Germania, decisă să apere produsele “made in Germany” la Bruxelles

Industriașii germani, care sunt protejați de guvernul lor, s-au revoltat luni împotriva unui proiect al Comisiei Europene care ar interzice aplicarea etichetei “made in Germany” pe produse fabricate în cea mai mare parte în afara Germaniei, scrie Agerpres.

germania 251x300 Germania, decisă să apere produsele made in Germany la Bruxelles economie 2 “Proiectul Comisiei pune în pericol această etichetă, pentru că dacă pe viitor rolul decisiv îl va juca țara de origine a materialelor și a pieselor detașate, multe produse nu vor mai fi considerate germane”, a subliniat șeful Federației Camerelor de Comerț și Industrie DIHK, Hans Heinrich Driftmann, într-un interviu apărut în cotidianul Die Welt.

Acesta a făcut referire la propunerea comisarului pentru uniune vamală Algirdas Semeta de a rezerva denumirea de origine “made in Germany”, sinonim al calității și robusteții în întreaga lume, exclusiv produselor a căror fabricare s-a desfășurat în proporție de 45% în Germania.

Conform regulii valabile până acum, țara unde are loc “ultima etapă importantă de transformare” este considerată drept țară de origine. Astfel, o mașină alcătuită din 90% piese de origine străină, dar asamblată în Germania, de altfel primul exportator european, este considerată germană.

Purtătorul de cuvânt al guvernului de la Berlin, Steffen Seibert, a afirmat luni că acesta “susține poziția” federației DIHK și a calificat drept “justificate” criticile exprimate de industria germană.

“Guvernul german nu va întârzia să-și exprime opinia și să și-o apere”, a declarat el într-o conferință de presă, menționând totodată că inițiativa comisarului Semeta “nu întrunește unanimitatea” în interiorul executivului european.

O purtătoare de cuvânt a Ministerului Economiei a indicat că ministrul de resort, Philip Rössler, i-a scris lui Algirdas Semetas pentru a-și face cunoscute rezervele. În scrisoare, ministrul notează îndeosebi faptul că modificarea regulilor privind denumirea de origine ar antrena, pe lângă consecințele privind reputația produselor “made in Germany”, importante “costuri birocratice” pentru industriașii germani. Aceștia ar fi, concret, obligați să identifice și să raporteze în mod mult mai precis diversele etape de fabricare a produselor lor.

sursa: Capital.ro

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *