Rcnetul etilic al luptei de clas ANAF

 

scris de Mihai Rapcea

n calitatea noastr de avocați, de aprtori ai clienților ce ne angajeaz, nu ne este deloc indiferent bunul mers al societții, respectiv al aparatului de stat, cu tot ce nseamn el: administrație public, sistem de sntate, protecție civil, etc. S nu uitm c profesia de avocat a aprut n zorile Antichitții, n Grecia și Roma, prin transformarea oratorilor n aprtori ai unor cauze generale sau particulare.

Din aceast perspectiv, prin ntoarcerea la originile sale, avocatul trebuie s și asume și aceast funcție de aprtor al intereselor cetțenilor, de unde rezult și implicarea sa activ n treburile cetții, activitate denumit n vechime, Politic.

Merit amintit faptul c oratorul antichitții, transformat n avocat al unei cauze, nu percepea niciodat un onorariu pentru activitatea lui de amicus curiae, lucru care nu mai este valabil astzi, fapt ce și atrage ntr-o oarecare msur oprobiul și invidia unora.Totuși, n chestiunile publice, de interes general, merit s fim avocații majoritții, vocea conștiinței cetții, și s artm cu degetul n public anumite tare sociale sau msuri strmbe ale guvernanților, pentru a ajuta la ndreptarea lor grabnic.
n ce m privește, mi ndeplinesc aceast “sacr datorie” astzi, prin acest material ce ar trebui s se constituie ntr-un semnal de alarm privind una dintre msurile aberante luate de guvernanți prost pregtiți, ce nu nțeleg mecanismul sistemului administrativ pe care l conduc.

Despre ce este vorba, concret? Cu toții cunoaștem c poliția, n speț polițistul (fostul milițian, cu caschet, ctușe, pistol și bulan), se ocup cu menținerea ordinii și liniștii publice, cu prinderea rufctorilor, sesizarea plngerilor de natur contravențional sau penal și (parțial) cu soluționarea lor, efectuarea cercetrilor prealabile (acte premergtoare) n dosare penale sub ndrumarea procurorului, de unde și organizarea poliției de proximitate pe Secții de Poliție, arondate cte unei zone și unui numr de locuitori. Poliția mai are și alte numeroase funcții administrative, printre care eliberarea crților de identitate și a cazierelor judiciare.
Deci, polițistul comun (specia) are destul de mult treab n contextul pauperizrii populației, creșterii criminalitții și violenței domestice și stradale, fiind cocoșat de atribuții venite de la șefi, avnd n vedere și faptul c la fiecare 5000 de locuitori ai Bucureștiului avem un polițist desemnat s se ocupe de toate acestea…
Ei bine, polițistul, aceast specie pe cale de dispariție (n sensul c moare de tnr din cauza stresului și nu prea apuc s și mnnce pensia), s-a trezit de cteva luni mpovrat de cei “de sus”, cu noi sarcini și atribuții de servici ce nu au nimic de-a face cu activitatea sa – de protecție a cetțeanului. n concret, este vorba despre pohta celor de la Agenia Naional de Administrare Fiscal de a-și subordona gloaba polițist la cruța triumfului creșterii cotei de colectare a taxelor și impozitelor, prin trimiterea acestuia “n teren”, la comercianți, n vederea verificrii activitților comerciale, atribuții ce reveneau pn mai ieri, alaltieri, inspectorilor Grzii Financiare, specie de funcționar public și ea pe cale de dispariție, din lips de fonduri.

Dac acum 2-3 ani, Guvernul Boc “amenința” cu angajri masive n rndurile inspectorilor Grzii Financiare, pentru verificarea agenților comerciali evazioniști, astzi Guvernul s-a rzgndit și nu mai angajeaz inspectori. S-a gndit n schimb, c dac tot are milițieni care stau degeaba și freac menta prin secția de poliție – cum fac ei, prin birourile Ministerelor, de ce s nu i foloseasc pe bieții milițieni, fr pregtire de specialitate n domeniul controlului financiar, la prins evazioniștii din piaț, dndu-le sarcini ANAF ?!
Așa c, dac aveți cumva vre-o problem specific (o btaie pe strad, un scandal, un viol n lift, o stargere de apartament, un furt din mașin, o altercație n trafic) și sunați la 112 s v trimit un polițist de la Secție, s-ar putea s v treziți cu acel rspuns suav și stereotip al robotului operatorilor de telefonie mobil, care n cazul de faț ar suna la genul: “Momentan, toți angajații noștrii se afl pe teren, implicați n activitți de fotografiere (faț verso și plan de ansamblu) al sticlelor de bere, țuic, vin, lichior și alte alcooluri, de la magazinele din piaț. V rugm reveniți… mine.” Cci asta a ajuns s fac polițistul de proximitate. Merge la nea Costic din colț, i d bunziua și se apuc s i nșire TOATE sticlele de alcool expuse (și cele din depozit) pe tejghea, la fotografiere (deh, activitate criminalistic !). Apoi, i cere s vin la secție cu toate actele firmei, inclusiv acte de provenienț a mrfii (facturi și chitanțe, documente transport marf, etc.) pentru verificri… și asta doar n prima faz ! Pentru c el, polițistul, ajuns tam-nestam organ de cercetare prealabil al ANAF-ului, trimite pozele la “specialiștii” ANAF n investigarea fraudelor, care le vor analiza și vor spune (pe baz de poz !) care butur este falsificat și care nu, pentru care s-a pltit acciza la alcool și pentru care nu!

Unde mai este respectul pentru cetțeanul pltitor de taxe și impozite ? Unde este respectarea prezumției de nevinovție, n condițiile n care “planul de acțiune al Serviciului Județean de Investigare a Fraudelor” impune verificarea TUTUROR comercianților de alcool ? Unde este respectarea principiului proporționalitții msurilor adoptate, principiu de baz n administrația public ? Și care ar fi pn n prezent rezultatele acestei campanii de anchetare n mas a comercianților de alcool, bazate pe “degustarea” pe baz de poz (prin metode paranormale, desigur) a alcoolului falsificat, cnd falsificarea timbrelor și a actelor de provenienț a atins aproape perfecțiunea originalelor !?

Unde mai pui și faptul c, in Romania, media anuala a consumului de alcool (oficial !) este de peste 15 litri pe cap de locuitor, in timp ce in Uniunea Europeana (UE) este de doar 12 litri, conform rapoartelor publicate de Organizația Mondial a Sntții…

Deci vorbim despre un volum de sticle de alcool pe piaț ce depșește puterea de verificare a poliției, a alcoolului vndut, prin metoda de fotografiere a sticlelor putnd fi verificate probabil doar 0,01% din marfa pus n circulație la un moment dat pe piața alcoolului din Romnia !Și s spunem c dup 2 luni de verificri, se descoper c asupra unei sticle de vodc de la un comerciant, exist suspiciuni c e de provenienț ilicit și conținea alcool falsificat. Unde e șmecheria !? Respectivul va putea contesta oricnd, n fața oricrei instanțe o msur de sancționare luat pe baza unei poze amatoristice, cci marfa, ntre timp, s-a vndut de mult (cci suntem un popor tare nsetat… de dreptate, nu-i așa ?!).

Desigur, imbecilii care au gndit aceste msuri aiuristice nu au fost interesați de sntatea populației (fabricile ilegale de alcool și traficul de frontier cu alcool fr accize și vd n continuare liniștite de treab, cotiznd la “centru”) sau de pericolul de a lsa descoperit un sector al securitții cetțeanului, prin implicarea polițistului n activitți ce nu țin de competența și pregtirea lui. Ei, sunt obsedați doar de faptul c cineva și permite s bea (n cinstea Statului !) fr s i plteasc acestuia “partea leului” ! C unii s-ar putea s respire fr s dea Cezarului ce se cuvine Cezarului !

Nu conteaz c prezența polițistului ore n șir n crciuma/barul/magazinul unui comercint onest i alung acestuia clienții sau i blocheaz activitatea. Triasc tiumful ANAF-ului n lupta de clas, triasc și nfloreasc ndeplinirea Planului Cincinal la colectarea accizelor pe alcool !

sursa: adsa.ro

,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *