Marijuana vindecă cancerul ! Cercetătorii au descifrat codul genetic al canabisului doar pentru a obține un soi de ”iarbă” cu proprietăți vindecătoare, fără tetrahidrocanabinol (THC), substanța chimică psihoactivă din plantă

A fost descifrat genomul marijuanei

O companie de biotehnologie a încheiat, de curând, descifrarea secvenței de ADN a cânepei indiene – marijuana (Cannabis sativa). Datele i-ar putea ajuta pe cercetători să planteze varietăți de cânepa care nu conțin cantități mari de tetrahidrocanabinol (THC), substanța chimică psihoactivă din plantă. Scopul este acela de a maximiza producția altor compuși din cânepă, care au beneficii terapeutice.

Kevin McKernan, fondatorul și șeful executiv al companiei Medicinal Genomics, susține că marijuana conține 84 de alți compuși chimici, care ar putea fi utili în combaterea durerii sau chiar pot ajuta la restrângerea tumorilor. Dar legile împotriva marijuanei îi împiedică pe cercetătorii din multe state să cultive și să studieze planta.

McKernan, a cărui companie are un sediu în Massachusetts și un laborator în Olanda, unde poate preleva în mod legal ADN-ul din plantele de marijuana, și-a petrecut majoritatea carierei studiind tumorile umane. Având numeroși prieteni bolnavi de cancer, care îl întrebau despre beneficiile marijuanei în tratamentele lor, el s-a hotărât să studieze proprietățile vindecătoare ale plantei.

În urma cercetărilor, a descoperit că există deja un medicament, numit Sativex, un derivat din cannabis dezvoltat de o companie farmaceutică din Germania, care tratează spasmele musculare cauzate de scleroza multiplă. Sativex conține THC și un alt cannabinoid – CBD, despre care compania susține că menține efectele psihoactive ale THC-ului. Medicamentul este disponibil în Marea Britanie, Spania și Germania și se află în teste pentru a se stabili dacă are efect în cazul durerilor determinate de cancer.

McKernan susține că Sativex ar putea fi doar unul dintre produsele farmaceutice care ar utiliza compuși cannabinoizi pentru o varietate de boli grave.

“Cunoaștem genele care codifică sinteza CBD-ul și a THC, dar nu cunoaștem genel asociate cu ceilalți 83 de compuși. Acum, că am descifrat genomului, vom putea analiza și alte varietăți și apoi vom putea face legătura între proprietățile acestora și diferențele la nivelul ADN”, a declarat McKernan.

Deschiderea accesului la aceste date este deosebit de important în cazul unei plante ca marijuana, a menționat McKernan, deoarece mulți oameni de știință și-ar dori să o studieze în Statele Unite și în alte țări, dar nu pot obține o autorizație pentru a o crește.

Sursa: npr