Conflictul dintre Occident l Est n-a ncetat niciodat, n lupta pentru impunerea autoritii mondiale sunt sacrificate popoare, fr nici o remucare. Acum, Ortodoxia este principala int a extremismului internaionalist promovat de oameni de cultur att occidentali, ct i din estul Europei. Singura replic la acest val distructiv, care militeaz pentru mondializare, este naionalismul cumptat. Vassily Gher. Vasilatos explic aceast aciune a Occidentului ntr-un studiu intitulat „Este Occidentul mpotriva culturii ortodoxe?”, publicat n numrul doi al revistei „Est-Vest”. Articolul reputatului sociolog grec este un rspuns la studiile i analizele unor gnditori occidentali, – cum ar fi, de exemplu, profesorul universitar Samuel Huntington

Vassily Gher. Vasilatos este liceniat n drept al Universitii din Atena, are o licen n economie acordat de Pantheon, Paris, o licen n nalte tiine politice acordat de Sorbona, Paris, o licen n sociologie acordat de Universitatea Paris X din Nan-terre, dar i specializri n domeniul matematicii i psihanalizei. Toate acestea, precum i logica imbatabil a autorului, sunt argumente pentru a publica studiul lui V.G Vasilatos
Noua Ordine

„Dup prbuirea regimurilor comuniste se constat schimbri importante n modul de organizare a structurilor i funcionrii statelor, economiilor, influenelor, culturilor etc., ntr-un cuvnt, a oricrei „echipe” a planetei, fie ea mare sau mic.

Aceste schimbri i influeneaz n egal msur att pe cretinii occidentali ct i pe cei rsriteni i, ncepnd cu anul 1989, aceste schimbri au primit numele de „Noua Ordine”. Termenul de „Noua Ordine” este complet greit, deoarece n prezent nu exist nici un fel de ordine. Exist, dimpotriv, o dezordine la nivel planetar, respectiv stadiul provizoriu al Tranziiei: ntre Vechea Organizare a lumii, structurat n jurul bipolaritii SUA – URSS, n funcie de care toate drepturile, obligaiile, comportamentele, ateptrile i speranele noastre erau ntr-o micare continu i uniform, i ntre o nou Organizare istoric a lumii care (ca organizare) nc nici nu ni s-a artat i nici nu tim ce form va mbrca.
Conflictul dintre civilizaii

n numrul 3 al prestigioasei reviste de talie internaional „Foreign Affairs”, profesorul Samuel Huntington, ntr-un remarcabil eseu, al crui titlu este pus sub semnul ntrebrii, „Conflictul dintre civilizaii”, se refer la Noua Ordine pe care, n propriile sale cuvinte, o denumete fie „Comunitatea Mondial”, fie „Occidentul”, i care este neleas ca un „pachet” de interese, ideologii i aciuni. n concepia lui Samuel Huntington (S.H.), .Occidentul este mpotriva tuturor”(p.39), n timp ce cultura Cretinilor Rsriteni este considerat a fi inferioar culturii Cretinilor Occidentali. n realitate, Occidentul nu este n ntregime mpotriva Cretinilor Rsriteni i nu toate rile occidentale fac parte din echipa n care se concentreaz ntreaga putere a Planetei. Aceast putere aparine „Noii Ordini” din care face parte i Turcia, ca ar periferic, dar puternic. Ca membr de drept a Noii Ordini i investit cu puteri depline de ctre aceasta, Turcia exercit o enorm influen n Balcani, respectiv n Albania, Bosnia, Macedonia, Bulgaria, ct i n ri asiatice precum Georgia, Irak (kurzii), Kirghistan etc. i pn i n China. S.H. folosete n mod curent termenul de „Noua Ordine”, chiar dac din motive de stil recurge i la cel de „Occident”. Noi l vom utiliza pe cel dinti (Noua Ordine), dat fiind c este mai des ntrebuinat.
Manipularea

Cretinismul Rsritean (Ortodoxia) este considerat a fi de calitate inferioar (din punctul de vedere a! civilizaiei i culturii), argumentul fiind acela c (n opinia lui S.H.), Cretinii Occidentali au avut ansa de a beneficia de valorile Renaterii, ale Iluminismului l Democraiei, n timp ce Cretinii Rsriteni s-au aflat, timp de secole, sub stpnire turceasc l arist, „deci n mod necesar au valori inferioare l nu contribuie cu nimic la valorile Civilizaiei Occidentale”. Aceast concepie i rpete Civilizaiei Cretine caracterul su omogen. Europa se mparte n Cretini Occidentali i Cretini Rsriteni, primii devenind brusc superiori celor din urm, superioritate care se definete prin diferen de cultur. De asemenea, Cretinii Rsriteni „nu au nici o contribuie din punctul de vedere al valorilor Civilizaiei Occidentale”. Ideile lui S.H., asemntoare cu cele ale Noii Ordini, sunt lipsite de orice fundament.
Logica

1. Cretinismul constituie o civilizaie omogen i nu depinde nicidecum de diferitele manifestri ale religiei i nici de gradul de colaborare dintre acestea. El i are originea ntr-o cultur fundamental i arhetipal l este omogen pentru toi credincioii, fie ei americani, europeni (occidentali sau rsriteni), australieni etc.

2. S.H. confund subcultura noului feudalism (specul – manipularea informaiei – escrocherie tehnologic) a Noii Ordini cu un concept de cultur care, ncepnd cu 1952, are o terminologie tiinific proprie: n accepia lui Kroeber i Kluckhohn, Culture. Aceasta deriv dintr-un model de comportament sau din canoane care genereaz un anumit comportament, respectiv din modele i canoane (fie ele explicite, inferate sau implicite) care se nva pe baza unor simboluri. Canoanele, comportamentele i simbolurile constituie performanele specifice ale grupurilor umane, performane care se materializeaz, de pild, n construcii, obiecte create de om etc. Nucleul de baz al fiecrei culturi este alctuit din ideile tradiionale (de ex., cele care constituie o motenire istoric dar care, n acelai timp, sunt supuse unui proces de selecie) i, mai ales, din valorile crora aceste idei le dau natere. Ce l ndreptete deci pe S.H. s susin c exist diferene de cultur n contextul unui Cretinism omogen? Doar dac nu cumva, prin cultur, el nelege, de fapt diferene de comportament sau poate de subcultura (cum ar fi cea a birocrailor, a rnimii etc.). Nu trebuie s uitm faptul c, n mod necesar, cultura produce ideologie i metode de legitimare a ideologiei.

3. Cretinii Rsriteni particip la Civilizaia Apusean, de exemplu, modul de organizare a universitilor, un grad de cunoatere a limbilor occidentale comparabil cu cel al vorbitorilor nativi, forme occidentale de organizare a comerului, a comunicaiilor, a sistemelor de calculatoare, a informaiei etc. – pstrnd ns obiceiurile culturale i identitatea Ortodoxiei. O parte din Noua Ordine (din rile occidentale, dup S.H.) urmrete anihilarea identitii culturale i a obiceiurilor Cretinilor Rsriteni, pe motivul aa-zisei inferioriti a culturii rsritene sau cel puin o aservire funcional prin: economie, politic, informaii, tehnologie, reele de televiziune, spiritualitate, geopolitic, de ctre cultura occidental superioar, respectiv cultura Noii Ordini din care face parte i Turcia.

ncotro?

Se urmrete transformarea celor 300 milioane de Ortodoci ntr-o colonie de proporii gigantice n care fiecare stat occidental s-i poat pune n practic propria politic colonial, economic i cultural ndreptat mpotriva acestora. Ortodocii ar deveni, astfel, o mas inform reprezentnd for de munc ieftin i debueu al produselor de consum occidentale, printre care spectacolele de proast calitate, arta porno, sportul, violena, videoclipurile, ntr-un cuvnt, tot ceea ce duce la o pierdere a personalitii i la o transformare a oamenilor n instrumente ale exploatrii prin manipulare i consum n mas. Mania consumului i a distraciilor ieftine ntreinut prin intermediul unor birocraii controlate, cum este cazul n Grecia, Bulgaria, Slovenia, Macedonia i chiar i n Rusia, constituie principalul mijloc prin care Noua Ordine pune piedici democraiei de liber alegere. Grecia este un exemplu clasic cu privire la modul n oare birocraia distruge o ar (pltit fiind de cetean n unicul scop de a-l putea tortura sistematic) i aservete statul desfiinnd Democraia. Legitimitatea acestei campanii mpotriva Cretinilor Rsriteni se bazeaz, deci, pe aa-numita superioritate a Cretinilor Occidentali i ne duce cu gndul la cea de-a patra Cruciad care a avut drept rezultat jefuirea Bizanului (1204). Ea susine c imediat dup prbuirea Comunismului, Cretinismul a NCETAT s mai fie o civilizaie omogen l este MPRIT actualmente, n mod arbitrar, ntr-un Cretinism Rsritean si unul Occidental. Unica for, desigur, constituind-o cel din urm. Avem aici de-a face cu o construcie teoretic ce servete intereselor Noii Ordini, respectiv ale Papei, ale papistailor germani (deci nu ale tuturor germanilor), ale Turciei, ale unei anumite fraciuni din capitalul internaional i ale unor diveri speculani de pe ntreaga planet”.

http://curierulortodox.info

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *