Multe dintre problemele digestive apar la oamenii sanatosi. Din cauza ca nu sufera de alte probleme grave desanatate, ei lasa aceste simptome minore netratate, considerand ca vor trece de la sine.

Diareea, balonarea, constipatia, sensibilitatea la anumitealimente, indigestia, sindromul intestinului iritabil si multeafectiunisunt considerate de unii ca facand parte dinviata, fara sa isi dea seama ca pe termen lung ele pot afecta sanatatea generala a organismului. Iata cateva obiceiuri care, potrivitReader’s Digest, odata respectate, vor duce la o imbunatatire considerabila a digestiei:

Consuma lamai

In fiecare dimineata, inainte de micul dejun, stoarce sucul de la una sau doua lamai in 500 ml deapasi bea lichidul. Acesta este un obicei usor de respectat si va curata stomacul de reziduurile ramase peste noapte, indepartand orice exces de acid.

Bea putin otet si suc de mere

Dimineata, mai tarziu, sau chiar spre pranz este bine sa bei o lingura sau o lingurita de otet organic de mere, amestecat cu 250-500 ml de suc de mere proaspat stors. Acest lichid iti va echilibra sucurile divestive, fiind bun mai ales pentru cei care au nivele prea joase sau crescute de acid clorhidric.

Evita bauturile reci in timp ce mananci

Mancarea este digerata mai bine daca este la aceeasi temperatura cu cea a corpului, asa ca orice lichid rece va incetini digestia. Daca ti se face sete in timpul mesei, bea apa calduta sauceaidin plante. Cafeina in exces produce prea mult HCl, asa ca trebuie evitata, la fel si alcoolul.

Incearca ierburi amare

Gustul amar al ierburilor, mancarii, bauturilor, cu doar 20-30 minute inainte sa sa servesti masa principala, va creste functiile digestive si va incuraja eliberarea enzimelor, sucurilor si acizilor gastrici.

Incearca auto-masajul

Exista anumite tehnici prin care sa te masezi astfel incat sa imbunatatesti digestia. Masajul ficatului este simplu de efectuat: pune palma dreapta in partea dreapta, imediat sub coaste, deasupra osului soldului. Preseaza ferm si misca mana spre mijlocul abdomenului, repetand de 10-20 ori.

Poti face acelasimasajsi pe stomac, facand bine si splinei si pancreasului.

Tine un mic post

Acest lucru ii va acorda sistemului digestiv o bine meritata pauza. Prima data incearca sa postesti doar 24 ore, consumand din plinfructesilegume, si evita sa faci activitati sportive prea intense. Sau puteti incerca postul negru cu ap, fcnd mult mișcare (rapcea.ro)

Mesteca bine

Unul dintre cele mai importante mecanisme ale digestiei este reprezentat de mestecat. Nu numai ca pur si simplu zdrobeste alimentele, dar semnaleaza corpului ca este cazul sa secrete sucuri digestive si sa se pregateasca pentru hrana ce urmeaza sa vina.

Combina mancarea

Aici specialistii nu reusesc sa se puna de acord: unii spun ca este bine sa combini toate felurile de alimente la o masa (carbohidrati,proteinesigrasimi), iar altii nu recomanda acest lucru, ci spun ca este bine sa consumi pe rand aceste grupe. Cel mai bine este sa iti urmaresti reactiile organismului si sa vezi care varianta ti se potriveste mai bine.

Detoxifierea colonului si a ficatului

Sistemul digestiv poate fi ajutat de o curatare a colonului si a ficatului prin ierburi medicinale, mancare potrivita si suplimente. Prindetoxifieresunt inlaturate toxinele si se imbunatateste functionarea organelor.

Incearca plante medicinale

Sunt o multime de plante din care poti face ceaiuri care sa imbunatateasca digestia: ulm, nucsoara, scortisoara, cuisoare, ghimbir.

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *