O constatare si afirmatie certa este ca societatea nu e statica. Evolueaza. Constant se indreapta spre noi orizonturi. Sau poate ar fi mai bine de spus ca unele din aceste orizonturi asa zise noi nu sunt de fapt noi ci o repetitie a unor comportamente vechi pe care societatea le-a experimentat cu mii de ani in urma, nu le-a gasit utile, si le-a abandontat sau pus in afara legii. Aceasta observatie se aplica si subiectului de astazi –noua ideologie sexuala mondiala. Tot mai mult auzim vorbindu-se despre ea – o noua ideologie sexuala mondiala, promovata in ultimii ani cu tot mai multa perseverenta si determinare de asa numitele tari “civilizate,” ONU, structurile europene, tribunalele internationale si o multime de ONG-uri si fundatii (think tank-uri) care au in spatele lor sume enorme de bani. (Va recomandam, privind ONU, un raport recent:http://cnsnews.com/news/article/un-agency-youth-program-calls-abortion-h)si un comentariu:http://www.ypeerinaction.org/index.php?option=com_content&view=article&id=24%3Ajoint-international-year-of-youth-statement&catid=2%3Asite-content&Itemid=1.
Este insa aceasta “ideologie” chiar noua, ori o incercare de a impune societatii contemporane niste practici sexuale aberante, daunatoare, cu care societatea a experimentat cu mii de ani in urma si le-a abandonat ori interzis prin lege? O privire din aceasta perspectiva asupraCodului lui Hammurabireflecta legiferarea cu mii de ani in urma a moravurilor sexuale normale si interzicerea celor imorale. Primul si cel mai vechi cod legal scris care a supravietuit pina in zilele noastre, Codul impune monogamia si fidelitatea in casatorie, interzice si pedepseste adulterul si pedofilia, protejaza femeia si copilul in caz de divort, si stabileste norme etice de comportament intre cele doua sexe. Aceste norme erau chiar si atunci acceptate universal devenind in timp normele dominante in toate civilizatiile si culturile cunoscute in istorie. Truismul acesta e reflectat si in Biblie, mai specific in cartea pe care carturarii Bibliei o numesc ca fiind cea mai veche carte ai ei,Cartea luiIov. In Capitolul 31 Iov vorbeste despre monogamie si fidelitate, amintind ca derogarea de la ele atragea pedepse severe: “(9). Daca inima mea, spune Iov, a fost amagita de vreo femeie si am stat de panda la usa aproapelui meu, (10) Atunci nevasta mea sa invarteasca la rasnita pentru altul si altii sa aiba parte de ea. (11) Caci aceasta ar fi o uraciune, o nelegiuire vrednica de pedeapsa judecatorilor, (12) Un foc care mistuie pana la iad si care nimiceste toata stransura mea.”
In unele din eseurile lui cele mai remarcabile chiar siFreudspeculeaza asupra circumstantelor in care societatea a abandonat normele sexuale imorale, adoptindu-le pe cele cunoscute si practicate de mii de ani – familia, casatoria, monogamia si fidelitatea. InCivilization and its Discontents(“Civilizatia si nemultumirile ei”) publicat in 1929, un eseu care ramine pina astazi doctrina de baza a lui Freud privind relatia dintre sexualitate si civilizatie, Freud afirma ca abandonarea practicilor sexuale imorale si inlocuirea lor cu monogamia, casatoria, familia si fidelitatea, au facilitat aparitia civilizatiei umane. Simultan, in acelasi eseu Freud demonstreaza si reversul – eliminarea monogamiei, a fidelitatii, a casatoriei si a familiei va duce la regresul societatii in starea de barbarism din care s-a desprins cu mii de ani in urma.
Inceputul Mileniului III
La sfarsitul lui iunie statul New York a legalizat casatoriile homosexuale, un eveniment care a suscitat publicarea unei multimi de articole in New York Times despre sexualitate si trendurile cele mai radicale care se manifesta in comportamentul sexual contemporan american. In esenta, ele descriu noua ideologie sexuala mondiala, deoarece ceea ce se petrece la New York se extinde in toata lumea.
Fara indoiala The New York Times este cel mai prestigios si influent ziar din America sau chiar din lume. O publicatie care, impreuna cu alte jurnale si reviste pe care le publica periodic, cum este The New Yorker, informeaza publicul asupra trendurilor celor mai noi in mai toate domeniile, inclusiv cele sociale si mai ales sexualitatea. Obsesia editorilor si ziaristilor de la New York Times cu sexualitatea e de netagaduit si evidenta mai in fiecare editie a ziarului. Pe linga asta le si aproba si promoveaza. Cu precadere liberal si in intregime secular, The New York Times isi mentine pozitia de lider al mediei imprimate americane tocmai pentru ca se afla in avantgarda promovarii trendurilor noi. De-a alungul anilor a promovat avortul, homosexualitatea si casatoriile homosexuale. In ani recenti a incetat sa fie critic la adresa pedofiliei, o noua tendinta in cercurile celor preocupati de sexualitatea umana si impingerea ei spre noi frontiere.

Mongamia – O valoarea depasita?

Pe 30 iunie 2011 jurnalistul Mark Oppenheimer a publicat in New Yorker Magazine articolulMarried, With Infidelities(“Casatorit, dar infidel”) in care promoveaza pilonii noii ideologii sexuale. In primul rind ataca monogamia. “Monogamia e un lucru greu” de pus in practica, afirma el. Societatea contemporana greseste impunind monogamia ca standard de comportament pentru cei casatoriti sau pentru cei care traiesc impreuna. Tentatiile sexuale care-i ispitesc pe soti dupa casatorie sunt prea mari pentru a te astepta in mod realistic sa fie respinse. Am ridicat monogamia la rangul unei virtuti irealizabile si irealiste, spune el, si impunem cerinte prea grele din aceasta perspectiva asupra cuplurilor casatorite.
Aici, Oppenheimer i-l aduce in sprijinul ideilor lui peDan Savage, un editorialist homosexual din Seattle, Washington care acum 20 de ani a declansat o cruciada impotriva monogamiei. Savage are multi adepti. Tot mai multi pe zi ce trece. Personalitate influenta in ideologia sexuala contemporana, scriitor prolifc pe teme de sexualitate si comentator la multe ziare proeminente din SUA, Savage sugereaza abandonarea monogamiei in favoarea unei “etici sexuale realiste” in armonie cu practicile sexuale curente. Casatoria bazata pe romanta trebuie pusa in muzeu, afirma el. In locul ei, spune el, e de dorit sa se instaureze o ideologie sexuala noua, una bazata pe practicile sexuale prevalente in comunitatile homosexuale, si care includ pornografia, toleranta fata de infidelitate si adulter, sexul de grup, fetisuri, aranjamente intre parteneri de intretinere de relatii sexuale cu persoane terte, si transformarea casatoriei intr-o instutite “deschisa” oricaror practici sexuale care-i fac pe “parteneri” mai fericiti. In engleza noul canon e numit “open marriage” sau “serial monogamy,” adica monogamia in serie unde “partenerii” cad de acord sa fie monogami doar pentru o perioada de timp specifica, dupa care fie ca se inteleg sa continue exclusivitatea in casatorie, fie ca aplica, unilateral sau de comun acord, relatii sexuale “deschise” catre alte practici sau cu alti parteneri.
Monogamia, spune Dan Savage, inseamna moarte sexuala pentru soti, plictiseala, lipsa de varietate. Cu ani in urma a publicat cartea “It Gets Better”(“Spre mai bine”), un bestseller in care argumenteaza ca uzurparea monogamiei in favoarea casatoriilor deschise va fortifica nu submina valorile familiei. Savage pune in virful prioritatilor casniciei satisfactia sexuala. Unde e satisfactie sexuala spune el, familia nu se destrama. In consecinta, nu e greu de inteles ca daca vrei sa ai o familie si o casatorie puternica trebuie sa mai lasi din principiile sexuale puritane si sa le imbratisezi pe cele care duc la satisfactia sexuala a sotului sau a sotiei. Casatoria deschisa nu ingaduie gelozie. Mai ales femeilor. A impune monogamia barbatilor, spune Savage, constituie o asteptare gresita din partea femeilor fata de sotii lor.
Monogamish
In locul monogamiei, Savage si altii ca el, propun instaurarea unei relatii pe care ei o numesc, in engleza, “mongamish” (adica “nu tocmai monogama, dar cumva monogama”), una in care partile nu isi impun reciproc monogamia sau restrictiile care in mod traditional au fost asociate cu monogamia. Divorturile recente ale unor personalitati proeminente, spune Savage, s-a datorat tocmai faptului ca sotiile au impus sotilor lor un cadru matrimonial bazat pe monogamie. Ultimul exemplu pe care Savage il da in sprijinul teoriei lui este Arnold Schwarzenegger. La fel pe fostul presedinte american Bill Clinton care cu toate ca nu a divortat, ar fi putut trece mai bine prin criza de familie cauzata de relatiile lui de adulter daca sotia nu i-ar fi impus normele monogamiei. In consecinta, spune Savage, aceste casatorii au esuat pentru ca sotiile le-au impus sotilor lor “exclusivitate sexuala.”
Un studiu publicat in 2001 in The Journal of Family Psychology (Jurnal de Psihologie a Familiei) estima ca intre 20% si 25% dintre americani au fost infideli in perioada casatoriei, iar un studiu publicat in 2010 de catre Universitatea din Chicago indica ca 14% dintre femei si 20% dintre barbati au recunoscut ca au fost infideli in perioada casatoriei. Pentru reducerea infidelitatii, spune Savage, e mai bine ca societatea sa nu insiste asupra monogamiei ci sa se obisnuiasca cu mai putina monogamie si cu mai multa infidelitate. “A fi monogam, spune Savage, e mult mai greu decit oamenii cred.” “De ce sa nu spui sotului sau sotiei ca te intereseaza o alta persoana.” Asta, dupa el, e rezolutia ideala pentru constringerile impuse de modul de viata monogam. Curios, insa, si nu putin relevant privind simplicitatea si subrezimea ideilor lui Savage, el isi bazeaza opiniile si pe studii istorice stranii si fenomene sociologice cu totul bizare preluate de la periferia civilizatiei umane. De exemplu, spune el, barbatii Inuit (eschimosi) isi iau “sotii temporare” cind sunt plecati de acasa in calatorii lungi, in timp ce sotia si copiii ramin acasa. Iar in Venezuela, in tribul inca necivilizat al Barilor, femeile intretin relatii sexuale cu diversi barbati pentru a se asigura ca dupa nasterea copilului vor fi suficienti barbati responsabili pentru intretinerea lui. In plus, Savage ii da ca exemplu “de urmat” si pe homosexualii americani, unde nivelul de infidelitate e de 50%. In majoritatea acestor cazuri partenerii intretin relatii sexuale simultan cu alti barbati cu cunostinta partenerilor lor.
Articolul lui Mark OppenheimerMarried, With Infidelitiespoate fi citit aici in engleza:http://www.nytimes.com/2011/07/03/magazine/infidelity-will-keep-us-together.html?_r=2&pagewanted=allNu va recomandam articolele lui Dan Savage pentru ca sunt murdare si vulgare.
Ari Karpel – Monogamish
In August Ari Karpel a publicat si el un comentariu pe aceasi tema – necesitatea eliminarii monogamiei. Ideea aceasta devine tot mai acceptata in rindul tinerilor americani, in mod special al studentilor universitari. De ce nu, intreaba autorul? Daca unul dintre parteneri doreste sa aibe o relatie sexuala imediata si celalat partener nu e pregatit, de ce sa nu i se permita sa aibe o relatie de moment cu o alta persoana? Si aici, cuplurile traditionale pot invata mult de la cuplurile homosexuale, spune Karpel. Frontierele sexuale inspre care homosexualii imping societatea sunt tot mai fluide si radicale. O data ce relatiile homosexuale sunt legalizate, urmaza “egalitatea” cu restul societatii, casatoriile homosexuale, dar acesta nu a puncul final. Un scop aditional si imediat este fasonarea unei ideologii sexuale noi care sa transforme chiar si moravurile sexuale traditionale intre persoanele de sex opus. De ce sa impuna societatea regulile monogamiei asupra persoanelor care nu sunt de acord cu ele? In alte cuvinte, de ce sa nu fie majoritare in societate moravurile sexuale practicate de homosexuali in loc de cele practicate traditional? De ce uniformitate si nu diversitate, intreaba Karpel?
Datele statistice privind practicile ne-monogame sunt groaznice. Un studiu recent emis in SUA indica ca 12% dintre cuplurile care practica ne-monogamia au relatii sexuale in trei, 56% dintre ele au relatii sexuale cu persoane terte ori cu ambele persoane, doar 40% dintre parteneri isi dezvaluie relatiile de infidelitate, 20% dintre ei nu se intreaba reciproc daca intretin relatii sexuale cu alte persoane, 34% dintre ei intretin relatii sexuale secrete fara stirea partenerilor lor, 40% intretin relatii de prietenie cu alte persoane dar aceste relatii includ “beneficii” sexuale, 42% dintre parteneri cad de acord sa-si dezvaluie, in primele 3 luni de la initiarea relatiilor, daca au alti parteneri sau sunt interesate in alte persoane, etc. Curios, autorul studiului afirma ca toate aceste lucruri sunt bune si preferabile relatiilor monogame.
Articolul lui Ari Karpel, in engleza, il putati citi aici:http://www.advocate.com/Print_Issue/Features/Monogamish/
Pedofilia
Noua ideologie sexuala promoveaza si pedofilia. Ati citit corect – noua ideologie sexuala promoveaza relatiile sexuale intre adulti si minori. Tot mai mult se discuta despre iminenta “normalizarii” pedofiliei de catre American Psychological Association, cea mai influenta asociatie de psihologi din lume. A facut valuri acum citeva decenii cind a “normalizat” homosexualitatea, declarind-o o varianta normala a sexualitatii umane. De atunci, pozitia Asociatiei a fost adoptata de tot mai multe organizatii si a devenit acceptata chiar si in deciziile judecatoresti care au legiferat casatoriile homosexuale in America. Pozitia APA e mentionata favorabil si in rezolutiie Uniunii Europene si ale Consiliului Europei care promoveaza drepturile homosexualilor. In plus, de-a lungul anilor APA a intervenit intr-o multime de cazuri celebre promovind normalitatea homosexualitatii. Dar pedofilia?
Tot mai mult se vorbeste despre o iminenta schimbare de pozitie a APA privind pedofilia in sensul afirmarii normalitatii ei. Pe 16 august a fost organizat un simpozion in Baltimore, SUA, la care au participat cercatatori de la mai multe universitati proeminente din SUA. Scopul conferinte, au afirmat cei in cunostinta de cauza, a fost promovarea”normalizarii pedofiliei.” Simpozionul urma sa examineze caile prin care “minor-attracted persons” (adica “persoanele atrase de minori”) se pot implica in revizuirea clasificarii actuale a pedofiliei de catre APA ca o maladie. De fapt, in SUA exista un grup de activisti pro-pedofilie si psihiatri, numit grupul B4U-ACT, care promoveaza normalizarea pedofiliei in cadrul APA. Membrii acestui grup parvin din unele din cele mai prestigioase universitati americane, printre ele Harvard University, Johns Hopkins University, University of Illinois, si University of Louisville. Liderul acestei miscari, Howard Kline, afirma ca pedofilia e doar o varianta a sexualitatii umane, o forma de orientare sexuala care nu trebuie stigmatizata. “Nimeni nu isi alege, spune el, sa fie atras emotional sau sexual de copii sau adolescenti. Cauza este necunoscuta.” Grupul pro-pedofilie, insa, nu isi propune sa promoveze tratamentul persoanelor care sufera de pedofilie.
Actiunile de normalizare a pedofiliei au inceput in Marea Britanie in sinul Societatii Psihologice Britanice (The British Psychological Society) in anii 70. In anii 40 psihologii britanici au promovat normalizarea homosexualitatii reusind, in anii 50, sa o dezincriminalizeze. Efectele dezastruoase a flagelului homosexualitatii in Marea Britanie de atunci incoace sunt bine cunoscute. O contributie la normalizarea pedofiliei a facut-o si publicatia Playboy care promoveaza si pornografia infantila. De atunci s-au adaugat acestor eforturi “specialisti” de toate culorile si unsi cu toate alifiile, unii mai murdari ca altii, si majoritatea dintre ei persoane sau miscari care pot beneficia financiar din normalizarea pedofiliei, de exemplu pornografistii, cei care promoveaza prostitutia, sau abolirea virstei minime de intretinere de relatii sexuale. Degenerarea umana se pare e fara limite.
AFRVARECOMANDA: Privind eforturile de normalizare a pedofiliei va recomandam doua articole excelente. Primul a fost scris si publicat recent de colegii nostri de la Pro Vita Bucuresti si intitulat “Revolutia sexuala si copiii”:http://www.culturavietii.ro/2011/08/01/revolutia-sexuala-si-copiii/iar al doilea, in engleza, a fost publicat pe 16 august:http://www.lifesitenews.com/news/academic-conference-seeks-to-normalize-pedophilia/
NU TOTI SUNT DE ACORD
Pare surprinzator, dar unii dintre cei mai vociferi adversari ai noii ideologii sexuale mondiale sunt fostii homosexuali. Cu toate ca nu se scrie sau stie mult despre ei, comunitatea fostilor homosexuali e extinsa in intreaga lume si e in crestere. Chiar si New York Times a sesizat lucrul acesta, in iunie publicind un articol lung despre unul dintre liderii cei mai proeminenti ai miscarii homosexuale americane intre adolescenti:Michael Glatze. In adolescenta si anii 20 ai vietii, Glatze a fost idolul adolescentilor homosexuali americani. Ura cu furie pe cei care criticau homosexualitatea, pina intr-o zi cind s-a intilnit cu Dumnezeu. Si-a venit in fire, s-a dezlipit de homosexualitate, s-a inscris la un colegiu de studii biblice din Wyoming unde inca studiaza, si-a reinnnoit mintea, si a pornit o cruciada impotriva orbirii homosexualitatii. Va recomandam articolul:http://www.nytimes.com/2011/06/19/magazine/my-ex-gay-friend.html?pagewanted=allGlatze, acuma in anii 30 ai vietii, vine si in sprijinul tarilor si grupurilor care lupta impotriva deceptiei homosexuale, si afirma ca singurul grup din societatea americana care intelege perfect pericolele propagandei homosexuale sunt crestinii conservatori.
Pe linga Glatze insa, sunt si altii, la fel de bine cunoscuti. Va redam mai jos un material pregatit de d-lBogdan Mateciuc, Director Executiv AFR, despreJeff Johnston, si el un fost homosexual, o persoana care a abandonat homosexualitatea si si-a schimbat orientarea sexuala. Oricat de incredibil pare acest lucru pentru unii dintre noi, Jeff Johnson vorbeste despre aceasta problema din interior. Si o face raspunzand unora dintre miturile si dezinformarile care apar in presa in legatura cu terapia pentru homosexualitatea nedorita. Articolul in intregime, tradus si pregatit de d-l Mateciuc, il aflati aici:http://www.homosexualitate.ro/resurse/terapieschimbare.pdf Redam din el citeva paragrafe mai relevante. Materialul pregatit de dl Mateciuc face parte din programul “Speran i vindecare pentru homosexuali,” o iniiativ online derulat de Aliana Familiilor din Romnia. Este, credem noi, cea mai ampl baz de documentare asupra homosexualitii in limba romana, a cauzelor i posibilitilor de tratare a acesteia. Vizitati-ne lahttp://www.homosexualitate.ro.
Terapia pentru homosexualitatea nedorit

 

Jeff Johnston

Exist un flux constant de critici n rndul activitilor homosexuali, dar i n mass-media, la adresa brbailor i femeilor care afirm c au abandonat homosexualitatea. Unii se strduiesc s submineze credina religioas a acestor brbai i femei iar alii chiar ncearc s le nege dreptul la terapie. De asemenea, atacai sunt i specialitii care lucreaz cu persoanele care vor s-i schimbe comportamentele, identitatea i atraciile homosexuale – un grup de activiti homosexuali i numete pe acetia „impostori”. n plus, sunt atacate i organizaiile i asociaiile care lucreaz cu cei ce vor s scape de homosexualitate. (…) Iat cteva acuzaii referitoare la minciun fa decazul meui fa de alii care au abandonat homosexualitatea: nu ai fost niciodat homosexual; nu te-ai schimbat; ai o csnicie nenorocit, fr dragoste i fr sex; i reprimi adevratul eu; vei fi prins c mini la fel ca X sau doar exagerezi.
Citii-ne relatrile i vedei singuri cum stau lucrurile. Nu luai de bun tot ce apare n pres. Vei observa c fiecare are povestea lui unic; cltoria ctre i de la homosexualitate e diferit pentru fiecare. i, dei exist multe asemnri, felul deschimbaretrit e diferit. Da, unii s-au ntors i i-au reluat identitatea i comportamentul de homosexual sau lesbian. Alii au czut, s-au ridicat, s-au scuturat de praf i au reluat cltoria ctre heterosexualitate. Nu e un drum uor. Daristoriamicrii pentru schimbare, creterea i diversitatea asociaiilor i a consilierilor pentru cei ce caut ajutor, precum i longevitatea i rezistenaschimbrii reale din multe vieireprezint o dovad a libertii, vindecrii i transformrii. Dup35 de ani de activitate a Exodusi a altor organizaii similare, am putea spune c criticii i negaionitii ar trebui s ia o pauz. De ce e att de greu de acceptat c cineva se schimb din homosexual n heterosexual? Muli nu au nici o problem atunci cnd cineva „i admite propriul eu” i trece de la heterosexualitatea la homosexualitate. De fapt, atunci cnd cineva „descoper cine e cu adevrat” i se identific drept homosexual, se pare c li se d un permis s-i abandoneze soia i familia, chiar dac asta nseamn nclcarea unor jurminte pe care le-au fcut.
Cnd lucrurile stau invers ns, cnd cineva decide c atraciile lui/ei s-au schimbat sau vrea s treac la nite relaii brbat-femeie sntoase, atunci se consider c asta e imposibil. Se aplic un alt standard – un standard dublu. Mai bine de o sut de ani de literatur clinic i de cercetare demonstreaz faptul c homosexualitatea nu este fix. Orice analiz deschis, sincer a literaturii psihologice asupra schimbrii de la homosexualitate va arta c unii oameni au parte de o schimbare considerabil a comportamentului, identitii i/sau atraciilor lor. (…)
Evident, exist foarte multe dovezi c muli oameni au scpat de gndurile, fanteziile, atraciile, identitatea i comportamentele homosexuale. Dr. Robert Spitzer, care a jucat un rol determinant n eliminarea homosexualitii din lista de boli mintale a Asociaiei Americane de Psihiatrie, a nceput s-i revizuiasc poziia privind imposibilitatea schimbrii de la homosexualitate. El a argumentat c este suficient o singur persoan pentru a drma o credin larg rspndit. S-a ntlnit cu unii oameni care spuneau c s-au schimbat i a deciss studiezeproblema. Dr. Spitzer admite c schimbarea e dificil, darafirm: „Ca majoritatea psihiatrilor, credeam c te poi mpotrivi comportamentului homosexual, dar c orientarea sexual nu se poate schimba. Acum cred c asta nu e adevrat – unii oameni pot i se schimb.” (…)
Este adevrat c unele asociaii medicale i psihologice au emis declaraii privind ngrijorarea lor asupra eforturilor de schimbare a orientrii sexuale. Totui, adevrul e c n spatele eforturilor de interzicere a acestor terapii se afl activitii homosexuali, fr s beneficieze ns de un suport solid pentru eforturile lor. n ciuda acestui lucru, terapiile de reorientare nu au fost interzise i nici declarate neetice. S lum exemplul Asociaiei Americane de Psihologie (APA). O echip de lucru a APA a analizat o parte din literatura despre homosexualitate i, n 2009, a emis un raport,Rspunsuri terapeutice adecvate la orientarea sexual. Din fericire, raportul nu a solicitat interzicerea ESOS. De asemenea, se menioneaz importana credinei religioase pentru muli clieni i se afirm dreptul clientului de a stabili direcia i scopul terapiei. (…)
Sunt muli specialiti care cred c unele dintre poziiile de baz ale APA asupra homosexualitii sunt nefondate tiinific, i cred asta de mai bine de 30 de ani – n mod specific, att pretinsa normalitate a acestei probleme, ct i pretinsa lips a patologiei asociate. Principala mostr de abordare filosofic n raport este afirmaia c homosexualitatea a fost dovedit ca fiind normal. ns, ca specialist practician, tiu prea bine c aceast declaraie de normalitate este o judecat valoric care, atunci cnd este prezentat ca un fapt tiinific, transform tiina ntr-un fel de religie. Mai mult, aceast pretenie este folosit pentru a promova o normalitate etic a atraciilor homosexuale ale persoanei.
Dr. Richard Williams, profesor de psihologie la Brigham Young University i director la Wheatley Institution,descriecteva dintre conceptele presupus tiinifice care apar n raport: Noiuni cum ar fi orientarea, atraciile i identitatea sexual nu sunt definite i nici descrise cu claritate. Nu sunt certificabile ca i cauze ale comportamentelor i sunt abordate doar ipotetic. De aceea, ele nu sunt tiinifice. Dac Echipa de Lucru a inclus asemenea aspecte printre „faptele tiinifice” pe care le menioneaz, aceasta denot o nelegere superficial i problematic a tiinei, avnd ns de-a face cu o abordare popular i simplist fa de un model cultural, dar caricaturizat, al tiinei n ncercarea de a defini i a explica fenomene umane reale. Mai ncolo, dr. Williams scrie despre „nelegerea superficial i problematic a tiinei” a echipei de lucru i despre folosirea de ctre aceasta „a unei abordri relativ datate i neexaminat asupra datelor tiinifice” pentru a discuta aceste aspecte, i menioneaz anumite „agende politice care sunt evident la lucru”. (…)
Brbai i femei care au atracii homosexuale au dreptul s i aleag propria abordare terapeutic i s fie respectai pentru credina lor. Principalele asociaii terapeutice sunt de acord asupra importanei acestordou aspecte fundamentale: clienii au dreptul la autonomie pentru a-i stabili propriile scopuri pentru consiliere; specialitii sunt chemai s respecte valorile religioase i spirituale ale clienilor lor. Pentru multe persoane, a fi cretin nseamn a avea nite standarde ridicate privind sexualitatea – a nva cum s abordezi tentaiile i a-i limita actele sexuale la cadrul matrimonial dintre so i soie. Cei ce cred asta i se lupt cu o homosexualitate nedorit au dreptul s fie susinui pentru a corela asta cu credina lor. Psihologii recunosc importana autonomiei clientului, precum i valoarea credinei n viaa clientului. Terapeuii care practic diferite eforturi de schimbare a orientrii sexuale ofer un serviciu de valoare pentru acei clieni a cror identitate religioas este mai important dect conflictele homosexuale de care au parte. Ei i ajut pe aceti brbai i femei s i aduc sexualitatea n linie cu credina lor i este important ca ei s continue s ofere acest ajutor valoros. (…)
Asociaia American pentru Cercetarea i Terapia Homosexualitii (NARTH) a publicat o analiz a literaturii psihologice despre homosexualitate i schimbare,Ce arat studiile: Rspunsul NARTH la afirmaiile APA despre homosexualitate. Iat care sunt concluziile lor: n timp ce cteva dintre principalele asociaii psihologice au avertizat c interveniile menite a schimba orientarea sexual pot fi periculoase, asemenea avertizri nu au nici o baz n literatura profesional i tiinific. Din contr, cercetarea empiric din ultimii zece ani, efectuat de Spitzer, Karten, Jones i Yarhouse, de exemplu, nu a identificat nici o dovad a rului. Numrul limitat de rapoarte clinice care afirm c rul este posibil – dac nu probabil – dac o persoan pur i simplu ncearc s se schimbe, sunt n mod tipic scrie de activiti homosexuali. n mod ironic, principala ncercare empiric (Shidlo i Schroeder) de a documenta acest ru a condus la dovezi c terapia de reorientare i-a ajutat pe unii oameni.
Chiar i atunci cnd clienii nu au obinut nivelul de schimbare pe care i-l doreau, din acele ncercri au rezultate alte beneficii. n ultima decad, unele studii sau analize (de ex. Nicolosi, Byrd, i Potts; Shidlo i Schroeder; Spitzer) asupra persoanelor care au participat la procese de reorientare sexual terapeutic sau de natur religioas au artat c multe persoane care nu i-au atins inta de reorientare sexual au gsit totui procesul ca fiind benefic. De exemplu, unele „eecuri” de reorientare au declarat c se simt mai puin deprimai, c se simt mai brbai (brbaii) sau mai feminine (femeile) i c au dezvoltat relaii non-sexuale mai intime cu acelai sex. Tragem concluzia c beneficiile documentate ale terapiei de reorientare – i lipsa unui pericol general documentat – susine disponibilitatea n continuare a acesteia pentru clienii care i exercit dreptul la autonomie terapeutic i la auto-determinare, printr-un consimmnt informat etic. (…)
Exist o puternic legtur ntre homosexualitate iriscuri majore la adresa sntii. Exist un volum mare de date care arat ccomportamentul homosexual prezint riscuri. Nu s-a demonstrat c „stigmatul social” sau „discriminarea” ar conduce la acele pericole. Organizaiile profesionale admit frecvent c exist un mare numr deprobleme de sntate asociate cu homosexualitatea, inclusiv: depresie, ru auto-provocat, comportament sexual riscant, inciden ridicat a HIV/SIDA i a altor BTS, abuz de substane, anxietate, paranoia, bulimie,probleme relaionale; dependene sexuale i tulburri de personalitate. Modelul propus pentru prevalena acestor probleme n viaa homosexualilor este acela c ele sunt produse de „stresul minoritii”, de „stigmatul social” i de „discriminare”.
Conform acestei opinii, persoanele credincioase care afirm c modelul lui Dumnezeu pentru sexualitate este un brbat/o femeie, cei cu atracii homosexuale care nu vor acele atracii i oricine ofer consiliere pentru reducerea sau schimbarea acestor atracii sunt toi promotori ai unui stigmat, ai discriminrii i ai unui bigotism homofob. Ca urmare, multe asociaii de activiti cred c aceti oameni trebuie oprii. Aa c grupurile din cadrul asociaiilor de psihologie lucreaz la interzicerea terapiei pentru homosexualitatea nedorit. i nu doar a terapiei, ci a oricui care sugereaz c corpul nostru a fost conceput pentru o sexualitate hetero, a oricrei dezaprobri sociale sau religioase a homosexualitii i a oricui care sugereaz c heterosexualitatea este norma. (…)
Aceia dintre noi care au scpat de homosexualitate cunosc lanurile pcatului i ruinii i muli dintre noi au simit iubirea lui Dumnezeu i puterea Lui de transformare. Nu e de mirare c unii oameni nu neleg aceasta, c nu vor accepta aceasta i c ne vor ataca n ncercarea de a anula relatrile noastre. n aceast lume confuz i euat din punct de vedere sexual, exist tineri i tinere care cresc cu astfel de probleme profunde. Este important ca relatrile noastre s continue s fie auzite i ca realitatea schimbrii de la homosexualitate s continue s fie anunat n spaiul public, pentru ca i alii s afle despre libertatea i schimbarea de care am avut noi parte.
CategoryUncategorized
Write a comment:

*

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer

                

Shares