Așa cum mulți dintre voi ați remarcat, ultimele postri pe tema MISA – Gregorian Bivolaru, au suscitat un viu interes, articolele nregistrnd un numr record de comentarii și vizualizri. Mai mulți colegi de curs de la MISA m-au contactat att telefonic ct și pe mail, propunndu-mi diferite soluții la criza de credibilitate n care se gsește acum MISA, ca și școal de yoga, dup ceea ce s-a petrecut n India (nchiderea taberei de acolo, anchetele poliției, refuzul celor din Auroville de a accepta deschiderea unui curs de yoga al MISA acolo, etc.).

Oamenii, att colegii de curs, ct și foștii cursanți sau simpli cititori, doresc o ieșire din aceast stare de incertitudine cu privire la MISA. Este Gregorian Bivolaru un adevrat maestru ? Este yoga nvțat la MISA autentic ? Se obțin rezultatele tradiționale prin practicarea yogi nvțate la cursurile MISA ?

Rspunsurile la aceste ntrebri nu ar trebui s fie prea greu de aflat. De aceea, la sugestia mai multor persoane (cursanți, foști cursanți și ne-cursanți) am hotrt s sintetizez urmtorul mesaj ctre liderii MISA. n puține cuvinte, el sun așa:

Drag Grieg,

Dac vrei ca starea de confuzie și incertitudine cu privire la persoana ta și a realizrilor ce pot fi obținute prin practica yoga nvțat și practicat la MISA s nceteze, te rugm s realizezi n public, nregistrat video, n condiții experimentale, perfect controlabile de ctre observatori independenți, eventual n cadrul unui laborator științific, o demonstrație de miestrie yoghin privind realizrile de natur paranormal obținute de tine sau de ctre unul din discipolii tai n urma practicii yoga. Acest experiment poate fi realizat și n India, astfel ca și cei de acolo s se conving de autenticitatea cii spirituale pe care tu o promovezi.

Fie ca Adevrul s triumfe.

Mihai Rapcea

Consider c prin acest demers, fac dovada bunei credințe n ceea ce privește relația mea cu MISA și Grieg.

Prezint n continuare, n același spirit, un articol primit de la intenselight:

Thukdam – meditatia din momentul mortii
Acum cateva luni, cand am postat cu acordul lui Mihai un material despre anumite teste obiective care pot atesta nivelul real al unui practicant tantric, (http://www.exmisa.org/download/file.php?id=3542 ) si in care am prezentat (printre altele) o serie de teste traditionale, ce sunt utilizate pe scara larga si in ziua de astazi in manastirile budiste si in comunitatiile de yoghini din India, Tibet, etc, am fost acuzat ca “exagerez”, si ca astfel de demonstratii ar fi de fapt o dovada de “orgoliu”.

Desi am aratat ca insusi Dalai Lama si alti maestrii tantrici contemporani au acceptat ca diversi yoghini sa fie testati in diverse laboratoare ale lumii, deoarce (spuneau acestia) acest lucru ar “creste credinta oamenilor”, deci ar fi un lucru bun, cu toata acestea am fost mereu atacat. Faptul ca am indraznit sa ii cer liderului scolii de yoga Misa, Gregorian Bivolaru sa demonstreze intr-un laborator, intr-un cadru stiintific, ca poate intr-adevar sa faca ceea ce a afirmat de mai multe ori ca a facut (sa devina invizibil la vointa, un siddhi descris pe larg in traditia yoghina, care reflecta atingerea unui anumit nivel de constiinta), a fost considerat o dovada de „nesimtire”. Desi am aratat ca intotdeauna asa au stat lucrurile in India si in Tibet, ca intotdeauna cei care au afirmat ca au atins un anumit nivel spiritual inalt, au fost testati (oamenii nu sunt totusi prosti, nu tot ce zboara se mananca..), degeaba.

Ei bine, iata o noua demonstratie de maiestrie yoghina, pe deplin obiectiva, ce a avut loc recent. In video-ul de mai jos, veti putea observa un maestru tibetan: Jampa Thupten Rinpoche care dupa moarte a intrat intr-o stare pe deplin cunoscuta in traditia yoghina budista, numita Thukdam, ramanand in aceasta stare timp de 18 zile. Pe scurt, pentru a se putea intelege despre ce este vorba: in traditia budista se considera ca orice om are trei tipuri de „minti”: o minte grosiera, o minte subtila, si o minte extrem de subtila. Mintea grosiera este cea care functioneaza la majoritatea oamenilor atunci cand sunt pe deplin constienti in lumea fizica, prin intermedul simturilor, etc. Prin intermediul practicilor tantrice (Vajrayana) se urmareste accesul la nivelul extrem de subtil al mintii, nivel de care majoritatea oamenilor nu sunt deloc constienti. De asemenea, se precizeaza foarte clar ca fiecare minte, fiecare dintre aceste 3 nivele de constiinta, este sustinuta de anumite procese energetice, si ca accesul la mintea extrem de subtila se obtine doar atunci cand toate energiile subtile sunt pe deplin resorbite la nivelul inimii, in „picatura indestructibila” de la nivelul inimii, (esenta noastra), singurul aspect care supravietuieste de fapt dupa moartea corpului fizic. In momentul mortii, toate energiile sunt resorbite spontan la nivelul inimii, in „picatura/thigle indestructibil”, si aceasta (“picatura indestructibila”/mintea noastra extrem de subtila) paraseste corpul fizic prin una dintre deschizaturile corpului (ochi, nari, urechi, etc). Din pacate, majoritatea oamenilor sunt inconstienti in momentul mortii, astfel ca tot acest proces energetic este practic in afara controlului propriu. Un yoghin avansat insa, care a obtinut un control deplin asupra energiilor corpului, si deci asupra mintii, stapaneste pe deplin acest proces, si poate face ca esenta lui/mintea lui extrem de subtila/mintea Luminii Clare, care isi face simtita prezenta atunci cand toate energiile s-au resorbit in inima, sa nu paraseasca imediat corpul fizic. El poate practic sa isi mentina in continuare mintea in corp, la nivelul inimii, in contemplatie, in stare de „Lumina Clara”, desi corpul este deja mort. In aceasta situatie, desi orice functie fiziologica a incetat pe deplin (respiratia, bataile inimii), corpul nu se descompune, nu incepe sa miroasa, nu intra in starea de rigor mortis, pielea nu isi pierde elasticitatea, etc. Aceasta stare de fapt, numita Tukhdam, se va mentine atata timp cat respectivul yoghinul este inca prezent in corp, atat timp cat mintea lui extrem de subtila este inca prezenta la nivelul inimii. Cand acesta isi incheie meditatia, minte lui paraseste corpul fizic, si acesta imediat incepe sa intre in faza de descompunere. Maestrul budist Jampa Thupten Rinpoche care a murit recent, a ramas in aceasta stare timp de 18 zile. Evident, corpul sau nu a putut fi cremat in aceasta stare, deoarece (din punct de vedere budist) ar fi fost vorba despre o crima, deoarece mintea lui/constiinta lui extrem de subtila era inca prezenta in corp.

Dalai Lama a fost (ca de obicei), de acord cu filmarea acestui caz si chiar a precizat ca, in India, in ultimii 50 de ani, au existat in jur de 30-40 de astfel de cazuri (acest fapt demonstrand inca o data ca, in India, traditia yoghina nu este deloc intr-o stare de decadere, asa cum ar dori unii sa ne faca sa credem, ci este la fel de vie ca intotdeauna). Un yoghin avansat, care are un control deplin asupra acestrui proces, poate accesa acest nivel de constiinta extrem de elevat in orice moment, prin intermediul meditatiei (declansand la vointa, acelasi proces energetic care la majoritatea oamenilor se produce doar in momentul mortii), el putand „muri”/accesa acest nivel de constiinta extrem de inalt, chiar si de mai multe ori pe zi, in timpul meditatiei.

Jampa Thupten Rinpoche a intrat inca de la varsta de 4 ani la manastirea Samdrub, unde a fost discipolul venerabilului Geshe Jampa Khedrub, fostul abot al manastirii Trehor Dhargyey .
Thupten Rinpoche a prmit o multime de invataturi de la maestrul sau, printer cele mai importante numarandu-se: Guhyasamaja, Heruka Chakrasamvara, Vajrabhairava si Lam Rim Chenpo.

Deci iata inca un caz de maiestrie yoghina care se reflecta pe deplin si la nivel fizic. In cadrul oricarei scoli yoghine/tantrice autentice, se vor putea observa intotdeauna astfel de fenomene „paranormale”, pe deplin obiectivabile din punct de vede stiintific, care arata in mod clar faptul ca practicantii acelei scoli au atins prin intermediul practicii lor anumite stadii de maiestrie yoghina.

De asemenea, avem exemplul miracolului nfptuit de ctre Amma, o yoghin din India, care are sute de mii de discipoli n ntreaga lume. Aflat n India, aceasta a fost puternic contestat la aparițiile sale n public. La o astfel de apariție, mulțimea nfierbntat i-a cerut s nfptuiasc o demonstrație a realizrilor ei yoghine. Ea a acceptat, i s-a adus un vas cu ap, a atins cu degetele apa și a transformat-o ntr-o butur tradițional indian, un fel de lapte ndulcit.

n secvența de mai jos (parte dintr-un documentar mai amplu), sunt prezentate demonstrațiile realizate de practicanți avansați de yoga tibetan (clugri budhiști), n cadrul laboratorului dr. Benson din Boston, Harvard School.

O alta marturie exceptionala o puteti gasi in video-ul de mai jos, unde Wangdrak Rinpoche, ce supervizeaza Gebchak Gonpa, una dintre cele mai mari manastiri de femei din Tibet, vorbeste despre nivelul avansat de practica a acestor femei yoghine.

Situata intr-o zona indepartata din Estul Tibetului, manastirea Gebchak este sediul uneia dintre cele mai extraordinare linii de femei yoghine din Tibet, experte in cele mai avansate practici ale budismului tantric Tibetan, si in special in Tumo, Yoga Focului Interior (Chandali Yoga/Kundalini Yoga), una dintre cele 6 yoga ale lui Naropa, in care a excelat marele yoghin tibetan Milarepa. Mari maestrii tibetani au laudat mereu de-a lungul timpului, nivelul spiritual avansat al acestor femei yoghine, si maestria atinsa de acestea in practicile yoghine. De exemplu, atunci cand Dalai Lama a cautat practicanti budisti occidentali care sa fie capabili sa treaca un test traditional Tumo, pentru a fi testati in laboratorul dr. Benson, cu greu a reuisit sa gaseasca cativa, pe cand in aceasta manastire, sute dintre aceste calugarite sunt experte in aceasta practica! In aceasta zona exista peste 2000 de femei yoghine, care practica extreme de intens si la un nivel avansat.

Cea mai in varsta calugarita din acea manastire, Ani Lama Sherab Zangmo, care a decedat in 2008, la varsta de 103 ani, a meditat timp de aproape 70 de ani intr-o pestera din apropiere!. Asa cum relateaza si Wangdrak Rinpoche, chiar si in momentul mortii, ea a continuat sa predea invataturi celorlate calugarite, ramanand perfect lucida si plina de bucurie. Dupa moarte, ea a ramas in postura de meditatie timp de inca 7 zile, in Tukdham, intregul corp ramanand perfect intact, neaparand nici un fel de fenomen de descompunere, pielea ramand perfect elastica, iar regiunea inimii ramanand calda. Din pacate nu avem si o inregistrare video a acestui exceptional caz.

De asemenea, Wangdrak Rinpoche vorbeste despre testul prin care se poate aprecia rezultatele obtinute in practica Tumo, afirmand ca testul traditional, de uscare pe corp a unor cearceafuri ude, la o temperatura de -20 C, este perfect valid, o multime de calugarite trecand acest test in fiecare an. El precizeaza insa ca acesta este doar un aspect secundar al practicii, care insa poate fi testat cu usurinta, elemental esential ramanand insa starea mentala obtinuta prin practica focului interior, care insa nu poate sa apara fara aparitia acestui fenomen termic. Interesant este ca, atunci cand calugaritele tinere, care ies din prima retragere de 3 ani, trebuie sa treaca acest test, sunt invitati toti oamenii din regiune, pentru a fi martori la acest eveniment!

Dalai Lama considera ca acest grup este unul dintre cele mai mari si mai avansate grupuri de practicante yoghine avansate de pretutindeni, prezenta lor transformand practic oamenii din zona in care traiesc. Un video exceptional, care din pacate nu este nici el tradus in limba romana.

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *