Puterea renvie Direcia VI a Securitii

Rolul procurorilor i cel al serviciilor secrete au devenit din ce n ce mai puternice, mutilnd ncet-ncet democraia n smburele existenei ei. O dictatur se bazeaz pe instituirea fricii. Pe urmrire, filaj, interceptri, n toate locurile, inclusiv n cele private. Lumeajustitei.ro a pus mna pe un proiect de lege care se afl la Parlament, n discuii pe Comisia juridic a Camerei Deputailor i pus pe ordinea de zi a Comisiei juridice n zilele de miercuri i joi (12-13 octombrie 2011), care dac ar ajunge s fie adoptat n forma actual va mbogi Serviciul Romn de Informaii cu puterea de a avea ofieri de cercetare penal care vor putea face n echip cu procurorul aproape orice, mai puin reinere sau arestare. Nicieri n lume un serviciu secret nu se poate substitui unui organ de urmrire penal i nici unei instane de judecat. Constituiile arat clar cine are dreptul s svreasc actul de justiie. Pentru nceput, v supunem ateniei o modificare extrem de important, care ar putea nfiina, n snul Parchetului General, o structur tip Direcia a VI-a a Securitii statului, modificare susinut – din cte am aflat – de ctre deputatul PDL Cezar Preda.

Justiia, nlocuit cu SRI

Iat cum sun amendamentul-bomb al PDL-istului Cezar Preda din propunerea legislativ privind modificarea i completarea unor acte normative n domeniul securitii naionale:

“Art. 13 se modific i va avea urmtorul cuprins: „Art.13–(1) Ofieri anume desemnai ai Serviciului Romn de Informaii pot fi numii n calitate de organe de cercetare penal special, cu acordul Biroului Executiv al Consiliului Director al Serviciului i cu avizul procurorului general al Parchetului de pe lng nalta Curte de Casaie i Justiie, competente s efectueze urmrirea penal n condiiile i pentru infraciunile date n competena acestora potrivit Codului de procedur penal.

(2) Organele de cercetare penal speciale ale Serviciului Romn de Informaii i desfoar activitatea sub conducerea i supravegherea procurorului.

(3) Pentru realizarea atribuiilor prevzute la alin.(1), n cadrul unitii juridice a Serviciului Romn de Informaii se organizeaz i funcioneaz o subunitate specializat n care i desfoar activitatea ofierii care au calitatea de organe de cercetare penal speciale.

(4) Serviciul desfoara sau ndeplinete orice alte activiti de aplicare a legii date n competena sa, potrivit legii.

(5) Organele Serviciului Romn de Informaii nu pot lua msura reinerii sau arestrii preventive i nici dispune de spaii proprii de arest”.

La articolul 13 exist i alte modificri, multiple, n cazul n care asemenea prevederi ar intra n vigoare, atunci nemaiexistnd noiunea de via privat sau „loc privat” pentru c organele statului ar putea penetra oricnd acolo – prin orice mijloace – dac procurorii ar suspecta c exist o problem care ar aduce atingere securitii nationale (termenul “siguran” se vrea a fi nlocuit n proiectul de lege cu termenul “securitate naional). Pe de alt parte, se poate observa cum legiutorul adaug RISCUL ca oportunitate la temeiul legal al organelor statului de a solicita culegerea de informaii, interceptarea i nregistrarea “prin orice mijloace”. Ne ntrebm cum de au ajuns iniiatorii acestui proiect la concluzia c riscul poate constitui un temei legal pentru ncuviinarea urmririi, interceptrii i altor proceduri inserate n aceste noi prevederi supuse dezbaterii n Comisia juridic a Camerei Deputailor.

Conform modificrilor din cuprinsul aceluiai articol 13, avnd n vedere aceste riscuri i ameninri la adresa securitii naionale, inclusiv actele sau faptele ce decurg din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea i combaterea terorismului, „constituie temeiul legal pentru a se propune procurorului de ctre organele de stat cu atribuii i domeniul securitii naionale, n cazuri justificate, s solicite autorizarea efecturii unor activiti n scopul culegerii de informaii constnd n: interceptarea i nregistrarea convorbirilor i/sau comunicrilor efectuate sub orice form i/sau a transmisiilor de date sub orice mijloace, cutarea unor informaii, documente sau nscrisuri pentru a cror obinere este necesar accesul ntr-un loc, la un obiect sau deschiderea unui obiec, ridicarea si repunerea la loc a unui obiect sau document, examinarea lui, extragerea informaiilor pe care acesta le conine, ct i nregistrarea, copierea sau obinerea de extrase prin orice procedee, instalarea de obiecte, ntreinerea i ridicarea acestora din locurile n care au fost depuse; supravegherea prin fotografiere, filmare ori prin alte mijloace tehnice, efectuate sistematic n locuri publice sau efectuate n orice mod n locuri private; localizarea sau urmrirea prin mijloace tehnice; reinerea, predarea i percheziionarea trimiterilor potale; solicitarea sau obinerea datelor referitoare la tranzaciile financiare, precum i a datelor financiare ale unei persoane”.

Cu alte cuvinte, dac “organele” vd n orice cetean un risc de a aduce atingere la securitatea naional, acesta ar putea fi filat, ascultat, fotografiat, monitorizat, ar putea intra n casa lui SRI-tii ca s pun camere de luat vederi, de nregistrare audio, ar prelua i deschide corespondena i scris i electronic, iar viaa persoanei s-ar transforma ntr-un Big Brother al serviciilor i procuraturii.

Toate modificrile care se afl cuprinse n propunerea legislativ sporesc la maxim puterile Parchetului General n combinaie cu SRI, aruncnd Romnia napoi, n perioada n care poliia politic fcea din orice incomod un atentator la sigurana statului i un subminator al economiei naionale.

Sursa: Cotidianul

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea