Elita mondială este preocupată să ne urmărească fiecare mișcare. GPS-uri obligatorii pe toate mașinile, ”spre binele noastru”. Fiecare mașină va trebui să aibă un sistem eCall până în 2015

Sistemul eCall trebuie să fie instalat și pe deplin funcțional, până în 2015, în toată Uniunea Europeană, dar și în Croația, Islanda, Norvegia și Elveția. Acesta este un dispozitiv de alertare a numărului european de urgență 112, amplasat în autovehicul, costând aproximativ o sută de euro.

Sistemul eCall trebuie să fie instalat și pe deplin funcțional, până în 2015 / FOTO: Grup RC

Comisia Europeană (CE) a adoptat joi prima măsură vizând să garanteze că, până în 2015, automobilul fiecărui cetățean UE să poată apela serviciile de urgență în locul șoferului în cazul în care este victima unui accident grav.

Toate statele membre UE sunt obligate să se asigure că operatorii de telefonie mobilă tratează apelurile transmise de dispozitivele eCall așa cum tratează și celelalte apeluri la numărul 112, adică acordându-le prioritate și netaxându-le, informează Mediafax.

În caz de accident grav, acest sistem formează automat numărul european unic de urgență 112 și comunică serviciilor de urgență locul în care se află vehiculul. O recomandare a Comisiei, adoptată la 8 septembrie 2010, solicita statelor membre să se asigure că operatorii rețelelor de telefonie mobilă își modernizează infrastructura astfel încât apelurile de tip eCall să fie transmise în mod eficient serviciilor de urgență.

Obiectivul Comisiei este ca, până în 2015, serviciul eCall să fie instalat și pe deplin funcțional în toată Uniunea Europeană, dar și în Croația, Islanda, Norvegia și Elveția.

Recomandarea îndeamnă toate statele membre să se asigure că operatorii de telefonie mobilă tratează apelurile transmise de dispozitivele eCall așa cum tratează și celelalte apeluri la numărul 112 – adică acordându-le prioritate și netaxându-le. De asemenea, recomandarea le solicită statelor membre să se asigure că operatorii de telefonie mobilă instituie sisteme de identificare a apelurilor de tip eCall, astfel încât acestea să poată fi direcționate către un centru de preluare a apelurilor de urgență echipat corespunzător.

Recomandarea va fi urmată de adoptarea de către Comisie a specificațiilor privind modernizarea centrelor de preluare a apelurilor de urgență (în temeiul Directivei 2010/40/CE privind sistemele de transport inteligente) și a unei propuneri de regulament în care să se stipuleze că, pentru a obține aprobarea de tip la nivelul UE, toate noile modele de automobile și de vehicule ușoare trebuie să fie echipate, începând din 2015, cu dispozitive eCall care îndeplinesc specificațiile tehnice prevăzute.

Cum funcționează sistemul eCall

Sistemul eCall se declanșează automat după ce senzorii din vehicul detectează un accident grav. Odată declanșat, sistemul eCall formează numărul european de urgență 112, stabilește o legătură telefonică cu centrul corespunzător de preluare a apelurilor de urgență și transmite serviciilor de salvare detalii despre accident, inclusiv ora la care acesta a avut loc, poziția exactă a vehiculului accidentat și direcția deplasării (informație esențială în cazul în care accidentul s-a produs pe autostradă sau într-un tunel). Un apel de tip eCall poate fi declanșat și manual, prin simpla apăsare a unui buton din interiorul mașinii, de exemplu de către un martor la un accident grav.

Se estimează că instalarea sistemului eCall în fiecare automobil nou costă mai puțin de o sută de euro. Pentru a nu suscita preocupări legate de protecția vieții private, trebuie menționat că sistemul eCall nu permite urmărirea vehiculelor, deoarece rămâne inactiv și nu transmite semnale până în momentul în care este activat de producerea un accident“, afirmă CE.

În prezent, dintre toate automobilele din UE, numai 0,7% sunt echipate cu sisteme automate de apel de urgență, creșterile înregistrate în număr fiind nesemnificative. Aceste sisteme brevetate nu permit interoperabilitatea sau continuitatea la nivelul întregii UE.

Ce dotări obligatorii are de făcut un șofer în acest moment

Anvelopele de iarnă. Senatul a adoptat, în aprilie, Ordonanța de Urgență prin care se impune obligativitatea echipării autoturismelor cu anvelope de iarnă în sezonul rece, sub pedeapsa reținerii talonului auto și a unei amenzi de până la 4.000 lei. Ordonanța adoptată de Senat prevede obligativitatea echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, începând cu 1 noiembrie al fiecărui an, până la data de 1 martie.

Capitolul “cheltuielile unui șofer”, mai cuprinde și taxa auto, modificată în acest, cât și plata rovinietei. Potrivit legii, rovinieta se achită și pentru drumurile naționale care trec prin localități, cu excepția municipiilor și a reședințelor de județ.

Sursa: realitatea.net

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *