0. Stiti oare ca doua cesti de cafea pe zi scad cu 40 la suta riscul aparitiei pietrelor la vezica biliara?

Dimpotriv, alte opinii susțin c cafeaua si toate bauturile care contin cafeina sunt hoti ai calciului din oase. Mai mult, s-a dovedit stiintific ca dupa ce ai baut o ceasca de cafea imunitatea organismului scade cu pana la 40%!

1 Consumul moderat de alcool previne boala lui Alzheimer. Un studiu de sase ani intreprins la Universitatea Erasmus (Olanda) a stabilit ca la persoanele cu virsta peste 55 de ani care au consumat una pina la trei portii de alcool pe zi exista cu 42 de procente mai putine sanse de a se imbolnavi de aceasta boala, decit la cei care nu au consumat alcool deloc. Trebuie sa tineti cont insa de un fapt: consumul in exces de alcool nu are nici un rezultat pozitiv.

Dimpotriv, alte opinii susțin c ”consumul de alcool poate afecta negativ cresterea si creierul faptului si poate duce la un retard mintal”. Se mai susține c ”Timp de circa o ora dupa ce s-a consumat alcool, riscul de atac cerebral ischemic creste simtitor, arata un studiu recent.

Potrivit unui grup de cercettori de la un colegiu din Massachusetts, la abstineni s-au nregistrat cele mai mici scderi n volumul cerebral, n timp ce la consumatorii ocazionali sau la alcoolici dimensiunile creierului s-au redus semnificativ.

Fenomenul este mult mai accentuat n cazul femeilor, potrivit aceluiai studiu.

2 Calciul previne infarctul. Cercetarile noi in domeniu au aratat ca femeile care si-au administrat cite 1.500 de miligrame de calciu zilnic sufera de tulburari ale inimii mult mai putin decit cele care au probleme cu deficitul de calciu. Cu toate acestea, doza zilnica de calciu nu trebuie sa depaseasca 2.500 de miligrame.

Pe de alt parte. studiile au artat c ”Calciul conduce la cresteri semnificative ale dimensiunilor scheletului dar poate fi de asemenea responsabil de controlul greutatii corporale.” Deci, poate s duc la ngrșare !!!

3 Rosiile previn afectiunile inimii. Un studiu asupra a 1.379 de pacienti a aratat ca persoanele al caror regim alimentar este bogat in licopen – substanta care se gaseste in rosii – sint expuse mai putin de jumatate acceselor de inima.

Pe de alt parte, unii nutriționiști recomand excluderea total din alimentație a roșiilor, datorit aciditții pe care o provoac.

4 Spalatul pe miini scade sansa de a raci. Nu va temeti ca veti contracta o raceala atunci cind linga dumneavoastra stranuta cineva! Cercetarile au aratat ca in opt cazuri din zece raceala se transmite prin miini. Spalatul lor este cea mai eficienta masura profilactica, ce va apara de infectia cu un virus.

Dar cum rmne cu ”vaccinarea natural”, cu ntrirea sistemului imunitar n mod natural ?

5 Exercitiile fizice moderate previn diabetul. Specialistii spun ca plimbarea in pas mai rapid cite doua ore si jumatate pe saptamina scade considerabil riscul de a va imbolnavi de diabet.

6 Spanacul imbunatateste vederea. Cercetatorii din diferite tari au ajuns la concluzia ca daca folositi de cinci ori pe saptamina spanac, riscul aparitiei cataractei scade cu 77 la suta. Iar papaya contine un oxidant foarte puternic care blocheaza lumina ultravioleta daunatoare.

7 Vitamina D previne intimplarile neplacute care au legatura cu osteoporoza. Cercetatorii unei universitati americane au aratat ca femeile aflate in perioada postclimacteriu, care iau permanent vitamina D, risca de doua ori mai putin sa sufere din cauza osteoporozei decit cele care nu isi administreaza vitamina D.

8 Consumul de alimente in portii mici, dar dese scade colesterolul. Toti stiu ca trebuie evitate grasimile care se depun pe artere, dar medicii au aratat ca frecventa administrarii alimentelor este la fel de importanta ca si continutul lor. Studiile efectuate in Anglia au stabilit ca nivelul de colesterol este mai scazut in cazul unei cantitati egale de grasimi si calorii in regimul alimentar zilnic al celor obisnuiti sa manince de cinci-sase ori pe zi, dar in portii mici, decit in cazul celor care iau o masa sau doua pe zi, dar foarte bogate.
Cnd eram mici, ni se spunea c un om mnnc 3 mese pe zi, iar dac mnnci des (toat ziua), te ngrași.
9 Luand in fiecare zi multivitamine scadeti de doua ori riscul de a va imbolnavi de cancer. Cercetarile noi arata ca forta magica a vitaminei E in combinatie cu acidul folic, calciu si vitaminele A si C scade riscul cancerului la intestinul gros cu 57 de procente.
10 Rugaciunea grabeste insanatosirea dupa interventiile chirurgicale, impiedica aparitia unor afectiuni si prelungeste viata. Cercetatorii din toata lumea continua sa atraga atentia asupra unui fapt uimitor: persoanele care se roaga in mod regulat sint mai sanatoase decit cele care nu cred in Dumnezeu. Pentru ca nu conteaza carui Dumnezeu si in ce biserica se roaga. Important este faptul ca el crede in forte mai puternice decit el, ca incearca sa comunice cu acestea, ceea ce il ajuta foarte mult.

Și despre cartof: de departe cel mai controversat aliment. Considerat toxic (primii europeni au murit pe capete, consumndu-i frunzele care sunt otrvitoare), apoi ”man cereasc”, mncarea sracului (cartofii prjiți cu ochiuri… remember !?). n vreme ce amidonul din cereale se diger, gurile rele (medicale) spun c cel din cartof nu se diger ci se cam elimin așa cum a intrat. Iar dac consumi prea mulți cartofi, de depune…


S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *