ORELE CAND SE REFAC ORGANELE

Trãim cu totii īntr-un univers ciclic. Totul īn jurul nostru se repetã: secundele, minutele, orele, zilele, anii, anotimpurile, somnul, respiratia, bãtãile inimii…. Viata e formatã dintr-o īntreagã gamã de cicluri care creeazã o adevarata simfonie. Adãugãm īn fiecare zi cīte o cãrãmidã la zidul vietii noastre. Dacã reusim sã mentinem un ritm corect īn interiorul, dar si īn afara noastrã, “concertul” pe care-l sustinem aici, pe Pãmīnt, va fi unul lung si melodios. Ca sã reusim asta, trebuie sã stim cum.

Un mecanism important al corpului este bioritmul cotidian al organelor interne. Despre bioritmul corpului uman s-a scris destul de mult, dar despre cel al organelor interne, mult mai putin. Johanna Paungger si Thomas Poppe, īn cartea “Aus eigener kraft”, fac o descriere amãnuntitã a ritmului functiilor organelor noastre interne.

Autorii afirmã cã fiecare dintre organele corpului are o activitate maxima timp de 2 ore pe zi, dupã cum urmeazã:

vezica biliarã (23:00-1:00)
ficatul (1:00-3:00)
plãmīnii (3:00-5:00)

intestinul gros (5:00-7:00)

stomacul (7:00-9:00)

splina si pancreasul (9:00-11:00)
inima (11:00-13:00)
intestinul subtire (13:00-15:00)
vezica urinarã (15:00-17:00)

rinichii (17:00-19:00)

circulatia sangvinã (19:00-21:00), iar o acumulare generalã de energie se face īntre orele 21:00 si 23:00.

Haideti sã īncercãm sã analizãm, din acest punct de vedere al autorilor, o zi din viata noastrã!

Stomacul, splina, pancreasul
E f.important cum ne trezim dimineata. Dacã am īncerca sã observãm cum se trezesc animalele dimineata, am constata cã ele mai īntīi se īntind, īncepīnd fãrã grabã noua zi. Sã luãm exemplu de la animale si sã īncercãm sã ne trezim dimineata linistiti, acordīndu-ne cīteva clipe de relaxare īnainte de orice activitate zilnicã. Multi se trezesc dimineata cu “sufletul la gurã”, cu teama cã nu au timp de a rezolva ceea ce si-au propus. Ar fi bine sã ne trezim putin mai devreme decīt o facem de obicei pt a simti linistea dinaintea zilei care abia īncepe.
Īntre orele 7:00 si 9:00, functiile stoma­cului sīnt la valoare max, deci trebuie sã luãm micul dejun farã grabã. Ar trebui sã tinem cont si de calitatea si cantitatea alimentelor pe care le consumãm la aceastã masã.

Īn intervalul orar 9:00-11:00 lucreazã intens splina si pancreasul, sto­macul odihnindu-se. Īn acest interval e recomandat sã nu consumãm alimente greu digerabile. Pancreasul e cel care controleazã nivelul glicemiei. E de preferat sã nu consumãm prea multe dulciuri pt a nu forta functia pancreasului.. Splina, “cimitirul trombocitelor”, dacã nu functioneazã corect, se poate perturba nivelul trombocitelor din sīnge.

Inima, intestinul subtire

Īntre orele 11:00 si 13:00, activitatea inimii e la capacitate max. Īn aceastã perioadã nu se recomandã mese copioase, care presupun un consum suplimentar de energie, care va fi luat din energia necesarã activitãtii intense a inimii.

Intestinul subtire are o activitate intensã īntre orele 13:00 si 15:00. Autorii afirmã cã nu de multe ori s-a observat cã un angajat cu norma redusã de muncã realizeazã la serviciu la fel de mult ca un angajat cu norma īntreagã. De ce? Din cauza randamentului scãzut al organismului dupã orele 13, mai ales dupã un prīnz copios. Activitatea intestinului subtire, cu rol imp. īn procesul de digestie, e ghidatã de sistemul nervos vegetativ, a­ceasta putānd fi blocatã sau dereglatã de stres sau nervozitate.

Din acest motiv se re­comandã ca masa de prīnz sã fie luatã īn liniste.
Īntre orele 15:00 si 17:00 e perioada īn care functioneazã la maximum vezica urinarã. Vezica urinarã are un rol imp īn dezintoxicarea organismului, alãturi de rinichi. Acest lucru poate fi accelerat cu ajutorul ceaiurilor diuretice, care au un efect maxim dacã sīnt bãute pīnã la ora 19:00, deoarece īntre orele 17:00 si 19:00 rinichii functioneazã intens. Dacã īn acest interval orar, puteti beneficia, alãturi de un ceai diuretic, si de un masaj de relaxare, se produce o dezintoxicare mai eficientã a corpului…

Dupã ora 19:00 e bine sã nu se consume o cantitate prea mare de lichide, īnainte de somnul de noapte.

Circulatia sangvinã are o activitate intensã īntre orele 19:00 si 21:00. Autorii spun cã dacã multi pãrinti au zilnic o pro­blemã cu adormitul copiilor īnainte de ora 19:00, dupã aceastã orã, trimisul la culcare devine deseori “o bãtãlie crāncenã”, care de obicei e cīātigatã de cãtre copii. Acest lucru nu se īntīmplã fãrã motiv: īntre orele 19:00 si 21:00 circulatia sangvinã functioneazã cel mai bine. Īn aceastã perioadã, corpul si spiritul se gīndesc la cu totul altceva decīt la dormit.

De la ora 21:00 pīnã la ora 23:00 se realizeazã o acumulare intensã de energie īn corp. Aceste 2 ore ale recuperãrii energiei se numesc la chinezi, dupã un meridian al corpului, “triplul īncãlzitor”. Cei care sīnt īn aceastã perioadã sensibili la frig, cei care nu pot dormi decīt īntr-o camerã īncãlzitã nu ar trebui sã ignore acest semnal. Undeva s-a creat un dezechilibru fizic sau emotional si necesitã atentie. Pt multi dintre noi, cele 2 ore sunt pline de vitalitate. Acest lucru e mai usor vizibil la tineri, care īn aceastã perioadã se gīndesc sã meargã la distractii si nu la somn. Multora dintre noi ni s-a imprimat ideea, ani de-a rīndul, cã seara trebuie sã ne culcãm devreme, corpul refãcīndu-se prin somn pīnã la miezul noptii. Poate cã aceste vorbe sīnt de fapt interpretarea gresitã a ideii cã noi acumulãm intens energie īntre cele 2 ore.
Vezica biliarã si ficatul
Īntre orele 23:00 si 1:00
se realizeazã intens functiile vezicii biliare. Aceasta, care contribuie cu secretiile ei la digestie, e un organ care, prin disfunctia lui, dã mari probleme īntregului organism. Cei care se trezesc des noaptea īn aceastã perioadã trebuie sã-si punã cumva problema unei functionãri gresite a bilei sau a ficatului. Stresul si mīncarea consistentã cu prãjeli si grãsimi seara īmpiedicã o functionare corectã a bilei. Compresele umede si calde aplicate pe zona ficatului sīnt benefice īn acest interval orar. Ceaiul fierbinte, bãut cu īnghitituri mici, mai ales cel de pelin, bãut cu 20 de minute īnainte de masã, ajutã la activarea functiei bilei. Sucul de ridichi ajutã de asemenea. E de mare importantã descongestiona­rea intestinului gros care, dacã nu se reali­zeazã īn mod natural, se poate face cu ajutorul unor clisme. Īn acest interval orar ar trebui evitate, pe cīt posibil, bãuturile si alimentele reci. Dacã sīnt probleme īn fun­c­tionarea bilei sau a ficatului, munca des­fã­suratã īn perioada noptii e foarte noci­vã, deoarece nu se pot reface cele 2 organe. Mai avem īncã 6 ore din noapte pt a īncheia ciclul de functionare al organelor interne pe parcursul unei zile.
Astfel, īntre orele 1:00 si 3:00 functioneazã intens ficatul. Acesta, dacã are o structurã deterioratã, se poate reface īn anumite conditii, importantã fiind odihna prin somn alãturi de o bunã īncãlzire a corpului. Functia ficatului suferã din cauza toxicitãtii mãrite a unor alimente, a alcoolului, nicotinei, cīt si a stresului. De retinut e cã alcoolul si nicotina au un efect mult mai dãunãtor īntre orele 1:00 si 5:00 dimineata.
Īntre orele 3:00 si 5:00 dimineata e rīndul plãmīnilor sã functioneze intens. Multi fumãtori au un acces de tuse dimineata pt cã plãmīnii au lucrat toatã noaptea si acum dau afarã substantele care nu trebuie sã fie īn interiorul lor.
Īntre orele 5:00 si 7:00 dimineata, intestinul gros are o functie maximã. Hrana stã īn intestinul subtire circa 2 ore, iar īn cel gros, chiar 20 de ore. Scaunul subtire indicã probleme de digestie īn in­testinul subtire, iar constipatiile pun īn evi­dentã o crestere a toxicitãtii organismului.

Alungati bãtrīnetea!
Cu aceastã ocazie, prin scurta cãlãtorie īn intervalele orare ale unei zile am īncercat sã vã prezint, cu ajutorul celor 2 autori, cīteva aspecte ale ceasului nostru interior. Cunoasterea acestor ritmuri ne face sã avem īncredere īn instinctele noastre, actionīnd corect pentru a ajuta functiile organismului. E f. important sã nu simtim cã īmbãtrīnim o datã cu vīrsta, cãci starea bunã a intelectului, puterea de a munci, de a iubi scad considerabil īmbãtrīnirea.

Sã ne ascultãm ceasul interior si sã īncercãm sã ne adaptãm ritmului sãu, strivind prejudecãtile. Existã personalitãti care au trãit, creānd la vīrsta de 80 de ani%

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *