UDMR transeaza Romania. INTERVIU. “Sa ne batem si cu spatele la zid”. VIDEO


n 10 februarie recent, „pe neobservate”, aa cum i dorete Marko Bela, senatorii Puterii au lsat s treac pe sub nasul Opoziiei proiectul legii unei noi regionalizri a Romniei, pus n oper de UDMR. Fr e explica de ce actualele opt regiuni de dezvoltare nu sunt bune, fr nici o presiune din partea UE i aparent fr nici o logic, liderii udemeriti au continuat practicarea a ceea ce tiu ei cel mai bine: antajul.

Din confruntarea cu partidele romneti ahtiate dup putere, astzi, ca i ieri i alaltieri, organizaia cu rol de partid etnic a ieit ntotdeauna nvingtoare. Pas cu pas, urmrindu-i programul i „viziunea” pe termen lung, UDMR a antajat tot ce se putea, a obinut tot ce i-a dorit, a aplicat ntregul „arsenal istoric” al gherilei etno-centriste, separatiste, autonomiste. Cu o doz uria de arogan i sfidare, liderii aa-zii „europeni” ai maghiarimii din Romnia au avut curajul s propun guvernanilor de la Bucureti refacerea hrii tragice din 1940, cnd pumnalul horthysto-hitleristo-mussolinian a fost nfipt n trupul Transilvaniei. Cum aceast sfidare nu e de ajuns pentru ndeplinirea planurilor autonomiste, UDMR face presiuni asupra guvernanilor s treac, n paralel, i Legea Minoritilor prin asumarea rspunderii guvernului – metoda prin care guvernul Boc a druit de curnd liderilor udemeriti istoria i geografia n limba maghiar, precum i o ntins list cu discriminri pozitive n nvmnt. n acest mod, efii celei mai nsemnate minoriti etnice din Romnia obin supra-drepturi orientate fi spre separatism etnic i chiar spre anularea de facto a unirii Transilvaniei cu Tara Mam. Ne aflm, practic, n stare de „alarm la vedere”, cum se spune n aviaie, deoarece UDMR nu mai face nici mcar un minim de efort pentru a-i masca inteniile. n acest context, de o gravitate extrem pentru destinul statului naional unitar romn, am considerat necesar s aflm opinia unuia dintre marii istorici de la Academie, profesorul Dinu C. Giurescu.

„Potrivit Legii Educaiei, 92% dintre elevii romni au mai puine drepturi dect 8% dintre elevii minoritilor”

– „Repetabila alian” dintre UDMR i partidele care s-au perindat pn acum la putere, mplinete, azi-mine, 20 de ani. Cum vedei, domnule profesor, aceast evoluie?

– Dup 1990, minoritile etnice, indiferent de numrul lor, au obinut un statut extrem de generos, avnd, printre altele, reprezentani n parlament n mod automat. Se detaeaz la mare distan maghiarii, condui de UDMR – o entitate cu un statut nedefinit: nici partid politic, nici organizaie neguvernamental. Nu conteaz ns dac este sau nu partid politic. Interesant este s urmrim ce a obinut UDMR participnd la toate legislaturile i aproape la toate guvernele. V spun de pe acum: nu am nimic mpotriv dac UDMR particip la guvernul central; ei au oameni bine pregtii, trebuie s recunoatem, iar muli din generaia mai btrn, nu din cea tnr, vorbesc bine romnete. Ca urmare, pot s aib o contribuie pozitiv la gospodrirea treburilor rii. Unde ncep lucrurile s se strice este acolo unde aceast organizaie ncearc s obin mai multe drepturi dect marea majoritate a romnilor. O s m refer la un domeniu pe care l cunosc mai bine: Legea Educaiei. Aceast lege i mparte pe colari n dou mari categorii: 92% din elevii romni de coal general i liceu au mai puine drepturi dect 8% din elevii minoritilor. Foarte bine c tineretul minoritar are drepturi multe, dar vreau ca aceleai drepturi s fie extinse i asupra romnilor. Atunci suntem de acord. Dar ca majoritatea s fie discriminat negativ n favoarea minoritii e un lucru pe care nu-l neleg. Nu neleg cum o coal cu numai 5-6 elevi maghiari continu s funcioneze, n timp ce o coal cu 10-15 elevi romni se nchide. Cea dinti capt personalitate juridic, n timp ce a doua nu. O anomalie! O lege foarte greu de neles. Al doilea exemplu: niciunul dintre cele 23 de „principii directoare” ale legii nu face trimitere la necesitatea cunoaterii istoriei, creaiei i civilizaiei romneti. n schimb, cnd e vorba de minoritari, se spune explicit c trebuie s cunoasc istoria, tradiiile, civilizaia comunitii respective. De acord s cunoasc ei, dar de ce nu i noi? Mai mult, istoria este acceptat ca materie a „bacalaureatului naional” numai la clasele umaniste, iar manualul de clasa a XII-a nu se mai numete „Istoria romnilor”, ci, simplu, „Istorie”. Cui i e ruine de istoria romnilor? Curioas scpare…

– De ce credei c i-au tiat pe „romni” din titlul manualului?

– Ca s se piard identitatea naional a romnilor. O spun cu toat seriozitatea, cu deplin rspundere: mai multe fapte asemntoare merg ctre acest scop. Tineretul s nu mai aib contiina apartenenei la un neam. S fie un tineret de sta, euro-atlantic, axat pe valori precum mall-uri, vacane, cltorii, braking news, vibe radio etc. Pentru minoriti, vom avea ns manuale diferite, n limbile lor materne. n acest caz m ntreb de ce? Credei c-o s cunoasc mai bine istoria i geografia Romniei, dac le-o traducem n maghiar sau german? Mi se pare extrem de stranie aceast prevedere. Dac vorbim, n context, de Tirolul austriac, att de des invocat de UDMR, cred c germanii din Italia (din Tirol) ar fi foarte mirai dac, ntr-o zi, li s-ar spune c vor nva istoria Italiei n limba german, i nu n italian, cum se ntmpl n prezent. Ar fi uimii s aud c limba italian, limba statului n care triesc, le este predat ca limb strin, cum se ntmpl cu limba romn n colile maghiare de la noi. Am senzaia c toate aceste revendicri ale UDMR, satisfcute „la moment” de majoritatea romneasc antajabil, tind la o separare complet a minoritii maghiare de majoritatea romneasc: „Nu mai vreau s am de a face cu dumneata! Nici n educaie, nici teritorial, nici ca simboluri, nimic. S ne separm!” Bine, dar totui trim ntr-un stat care are granie recunoscute internaional, un stat naional ce vine din istorie, sunt realiti pe care nu le putem nega… „Ei, bine: noi vrem separare!” Aici mergem… Si-mi pun ntrebarea: domnilor de la UDMR, dorii ca aceast separare, s-i zicem cultural, s duc la o separare teritorial? ntrebare retoric, se nelege…

„n viziunea UDMR judeele ar urma s dispar”

– Prin Senat a trecut o lege hoeasc, prin care UDMR urmrete s-i decupeze din Romnia propria ar, mergnd pe graniele trasate n 1940 de criminalii de rzboi Horthy Miklos, Benito Mussolini i Adolf Hitler. Ct este de grav acest lucru, domnule academician?

– Pornind de la Regulamentul Parlamentului European i al Consiliului European, Guvenul Romn a iniiat i Parlamentul a aprobat Legea nr. 315/2004, privind dezvoltarea regional, stabilind opt regiuni de dezvoltare i pstrnd mprirea pe judee. n 2009, senatorii i deputaii UDMR au naintat Senatului o propunere legislativ pentru „modificarea i completarea Legii 315/2004″. Propunerea const n formarea a 16 regiuni i 5 macroregiuni de dezvoltare, n locul celor 8 existente n prezent. Expunerea de motive nu explic de ce mprirea pe cele 8 regiuni de dezvoltare din 2004 ar trebui nlocuit. De notat c denumirea de „jude” nu apare nicieri n propunerea UDMR, ceea ce nseamn c judeele ar urma s dispar. Mai mult, cele 16 regiuni de dezvoltare reprezint o faz intermediar, cu o durat de 3 ani, spre cele cinci macroregiuni, obligatorii, sper UDMR, din 2013. Desfiinarea judeelor ar fi un unicum n Uniunea European, unde asemenea uniti teritoriale de baz exist n continuare, n toate rile. ntre cele 16 proiectate regiuni de dezvoltare, la nr. 14 figureaz „Covasna-Harghita-Mure”, fiind astfel reconstituit teritorial, pe baze etnice, fosta „Regiune autonom maghiar” din anii 1952-1958. Ins aspectul cel mai grav existent n propunerea UDMR privete Macroregiunea de nord, trasat pe aceeai grani cu cea atribuit Ungariei prin „arbitrajul” puterilor Axei din august 1940. S fie o simpl coinciden? De ce n-au redesenat graniele din 1916, c tot acelai lucru ar fi fost? Coroborat cu Legea Statutului Minoritilor i cu Legea Educaiei, regionalizarea „marca UDMR” urmrete clar desprinderea prii de nord i nord-vest a Transilvaniei, cu o suprafa de peste 50.000 de kilometri patrai, de sub suveranitatea statului romn. Cred ns c nu se va ajunge aici dac romnii vor reaciona pentru aprarea individualitii i drepturilor lor, respectnd n acelai timp toate preceptele UE.

„Nu este prea complicat s se constituie un <nou stat> pe teritoriul unui stat european”

– Care ar putea fi urmrile manevrelor udemeriste?

– Evenimente relativ recente (vezi fosta Iugoslavie) au demonstrat c nu este prea complicat s se constituie un „nou stat” pe teritoriul unui stat european, fie prin mijloace militare, fie altele, cu concursul susinut al mass-mediei internaionale. Este un posibil precedent care, adaptat, poate fi invocat i pus n practic i n Romnia. Anume o detaare de facto, prin regionalizare i mijloace economice (investiii mari) menite s arate tuturor locuitorilor avantajele noii mpriri teritoriale.

– Cum a fost posibil ca Senatul s adopte propunerea prin aprobare tacit?

– Printr-o manevr iniiat de liderul majoritii PDL din Senat. Fapt e c o propunere de mprire a Romniei pe regiuni a trecut de una dintre Camere fr s fi avut loc nici un fel de dezbatere i nici un fel de discuie n public, fiind totui vorba de o chestiune de interes naional i care privete destinul a milioane de ceteni romni. Pn i regimul comunist a fost mai… democratic la acest capitol dect autoritile actuale. Cnd Ceauescu a renunat, n 1968, la mprirea n raioanele i regiunile de tip sovietic, propunerea de revenire la judee a fost publicat n pres, cu harta respectiv, spre dezbatere public. Iar definitivarea, atunci, n 1968, a inut seam i de opiniile venite din public, ca, de exemplu, constituirea a dou judee, Brila i Galai, n locul unuia singur, cum doreau iniial tovarii. Asta a fost atunci. Dar e posibil oare ca, ntr-un sistem cu mai multe partide i pres liber, constituirea unor noi regiuni de dezvoltare, cu consecine ce pot duce foarte departe, s treac pe tcute, pe furi, ascuns cu totul opiniei publice?! Ne ntrebm pe bun dreptate: dorete actuala majoritate parlamentar – PDL, UDMR, UNPR i minoriti – s destrame teritorial Romnia?

Ion LONGIN POPESCU

Preluare din revista “Formula AS”
Reprodus si de Cotidianul.ro

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *