Trãim cu totii ntr-un univers ciclic. Totul n jurul nostru se repetã: secundele, minutele, orele, zilele, anii, anotimpurile, somnul, respiratia, bãtãile inimii…. Viata e formatã dintr-o ntreagã gamã de cicluri care creeazã o adevarata simfonie. Adãugãm n fiecare zi cte o cãrãmidã la zidul vietii noastre. Dacã reusim sã mentinem un ritm corect n interiorul, dar si n afara noastrã, “concertul” pe care-l sustinem aici, pe Pãmnt, va fi unul lung si melodios. Ca sã reusim asta, trebuie sã stim cum.

Un mecanism important al corpului este bioritmul cotidian al organelor interne. Despre bioritmul corpului uman s-a scris destul de mult, dar despre cel al organelor interne, mult mai putin. Johanna Paungger si Thomas Poppe, n cartea “Aus eigener kraft”, fac o descriere amãnuntitã a ritmului functiilor organelor noastre interne.

Autorii afirmã cã fiecare dintre organele corpului are o activitate maxima timp de 2 ore pe zi, dupã cum urmeazã:

vezica biliarã (23:00-1:00)
ficatul (1:00-3:00)
plãmnii (3:00-5:00)

intestinul gros (5:00-7:00)

stomacul (7:00-9:00)

splina si pancreasul (9:00-11:00)
inima (11:00-13:00)
intestinul subtire (13:00-15:00)
vezica urinarã (15:00-17:00)

rinichii (17:00-19:00)

circulatia sangvinã (19:00-21:00), iar o acumulare generalã de energie se face ntre orele 21:00 si 23:00.

Haideti sã ncercãm sã analizãm, din acest punct de vedere al autorilor, o zi din viata noastrã!

Stomacul, splina, pancreasul
E f.important cum ne trezim dimineata. Dacã am ncerca sã observãm cum se trezesc animalele dimineata, am constata cã ele mai nti se ntind, ncepnd fãrã grabã noua zi. Sã luãm exemplu de la animale si sã ncercãm sã ne trezim dimineata linistiti, acordndu-ne cteva clipe de relaxare nainte de orice activitate zilnicã. Multi se trezesc dimineata cu “sufletul la gurã”, cu teama cã nu au timp de a rezolva ceea ce si-au propus. Ar fi bine sã ne trezim putin mai devreme dect o facem de obicei pt a simti linistea dinaintea zilei care abia ncepe.
ntre orele 7:00 si 9:00, functiile stomacului snt la valoare max, deci trebuie sã luãm micul dejun farã grabã. Ar trebui sã tinem cont si de calitatea si cantitatea alimentelor pe care le consumãm la aceastã masã.

n intervalul orar 9:00-11:00 lucreazã intens splina si pancreasul, stomacul odihnindu-se. n acest interval e recomandat sã nu consumãm alimente greu digerabile. Pancreasul e cel care controleazã nivelul glicemiei. E de preferat sã nu consumãm prea multe dulciuri pt a nu forta functia pancreasului.. Splina, “cimitirul trombocitelor”, dacã nu functioneazã corect, se poate perturba nivelul trombocitelor din snge.

Inima, intestinul subtire

ntre orele 11:00 si 13:00, activitatea inimii e la capacitate max. n aceastã perioadã nu se recomandã mese copioase, care presupun un consum suplimentar de energie, care va fi luat din energia necesarã activitãtii intense a inimii.

Intestinul subtire are o activitate intensã ntre orele 13:00 si 15:00. Autorii afirmã cã nu de multe ori s-a observat cã un angajat cu norma redusã de muncã realizeazã la serviciu la fel de mult ca un angajat cu norma ntreagã. De ce? Din cauza randamentului scãzut al organismului dupã orele 13, mai ales dupã un prnz copios. Activitatea intestinului subtire, cu rol imp. n procesul de digestie, e ghidatã de sistemul nervos vegetativ, aceasta putnd fi blocatã sau dereglatã de stres sau nervozitate.

Din acest motiv se recomandã ca masa de prnz sã fie luatã n liniste.
ntre orele 15:00 si 17:00 e perioada n care functioneazã la maximum vezica urinarã. Vezica urinarã are un rol imp n dezintoxicarea organismului, alãturi de rinichi. Acest lucru poate fi accelerat cu ajutorul ceaiurilor diuretice, care au un efect maxim dacã snt bãute pnã la ora 19:00, deoarece ntre orele 17:00 si 19:00 rinichii functioneazã intens. Dacã n acest interval orar, puteti beneficia, alãturi de un ceai diuretic, si de un masaj de relaxare, se produce o dezintoxicare mai eficientã a corpului…

Dupã ora 19:00 e bine sã nu se consume o cantitate prea mare de lichide, nainte de somnul de noapte.

Circulatia sangvinã are o activitate intensã ntre orele 19:00 si 21:00. Autorii spun cã dacã multi pãrinti au zilnic o problemã cu adormitul copiilor nainte de ora 19:00, dupã aceastã orã, trimisul la culcare devine deseori “o bãtãlie crncenã”, care de obicei e ctigatã de cãtre copii. Acest lucru nu se ntmplã fãrã motiv: ntre orele 19:00 si 21:00 circulatia sangvinã functioneazã cel mai bine. n aceastã perioadã, corpul si spiritul se gndesc la cu totul altceva dect la dormit.

De la ora 21:00 pnã la ora 23:00 se realizeazã o acumulare intensã de energie n corp. Aceste 2 ore ale recuperãrii energiei se numesc la chinezi, dupã un meridian al corpului, “triplul ncãlzitor”. Cei care snt n aceastã perioadã sensibili la frig, cei care nu pot dormi dect ntr-o camerã ncãlzitã nu ar trebui sã ignore acest semnal. Undeva s-a creat un dezechilibru fizic sau emotional si necesitã atentie. Pt multi dintre noi, cele 2 ore sunt pline de vitalitate. Acest lucru e mai usor vizibil la tineri, care n aceastã perioadã se gndesc sã meargã la distractii si nu la somn. Multora dintre noi ni s-a imprimat ideea, ani de-a rndul, cã seara trebuie sã ne culcãm devreme, corpul refãcndu-se prin somn pnã la miezul noptii. Poate cã aceste vorbe snt de fapt interpretarea gresitã a ideii cã noi acumulãm intens energie ntre cele 2 ore.
Vezica biliarã si ficatul
ntre orele 23:00 si 1:00
se realizeazã intens functiile vezicii biliare. Aceasta, care contribuie cu secretiile ei la digestie, e un organ care, prin disfunctia lui, dã mari probleme ntregului organism. Cei care se trezesc des noaptea n aceastã perioadã trebuie sã-si punã cumva problema unei functionãri gresite a bilei sau a ficatului. Stresul si mncarea consistentã cu prãjeli si grãsimi seara mpiedicã o functionare corectã a bilei. Compresele umede si calde aplicate pe zona ficatului snt benefice n acest interval orar. Ceaiul fierbinte, bãut cu nghitituri mici, mai ales cel de pelin, bãut cu 20 de minute nainte de masã, ajutã la activarea functiei bilei. Sucul de ridichi ajutã de asemenea. E de mare importantã descongestionarea intestinului gros care, dacã nu se realizeazã n mod natural, se poate face cu ajutorul unor clisme. n acest interval orar ar trebui evitate, pe ct posibil, bãuturile si alimentele reci. Dacã snt probleme n functionarea bilei sau a ficatului, munca desfãsuratã n perioada noptii e foarte nocivã, deoarece nu se pot reface cele 2 organe. Mai avem ncã 6 ore din noapte pt a ncheia ciclul de functionare al organelor interne pe parcursul unei zile.
Astfel, ntre orele 1:00 si 3:00 functioneazã intens ficatul. Acesta, dacã are o structurã deterioratã, se poate reface n anumite conditii, importantã fiind odihna prin somn alãturi de o bunã ncãlzire a corpului. Functia ficatului suferã din cauza toxicitãtii mãrite a unor alimente, a alcoolului, nicotinei, ct si a stresului. De retinut e cã alcoolul si nicotina au un efect mult mai dãunãtor ntre orele 1:00 si 5:00 dimineata.
ntre orele 3:00 si 5:00 dimineata e rndul plãmnilor sã functioneze intens. Multi fumãtori au un acces de tuse dimineata pt cã plãmnii au lucrat toatã noaptea si acum dau afarã substantele care nu trebuie sã fie n interiorul lor.
ntre orele 5:00 si 7:00 dimineata, intestinul gros are o functie maximã. Hrana stã n intestinul subtire circa 2 ore, iar n cel gros, chiar 20 de ore. Scaunul subtire indicã probleme de digestie n intestinul subtire, iar constipatiile pun n evidentã o crestere a toxicitãtii organismului.

Alungati bãtrnetea!
Cu aceastã ocazie, prin scurta cãlãtorie n intervalele orare ale unei zile am ncercat sã vã prezint, cu ajutorul celor 2 autori, cteva aspecte ale ceasului nostru interior. Cunoasterea acestor ritmuri ne face sã avem ncredere n instinctele noastre, actionnd corect pentru a ajuta functiile organismului. E f. important sã nu simtim cã mbãtrnim o datã cu vrsta, cãci starea bunã a intelectului, puterea de a munci, de a iubi scad considerabil mbãtrnirea.

Sã ne ascultãm ceasul interior si sã ncercãm sã ne adaptãm ritmului sãu, strivind prejudecãtile. Existã personalitãti care au trãit, crend la vrsta de 80 de ani%

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

*

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer

                

Shares