Susinerea i asumarea realizrii autonomiei teritoriale a aa- zisului inut secuiesc de catre U.D.M.R. reprezint o nclcare a prevederilor Constituiei Romniei i a legilor statului romn. Este vorba despre autonomie teritorial ceea ce nseamn atentat la unitatea i integritatea teritorial a Romniei.Prin urmare, U.D.M.R. trebuie scos n afara legii; n orice stat democrat din lume un partid sau o organizaie care ar fi militat pemtru dezmembrarea teritorial a statului respectiv ar fi fost scoase n afara legii.

Iat ce prevede legislaia romneasc n privina unitaii i integritii teritoriale a Romniei:

-Constituia Romniei, art.1,alin.1, stipuleaz c: «Romnia este stat naional, suveran i independent, unitar si indivizibil»;

-Constituia Romniei, art.8, alin.2, prevede c:» partidele politice…contribuie la definirea i exprimarea voinei politice a cetaenilor respectnd suveranitatea naional, integritatea teritorial…»

Insistena neorevizionitilor extremiti din U.D.M.R.( i numim aa ntruct aceste elemente prin aciunile lor atenteaz la unitatea i integritatea teritorial a statului romn), de a nu recunoate Romnia ca fiind un stat naional i unitar (de altfel, UDMR a refuzat s voteze Constituia n anul 1991) este cu att mai mult de condamnat dac facem referire i la art.152, alin.1, din Constituia Romniei care prevede c:»dispoziiile prezentei Constituii privind caracterul naional, independent, unitar i indivizibil al statului romn, forma republican de guvernare i integritatea teritorial…nu pot forma obiectul revizuirii». Romnii trebuie s tie i faptul c parlamentarii U.D.M.R. au nclcat i prevederile Legii nr.96/2006 privind Statutul deputailor i senatorilor. n aceast lege la Capitolul II, art.3, este consemnat «Jurmntul de credin fa de ar i popor» pe care fiecare deputat i senator ales este obligat s l depun pentru a fi validat ca atare. Jurmntul este urmtorul:»Jur credin patriei mele Romnia, jur s respect Constituia i legile rii, jur s apr democraia, drepturile i libertaile fundamentale ale cetaenilor, suveranitatea, independena, unitatea i integritatea teritorial a Romniei…». Concluzia este una singur: parlamentarii U.D.M.R.se situeaz n afara legii intruct prin susinerea dar i solicitarea expres a realizrii autonomiei teritoriale a aa-zisului inut secuiesc, i-au nclcat jurmntul depus la intrarea n Parlamentul Romniei!

Mai mult, prin susinerea realizrii autonomiei teritoriale a aa-zisului inut secuiesc, U.D.M.R. ncalc i prevederile Legii nr.511991 privind Sigurana National a Romniei care la art.3, alin.a, stipuleaz ce constituie ameninri la adresa siguranei naionale a Romniei:»planurile i aciunile care vizeaz suprimarea sau tirbirea suveranitii, unitii, independenei sau indivizibilitii statului romn» iar la art.3, alin.h,: «iniierea, organizarea, svrirea sau sprijinirea n orice mod a aciunilor totalitariste sau extremiste de sorginte comunist, fascist, legionar sau de orice alta natur, rasiste, antisemite, revizioniste, separatiste care pot pune in pericol sub orice forma unitatea, integritatea teritorial a Romniei…»

n continuare, exemplificm foarte pe scurt, deoarece exemplele pot fi numeroase, cu luri de poziii, mai recente, pro-autonomist teritoriale ale unor lideri i membrii ai U.D.M.R.:

– la 23 septembrie 2006, Marko Bella ( preedinte al U.D.M.R. i vicepremier al Romniei n guvernul Tariceanu, la aceea dat), la o reuniune a primarilor U.D.M.R. din judetele Covasna ,Harghita si Mure, a afirmat n mod foarte clar ca este nevoie de autonomie teritorial pentru «inutul Seciuesc»;

-la 15 martie 2009, la Cristuru Secuiesc, Marko Bella fcnd referire la declaraiile unui politician romn care spunea c «niciodat nu va fi autonomie teritorial», a spus c «niciodat» n limba romn va nsemna n limba maghiar «n curnd«;

– la 16 ianuarie 2011, la Realitatea Cluj Napoca, Eckstein Kovacs Peter, membru marcant al UDMR, consilier prezideial, a declarat c este de acord cu solicitrile privind autonomia teritorial a «inutului Secuiesc»;

– februarie 2011, la Oradea, la Congresul X al U.D.M.R., Marko Bella a declarat c «autonomia teritorial a rmas o revendicare nemplinit…dar evident autonomia poate fi marea prioritate a urmatorilor ani dac deja exist premisele acestei autonomii, n opinia mea aceste premise le-am i creat…».

Este de reinut c despre autonomie teritorial se vorbete i n Programul U.D.M.R. pentru alegerile din 30 noiembrie 2008, unde la capitolul «Pstrarea identitaii noastre» se menioneaz, ntre altele:»…U.D.M.R. dorete s realizeze formularea juridic i validarea pe cale legislativ a diferitelor forme de autonomie – inclusiv a celei teritoriale…»

Nu este ntpltor faptul c propaganda i activitatea pro-autonomist teritorial a UDMR snt n deplin concordan i se ntreptrund foarte bine cu declaraiile i manifestrile pe aceeai linie ale unor lideri politici unguri de la Budapesta . Toate fac parte din planul comun al Budapestei i UDMR de a realiza autonomia teritorial a inutului secuiesc ( judeele Covasna , Harghita i Mure, n opinia lor) . Exemplele pot fi numeroase, n sensul celor menionate, dar consemnm numai cteva:

– la 14 august 2010, la Gheorghieni, Vona Gabor, liderul partidului extremist JOBBIK, partid parlamentar n Ungaria, i-a ndemnat pe participanii la tabra tineretului maghiar, organizat aici, s cear sprijin autoritilor de la Budapesta pentru susinerea autonomiei teritoriale a maghiarilor;

– la 12 martie 2011, la Tg.Mure, Laszlo Kover, Preedintele Parlamentului Ungariei, a afirmat c autonomia aa-zisului inut secuiesc va avea ntotdeauna sprijin din partea Ungariei;

– la 15 martie 2011, la Miercurea Ciuc, Semjen Zsold, vicepremier al Ungariei, a declarat c: «noi sprijinim dezideratul obinerii autonomiei n zonele locuite de maghiari…iar n inutul secuiesc s se acorde autonomie teritorial «.

Trebuie reinut faptul c, potrivit tuturor uzanelor diplomatice din lumea aceasta, liderii politici unguri, de la Budapesta, care au venit n Romnia i au fcut declaraii de incitare la separatism pe criterii etnice i de sprijinire a realizrii autonomiei teritoriale pentru minoritatea maghiar, practicnd un amestec brutal n treburile interne ale altui stat, trebuiau declarai «persona non grata» i expulzai din ar. Declaraiile acestora constituie un grav atentat la sigurana naional a Romniei i pot pune n pericol unitatea , suveranitatea i integritatea teritorial a statului! n situaii de acest gen, instituia garant a Constituiei i instituiile decizionale politic respectiv, Preedinia, Parlamentul, Guvernul, prin prim ministru i ministru de externe, au obligaia s ias n faa cetenilor acestei ri i prin declaraii oficiale s condamne astfel de fapte, s solicite aplicarea nentrziat a legilor rii, s nainteze note de protest conducerii statului ungar n care s soliciteexplicații! Simplele declaraii fcute pe holurile unor instituii, n faa unor reporteri sau amestecate cu declaraii care au cu totul alt subiect nu reprezint absolut nimic! i dac este s reprezinte ceva, atunci reprezint o complicitate tacit la ceea ce se ntmpl! De ce? Rspunsul este clar pentru orice cetean romn de buncredinț!

autor: Colonel (r.) prof. Claudiu Aiudeanu

SURSA

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *