DOMNULE FILDERMAN
n dou petiii succesive mi scrii de “tragedia zguduitoare” i m “implorai” n cuvinte impresionante, reamintind de “contiin” i de “omenie” i subliniind c suntei “dator” s apelai “la mine” i “numai” la mine, pentru evreii din Romnia, care sunt trecui n ghetouri pregtite pentru ei pe Bug.
Pentru a amesteca tragicul n intervenia Dvs., subliniai c aceast msur “este moartea, moartea, moartea fr vin, fr alt alt vin, dect aceea de a fi evrei”.
Domnule Filderman, nimeni nu poate s fie mai sensibil ca mine la suferinele celor umili i fr aprare. nelegem durerea Dvs., dar trebuie, mai ales trebuia s nelegei i Dvs., toi la timp, durerea mea, care era aceea a unui neam ntreg.
V gndii, v-ai gndit ce s-a petrecut n sufletele noastre anul trecut la evacuarea Basarabiei i ce se petrece astzi, cnd zi de zi i ceas de ceas pltim cu mrinimie i snge, cu foarte mult snge, ura cu care coreligionarii Dvs. din Basarabia ne-au tratat la retragerea din Basarabia, cum ne-au primit la rentoarcere i ne-au tratat de la Nistru pn la Odessa i pe meleagurile Mrii de Azov?
Dar potrivit unei tradiii, voii s v transformai i de ast dat din acuzai n acuzatori, fcndu-v c uitai pricinele care au determinat situaiile pe care le plngei. S-mi dai voie s v ntreb i prin Dvs. s-i ntreb pe toi coreligionarii Dvs. care au aplaudat cu att mai frenetic cu ct suferinele i loviturile primite de noi erau mai mari.
Ce-ai fcut Dvs., anul trecut, cnd ai auzit cum s-au purtat evreii din Basarabia i Bucovina, au scuipat ofierii notri, le-au smuls epoleii, le-au rupt uniformele i cnd au putut au omort mielete soldaii cu bte.Avem dovezi.(s.n.)
Aceiai ticloi au ntmpinat venirea trupelor sovietice cu flori i au srbtorit cu exces de bucurie.Avem fotografii doveditoare.
n timpul ocupaiei bolevice, aceia pentru care v nduioai astzi au trdat pe bunii romni, i-au denunat urgiei comuniste i au adus doliul n multe familii romneti.
Din pivniele Chiinului se scot zilnic, oribil mutilate, cadavrele martirilor notri, care au fost astfel rspltii fiindc 20 de ani au ntins o mn prieteneasc acestor fiare ingrate.
Sunt fapte ce se cunosc, pe care le cunoatei desigur i Dvs. i pe care le putei afla n amnunt.
V-ai ntrebat Dvs. de ce i-au incendiat evreii casele nainte de a se retrage? V putei explica de ce n naintarea noastr am gsit copii de 14-15 ani, cu buzunarele pline de grenade?
V-ai ntrebat ci din ai notri au czut omori mielete de coreligionarii Dvs., ci din ei au fost ngropai nainte de a fi mori?Voii i n aceast privin dovezi, le vei avea.
Sunt acte de ur, mpins pn la nebunie, pe care evreii Dvs. au afiat-o mpotriva poporului nostru tolerant i ospitalier, dar astzi demn i contient de drepturile lui.
Drept rspuns la mrinimia cu care au fost primii n mijlocul nostru i tratai, evreii Dvs., ajuni comisari sovietici, mping trupele sovietice n regiunea Odessei printr-o teroare fr seamn, mrturisit de prizonierii rui, la un masacru inutil, numai pentru a ne provoca nou pierderi.
n regiunea Mrii de Azov, trupele noastre retrgndu-se temporar i-au lsat civa ofieri i soldai rnii pe loc. Cnd au reluat naintarea i-au regsit rniii mutilai ngrozitor.
Oamenii care puteau fi salvai i-au dat ultimul suspin n chinuri groaznice.
Li s-au scos ochii, li s-au tiat limba, nasul i urechile.
i dai, Domnule Filderman, seama de spectacol?
Te ngrozeti? Te nduioezi?
Te ntrebi, de ce atta ur, din partea unor evrei rui cu care nu am avut niciodat nimic de mprit.
Dar ura lor este a tuturor, este ura Dvs.
Nu v nduioai, dac avei cu adevrat suflete, de cei ce nu merit, nduioai-v de cei ce merit.
Plngei cu mamele care i-au pierdut n astfel de chinuri copiii sau cu aceia care i-au fcut i lor i v fac i Dvs atta ru.
MAREAL ANTONESCU
19.X.1941
P.S. Un soldat rnit din P. Neam a fost ngropat de viu din ordinul i sub ochii comisarilor sovietici jidani, dei nenorocitul implora s nu-l ngroape, artndu-le c are 4 copii.
*****
Comentariu: Textul de mai sus este rspunsul prin care generalul Ion Antonescu l pune la punct pe Wilhelm Filderman, autorul unui memoriu ncrcat de invenii i exagerri cu privire la evreii deportai n Transnistria“fr alt vin dect aceea de a fi evrei”. O formul prezent n mai toate textele despre Holocaust, despre suferinele evreilor de pretutindeni. S-o fi potrivind n alte pri, dar pentru evreii din Romnia nu are nicio acoperire n fapte. n Romnia nu a existat vina de a fi evreu, dovad fiind faptul c majoritatea copleitoare a evreilor nu au fost afectai de legile aa zis anti-semite, ceea ce a declanat un veritabil exod al evreilor din toat Europa ocupat de Hitler ctre Romnia. Nu i-a speriat pe acei evrei perspectiva de a fi supui unui regim de izolare n Transnistria, unde au ajuns toi evreii apatrizi, care nu aveau cetenie romn i despre care nu se putea ti cu ce intenii, n vreme de rzboi, se refugiau la noi. Alturi de aceti evrei care nu aveau actele n regul, n Transnistria au fost deportai cteva sute de evrei comuniti sau tiui a fi ageni anglo-americani (spioni).
n principal, evreii dui n Transnistria erau cei mai muli sub nvinuirea colectiv de a fi svrit crime mpotriva romnilor, n perioada iunie 1940 – iunie 1941, pe teritoriile ocupate de Armata Roie. n msura n care starea de rzboi nu permitea derularea unor anchete juridice care s stabileasc persoana vinovat de o crim sau alta, iar tot ce se tia era faptul c acele crime fuseser svrite de nite evrei, msura minim care se impunea era o pedeapsa colectiv: izolarea tuturor evreilor din Basarabia i Bucovina n condiii care s nu le permit reluarea activitilor ostile fa de romni, fa de armata romn. Erao msur juridic i moral justificatde faptul c evreii nevinovai nu colaborau cu autoritile pentru identificarea criminalilor.
Firete, probabil c cei mai muli evrei nu se fcuser vinovai de crime sau activiti anti-romneti, iar cei mai muli dintre evreii vinovai fugiser deja n Uniunea Sovietic. De aceea, evreii nu au fost ncarcerai, ca nite criminali, aa cum muli dintre ei ar fi meritat, ci, pentru c printre ei se aflau i oameni nevinovai, au fost numai strmutai cu familia i izolai, n localiti i locuine din care populaia civil se refugiase n interiorul Uniunii Sovietice. Asemenea procedeu este acceptat de legile internaionale ale rzboiului.
Evreii dui n Transnistria au fost cazai n locuine omeneti, au avut o larg libertate de micare. Interdicia impus era s nu se intre n acele localiti fr permis special! Era o msur care i proteja pe evrei de localnicii ucrainieni dornici s se rzbune pentru crimele evreilor care au “gestionat” nfometarea Ucrainei i uciderea prin inaniie a milioane de rani din Ucraina n anii 30. Se aud i azi voci n Ucraina care le reproeaz autoritilor romneti din Transnistria c i-au aprat i protejat pe evrei n urm cu 70 de ani! Inclusiv pe evreii autohtoni din Transnistria!
Li s-au oferit evreilor din Transnistria locuri de munc pltite. Ideea a fost c statul romn nu se simte obligat s le poarte de grij unor persoane care nu sunt loiale fa de Romnia, fa de romni!
Evreii au fost lsai s se descurce singuri, au avut dreptul s primeasc orice bunuri ca ajutoare, inclusiv bani, de oriunde, de la oricine! Din pcate, peste ani, acest regim de izolare, de minim izolare, n condiii relativ acceptabile, civilizate, a cptat numele de exterminare, iar romnii au fost acuzai de genocid anti-evreiesc, de holocaust!
Este nu numai o minciun i un fals, cel mai grosolan fals de care am avut parte noi, romnii, vreodat, n istorie!
Dar mai presus de orice este o nedreptate care se face comportamentului romnesc, prostesc de generos, de omenos! Dac avem ceva s ne reprom pentru acei ani este faptul c ne-am artat oameni cu nite ne-oameni, care nu meritau generozitatea noastr.
Sunt aa de puine vocile evreieti care au spus adevrul!. Una dintre aceste voci a fost a lui Marius Mircu, publicist evreu care a sintetizat toat povestea din Transnistria prin formula “exerciiu de auto-guvernare”, formul pe care o considerm a fi cea mai potrivit cu realitatea: obligndu-i pe evreii deportai (strmutai) n Transnistria s se descurce singuri, Antonescu i-a obligat la un exerciiu de auto-guvernare care le-a fost extrem de util apoi, n Palestina.
Evreii din Romnia avnd, cum bine se tie, un rol important n constituirea i succesul Israelului. La vremea respectiv, printre romnii ai cror feciori mureau pe front, circula vorba cAntonescu le-a fcut evreilor ar n Transnistria!
Se pare c Ion Antonescu a tiut cu cine are de-a face. n scrisoarea reprodus mai sus, Ion Antonescu vorbete de mai multe ori despredovezilepe care le are cu privire la crimele i frdelegile svrite de evrei mpotriva romnilor. Implicitdovezileprivind regimul aplicat evreilor n Romnia. Citind scrisoarea Marealului te alegi cu o ntrebare:unde sunt dovezile de care vorbete Antonescu?
Suntem n msur azi s le oferim cititorilor notri urmtoarea informaie:
Cu gndul la discuiile ce se vor purta la sfritul rzboiului, la tratativele i negocierile ce vor urma luptelor de pe front, marealul Ion Antonescu a avut grij s adune o bogat documentaie privind“problema evreiasc”. Sub acest titlu s-a adunat un vast i explicit material documentar pe acest subiect. Documente care conineau dovada corectitudinii guvernului Ion Antonescu i a omeniei romnilor. Documente care vorbeau despre lipsa de loialitate a evreilor.
Aceste documente – m gndesc eu, puteau s argumenteze capitolul probabil cel mai cuprinztor i mai convingtor din ISTORIA OMENIEI ROMNETI. O istorie nc nescris de istoriografii notri, dei ar avea cu prisosin material din care s-o ntocmeasc, chiar i fr documentele adunate de Ion Antonescu.
Cci, din pcate, acele documente nu le mai avem. Una dintre consecinele trdrii de la 23 august 1944 a fost i jaful la care ocupantul sovietic s-a dedat n arhivele Romniei. Un jaf metodic, bine organizat, care nu a ocolit principalele arhive romneti, inclusiv cele privitoare la soarta evreilor sub Antonescu. Aceste arhive au ajuns la Moscova, furate (nu am alt termen mai potrivit!) imediat dup “eliberarea” din august 1944. Repet, printre documentele sustrase samavolnic s-au numrat i documentele privitoare la evrei, ase lzi dedicate “problemei evreieti”. Chiar aa erau nregistrate cele ase lzi cu documente:Problema evreiasc.
Asta s-a ntmplat dup 23 august 1944, n primele luni. Dup aproape cincizeci de ani, n 1991, pe fondul “demontrii comunismului” de ctre urmaii celor care l montaser n 1917, o delegaie de specialiti din Israel, specialiti n Holocaust probabil, a mers la Moscova i a tratat cu autoritile soarta celor ase lzi de documente. Probabil pe ideea c acele documente, deoarece priveau problema evreiasc, era drept s fie date pe mna evreilor, ca un capitol important de istorie evreiasc. La acest argument s-a adugat o sum frumoas, cu care s-au acoperit, probabil, cheltuielile de conservare i depozitare, baca eventualele remucri sovietice ori scrupule.
Lsm pentru alt prilej comentariul dedicat acestei mrvii. Deocamdat ne mrginim la a ne declara neputina de a stabili cu obiectivitate a cui a fost abjecia acestui gest mai mare: a ruilor sau a evreilor?
Probabil c nu vom ti niciodat detaliile acestei tranzacii. Cunoatem bine rezultatul: imediat dup 1991-92, au nceput s apar n pres acuzaiile de genocid i Holocaust, ncununate cu recunoaterea oficial a acestui Holocaust de ctre guvernul aa zis romnesc! Dac mai inem cont i de prpdul fcut n Arhivele romneti dup 1990, prpd organizat sub directa oblduire a lui Petre Roman i ali demnitari vnztori de ar, ne dm seama care a fost strategia acestei mascarade. Ea s-a bazat n principal pe sustragerea sau/i distrugerea tuturor documentelor care puteau dovedi adevrul n “problema evreiasc”.
Minciuna nu are picioare lungi. Chiar i fr aceste documente, care puteau dovedi nevinovia lui Ion Antonescu i a romnilor si, Holocaustul rmne o minciun neruinat uor de dovedit ca minciun. Cci – ca s lum un singur exemplu, uciderea a sute de mii de oameni nu se poate invoca fr a face proba cadavrelor rezultate dintr-un asemenea carnagiu! Nemii au “finalizat” 6 milioane de destine evreieti. Ce au fcut cu 6 milioane de cadavre, se tie: au fcut spun i abajururi, iar cele mai multe au fost crematorizate. Cci au avut cu ce!
Dar romnii, n Transnistria, nu aveau nici urm de crematoriu. Deci, ce au fcut romnii cu 200 000 de cadavre de evrei? Unde sunt cadavrele?
Din surse evreieti autorizate primim rspunsul: o parte dintre aceste cadavre de evrei au fost mncate de ceilali evrei, nfometai de regimul Antonescu pn la stadiul de canibalism (apud Matatias Carp,Cartea Neagr, vol. III), iar ali evrei ucii de romni, teoretic peste 100 000 (o sut de mii), au fost mncai de cini, de cinii comunitari. De maidanezii de peste Nistru! (Conform istoricilor evrei din Chiinu i mprejurimi, istorici care jur pe acest amestec canin n istoria evreimii!)
Da! n principal suntem acuzai fr documente, dar acuzaiile sunt considerate valabile, dovedite, prin faptul c nu prea putem proba noi, romnii, c acele crime nu s-au svrit! Aceasta este logica Holocaustului din Romnia, ca problem i capitol din istoria noastr. Dac m acuz cineva c eu l-am ucis pe John Kennedy i-mi cere un document prin care s probez c nu eu l-am ucis, eu nu prea am de unde s scot acel act.
Aadar, documentele pe care le invoca Ion Antonescu n corespondena sa cu liderul evreilor din Romnia au existat, adunate cu grij de romni, de autoritile naionale. Documente cu valoare probatorie definitiv, probabil.
Alte autoriti, anti-naionale, au permis sustragerea acestor documente i transferarea lor la Moscova. Sub ce titlu, majestate? Conform crei nelegeri la care ai ajuns cu inamicul neamului romnesc?!
Aceeai ntrebare pentru guvernanii de la Jerusalim: cu ce drept v-ai nsuit documente din Arhiva Naional a Romniei? Simplul fapt c ai ajuns la o nelegere cu nite devalizatori, nite infractori, c ai avut cu ce bani s pltii nite funcionari uor de cumprat cu un port-bagaj de vodc, v d drept de a ascunde fapte i evenimente din Istoria Romniei? Dreptul de a v nsui i ascunde, de a distruge chiar, documente extrem de importante pentru onoarea i demnitatea poporului romn?!
Pn cndn arhivele Israelului s mai zac tinuite nenumrate dovezi ale nevinoviei romnilor, dovezi ale netemeiniciei acuzaiilor de Holocaust n Romnia. Aceste arhive sunt inaccesibile romnilor. Pn cnd?
*
Ne adresm cititorilor acestui site pentru a le cere prerea: cum am putea ca noi, societatea romneasc, s intervenim pentru a normaliza situaia mcar a acestor dou depozite:Memoriilelui Wilhelm Filderman i celease lzi”trguite” de evrei la Moscova n 1991. Normalizarea, n acest caz, nseamn readucerea n ar a acestor documente i publicarea lor nentrziat!
Unde sunt dovezile?Dovezile au fost sustrase dup 1990 i dosite n Israel!)

7 noiembrie 2011
Ion Coja
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *