“Mi-am adus aminte de o poveste de ”succes” nord-american! Acolo se spune c un expert n vnzri trebuie s reușeasc s vnd și frigidere eschimoșilor! Nimic mai adevrat și mai capitalist!

Plecnd de la aceast ”performanț”, ntr-o corporație capitalist productoare de electrocasnice (la care mulți dintre noi vism sau visam s lucrm – suna high rezonanța de multinațional!) s-a pus aceast problem, s fie vndute frigidere eschimoșilor (n acest caz populației native din Alaska).

La o ntlnire de brainstorming a fost dezvoltat aceast idee: cum vindem frigidere eskimoșilor? foarte simplu, rspunde cineva! i convingem c și pun familiile n pericol dac nu țin mancare ntr-un frigider! inventm un institut care a fcut un studiu și rezolvam problema! Genial! Alt specialist ridic o alt problem: dar ei nu au curent, c locuiesc n igloo-uri! Mda, spuse managerul! Asta este o problem! Le vindem generatoare, spuse cineva de la masa! Discutm cu o firm care face așa ceva! Da! excelent! Altcineva de la mas ridic o alt problem și mai spinoas: dragii mei! sunteți copii? generatoarele merg pe combustibil! de unde dracu benzinrii? Mda, cred c problema devine nerealist spuse managerul! Asa cum am abordat problema generatoarelor, așa vom aborda și problema benzinriilor, spuse un alt participant la ntlnire! Vorbim cu o firm de specialitate! Da, putem face asta, spuse managerul! Un finanțist prezent la ședinț i ntreab pe ceilalți: dragii mei, v-am ascultat pe toti! Problema ridicat de voi este ngrozitor de aberant! Eschimoșii nu au venituri, ei triesc din ce produc! Dac nu au bani, cum dracu vindeți voi frigidere, generatoare, benzin? Se las liniștea! Din penumbra scaunului managerului apare un evreu btrn mbrcat impecabil, finanțist de meserie (cum altfel), persoan pe care puțini de la mas o vedeau n firm și aprope niciunul nu o cunoștea! Le spune tuturor pe un ton blnd: ori nu aveți habar de societatea n care triți, ori sunteți superficiali, ori sunteți stupizi! Ideea cu frigiderele este genial! Mai rmne o miic problem! Banii! Dar avem mai mulți dect imaginația noastr poate duce! Cum banii sunt virtuali, i putem transfera oricui, oricnd, oriunde! prin credit! așa c mai adugați și servicii de creditare produselor dumneavoastr, faceți contracte de credit avantajoase (cui ?)! Semnați cu bncile nțelegeri pentru dezvoltare! spuneți c deschidem noi piețe și la treab. Ce v intereseaz pe voi mai mult dect frigiderele?

S-a lsat liniștea…….apoi managerul, pe un ton prietenos le spunce cleor prezenți: daca nu aveți ceva de adugat! La treab!

Dup 3 luni: regiunea target avea peste 100 de benzinrii (din 5 inițial), hypermarket-uri vreo 10 (din 1), sucursale bancare 150 (din 2 inițial), familii de eskimoși cu frigidere: aprope toți! ajunsese frigiderul un statut social! nu ai frigider,nu ai valoare! ți vor muri copiii intoxicați cu bacteria inventat de institutul virtual din ședința de brainstorming!
Dup 6 luni au nceput s dispar benzinriile, de la 100 la 40, hypermarket-urile s-au mpuținat (de la 10 la 3), sucursalele bancare și mai puține: de la 150 la 30! Famili de eskimoși cu frigidere: toți, dar puțini reușeau s le mai foloseasc pentru ca nu aveam bani de combustibil pentru generator!

Dup 1 an regiunea target avea 5 benzinrii, 1 hypermarket, 2 sucursale bancare, toți eskimoșii aveau frigidere și generatoare, niciunul nu mai mergea, dar n schimb toți primeau notificri c dac nu și pltesc datoriile vor fi dați afar de pe pmnturile lor!

Dup 1 an și jumtate regiunea nu mai avea dect 1 benzinrie, niciun hypermarket, 1 sucursal bancar, și toți proprietarii de frigidere la coad la cantina sracilor! Le-au fost executate terenurile și prin asta și mijloacele de subzistenț!

V sun cunoscut? Cred ca da! Se numește capitalism! Binențeles c am vzut fotografiile zonei target din Alaska n primele 3 luni, și am rmas cu gura cscat realiznd c ei acolo au absolut tot ce le trebuie iar mie mi lipsesc unele dintre ele ntr-o capital european! Dar oare fotografia aia exprima adevarul sau era o iluzie?

S tragem linie: corporația de electrocasnice și-a primit banii pe frigidere (comisionate de hypermarketuri) de la bncile ce acordau credite, firmele de scule și-au primit banii pe generatoare de la bncile care au creditat achiziționarea lor (comisionate de hypermarketuri), benzinriile au vandut o perioad (probabil pe carduri de credit), bncile au caștigat cel mai mult avnd și terenurile eskimoșilor executate prin neplata creditelor și banii pe creditele nepltite de eskimoși pentru c i-au primit de la stat pentru a evita falimentul economiei globale (cic). Și eskimoșii? fr terenuri, fr frigidere, fr generatoare, fr viitoarele venituri (popriri), fr viitor!

Concluzia!

Nu v cumprați produse pe care nu vi le permiteți (finanțiștii spun c dac nu puteți acoperi din surse proprii 25 -40 % din valoarea unui produs, nseamn c nu vi-l permiteți, cu toate ofertele tentante ale bncilor).

Nu v cumprați produse inutile (și eu am n cas nenumrate cuțite electrice, feliatoare, mixere, mașini facut tiței, etc!). Nu fiți eskimoși!
nvțați din aceast criz, informați-v asupra produselor pe care le doriți, gndiți-v dac ntr-adevr aveți nevoie de ele! Adaptați-v cumprturile dup propriile necesitți nu dup ce vedeți la alții sau dup ședința de amețeal a vreunui reponsabil de vnzri! Fiți eficienți cu propria viaț și cu propriile venituri! Triți sntos și curat!”

(un eskimos n mic msur)
Succes tuturor!

O preluare din mediul virtual

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *