Dieta care te va intineri cu 10 ani

Dieta care te va intineri cu 10 ani
Alimentatia joaca un rol de baza in ceea ce priveste aspectul fizic al oricarei persoane, mai ales dupa o anumita varsta, cand orice schimbare este mai mult decat vizibila. Dupa indelungi cercetari, dieteticianul Elizabeth Peyton-Jones a conceput un plan extrem de eficient, dupa cum spun cei care l-au incercat.

Trebuie eliminate anumite procese care nu fac bine si adaugate alimente care te vor ajuta sa arati si cu 10 ani mai tanara. Iata ce e bine sa faci, conform Daily Mail:Digestie inceata

Un sistem digestiv care sa functioneze bine este foarte important pentru a imbatrani frumos. Cand stomacul este lenes, nu mai sunt absorbiti asa cum trebuie nutrientii, iar parul, pielea, unghiile, muschii si oasele nu mai sunt hranite asa cum trebuie.

Infectiile, precum candida, isi fac simtita prezenta, ducand la efecte secundare precum dureri de cap, pete pe piele, oboseala cronica, depresie, energie scazuta si colesterol marit. Sistemul imunitar depinde in proportie de 70% de stomac si intestine.

Cel mai bun detoxifiant este sfecla rosie, fiind plina de vitamine si minerale. Are acid folic, fier, calciu,fibre, magneziu, amngan, fosfor, potasiu, vitamina A, V si C si numerosi antioxidanti.

Testul carbunelui: pentru a-ti testa viteza tranzitului intestinal, inghide 5-10 grame de carbune cu 2 ore inainte de a manca si cu 5 ore inainte de a merge la culcare. Intestinul si ceea ce rezulta din el ar trebui sa se innegreasca in 12-24 de ore. Daca este depasit acest timp, inseamna ca tranzitul tau intestinal este unul lenes, deficitar.

Inflamatii

Cel mai bun impotriva inflamatiilor este turmericul, caci el ajuta la eliminarea proceselor inflamatorii, o reactie naturala la rani, alergii si infectii. Pe masura ce o persoana imbatraneste, devine din ce in ce mai predispusa la acestea. Sistemul imunitar incepe odata cu stomacul, asa ca daca acesta este inflamat (semnele sunt reprezentate de gaze, balonare, scaune moi si sensibilitate), inseamna ca sistemul este compromis.

Alimentele care duc la inflamare sunt carnea rosie, zaharul, faina alba si unele produse lactate. Cel mai bine este sa alegi alimente care sa contina antioxidanti, precum polifenolii, inclusiv curcumina (un ingredient activ din turmeric) si acizi grasi omega 3. Pune o lingurita de turmeric intr-o omleta sau intr-un suc de fructe din cand in cand si vei avea numai de castigat.

Unele femei incep, odata cu varsta, sa resimta dureri la nivelul articulatiilor, mai ales in timpul menopauzei, cand nivelul de estrogen scade. Este bine sa ai o dieta bogata in acest element, acesta gasindu-se in fasole, seminte, verdeturi si cereale integrale.

Oxidarea

Fiecare celula din organism are nevoie de oxigen, dar acesta este puternic reactiv si intotdeauna in cautare sa se combine cu alte molecule, producand atomi instabili, numiti radicali liberi, care apoi fura electronii de la alti atomi. Acest procedeu duce la stresul oxidativ, care distruge structura celulara daca este lasat netratat pe perioade mari de timp. Alcoolul, stresul, radiatiile ultraviolete si chimicalele din almentatie si produsele de curatenie duc la cresterea numarului de radicali liberi.

O dieta bogata in antioxidanti face foarte mult bine, cel mai indicat produs fiind fasolea rosie, dar si celelalte varietati ale acestei legume.

Dezechilibru hormonal

Atunci cand in corp exista un dezechilibru hormonal, persoana in cauza incepe sa se ingrase, sa se rideze, sa doarma mai putin si foarte prost si incepe sa arate mai imbatranita. Spre exemplu, un dezechilibru al hormonului stresului duce la depozitare de grasime abdominala, anxietate, schimbari de dispozitie, alergii, dureri de cap, infectii, slabiciune a muschilor.

Tiroida care functioneaza prost duce la oboseala, piele uscata, maini si picioare reci, par subtire, unghii care se rup usor si ciclu menstrual neregulat.

Prea multa insulina duce la celulita, piele lasata, grasime abdominala, oboseala, memorie slaba, pofta de carbohidrati, multa acumulare de grasime in sange si diabet.

Consuma seminte de dovleac, sparanghel, cereale integrale neprelucrate, nuci, seminte si stridii.

Cel mai bun aliment care echilibreaza hormonii este usturoiul, care contine vitamina B6, aceasta producand serotonina, care corecteaza nivelul cortizolului. Usturoiul este si o sursa de fitoestrogeni, care sunt foarte buni in timpul menopauzei.

Aciditate crescuta

Fiecare celula din corp functioneaza mai bine atunci cand este usor alcalina, dar atunci cand consumi multe alimente acide, precum cafeaua, carnea procesata, branza, cerealele cu foarte mult zahar adaugat si bauturile acidulate, aciditatea in exces, pe termen lung, accelereaza imbatranirea.

Pentru a neutraliza acest exces, corpul extrage calciu (care este alcalin) si magneziu din oase, slabindu-le si ducand la osteoporoza. Iodul este luat din tesutul moale, avand efecte negative asupra tiroidei.

Lamaia este cel mai bun aliment in aceasta situatie, avand un puternic efect de alcalinizare. Amesteca sucul ei cu apa si foloseste un pai, pentru a evita stricarea dintilor.

Produsele care imbatranesc cel mai mult sunt:

Zaharul: exista o diferenta mare intre zaharul simplu si cel rafinat, adaugat de obicei la mancare. Acesta din urma imbatraneste foarte mult organismul si incetineste eliberarea carbohidratilor din corp. Creierul se hraneste cu glucoza, dar, spre deosebire de alte organe, el nu o poate stoca, asa ca este foarte sensibil la fluxul sanguin care il traverseaza, facandu-l vulnerabil la fluctuatii mari.

Sarea: nu este bine sa consumi mai mult de 3 grame de sodiu pe zi, avand mare grija la cea ascunsa in produsele alimentare. Mai bine alege condimente pentru a da gust mancarii.

Laptele de vaca: desi este bogat in calciu, vitamine si proteine, el grabeste procesul deimbatranire, ducand la procese inflamatoare, dezechilibru hormonal si cresterea aciditatii. Mai bine alege lapte de capra sau de oaie, care sunt mai bogate in vitamine si minerale si contin si elemente anti-inflamatoare.

Carnea: este nevoie de proteine pentru construirea muschilor, a ligamentelor si a oaselor, dar prea multa carne duce la imbatranire prematura, din cauza sulfatilor si a nitratilor pe care ii contine. In plus, duce si la formarea radicalilor liberi. Consuma mai bine peste, avocado, oua, legume, nuci si seminte, in locul excesului de carne.

Grasimi rele: grasimea este necesara pentru mentinerea structurii celulare, ajutand la absorbtia tuturor elementelor nutritive de catre creier si celelalte organe. In exces, insa, si mai ales de proasta calitate, duce la boli grave. Alege alimente precum pestele gras, avocado, soia, nuci si produse de capra si oaie, renuntand la uleiurile rafinate.

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *