n urma raportului I. P. Sf. Mitropolit Nicolae al Ardealului, s’au hotrt urmtoarele:
Biserica osndete francmasoneria ca doctrin, ca organizaie i ca metod de lucru ocult, i n special pentru urmtoarele motive:

Francmasoneria propag necredina.

1. Francmasoneria nva pe adepii ei s renune la orice credin i adevr revelat de Dumnezeu, ndemnndu-i s admit numai ceeace descopere cu raiunea lor. Ea propag astfel necredina i lupta mpotriva cretinismului ale crui nvturi snt revelate de Dumnezeu. Vnnd pe ci mai muli intelectuali s i-i fac membri i obinuindu-i pe acetia s renune la credina cretin, francmasoneria i rupe dela biseric, i avnd n vedere influena nsemnat ce o au intelectualii asupra poporului , e de ateptat ca necredina s se ntind asupra unor cercuri tot mai largi. n faa propagandei anticretine a acestei organizaii, Biserica trebuie s rspund cu o contrapropagand.
2. Francmasoneria propag o concepie despre lume panteistnaturalist, reprobnd ideia unui Dumnezeu personal deosebit de lume i ideia omului ca persoan, deosebit, destinat nemuririi.
3. Din raionalismul i naturalismul su, francmasoneria deduce n mod consecvent, o moral pur laic, un nvmnt laic, reprobnd orice principiu moral ‹‹heteronom›› i orice educaie ce rezult din credina religioas i din destinaia omului la o via spiritual etern. Materialismul i oportunismul cel mai cras, n toate aciunile omului, este concluzia necesar din premisele francmasoneriei.

Francmasoneria consider pe evrei superiori cretinilor

4. n lojile francmasone se adun la un loc evreii i cretinii, i francmasoneria susine c numai ceice se adun n lojile ei cunosc adevrul i se nal deasupra celorlali oameni. Aceasta nsemneaz c cretinismul nu d un avantagiu n ce privete cunoaterea adevrului i dobndirea mntuirii membrilor si. Biserica nu poate privi impasibil cum tocmai dumanii de moarte ai lui Hristos s fie considerai ntr’o situaie superioar cretinilor, din punct de vedere al cunoaterii adevrurilor celor mai nalte i al mntuirii.

Francmasoneria vrea s se substitue cretinismului

5. Francmasoneria practic un cult asemntor celui al misterelor precretine.
Chiar dac unii din adepii ei nu dau nici o nsemntate acestui cult, se vor gsi multe spirite mai naive asupra crora acest cult s exercite o oarecare for quasi religioas. n orice caz prin acest cult francmasoneria vrea s se substitue oricrei alte religii, deci i cretinismului.
n afar de motivele acestea de ordin religios, Biserica mai are n considerare i motive de ordin social cnd ntreprinde aciunea sa contra francmasoneriei.

Francmasoneria submineaz ordinea social

6. Francmasoneria este un ferment de continu i subversiv subminare a ordinei sociale prin aceea c i face din funcionarii statului, din ofieri, unelte subordonate altei autoriti pmnteti dect acelea care reprezint ordinea stabilit vizibil. i face unelte n mna unor factori netiui nc nici de ei avnd s lupte pentru idei i scopuri politice ce nu le cunosc. E o lupt nesincer, pe la spate, niciodat nu exist o siguran n viaa statului i n ordinea stabilit. E o lupt ce ia n sprijinul ei minciuna i ntunerecul.
mpotriva jurmntului cretinesc pe care acei funcionari l-au prestat statului, ei dau un jurmnt pgnesc.

7. Francmasoneria lupt mpotriva legii naturale, voite de Dumnezeu, conform creia omenirea e compus din naiuni. Biserica Ortodox care a cultivat totdeauna specificul spiritual al naiunilor i le-a ajutat s-i dobndeasc libertatea i s-i menin fiina primejduit de asupritori, nu admite aceast lupt pentru exterminarea varietii spirituale din snul omenirii.

Msuri ce se impun

Iar ca msurile cele mai eficace, pe care Biserica nelege s le ia mpotriva acestui duman al lui Dumnezeu, al ordinei social-morale i al naiunii, snt urmtoarele:

1. O aciune persistent publicistic i oral de demascare a scopurilor i a activitii nefaste a acestei organizaii.
2. ndemnarea intelectualilor romni, care se dovedesc a face parte din loji, s le prseasc. n caz contrar, ‹‹Fria Ortodox Romn›› extins pe toat ara va fi ndemnat s izoleze pe ceice prefer s rmn n loji.
Biserica le va refuza la moarte slujba nmormntrii, n caz c pn atunci nu se cesc.
De asemenea le va refuza prezena ca membri n corporaiile bisericeti.
3. Preoimea va nva poporul ce scopuri urmrete acela care e francmason i-l va sftui s se fereasc i s nu dea votul candidailor ce aparin lojilor.
4. Sf. Sinod i toate corporaiile bisericeti i asociaiile religioase strue pe lng guvernul romn i corpurile legiuitoare s aduc o lege pentru desfiinarea acestei organizaii oculte. n caz c guvernul nu o va face, Sf. Sinod se va ngriji s fie adus o astfel de lege din iniiativ parlamentar.

,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *