiara comunist, comunicnd n anul 1953 Sfntului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romne un Memoriu, pe care apoi l-a rspndit prin intermediul credincioșilor n ntreaga țar, acest memoriu devenind un veritabil act de mrturisire de credinț, un manifest anti-comunist.

Gestul su a fost sancționat cu caterisirea și excluderea din monahism, urmate de condamnarea la moarte a Printelui Ioan, comutat n munc silnic pe viaț.

Executarea sentinței ncepe la Penitenciarul Semicerc din Galați, chiar n celula unde a zcut Iuliu Maniu, n condiții de exterminare. Urmeaz apoi Vcrești, Jilava, Gherla și Aiud. Refuznd reeducarea, este totuși eliberat de la Aiud, n urma decretului de amnistiere de la 1 august 1964.

Memoriul care i-a adus atta suferinț printelui Ioan este mai actual ca oricnd. Mesajul su lovește n aceeași clic de comuniști, n pstorii care și-au vndut turma. Ne face s nțelegem c, n esenț, la 21 de ani de la așa-zisa revoluție anti-comunist, NIMIC NU S-A SCHIMBAT N ROMNIA, IAR HRISTOS ȘI NVȚTURA LUI SUNT MAI PRIGONIȚI CA NICIODAT, MPREUN CU CEI CARE L URMEAZ. n continuare, din rațiuni lumești și politice, Conducerea Bisericii Ortodoxe Romne trdeaz pe Hristos și turma ncredințat spre pstorire, tcnd n mod culpabil și ne-condamnnd: manifestrile homosexuale (vezi parada homosexualilor din fiecare an), cipurile din documente, apartenența la masonerie a preoților, papismul și ecumenismul. Dimpotriv, observm c se practic aceleași metode: nfricoșarea preoților, prin ”delegați” și ”observatori” ce asist la slujb și la predic, mutri și scoateri din funcții, caterisiri sau pedepse pentru vini nchipuite, etc.

Iat Memoriul:

MEMORIUL

I.P.S.Prini Mitropolii i Episcopi,

Membrii ai Sfntului Sinod, nalt Prea Sfinite Printe Patriarh,

Primind citaie de judecat, pentru ziua de 27 ianuarie 1953, anul curent, drept rspuns, cu tot respectul cuvenit harului arhieresc, ndrznesc a v face urmtoarea ntmpinare, care este n consensul ntregii noastre Mnstiri.

1. Socotesc aceast judecat neavenit i fr temei bisericesc sau juridic, dup cum fr temei a fost emis i decizia de transferare a mea, la Catedrala Patriarhiei.

Dreptul devoluiei a fost folosit n cazul acesta n mod abuziv i ce-i mai dureros e c s-a folosit de el pentru satisfacerea unor raiuni strine de Biseric.

Cronologic vorbind, noi tim c mputerniciii i inspectorii de la Ministerul Cultelor m-au somat prin P. S. Episcop de la Galai i chiar personal, s aleg: ori s nu mai slujesc i s nu mai predic, ori s m transfer Ia alt mnstire, ori dac nu accept aceasta, m vor transfera dnii, prin Patriarhie. Este concludent faptul c, ndat dup sosirea lor n Bucureti, intervenindu-se la Sf-ta Patriarhie, I. P. S. V-str ai emis acea “Decizie “- retransmis, dndu-i putere de lege bisericeasc, prezentnd-o ca emanat de Ia Duhul Sfnt. P.S. nostru Antim, a predicat-o n biseric, uznd de temeiul scripturistic: “c aa ni s-a prut nou …”.

n momentul primirii Deciziei, eu eram bolnav la pat. Apoi, fiind n convalescen, a urmat o serie ntreag de telefoane i chemri la Bucureti, care, evident fiind regizate din umbr de ctre Minister, au fost secondate de prezena a cte unui mputernicit. Amestecul lor se desprinde limpede din struina cu care m ndemnau s fac “ascultare bisericeasc” i s plec din Mnstire.

Mai trziu, prin mai 1954, v-au determinat sa m oprii de la slujirea celor sfinte, lucru pe care n consensul soborului, nu l-amrespectat, fiind tot o prelungire a unor raiuni strine i potrivnice Bisericii. Despre aceasta, am dat o declaraie inspectorului bisericesc, precum reiese din punctele de acuzaie ale citaiei.

n var, P. S. nostru Antim (n. ed. Anghelescu – al Buzului) la ndemnul I. P. S. V-stre i din iniiativ proprie, a cutat personal, prin subalterni i prin preoii ageni, s m determine s plec din Mnstire, fie la Bucureti, fie n concediu medical, motivnd c nu este bine s nfrunt pe Patriarh, c zicea: “are i dnsul motive care l silesc” A fi vrut s ascult, dar nu m lsa inima, nu m lsa soborul i mai ales contiina de preot hirotonit pe seama Altarului de aici, tiind c decizia de plecare nu eman de Ia Duhui Sfnt.

Mai pe urm, a venit dup mine, cu asentimentul I. P. S. i al P. S. nostru Antim, P. S. Episcop Valerian de la Oradea, care ntr-un moment de sinceritate, a dezlegat problema i a aruncat masca de pe originea Deciziei, recunoscnd public c decizia de plecare, nu este de la Duhul Sfnt, ci din “raiuni de stat”.

Aceast mrturisire fcut de un membru activ al sinodului, m-a linitit att pe mine ct i soborul i ne-am ncredinat c nesatisfcnd o decizie dat de: “interese superioare bisericeti ” i strine de toate acestea, nu clcm nici votul sfintei ascultri i nu nfruntam nici pe Patriarh.

Este de prisos s mai relatez aici amnuntele mai puin onorabile pentru atitudinea P.S.Valerian, care mpreun cu delegata I.P.S.V-stre, maica stare Constantinescu de la Agapia, s-au erijat n oameni cu puteri n stat, ngrozindu-ne cu consecine alarmante. P.S.Sa, vznd struina mea i a soborului de a nu ceda patimei i intereselor meschine, potrivnice Bisericii, a nceput s schimbe binecuvntrile arhiereti n afurisiri, blesteme i legri de la slujb. Dar toate acestea nu-i gseau validitatea, fiind date n Eparhia Buzului i nu a Oradiei, unde i are P.S.Sa Eparhia.

A doua zi, a venit la noi i a ncercat s constrng soborul s m dea, dar a plecat tot n deert, dup ce mai nainte n Sfntul Altar, la metania fcut pentru blagoslovenie, mi-a ntors spatele, fcndu-m “pgn i vame”. A treia zi, a trimis un preot-agent de la Galai, ca sa m ia, dar tot n zadar. Este detestabil aceast metod de hingher i a lsat impresii revolttoare n sobor i n poporul care era de fa.

Cred c e de prisos s mai descriu toate amnuntele umbroase i meschine, n legtur cu numita “Decizie “, ci n concluzie, vom spune c acele “interese superioare bisericeti”, au fost tocmai interese inferioare i strine de Biseric. ncredinndu-ne de acest adevr, am hotrt cu soborul, s nu m conformez Deciziei, nici s m prezint la acest simulacru de judecat, a crei temeiuri se izbesc de nulitate, prin nsi originea Deciziei.

2. Ceea ce face judecata mea fr rost i-i d caracterul de teatru, este urmtorul fapt, foarte dureros i alarmant, n jurul cruia se nvrte tot rostul acestei ntmpinri: discreditarea pe ar a Mnstirii noastre, prin Hotrrea Sinodului permanent, n urma creia s-au dat circularele n ar, n toat Biserica s se ia msuri de “extrem urgen”, pentru ca lumea s fie oprit de a mai veni n Mnstira Maicii Domnului de la Vladimireti.

Concomitent cu aceasta, s-a mai emis un ordin de la Patriarhie cu nr. 8033/1954 prin care s se fac investigaii i s se noteze n tablouri nominale, mai ales n mnstiri, toi oamenii i admiratorii Mnstrii Vladimireti.

Dac la data eliberrii acestor ordine ai avut contiina c ai dat o hotrre legal, izbind public smeritul mdular al Bisericii noastre (Mnstirea Maicii Domnului), de trupul mistic al Bisericii, cci oficial aa a aprut, prin sigiliul Sf. Sinod, atunci de ce a mai fost chemat, n octombrie 1954, Maica Stare Veronica la Buzu, pentru judecat i pe mine de ce m mai urmrii prin citaii, de vreme ce noi nu mai suntem vieuitorii Mnstirii Maicii Domnului de la Vladimireti, pe care ai declarat-o oarecum ciumat, rtcit i periculoas pentru rostul Bisericii?

Iat c i din acest punct de vedere, citaia este neavenit.

Faptul acesta, foarte dureros, de a decide emiterea acestor ordine sinodale, ne-a zdruncinat inima, c ne-am vzut Mnstirea situat n umbra canonicitii. Drept aceea, v ntrebm:

n numele crei legi din Biseric i n baza crei Hotrri sinodale ne-ai nlturat de la Trupul mistic al Bisericii i ne-ai fcut indirect leproii ortodoxiei noastre?

n care edin plenar a vreunui Sfnt Sinod s-a discutat i s-a hotrt pe baz de documente i anchete c Mnstirea noastr a ieit din ortodoxie?

Vrem date precise i numr, fiindc noi tim c niciodat nu am fost anchetai, judecai sau condamnai prentru vreo abatere de la ortodoxie sau de la rnduiala Bisericii. Poate vei spune c nu ne-ai lepdat din snul Bisericii n mod canonic i legal, ci numai lumea ai oprit-o s nu mai vin la noi. Oare aceasta nu este acelai lucru?

Noi tim i posedm circularele I.P.S. i P.S. V-stre, prin care n urma Ordinului Sinodului permanent din 3 septembrie a.c. v-ai intrecut aproape toi ierarhii n a defima Mnstirea Maicii Domnului de la Vladimireti. ONOARE EXCEPIILOR!

Acest lucru a fcut mare sminteal, a bucurat mult pe satana i pe ucenicii lui, cci semnturile sinodalilor au reuit s deruteze evlavia ctre Lucrarea Dumnezeiasc de la Vladimireti i a multor clerici nedocumentai i a foarte multor credincioi care n urma circularelor au fost catehizai direct mpotriva Mnstirii Maicii Domnului de aici. tim c I.P.S. V-str nc mai demult, n reviste oficiale pe care le patronai, ai ncuviinat i ai ndemnat chiar s se scrie articole mpotriva Mnstirii Maicii Domnului, pregtind astfel opinia public i discreditarea canonic pe care ai fcut-o prin Hotrrea Sinodului permanent din 3 septembrie 1954. Acelai lucru de compromitere a dumnezeietii lucrri de aici ai ntreprins i n cercurile monahale, vorbind personal mpotriv, apoi trimind i n mnstiri diferii prini i frai ca: Printele Cleopa Ilie, Antonie Plmdeal, Bartolomeu Anania, Iustinian Florea, etc. care prin predici, la spovedanii i prin scrisori deschise, au calomniat i au defimat Mnstirea noastr. I.P.S. V-str personal ai vorbit public mpotriva Mnstirii n repetate rnduri i chiar cu ocazia venirii I.P.S. Patriarh Chirii al Bulgariei, n loc s-1 aducei s se nchine i s slujeasca pe locul sfintelor descoperiri, ai cutat s ne punei n umbr, prihnind Locaul Maicii Sfinte pe motivul c:

“maicile se mprtesc zilnic i preoii iart toate pcatele, socotindu-se sfini”.

Desigur, n aciunea de discreditare ai fost secondat i de ali ierarhi. Astfel, I.P.S.Sebastian a pedepsit pe unii clugri i preoi pentru venirea la Vladimireti. Aceasta chiar n prezena maicilor noastre. Nu s-a sfiit I.P.S. Sa s prihneasc maicile noastre pentru: “prea deasa nchinare la sfintele moate ale Cuvioasei Parascheva.”

La masa jubiliar de 70 ani a I.P.S. Sale, tim c s-a consumat n sobor o serie ntreag de calomnii la adresa Mnstirii noastre. Unele din ele, ruine este a le gri!

P. S. Teofil de asemenea a pedepsit la Mnstirea Bogdana, o mulime de “adepi ” ai Vladimiretilor care au refuzat s semneze mpotriva Mnstirii Vladimireti care i-a nscut duhovnicete. Dac P.S.Sa care a fost la Mnstirea noastr de 3 ori, s-a rugat mai mult timp pe locul Sfintelor Vedenii, a slujit Liturghia arhiereasc i a scris urmtoarele n cartea de aur: “La VLADIMIRETI degetul providenei se vdete mai izbitor ca aiurea” (27 martie 1950) a putut n circular s depeasc pe ceilali ierarhi n defimarea acestui “Deget al providenei”, aa mrturisim aici, c ne temem c i trecerea P.S. Sale la ortodoxie este numai pretins …. Ne va zice poate: “De internis non indicator proeter!”

P. S. nostru Antim, credem c i-au scpat numai foarte puine prilejuri de a discredita public Lucrarea Dumnezeiasc de la Vladimireti, mrginindu-se a luda gospodria i administraia.

P. S. Iosif a prihnit public Vedeniile i fecioria maicilor noastre, prin calomnii, care ruine este a Ie i gri. Aceasta a fcut-o ntr-un cerc de profesori i elevi la coala de cntrei de la Curtea de Arge. Printre altele, P.S. Sa sftuia pe prinii profesori ca s se strduiasc prin articole documentate i conferine, s distrug ct mai curnd ” curentul de prefctorie de la Vladimireti “ludndu-se c P.S. Sa s-a ostenit i a dus munc de lmurire mpotriva Vedeniilor. Zicem i noi cu Domnul: “Vrednic este lucrtorul de plata sa!”

P. S. Firmilian nu tim cum a alctuit circulara contra Vladimiretilor, dar ne-am mirat c a putut semna Ordinul Sinodului permanent, de vreme ce cu prilejul vizitei fcute la noi (9 septembrie 1950) a scris n cartea de aur: “Binecuvntm truda Maicii Veronica la Mnstirea Vladimireti – Tecuci i vedem n experiena de aici una din metodele de nviorare a monahismului din Biserica Ortodox Romn.”

Ne doare mult inconsecvena! Ieri Vladimiretii metod de nviorare, azi Vladimiretii metod de…. desfiinare. Lumea, n urma circularelor, nu mai tie pentru care s opteze.

P. S. Andrei a afirmat c pelerinajele de la Vladimireti constituie o calomnie pentru Biseric n vremurile actuale. Dar l ntrebm: oare pelerinajele ntreprinse de P.S. Sa ca episcop n Ardeal sau vicar la Oradea, n alte vremi, nu erau o calomnie pentru Biseric? Exist vremi i vremuri n evlavia strbun ctre Sfintele lcauri? Dac exist, atunci P.S. Sa a prihnit vremurile actuale sau vom zice: “La aa vremi, aa arhierei!”

Iat cte ieiri i compromisuri de contiin a strnit campania sinodalilor mpotriva Vladimiretilor!

3. tim precis, c toate hotrrile luate asupra Aezmntului Maicii Domnului de aici, le-ai fcut din ordinul unor atei apostai sau renegai, din Minister sau Partide prin Ministerul Cultelor i acetia prin mputernicii, i transmit puterea n Biseric. Aceti mputernicii, care au mpnzit ca o reea ara, n realitate nu sunt dect numai nite intrui neavenii n Biseric, ageni suspectori, menii s distrug credina n popor.

Printr-un asemenea mputernicit (Bzu Badiu) am aflat noi c Guvernul i Partidul nu vede cu ochi buni afluiena prea mare de lume la Vladimireti, cci spunea dnsul, dup Hramul trecut: “S-a alarmat partidul c scrie roile trenului de lumea care vine la Vladimireti, din toat ara, i c s-a aflat pn la Moscova, c la o Mnstire din Moldova (Romnia) s-au adunat la hram peste 30.000 de oameni”. Cu acest prilej, tot el ne-a mrturisit intenia partidului de a interveni prin Minister, la Patriarhie, ca s se interzic imediat cu pelerinajele de la Vladimireti.

Ca nite arhierei ai lui Dumnezeu i pstori ai turmelor Sale, trebuia s v bucure afluiena lumii (a oilor cuvnttoare) la Mnstirea Maicii Sale i nicidecum s v nsuii judecata unor mputernicii care v ntreab: “De ce atta lume la Vladimireti? De ce numai la Vladimireti? Slujba de acolo e mai bun i mai sfnt ca n alt parte?”

P. S. Chesarie de la Galai a dat rspunsul, prin care dealtfel i-a anulat propria circular. Iat ce scrie P.S. Sa; “Din tirile sosite la centrul eparhial, se constat c, cucernicii preoi nu in legtura permanent cu credincioii i nu-i ndrumeaz s frecventeze n zile de duminici i srbtori bisericile din parohiile respective, ci pornesc n pelerinaje la Mnstirea Tudor Vladimirescu, ca i cnd Dumnezeu nu ar fi Unul i Acelai, ca i cnd slujbele de la Mnstirea Tudor Vladimirescu ar fi altele dect cele ce se svresc la toate bisericile ortodoxe”.

Nu numai att: “Sunt credincioi care din lips de ndrumare din partea preoilor, prsesc parohiile n zilele de lucru, mergnd la Mnstirea Tudor Vladimirescu. Mai dureros este faptul c preoimea noastr, ce are o temeinic pregtire teologic, nu caut s lmureasc pe credincioi pe baz dogmatica i canonic, c puterea harului pe care ei l administreaz prin Sfintele Taine este aceiai n toate bisericile ortodoxe, ca i la Mnstirea Tudor Vladimirescu” (Extras din Ordinul cu numrul 6328-1954)

Aa am socotit i credem i noi cu sfinenie pn la moarte, c Mnstirea Tudor Vladimirescu nu este dect un smerit mdular al Bisericii Ortodoxe, cu acelai har comun tuturor bisericilor, chiar dac prisosete n harisme rnduite de Pronie prin voia neptruns a lui Dumnezeu.

Dac P.S.Chesarie – glasul Sfntului Sinod, mrturisete acelai lucru n cele de mai sus, atunci de ce s mai lmureasc preoii s nu mai vin la Vladimireti, cnd i aici toate sunt la fel? Poporul nelept, a fcut ndat remarca: “Cei ce azi ne opresc de la Mnstirea Vladimireti, mine ne vor opri i de la bisericile noastre din sat!

Adevrul este c la Vladimireti nu se adun lumea cu arcanul, ci vin din ndemn propriu, pentru folosul duhovnicesc. Afluiena lumii e motivat de afluiena Arhiereului lui Dumnezeu. i aduce Dumnezeu pe oameni, pentru c El a fgduit n Vedenia din 9 septembrie 1938: “AICISE VOR VINDECA SUFLETELE!”

Timp de 18 ani, lumea s-a folosit real de darul acestui Sfnt Loca. Mii de suflete s-au ntrit n credin, au scpat de patimi grele, s-au izbvit de pagube, de scrbe i de grele necazuri. Multe familii necjite sau nvrjbite i-au dobndit linitea sufleteasc. Nenumrai bolnavi de diferite boli s-au vindecat cu desvrire. i ce-i mai scump ca toate la Vladimireti, este c: mii i mii de suflete au nviat din moartea pcatelor, prin taina Sfintei Mrturisiri i s-au unit cu Hristos prin taina Sfintei mprtanii.

Toi cei care pizmuiesc “afluiena lumii” i pelerinajele de la Mnstirea noastr, precum face P.S. Andrei Magheru i indirect toi semnatarii circularelor, ar trebui s vad i s neleag c AICI NU OMUL, CI DOMNUL ESTE CEL CE LUCREAZ CU ATTA PUTERE i EFICACITATE!

Ar fi trebuit s cunoatei toi membrii Sfntului Sinod, c n momentul cnd ai dat circularele, ai vrut s oprii O LUCRARE A LUI DUMNEZEU, deschis spre mntuirea credincioilor. Nu v-ai rememorat n aceast privin cuvntul Judecaii Domnului, care eventual vi s-ar potrivi i v-ar putea ajunge la un moment dat i care zice aa: “Vai vou c nchidei mpria Cerurilor naintea oamenilor; c voi nu intrai i nici pe cei ce vor s intre nu-i lsai” (Matei 23-13).

Rodnica dezvoltare a Aezamntului de aici, trebuie s v dea ncredinarea c nu este o lucrare omeneasc, ci oper Dumnezeiasc prin MAICA VERONICA, c Vladimiretiul a fost ntotdeauna criticat. Unii au fcut aceasta din netiin i nendrumare, alii din rutate i pizm, alii din ur i vrjmie deschis, alii din laitate i meschine interese materiale i alii din dorina de a se face aprtorii i salvatorii ortodoxiei pe care o socoteau primejduit, erijindu-se n cenzori ai fenomenului supranatural. Cenzori i critici au fost ntotdeauna, dar toate acestecritici nu au putut face sminteal n Biseric, de proporiile pe care le-au fcut circularele I.P.S. i P.S. Voastre. Nu v-ai gndit c dac Aezmntul de aici ar fi fost ntemeiat pe minciuni i amgiri de sine, pe nelciune, pe legend sau pe ispita diavolului, cum s-au ispitit unii s afirme n reviste i circulare, atunci desigur c nu ar fi durat 18 ani i nu s-ar fi putut dezvolta mai departe, cum vedem c s-a dezvoltat de fapt.

n aceast ordine de idei este bine i necesar s v aducei aminte i s meditai asupra cuvintelor celebre ale vestitului Gmliei, adresate Sinedriului din Ierusalim i care i gsesc o minunat aplicare n cadrul Mnstirii noastre: “i acum zic vou, ferii-v de oamenii acetia i-i lsai pe ei, cci de va fi de la oameni sfatul acesta sau lucrul acesta, se va risipi, iar de este de la Dumnezeu nu vei putea s-1 risipii, ca nu cumva i lupttori de Dumnezeu s v facei” (Fapte V 38-40).

Oare nu cumva v-ai fcut i I.P.S.V i P.S.V lupttori de Dumnezeu, prin circularele date mpotriva Aezmntului Dumnezeiesc de la Vladimireti, ridicat prin porunc Divin, n cinstea Prea Sfintei Nsctoare de Dumnezeu? Pentru toate ordinele, circularele i defimrile verbale i scrise ndreptate mpotriva acestui Sfnt i Sfinitor Loca al Maicii Domnului, noi v nfruntam i v prihnim i ne lepdm de faptele aceastea ale P.S.V., preuindu-v cu sfinenie harul ce-1 purtai.

S nu v mire aceast ndreptit revolt, dar o facem de dragul Maicii Domnului, pe care prin acestea ai hulit-o i ai nchis multor suflete ua de intrare la minunata Ei Lucrare de aici. Dac I.P.S.V i P.S.V. nu credei n ea sau v este fric s mrturisii deschis c credei, de ce oprii pe alii de a crede i de a veni la ea? De ce ai cutat s oprii izvorul Maicii Domnului care a fost hotrt de nsui Mntuitorul, pentru pocin, pentru vindecarea i mntuirea sufleteasc a neamului nostru romnesc? Sau ai vrut s tergei i Vladimiretiul ca i Maglavitul, numai s putei fi pe placul vrjmailor lui Dumnezeu i a ucenicilor lui Antihrist?

Oare dac niv v complcei n consensul fricii de a-L mrturisi pe Hristos i minunile Lui n orice mprejurri i dac nbun parte imprimai aceast not de fric Sfntului consens “bisericesc”, ai dorit ca i Vladimiretiul s capituleze i s devin numitor comun?

Cred c aceasta v-a fost intenia, c P.S. Teofil nu s-a sfiit s ne scrie c I.P.S.Patriarh fiind un “artist al bisericii i avnd n fa tabloul culorilor componente, a gsit Vladimiretii n culori prea vii i s-a hotrt s-1 estompeze, a nu iei din comun” Dar zadarnic ncercai aceasta, c cetatea Vladimiretiului a fost ridicat pe muntele ortodoxiei noastre – nu de oameni, ci de Dumnezeu, iar culoarea aprins a vieii duhovniceti de aici i-a dat-o Maica Domnului, Ocrotitoarea acestei Ceti i i-o pstreaz focul Dumnezeirii lui Hristos, luat zilnic de toi i de toate, din Sfntul Potir. ACEASTA NU SE POATE ESTOMPA!

Oare nu v-ai gndit c floarea Mnstirii Vladimireti este una din florile rsdite de Dumnezeu n grdina marii ortodoxii? i aceast floare chiar dac este mai aprins, nu iese din ansamblul grdinii, ci dimpotriv prin rostul ei divers n manifestare, dar unic n Har, se preamrete Dumnezeu pe care L-am nvat a fi unitate n diversitate.

Cunosc nc de la cursurile de ndrumare misionar, aceast dorin de “estompare” i aducere la numitor comun, c P.S. Teoctist pe atunci rector (1952) m-a oprit s m mprtesc des i s nu-mi fac pravila clugreasc ntre preoii de mir, de dragul de a nu iei din “sobornicitate i ortodoxie”. Bine c unii din preoi m-au prevenit nc din primele zile, s am grij c sunt dus la cursuri pentru desduhovnicire i interese de numitor comun. La sfiritul cursurilor, m-am convins c aceste cursuri aduc pe preoi la numitor comun, i actualizeaz vrnd nevrnd pe toi i i scald n consensul slujirii la doi domni i nc mai mult Cezarului dect lui Dumnezeu. Mie mi-a prins mai bine, c nainte eram naiv i credeam c aceste cursuri uniformizeaz cursul, dar nu c au darul de a “estompa” viaa duhovniceasc acolo unde ea se aprinde pentru Hristos i Maica Lui. Vei zice poate c suntem mndri. Una e mndria drceasc i alta e mrturisirea contient n faa oricui.

Noi v nfruntm i v prihnim, nu att pentru c nu credei i nu propovduii Minunile lui Dumnezeu de aici, ci pentru sminteala i prihnirea lor n faa credincioilor, care le cred cu sfinenie. Avei haine, insigne i dar de pstori ai bisericii i propovduitori ai minunilor lui Hristos; iat c n faa lumii, oficial, le defimai.

Nu v fie cu suprare, dar v ntrebm: care sinodali au fost dup Dumnezeu i au hotrt dup Duhul Sfnt? Cei din 1938, care s-au supus poruncii Dumnezeieti primite de Maica Veronica de a zidi aici Mnstirea Maicii Sale, conform Vedeniei din 5 august 1938 sau sinodalii actuali, care au hotrt oarecum desfiinarea Mnstirii?

Am zis sinodali, c pot grei i se vede limpede c actualii greesc n hotrri, dar Sfntul Sinod nu poate grei i iat a prelungit revrsarea i lucrativitatea harului Duhului Sfnt i peste actualele hotrri i decizii. Duhul Sfnt opereaz i acum aici, mntuirea sufletelor nestingherit, iar poporul care are antene mai curate pentru primirea autenticitii, vine mai sporit n urma circularelor date. Cretinul evlavios, cu ct este oprit de la Dumnezeu, cu att l caut mai mult. Acest adevr l verificm n urma oprelitilor proiectate de I.P.S. i P.S.V. cci desfiinai Vladimiretiul i desfiinndu-1, lovii n Dumnezeu.

Noi v prihnim n numele lui Dumnezeu i al poporului drept credincios, pentru c prin faptele i dispoziiile I.P.S. v-ai fcut unelte vrjmailor lui Dumnezeu. Ei se folosesc de dumneavoastr pentru distrugerea credinei n popor i drmarea Bisericii din inima poporului nostru i pentru c suntem mdulare ale Bisericii, nu putem s tcem; ci mrturisim deschis i nfruntm pe toi, chiar i pe I.P.S. i P.S.V cnd vedem c prsii contiina de pstor, care ar trebui s privegheze neadormit pentru turm, s o apere n faa oricui i la nevoie s-i dea sufletul pentru oi, cci aa ne nva Marele Pstor Hristos.

Oare cum s nu v prihnesc, cnd prin hotrrile luate asupra Mnstirii noastre, dovedii cu prisosin c v-ai fcut nu unealta lui Dumnezeu, care a poruncit s susin acest Aezmnt, ci unealta vrjmailor Lui de la Minister sau aiurea? tim c ei v-au cerut s dai acele ordine potrivnice lui Dumnezeu, dar nu trebuia s-i ascultai. Vei zice poate c a trebuit s dai Cezarului ce-i al Cezarului. Nimic de zis, dar I.P.S. i P.S.V ai depit acest citat, cci ai dat i cele ale lui Dumnezeu tot Cezarului. Singuri ai mrturisit aceasta n mai multe rnduri, afirmnd prin dare din umeri: “Ce s fac dac tia-mi cer?!”

Aceast aservire vinovat, reiese din afirmaia P.S. Valerian, care repet, spunea c decizia Patriarhului a fost emis din raiune de stat. Mai limpede a mrturisit acest fapt P.S. Antim n faa delegaiei de clugri de la Sihastru, care veniser n urma iertrii totale, s rezolve cu un inspector de la minister care le cerea prsirea Mnstirii. P.S. Sa, dei n prealabil a garantat rmnerea n Sihastru, n faa inspectorului a retractat totul i s-a eschivat de a mai interveni pentru salvarea lor. Atunci prinii de la Sihastru, nedumerii, au ntrebat: “P.S.Stpne, dac P.S.V. nu avei putere n faa unui inspector, atunci spunei-ne, s tim, cine conduce Biserica?” Iar P.S.Sa a rspuns ncet: “Statul, dar tcei!”

Iat durerea mare i alarmarea noastr pentru care strigm prin aceast ntmpinare, nu numai n numele Mnstirii noastre, ci n numele ntregii Biserici i a ntregului popor drept credincios, din care ne tragem i n care ne avem mprtiai fraii, prinii, moii i strmoii notri. Dei suntem numai mdulare, alctuim un corp cu Biserica – Trupul mistic al Lui Hristos – i nu putem sta nepstori, fiindc membrele superioare capului vzut, adic membrii Sfntului Sinod, nu slujesc numai Capului – Hristos Domnul, ci la doi domni.

De ce aceast duplicitate? De ce aceast aservire prin care ai trt ntreaga Biseric ntr-o atitudine de compromis, dndu-i caracterul de “CLDICEA” naintea Domnului?

Vei ncerca poate s zicei c ai cutat s vslii cu vetreala prudenei uznd de zicala “pn treci puntea, mai dai mna i cu necuratul!” Aceasta nu merge n ale credinei, ci mai bine s dm mna cu moartea pentru Hristos, care n aceast privin, spune Domnul c: n-a venit s aduc pace, ci sabie pe pamnt, adic ntru mrturisirea Lui, s despart pe prini de copii, cum e cazul nostru cu I.P.S.V. Prudena n aceste situaii, duplicitatea, este egal cu frica i frica este pcat, ea nimete pe pstori i-i face s fug cu contiina dintre oi. Pactul cu lupii, aduce risipirea oilor!

Sau poate cum ne-ai afirmat n repetate rnduri, nu vrei s cedai scaunul, “ca s nu-1 ia unul ca Valerian Zaharia sau altul, cci atunci Biserica s-ar duce de rp!” Nu v temei de aceasta, cci Biserica este a lui Hristos i “nici porile iadului nu o vor birui”.

Ar avea Dumnezeu grij i dect aceast stare de CLDICEL, e preferabil cea RECE, c deabia se simte mai repede tiul sbiei celor fierbini ntru Hristos. Atunci, nu cuvntul, ci sngele jertfei va preface toat Biserica n FIERBINTE. Doar tii c Biserica a triumfat naintea Domnului i a fost fierbinte cnd s-a luptat cu recele!

Astfel i acum, dect s dea Biserica sinodali, preoi i credincioi aservii mputerniciilor, inspectorilor, demnitarilor atei i altor vrjmai ai lui Dumnezeu din stat, mai bine lsai s dea mucenici! Biserica i Liturghia se nal pe oase de mucenici, nu pe contiine de cretini compromii. Mai bine cerei separarea Bisericii de Stat, dect acest compromis! Aruncai-le argintii, ca nu cumva iubirea lor s v aduc pierzarea sufletului I.P.S.V. i a turmei ncredinate.”Cutai mai nti mpria lui Dumnezeu i celelalte se vor aduga” i I.P.S. i P.S.Voastre de la Dumnezeu, prin poporul care-i iubete i ngrijete pe pstor, cnd vede c are grij numai de mntuirea sufletului, nu i de nrobirea lui.

Altfel, cum o ducei acum, ncetul cu ncetul V lepdai de mpria lui Dumnezeu i rmnei slujitori ai Lui numai cu formele cele din afar, precum prevestete Mntuitorul n Vedenia Maicii Veronica de la 1 sept. 1948, spunndu-i: “Biserica i monahismul vor avea de suferit i muli se vor lepda, nu de cele trupeti ci de mpria Mea!”

Poate nu le credei, dar noi vi le scriem din inim curat, iar tiutorul inimilor va vdi la Artare, inteniile tuturor. Noi v ndemnm la mrturisire !

Ieii i scoatei Biserica din “CLDICEL”! Au dreptul i copiii s sftuiasc pe prini ntru ce este bine i plcut lui Dumnezeu. Trezii-v, nu mai dormii, c lupii intr n turm !….

De ce ai dat frnele din mn i ai ncredinat duhul crjei, duhului ntunericului acestui veac frivol i fr Dumnezeu?

De ce v lipsii de atitudinea demn de a mrturisi pe Hristos n faa oricui?

n loc s v punei sufletul pentru oi, de ce I.P.S.Voastre facei dimpotriv i pe cei care caut ct de ct s-L mrturiseasc pe Hristos i vor s triasc o via mai dup Dumnezeu, i caterisii i i excludei?

Cum putem noi s tcem cnd e vorba de Biseric – Mama noastr – pe care dup ce singuri v-ai vndut contiina, ncercai s o scoatei i pe ea la mezat? i iat cum:

Mnstirea Sihastru, unde vieuitorii doreau s duc o via mai aproape de Dumnezeu i s se mprteasc mai des cu Hristos, cruia s-au predat cu exclusivitate, a fost transformat (pus pe picior de desfiinare) de I.P.S. i P.S.V prin Sinod, motivndu-se n referat de ctre P.S.nostru Antim, c: “vieuitorii au un duh de via mistic de la Vladimireti” i relatnd ca o bravur, c a “capturat ” cteva sticlue cu Hristos !

CE BRAVUR!!! Arhiereul Lui Hristos captureaz pe Hristos i-L nchide n dosare, n loc s-L recomande mprtirii zilnice, prin Sfntul Potir, pentru a nu fi silit s se refugieze de frica arhiereilor, n sticluele i tubuoarele celor care nu se pot lipsi de El!

Oare nu suntei de prihnit pentru asemenea fapt?! Pentru Hristos i Biserica Sa v nfruntm i v prihnim pe I.P.S.V care le patronai pe toate acestea.

V ntrebm mai departe, cum ai patronat pe P.S. Antim, care n urma unei judecai nedrepte a dat pe clugrii de la Sihastru pe mna procuraturii i a Miliiei, nchizndu-i pe o vreme preventiv, dar acum condamnndu-i pe toi la un an i jumtate pucrie?

Clugri nchii din ordinul Episcopului, pentru c nu au neles s renune la prea deasa mprtire cu Hristos i s prseasc Mnstirea de metanie n care i-au nchinat viaa Domnului! Ct de straniu sun aceasta n contiina tuturor!

Ce va rspunde P.S. Antim n faa Nemitarnicului Judector pentru aceast “dragoste de fii duhovniceti?” i mai ales, ce rspuns va da P.S. Sa lui Hristos, pentru c n judecata deschis de P.S.Sa, s-au defimat Sfintele Taine, batjocorindu-se de ctre anchetatori? n faa lumii care nu cunoate adevrul, ai discreditat i acest Aezmnt viu, l-ai estompat, dar viaa din el e mai aprins i TIUTORUL INIMILOR va vdi la Artare.

V prihnim apoi pentru c ai patronat caterisirea i excluderea Printelui Iustin i a celor 4 monahi de la Smbata-Fgra, care s-au fcut vinovai pentru aprinderea de mrturisirea i mprtirea cu Hristos a lor i a poporului nchintor.

Ce rspuns va da I.P.S. Nicolaie Blan pentru c, tulburat de mrturisirea i mprtirea prea deas i colectiv, a pus la dispoziia Securitii maina I.P.S. Sale, ca s ridice ct mai repede din Mnstire i s nchid pe aceti fii duhovniceti ai I.P.S.Sale? Dac motivul era mai mult duhovnicesc i bisericesc de ce atunci a abuzat de dreptul de demnitar al stelei R.P.R.? Oare nu tot I.P.S.Sa a fost venicul propovduitor al rzboiului sfnt i aprigul slujitor al Crucii n campaniile din Transilvania? De ce se laud cu steaua i o folosete ca putere asupra fiilor? Care este puterea arhieriei sale n Biseric: Crucea lui Hristos sau steaua Republicii? Este bine s precizeze I.P.S.Sa, pentru a nu induce n eroare chiar i starul care i-a conferit steaua cu drepturi n stat i nicidecum n Biserica sau n monahism. Faptul acesta, pe latur bisericeasc denot iari c I.P.S.Blan slujete la doi domni i atunci s nu ne mire de ce clugrii n cauz nu au ascultat de I.P.S.Sa, ci direct de Hristos!

4. V nfruntm apoi n numele Bisericii i pentru defimarea i discreditarea public a Maicii noastre Staree, pe care att I.P.S.Voastr ct i ali ierarhi sinodali (nomine odiosa) ai calomniat-o n fel i chip, uitnd c, credina noastr i a miilor de credincioi este c: MAICA VERONICA ESTE UN VAS ALES DE DUMNEZEU, care s-a nvrednicit s vad Faa lui Dumnezeu, a Maicii Domnului i a altor Sfini, primind un mandat Divin, o sfinire special de la Dumnezeu, prin care a chemat i a adus la sfinire n snul Bisericii noastre attea suflete.

De nu credei neptrunsului elementului mistic din lucrarea Maicii Veronica, ar fi trebuit s credei faptelor. Cci simplu vorbind, de nu era de la Dumnezeu i adevrat chemarea Maicii Veronica, nici I.P.S.Voastr nu ai fi avut de ce veni de 5 ori la Vladimireti i s scriei n “CARTEA DE AUR “:

“n aceast Sfnta Mnstire, condus cu atta destoinicie de Maica Stare Stavrofor VERONICA, nu sunt o podoaba numai zidurile, chiliile, biserica – ci toat viaa duhovniceasc a obtei celei vii este o podoab a monahismului romnesc. nflorete peste tot locul, o gospodrie deosebit, dar nflorete plin de via duhovniceasc, o obte duhovniceasc nchinat Domnului Hristos, pe care noi o binecuvntm, rugnd pe Mntuitorul s reverse aici toate darurile Sale cele bogate, cu al Su Har i cu a Sa iubire de oameni” (5 martie 1950).

Oare cnd ai semnat Ordinul Sinodal de izolare a Mnstirii Vladimireti, nu v-a optit la urechea dreapt Duhul Sfnt: “Ai grij c te contrazici, c altfel scrii n Cartea de Aur a Mnstirii?!” Poate curentul politic v-a nfundat-o pe cea dreapt i ai auzit mai bine cu stnga. Iertai-mi sinceritatea, dar I.P.S.V. ne-ai vorbit n gura mare la toat lumea, noi v optim n scris numai I.P.S.V.

Pentru noi, MAICA VERONICA ESTE O MAM DUHOVNICEASC, fiindc prin rostul chemrii Sfiniei Sale neam apropiat de Dumnezeu, ne-am aprins evlavia ctre Maica Domnului, unii s-au rupt de lume, alii s-au lsat de patimi, o mulime de cmine i-au cptat linitea prin rostul Mnstirii ntemeiate de Maica Veronica i nu numai unul sau doi, ci zeci, sute, mii – n felul i rostul lor i-au nnoit sufletul. De aceea poporul o numete NAA RENATERII N DUH A NEAMULUI ROMNESC!

Chiar I.P.S.Voastr, era un timp cnd prezentai Mnstirea Maicii Domnului drept “Bilet de vizit ” i “Floare de butonier ” a I.P.S.Voastre. O ludai i o ddeai de model peste tot. Mai mult, nsi I.P.S.V. ai hirotonit-o Stavrofor n faa Altarului de la Vladimireti, recunoscndu-i astfel anumite merite n Biserica noastr!

Atunci, de ce acum Maica Veronica a ajuns n gura I.P.S.V, o “femeie”, un “idol”, o “proast” i-o “semidoct”? I-ai spus printelui Iustin de la Smbata, c de ce este prost i el i Ioan de se iau dup o “femeie care nu are nici mcar seminarul”, dar teologia, ironizindu-ne pe noi ca preoi i c ascultnd-o, voi ajunge Patriarh, iar dnsul Mitropolit la Sibiu.

Da! Ne lum dup sfatul Maicii Veronica, pentru c Sfinia Sa a ascultat mai mult de Dumnezeu dect de oameni, nu cum facei I.P.S.Voastr, ascultnd mai mult de oameni, precum se vede. Ct despre aluzia c vrem s v lum locurile, v rugm s fii ncredinai c asemenea gnduri sunt strine de noi i oare de ce s v temei de doi ieromonahi, unul caterisit i altul candidat la caterisire?

I.P.S. Antim a reproat celor de la Sihastru, c ascult de o “femeie de la Vladimireti, care zice c a vorbit cu Dumnezeu i cu Maica Domnului”. De ce aceast bajocor din gura unui ierarh, la adresa unui Vas ales al lui Dumnezeu, care s-a verificat prin fapte, rembisericind mii de suflete i crend un eveniment unic n ortodoxia noastr? Zic “unic”, pentru c prin practicile duhovniceti preconizate de Maica Veronica din vdit inspiraie Divin, a pus cretintatea noastr pe fgaul celor mai autentice triri duhovniceti, nvnd lumea s triasc mai mult cu Dumnezeu i Tainele Lui, dect s vorbeasc numai de El, ca sectarii. i oare acesta este un ru pentru Biserica noastr, n snul creia i-a ascuns i dospit aluatul trimis de la Dumnezeu?

De ce lovii ntr-nsa? De ce-o mai ironizai c s-a fcut “idol”? Nu s-a fcut, ci dimpotriv: a ntors mii de oameni de la slujirea idolilor pcatelor!

I.P.S.V i P.S.V. prin ordinele date, o stigmatizai ca pe un “spin” al bisericii, ct vreme Sfinia ei este o FLOARE ALEAS A ORTODOXIEI NOASTRE i un crin care a sdit pesre 300 de crini – fecioare – n Grdina Maicii Domnului de la Vladimireti!

Vei zice poate c sunt mptimit, cum nu v-ai sfiit s afirmai public, dar s vad Dumnezeu contiina fiecruia! Eu v-am spus nc de la Agapia, c o cinstesc ca pe o Sfnt vie i o nsoesc ca pe nite Moate sfinite prin prtia sfineniei teologice i mai presus de fire, cu care s-a nvrednicit. Judecai i zicei ce vrei, eu rmn n credina c este PROOROCUL ROMNIEI, druit de Domnul zilelor noastre i chiar prin absurd vorbind c n-ar fi aa, Domnul nu m va prihni c primesc pe un prooroc n nume de prooroc.

Chiar i fecioria de la Vladimireti v-a scandalizat pe muli de ai batjocorit-o, ai ironizat-o i condamnat-o n reviste. De ce oare, n loc s v bucurai de crini, dai cu pietre n ei i voii s-i smulgei? De ce v tulbur faptul c Dumnezeu a poruncit Maicii Veronica s ridice la Vladimireti o cetate a fecioriei, n mijlocul acestui veac cu duh frivol i necredincios? Ar trebui s v bucure faptul c Domnul a voit ca n acest loca sfinit de descoperirile Sale, s se adune i s se mntuiasc sub Omoforul ocrotitor al Maicii Sale, fecioarele neamului nostru binecredincios i evlavios. Prin acest dar cu totul special, oare I.P.S. i P.S.V nu credei c Domnul a voit s binecuvnteze evlavioasa noastr Moldov i ntreaga noastr ar Romneasc? De ce v-ai repezit cu o judecat pripit, ncuviinnd pe ispitiii strigtori: “Au nu toate femeile sunt chemate la mntuire, de ce numai fecioarele sunt primite la Vladimireti?” Trebuia singur s le rspundei: “Toate femeile se pot mntui, iar pentru cele ce vor s se mntuiasc, stau larg deschise porile tuturor celorlalte Mnstiri, cci la Vladimireti, Dumnezeu a hotrt s vieuiasc numai fecioarele”(conform Vedeniei din 21 august 1938).

Ne mir faptul c P.S. Antim Nica nu v-a oprit s ncuviinai articole mpotriva fecioriei de la Vladimireti, cnd singur a putut cunoate c nu Maica Veronica sau maicile au orgoliul de a primi numai fecioare, ci Maica Domnului nu le primete pe celelalte. P.S. Sa pe vremea cnd era Episcop locotenent la Galai, a vrut s ispiteasc acest “orgoliu” i a nchinoviat cu ordin, o maic ce a fost cstorit. Maica Veronica a primit-o i s-a supus ordinului ierarhului, i-a dat i chilie, dar Maica Domnului a reinut-o bolnav la pat, pn i-a mrturisit singur c a voit s ispiteasc taina fecioriei de la Vladimireti i a treia zi, ieind din Mnstire n-a mai avut nici o durere. Oare e un orgoliu – respectarea poruncii Domnului, de a vieui numai fecioare?

Iat c avem toate motivele s v nfruntm pentru defimarea Maicii Veronica, fiind fiii duhovniceti ai Sfiniei Sale. Sfntul Apostol Pavel spune: “Muli prini i nvtori avei, dar ntru Hristos, Eu v-am nscut”. Tot astfel spune Maica Veronica, care a umplut Mnstirile i Bisericile n toat ara cu asemenea fii i fiice. Dac este aa,, cred c nu vei tgdui, atunci, de ce o lovii?

V prihnim apoi pentru defimarea acestui Loc Sfnt i Sfinitor i a Vedeniilor Dumnezeieti avute de Maica Veronica; pe toate acestea le-ai discreditat n revistele bisericii sau citnd atacarea lor n articole, conferine i predici. De ce v tulburai pentru c se zice c la Vladimireti este loc Sfnt i Sfinitor? Noi credem c 1-a sfinit nsui Dumnezeu prin Vedeniile repetate ale Maicii Veronica. De nu v mulumete acest rspuns, v rugm luai Sfnta Scriptur i vei vedea c toate locurile unde s-a artat Dumnezeu Aleilor Si, au fost considerate i numite sfinte. Nici s nu v scandalizai c Domnul s-a artat i a descoperit mririle, voile i poruncile Sale, Micuei Veronica, o tnr fecioar nenvat, cci tii bine c altele sunt judecile oamenilor i altele ale lui Dumnezeu, care ncearc inimile i rrunchii. Dac I.P.S.V n loc s tiprii i s rspndii poruncile din cartea de Vedenii a Maicii Veronica, o pstrai ca un corp delict legat n dosar, cum s v mai ascultm i s v nelegem? Pentru noi, Vedeniile sunt aa de preioase, ca i cuvintele din Sfnta Scriptur, pentru c, cuvintele lui Dumnezeu nu se leag i cartea cu Vedenii de cnd ai legat-o n dosare, s-a rspndit ns mai mult, multiplicndu-se de credincioi n toate prile rii. C sunt posibile Vedeniile n zilele noastre, n-ar fi cazul s scriu aici, dar ca s vedei greeala mare bisericeasc pe care ai facut-o oficial atacnd Vedeniile, voi cita cuvintele Sfntului Maxim Capocalivitul, care zice:

“i acum, robii lui Dumnezeu se nvrednicesc a avea Vedenii n multe feluri, pe care unii nici nu le cred nici nu le primesc c sunt adevrate, ci le socotesc c sunt nluciri (rtciri ), dar m minunez foarte mult de aceasta, cum oamenii aceea s-au ntunecat i au orbit ca nite orbi cu sufletul i nu cred ce a fgduit nemincinosul Dumnezeu, prin gura poorocului Ioil, acolo unde zice:

«Voi vrsa duhul meu peste tot credinciosul i robii i roabele mele..»

Acest dar 1-a dat Domnul nostru i-1 da i acum, i-1 d pn la sfritul veacurilor tuturor credincioilor i robilor Lui dup fgduina Sa”.

i n cazul atacrii acestora, poate vei ncerca s v aprai cu citatul: “Supunei-v stpnirilor”. Dac stpnirea actual nu vede cu ochi buni Vedeniile, nglobndu-le n aa numitul “misticism “, termen cruia necredincioii i-au dat caracter mincinos, atunci numaidect trebuiesc atacate?

NU TREBUIA S LE ATACAI I.P.S.V i CEILALI IERARHI!

Nu trebuia s v facei unelte i cleti serviabili, cu care cei necredincioi, n numele lui Dumnezeu, vor s scoat aceast credin n popor. Ei nglobeaz aceast comoar scump n reduta de atac “misticism”, care n ultim analiz e credina n Dumnezeu, care este misticismul ntruchipat. Dac nu suntei n stare s aprai aceast redut, mcar nu fii slugile vrjmailor lui Dumnezeu i lsai i binecuvntai pe cei ce vor s apere reduta, Sfntul misticism, chiar cu preul vieii!

Tocmai pentru aceea noi v prihnim, nu pentru c nu credei sau nu facei ntru totul voia lui Dumnezeu, ci pentru c prin msurile luate de I.P.S. i P.S.V i dirijate de un duh strin de Biseric, abatei atenia credincioilor de pericolul mare al slbirii credinei n popor. Bine c poporul simte i alearg acolo unde credina este vie i apele Duhului Sfnt nu s-au tulburat. Simte, pentru c i are inima nepervertit, dar l doare cnd vede c pstorii nii le tulbur aceste ape! n loc s le aprind credina, le-o estompeaz, le-o prihnete. O tiu aceasta de la miile de credincioi (nchintori) care cu durere, mrturisesc c ei nu se gndesc vreodat s se lepede de credina de Biseric i de preoi, dar sunt prea ispitii s judece compromisul i slujirea la doi domni a preoilor lor.

Preoii la rndul lor, mai puin vinovai, vin i ei acum la noi pe furi, mbrcai civili, spun c nu au ncotro, dac aa li s-a spus la cursuri, la conferine i dac aa le poruncesc episcopii prin circulare. Ei se mir i se ntreab, de ce episcopii care sunt clugri i n-au copii i alte obligaii familiare, nu risc pn la snge pentru a-L mrturisi pe Hristos?

Preoii, poporul i mpreun cu ei i noi toi de la Vladimireti, v ntrebm: nu v gndii c noi romnii nu ne-am fcut ci ne-am nscut cretini i ca atare compromisul I.P.S.V. lezeaz credina moilor i strmoilor notri, care i-au vrsat unii sngele pentru Hristos?

De ce vindei interesele lui Dumnezeu i ale Bisericii, statului ateu, pentru interesele meninerii unui salariu i renunai la tradiia de a mrturisi credina? Nu vedei ca ai transformat prin aserviri i salarii, Biserica lui Hristos n biseric de stat, cu episcopi i preoi de stat, care pentru argintii statului, schimb frica de Dumnezeu pe frica de oamenii statului? Dac statul a dat libertate cultelor prin art.84 din Constituie, de ce nu uzai total de ea? De ce n unele privine, depii credinele de loialitate a statului, schimbndu-v chiar rosturile, iar n unele privine unde baza activitii bisericeti v reclam, renunai sau v sfiii n a v exercita ndatoririle? n primul caz, oare de ce depii limitele chemrii preoeti, dezvoltnd n colile teologice la cursuri, n conferine, n pastorale i n predici “actualizare”denat a lui Hristos, fcnd uneori, mai mult politic dect credin? De aceea, un activist de partid i un educator politic, a declarat fericit c: “nu-i nevoie de atacat Biserica n faa poporului, pentru c reprezentanii ei, singuri o discrediteaz, prin serviciile i propaganda indirect ce ne-o fac n actualizarea cuvntrilor”. i au dreptate, pentru c i Mnstirea – de pild, o discrediteaz nu partidul, ci iat reprezentanii Bisericii i fac acest “serviciu”, “…i va da tatl pe fiu la moarte… ” !

n al doilea rnd, v ntrebm, de ce nu v exercitai ndeajuns peste tot, dreptul de libertate a cultului, cercetnd i ngrijind peste tot sufletele ncredinate? Lacrimile attor prini, soii i copii care i-au pierdut pe ai lor fr preot, prin spitale, nchisori, Canal i alte instituii, ne ndeamn s v ntrebm de ce nu avei grija acestora? De ce ai lsat prin canale i alte pri s fie dui cretinii ca vitele la groap fr preot? Se ntrebau unii preoi scpai de prin nchisori: de ce oare sinodalii notrii nu-i ndreapt rvna ctre ndeplinirea acestor ndatoriri sfinte, ci i macin zelul n a lua “msuri de extrem urgen” pentru distrugerea Lucrrii Dumnezeieti de la Vladimireti? Mai spunea alt preot: “Ce frumos i-ar sta, mcar unui ierarh de-al nostru ortodox, s-i pun sufletul pentru cei oropsii, adic pentru oi, chiar dac aceste oi sunt rtcite de la grdina public, tot oi cretine sunt.

Tot n limitele libertii religioase garantate de Constituie, se ntreab poporul nostru, oare de ce pstorii notri au cedat, renunnd la tradiia sfinirii caselor lor, n fiecare zi nti, prin agheazm i binecuvntare preoeasc? Oare aceasta este de la Duhul Sfnt sau un semn de renunare la datoria sfnt, pentru a nu scoate ochii cuiva, prezena prea deas a preoilor pe strzi? Numai diavolii i ucenicii lui fug de aghiazm. De ce s-au ngrdit tipriturile bisericeti i de ce se pun attea piedici la hirotonia preoilor? Nu cumva incomodeaz pe cineva Cuvintele lui Dumnezeu sau numrul prea mare al slujitorilor bisericeti? Oare costumele bisericeti i barba sunt inactuale? Repetm, dac este libertate religioas, atunci de ce nu abuzai de ea ntru totul? Sau e numai pe hrtie i pe “cartel”?

I.P.S.i P.S.V de ce nu intervenii s se desfiineze aceast ultim “cartel” a cultului i s fie lsat la “LIBER”? Se mai ntreab poporul, de ce pstorii notri ne prihnesc srbtorile i duminicile, scurtndu-le din “ordin de sus” rstimpul sfintelor slujbe, pentru a putea iei la lucru i la ntruniri? Oare aceasta este dup Dumnezeu?

P.S. Valerian a afirmat la noi, c dac Patriarhul ar dezlega s prim a doua zi de Pati, noi suntem datori s-1 ascultm! Desigur, ne-am nchinat i am socotit afirmaia venit de la diavol, nici cum s ne gndim c am putea-o mplini vreodat. Durerea este c i cei strini de Biseric, uzeaz de ordinele sinodalilor notri, prin care se prigonesc praznicele. Astfel, la hramul Mnstirii noastre, din anul 1953, un mputernicit a avut tupeul s ntrebe poruncitor pe Maica Veronica, ntre circa 20.000 de nchintori, c nu tie ordinul episcopului dup care “slujba trebuie terminat la ora 9 i lumea sa plece acas la lucru”? Maica Veronica i-a rspuns prompt: “Noi la nou ncepem i o sfrim cnd se termin ea, iar ordinul care este mpotriva srbtorilor, adic a lui Dumnezeu, l nesocotesc. Ct despre lumea adunat, poftii, mpratiai-o; noi n-am adunat-o cu arcanul, dar nici nu ne gndim vreodat s-i ndeprtm de la locaul Maicii Domnului.”

Scena aceasta a pus iar n umbr atitudinea I.P.S. i P.S.V. care vrei s jertfii timpul consacrat de Duhul Sfnt pentru prznuirea Domnului, a Maicii Sale i a Sfinilor Si. Dac vi s-au cerut aceste jertfe din tezaurul Bisericii, precum vi se cere i Mnstirea noastr, de ce ai cedat? De ce ai lsat pe aceti tlhari s se ating de cele sfinte, de tezaur, cu “mnui sinodale “?

Fii sigur, c de se atingeau direct, i ardea Duhul Sfnt, din poporul care ascunde cu sfinenie acest tezaur i pentru el mai curnd i d viaa. Nu trebuia sub nici un motiv s punei n mod la, sigiliul sinodal al Duhului Sfnt pe acte false, inspirate nu de El, ci de raiuni strine de Biseric i chiar potrivnice Ei. Oare se poate cumva subordona, fr pcat greu mpotriva Duhului Sfnt, raiunile divine, raiunilor omeneti, fie acelea chiar de stat? Noi credem c niciodat! Dac v silete cineva, statul sau partidul s facei anumite lucruri sau s dai ordine mpotriva lui Dumnezeu, a Bisericii, contiinei i chiar a libertii garantate, de ce nu dai alarma, de ce nu artai c n felul acesta libertatea cultului e numai pe etichet?

Noi am observat acest lucru i este o clcare grosolan a credinei, cci s-a gsit un inspector de la minister care a tras la rspundere pe Maica Veronica chiar n streie, c de ce nva lumea s cread n Dumnezeu care nu exist, zice el nebunul, i de ce amgete pe popor c a vzut pe Dumnezeu? Respectivul ateu atepta s tremure de fric, dar Maica Veronica i-a rspuns scurt:

“Trebuie s fiu nebun ca dumneata, s nv lumea c nu este Dumnezeu, de vreme ce L-am i vzut”!

Menionm, era inspector din Ministerul Cultelor, autoritatea noastr tutelar. Alt mputernicit (Coban) ne-a jignit credina n sfintele moate, spunnd n streie c ne nchinm la “oase goale care pot rspndi microbi”. Lucrul ne-a scandalizat i a fost un vot de blam pentru partid i minister, care i au ca membru i reprezentant acest “microb” al credinei, din popor.

mputernicitul raional (Bzu Badiu), pe lng lansarea unor calomnii la adresa Maicii Veronica i a Mnstirii, a ndrznit s legitimeze i s ntrebe lumea care venea la noi cutnd, s-i lmureasc s nu cread n Dumnezeu. Acelai mputernicit, a ndrznit s ne cear socoteal asupra metodelor svririi Sfintelor Taine, dar a fost refuzat categoric i ndrumat s-i vad de misiunea sa de “curea de transmisie” administrativ, nicidecum s se amestece n cele duhovniceti.

Ali mputernicii de la Iai i Suceava au legitimat i au mustrat pe maicile noastre c merg prea des s se nchine la sfintele moate.

5. n acest rechizitoriu, intr chiar statul, care prin Ministerul Cultelor tolereaz pe reprezentanii si s ntreprind o prigoan fi, uneori contra credinei. Dac se spune c lupta partidului, adic a ateismului, trebuie s fie dus ideologic asupra credinei i a lui Dumnezeu, atunci de ce se pedepsesc elevii, studenii, militarii, nvtorii i ali slujbai membrii sau nu de partid, pentru c merg la Biseric, ndeosebi pentru c-i boteaz copiii i se cunun, i in srbtorile sau se nchin? Uneori reprezentanii statului au ieiri necontrolate, cum s-a ntmplat n Mnstirea noastr n prima zi de Crciun, cnd mputernicitul a njurat de Dumnezeu i Sfnta Cruce pe cretinii nchintori, prihnindu-i c vin la Mnstire n loc s se odihneasc pe la casele lor. l durea la rana veche, “afluiena lumii la Vladimireti”! Unii din cretini au de suferit n diferite chipuri, pentru credin. Pentru c a cntat la Vladimireti, corul de la Biserica Sfntul Haralambie din Galai, a fost dizolvat la intervenia mputerniciilor, care au urmrit cu “viu interes”, lumea adunat.

Cei care vor s aduc lumina lui Hristos n popor, prin cri de rugciune, cruciulie, icoane, tmie, de ce oare sunt urmrii i oprii? De ce li se sechestreaz toate acestea i sunt dai n judecat i condamnai, de ce? Pentru c un cretin evlavios vrea s sfineasc rspntiile drumului din jurul Mnstirii, cu cte un crucifix, este condamnat i nchis. i paranteza aceasta deshis este mare ct lungul i latul arii, dar noi ne mrginim la cele n legtur cu Mnstirea noastr.

ntrebm i noi n ce const libertatea religioas i care sunt limitele ei, c pe ct se vede treptat, treptat se rezum numai la suflet i c nici n Biseric nu se poate refugia cretinul fr s fie suspectat i ncondeiat. Dac este o colaborare ntre Biseric i stat, atunci de ce statul are drepturi nelimitate, iar Bisericii nu i se ngduie deplina libertate, spre ndeplinirea misiunii sale de sfinire a sufletelor? Statul se amestec pn i n predici, cernd s fie actualizate la maximum i n slujbe, pretinznd s fie scurtate, ba chiar anulate n anumite zile! Statul i partidul au mputernicii, lociitori politici, activiti, lectori i profesori de doctrin marxist-leninist, adic ateist, prin minister, armate, coli i alte instituii, iar Bisericii nu i se ngduie s aib reprezentanii si! Partidul are reprezentani n Biseric pe domnii mputernicii, care iau parte i se amestec n diferite conferine preoeti de natur strict duhovniceasc. Bisericii de ce nu i se acord dreptul de a merge preoii prin coli i prin armat, unde tiu c sub masca “atacrii misticismului ” se atac credina n Dumnezeu a cetenilor? Aa de pild, mai muli soldai din Tecuci, pentru c, au venit la Mnstirea noastr, au fost tuni n batjocur cu foarfecele, li s-a aruncat n ochi anafora, cruciuliele i crticelele de rugciuni. Apoi au fost ncarcerai, fugrii kilometri ntregi, culcai, ironizndu-i c fac metanii i n cele din urm mprtiai prin alte localiti pe motivul c sunt mistici periculoi educaiei din armat. Oare astfel se aplic libertatea cultului n R.P.R. i aceasta este metoda ideologic? Nu, aceasta este metoda cea mai perfid de prigoan religioas, cnd ea n afar i pe hrtie se tace, iar n realitate se face. E deghizat n articolul 84 i oarecum planificat n intensitate, dar tot prigoan este!

Iat I.P.S. i P.S. Prini, c i noi tim c se duce o lupt de ucenicii lui Antihrist, pentru strpirea credinei, o demascam i vom opune rezisten, pn la ultima pictur de snge. Chiar pentru c le tiam pe toate cele de mai sus, noi am continuat i continum n Mnstire – slujbele, spre slava lui Dumnezeu, spre mntuirea noastr i a poporului, care vine mai mult nc n urma oprelitilor.

Nu vom putea nceta niciodat slujba i mrturisirea credinei pe acest loc sfan i sfinitor, fiind ncredinai c i Mnstirea noastr este un mdular viu al Bisericii noastre ortodoxe i celei ecumenice. Acelai Hristos rstignit i nviat se binevestete, aceiai Evanghelie care se predic sub cluza nevzut a Duhului Sfnt n Biserica cea una soborniceasc i apostolic a rsritului, se svresc aceleai Sfinte Taine i ierurgii prin care s-au sfinit i s-au mntuit toi prinii, moii i strmoii notrii n Biserica strbun. Se cinstesc cu evlavie aceleai srbtori, aceleai praznice care se cinstesc de toat suflarea drept mritorilor cretini, se cnt aceleai cntri sfinte i sfinitoare, cu care se mngie i se ntresc fii duhovniceti ai sfintei noastre Biserici ortodoxe i se lupt cu ajutorul aceleiai arme nebiruite a sfintei i de via fctoarei Cruci. Se cinstesc cu evlavie aceleai Sfinte Icoane, aceleai Sfinte Moate.

I.P.S. Voastr m-ai acuzat odat aici, c vrem s introducem cultul Trupului i al Sngelui lui Iisus n Ortodoxie. Dar oare Ortodoxia noastr i toat cretintatea, nu are n centrul vieii ei acest cult? Ne-am bucura s putem rspndi tot mai mult acest cult, aceast via n ortodoxie. Iar P.S. nostru Antim, nu s-a sfiit s se ngrijeasc c am alunecat n “MARIANISM “. Apoi, unde ar da Dumnezeu s putem rspndi i desvri n ortodoxia noastr acest Marianism, s aducem nencetat slav Maicii Domnului, tiind c Domnul nu se supr pentru slvirea prea mare, dar nu-i nici ct trebuie, a Maicii Sale, slava Ei, a Lui socotind-o!

Zadarnic ai ncercat i ncercai s ne prezentai n Biseric, ca pe unii ce voim s ieim din ea sau c vrem s trecem la catolici, protestani, stiliti sau sectari! Nu, asta niciodat! Noi ne-am nscut din moi i strmoi ortodoci, ne-am botezat i trim n aceast credin i tot n ea vom muri.

Ortodoxia noastr vrem s-o mrturisim nu numai cu inima i cu buzele, ci la nevoie chiar i cu sngele. tim c v legai de ieirile noastre din comun: MPRTêANIA ZILNIC I MRTURISIREA COLECTIV, dar v legai de ce nu este al nostru, pentru c ele sunt lucrri ale Duhului Sfnt, menite s aduc poporul nostru la viaa primilor cretini. Dac atacai mprtania deas, nu atacai oare pe Hristos? tiu ca ai ncercat s aducei dovezi n revistele oficiale, pentru dezaprobarea mprtaniei dese, dar dovezile sunt tocmai pentru deasa mprtanie. Cnd a fost chemat Maica Veronica la Bucureti, ai somat-o prietenete s v dea documentele strine pe care le are loan pentru nmprtaania deas, cci zicei c practica aceasta “a introdus-o loan cu fonduri i sfaturi de peste grani”. Tot atunci spuneai c ai trimis ageni patriarhali peste tot i dac vor gsi vreun document strin, “loan nu mai are loc n hotarele rii”. Documentele pentru Sfnta mprtanie deas, sunt ntradevr de peste graniele acestei lumi, le putei gsi i la mine, “ascunse” n Sfnta Scriptur la Evanghelistul loan, cap.6, versetul 53-56 cu fondurile i sfaturile urmtoare, date de Domnul:

“De nu vei mnca trupul Fiului omului i de nu de nu vei bea Sngele Lui, nu vei avea Via venic!

Cel ce mnnc Trupul Meu i bea Sngele Meu are Via venic i eu l voi nvia pe el n Ziua cea de Apoi.

C Trupul Meu este adevrata mncare i Sngele Meu adevrata butur!

Cela ce mnnc Trupul Meu i bea Sngele Meu, ntru Mine petrece i Eu ntru El.”

Iar dac pentru aceste documente i practici nu am loc n hotarele rii, atunci v rog facei-mi paaport sau alungai-m n PATRIA DE SUS!

Iar dac atacai Taina Sfintei Mrturisiri, prihnindu-ne c o svrim n comun, oare nu atacai TESTAMENTUL DOMNULUI DE LA NLARE, cnd a poruncit ca n Numele Lui s se propovduiasc pocina i iertarea pcatelor la toate neamurile? Pentru faptul c spovedesc n colectiv de ce m condamnai? Exist n Biseric o dogm consacrat metodei de spovedanie? Oare Biserica, n cazuri de nevoie, nu a ncuviinat mrturisirea colectiv a militarilor, a elevilor i a credincioilor cnd se adunau prea muli la srbtori? Cum puteam noi, de pild la Hram, s spovedim individual 30.000 de credincioi, care n majoritate veneau pregtii sufletete pentru Sfintele Taine? De am fi i noi slujitorii Domnului, tot aa de pregtii cum vin cretinii nchintori aici, la Mnstire, ar fi bine! Afluiena nchintorilor aici e ntotdeauna mare. Cnd v-am cerut preoi, ne-ai refuzat zicnd furios: “Nu le dau nimic, nti s plece Ioan, s rmn Gherasim singur, s slujeasc pn o crpa!”

V tulburai c dezleg pcatele oamenilor n bloc? Dar oare satana nu-i leag n bloc, cu patimile lui? El s poat lega n bloc, iar noi s dezlegm numai cte unul i cu mult scumptate! Se poate limita oare puterea de dezlegare a duhovnicului, cnd el e contient c: “oricte vei dezlega pe pmnt, vor fi dezlegate i n ceruri?” Sunt contient c nu eu le dezleg, ci cu puterea ce-mi este dat, dezleg. Dac Domnul a zis:

“Pe cel ce vine la Mine, nu-1 voi scoate afar! apoi eu nu vreau s fiu mai aspru dect EL. Nu prihnesc pe cel ce leag, cci putere are s fac, dar de ce se supar alii, pentru c aici sufletele se dezleag i dracii se leag?

De altfel I.P.S.V n prezentarea ultimei convorbiri cu maica noastr secretar Mihaiela, ai ncuviinat tacit mrturisirea n comun i celelalte practici, dar numai tacit, cci public i oficial le-ai condamnat, optind maicii noastre, c n-avei ncotro “dac Ioan a nceput practicile acestea n zodia circularei Papei, care preconizeaz aa ceva, fiind asftel considerat de Minister – agentul catolicismului”. Regret c nu mi-a parvenit o aa circular a Papei spre documentare, dar se vede c Duhul Sfnt ne-a luminat i la Vladimireti, s facem cele plcute Domnului, pentru mntuirea sufletului, fr s fim numaidect ageni catolici. Cu asemenea denumiri am fost botezai i de ali binefctori; astfel unii au zis c suntem “reacionari”. In sens duhovnicesc au dreptate. Vrem s fim pn Ia moarte reacionari mpotriva diavolului i a ucenicilor lui. Alii ne-au spus c am fi un centru mistic n coasta Rusiei. Noi am declarat mputernicitului respectiv, care ne-a botezat astfel: “depinde cum interpretm misticismul”. De fapt, Mnstirea constituie un centru duhovnicesc, aezat de Dumnezeu n coasta lui Antihrist, nu numai din Rusia, ci i de la noi i de aiurea. Prin

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea