Pmntul, izvoarele i apele strig mpotriva nesimirii noastre

Interviu cu Printele Justin Prvu, realizat de Monahia Fotini, 30 martie 2012

 

– Printe, cum v explicai faptul c nc mai sunt azi duhovnici, preoi care susin c nu cunosc problema cipurilor i ca atare nu gsesc rspunsul potrivit pentru ucenicii lor? Sub pretextul c nu e treaba lor s cerceteze ce conin aceste cipuri dau un rspuns evaziv celor ce i ntreab cum s procedeze cu aceste acte biometrice.

– Dragii mei, ieim de pild la pscut cu o turm de oi. Turma aceasta de oi e dirijat de cineva. De cine? De cioban. Cine este pstorul cel bun n viaa noastr? E preotul. Preoii, pstorii, de la mic, la mare, duc aceast rspundere a mntuirii turmei.n ce const aceast rspundere? n propovduirea adevrului, cci fr adevr nu exist via:„Eu sunt Calea, Adevrul i Viaa”– spune Mntuitorul. El e cel care continu aceast propovduire a Adevrului: preotul. Dar dac preotul, nc din seminar, apoi n facultate, exceleaz mai mult n arta fotbalului dect n arta Scripturii, ce s mai ceri de la astfel de preoi? Cum s contientizeze ei c asistm la o satanizare a lumii prin implantarea acestor cipuri? i, n afar de asta, sunt i oameni, Dumnezeu s ne ierte, interesai.Le place s fie audiai de public n conferine i din slav deart tac i fac pe plac mulimii.Nu vedei c ei (conductorii) vin cu o melodie aa de plcut pentru noi, cretinii, nct s primim cipul ca pe o mare realizare util umanitii?
Au nceput de la animale – cipuri n urechi, le-au pus peceile acestea, nite clame agate de urechea animalului. M-am gndit ndat: dac cipul acesta e aezat la vaca asta care d laptele din care mine se hrnesc copiii de toate vrstele, btrnii, oamenii, nu cumva drcovenia asta are efect i asupra hranei, a circulaiei sngelui, prin laptele, pe care apoi l mnnc omul? Apoi au evoluat cu cipul la om i au zis c trebuie s aib copilul mic cip ca nu cumva s fie furat… Aa c i pui cip acolo i l gseti ndat. i astfel, ani la rndul, obinuiesc poporul cu aceste cipuri care au, chipurile, efecte benefice. Ei bine, toate drcoveniile acestea au cu totul un alt scop. n niciun caz unul bun.Pentru c noi am trit de attea amar de veacuri pe aici i n-am avut nevoie de cipuri.A trebuit s apar aceti tovari gentili care au grij s nu ne pierdem i s ne ofere ei aceast paz.De ce pzesc populaia prin cipurii nu vin s vad unde sunt tinerii notri care au plecat de la casele lor din ar i s-au dus argai n Occident? Unde sunt aceti tovari care s poarte de grij de nenorociii copii care sunt aruncai pe strzile oraului i stau n tuneluri i sub poduri i dorm acolo, sracii, fr adpost? Iar ca s nfiezi un copil din acesta amrt, e atta lege i attea rnduieli nct trebuie s faci un proces de trei, patru ani s-l poi avea n braele tale.
Dar nu cipurile vin n ajutorul nostru. Acolo vine satana s ajute, pentru c omul acesta devine o cifr, un numr. A transferat cifra aceasta n satanizarea lui. I-l pui pe frunte, i-l pui pe mn, i-l pui unde vrei i unde nu vrei. Oare de asta are nevoie ara noastr? Noi avem de format caractere, avem de fcut educaie spiritual pentru a realiza omul linitii, omul pcii, al dragostei, al unitii, omul buntii, pentru a avea o societate sntoas bazat pe jertf i druirea cretin. Cu cipurile nu realizm nimic dect s ne mbolnvim i noi.Pentru c ei prin cipuri nu te stpnesc ca pe animal, ci urmresc s i stpneasc fiina, ca spirit, ca suflet.Te pervertete nct nu mai gndeti. E ca i cum cineva te-ar pune la curent electric, te aezi pe scaun i te arunc de vreo trei, patru ori n sus i n jos i n felul acesta devii un om care i-ai pierdut i memorie i cap; nu mai ai nimic.
n 1949–1950 era o metod venit din Rsrit, folosit la anchetele care se fceau n pucrii, cl punea pe scaunul electric pe deinut i acolo te trezeai c ncepeai fr s vrei s declari pe placul lor.Omul devenea o epav, o crp care nu mai gndea, rob al unor atei comuniti.Acesta este scopul cipului: desfiinarea gndirii omului n profunzime, s devin fr Dumnezeu, fr Hristos, adic omul satanizat.Un lucru trebuie judecat dup scopul pentru care este creat. Acest cip nu este ru n sine, dareste creat spre a fi implantat n corpul uman, spre satanizarea omului.Dup scopul pentru care a fost creat, acest cip este demonic.

– Sunt unii care nc v mai acuz c ai fi zis c acest cip este pecetea final i urmeaz s vin Apocalipsa.

– Acetia sunt doar nite agitatori i dezbinatori. Cine are bunvoin s neleag ce am spus eu, va nelege. Scopul acestui cip este implantarea, ce va aduce cu ea i pecetea Fiarei. Dar numai Dumnezeu tie cnd va fi aceasta.

– Printe, vorbeam dat trecut despre exploatrile de la Roia Montan prin care ni se fur aurul de ctre nite firme strine. Acum, prin aceleai metode vor s ne fure i cuprul i, mai ru dect att, au n proiect exploatarea de gaz de ist, o operaiune foarte periculoas pentru populaie, prin fracționare hidraulic. Sunt dovezi din Statele Unite i din alte pri ale lumii cum exploatarea acestui gaz contamineaz pnza freatic, otrvind apa pe care o bem. Cum ne putem opune acestor proiecte?

– Cine au fost toi cei care au exploatat adncurile pmntului i bogiile noastre naionale pn acum? Tot strinii. Strinii luau veniturile, iar ranul nostru sttea i trudea n adncimea pmntului. n 1949–1950, am intrat ntr-o zon minier. Eram vreo 800 de deinui politici i am vzut oamenii aceia slabi, cu ochii dui n fundul capului, cu obrajii teii. La un moment dat, n min acolo, ce am observat noi? Aruncai, de pild, un chibrit. Nu prea aveam noi voie s purtm chibrituri pentru c reprezentam un pericol pentru ei. Dar aa din ntmplare mai gseam pe la atelierele noastre cte un chibrit, pe ici pe acolo, i aruncam bul aprins n an, n apa care curgea, pentru c n pmnt erau foarte multe izvoare. Sunt pungi de ap nuntru i cnd ai ptruns un izvor din acesta cu perforatorul, inund tot, de ia i carnea de pe tine; aa for puternic are. Apa aceea este foarte srat. Cum te-a atins o pictur din apa aceasta, parc i perfora corpul i fcea gropie n tot corpul. Ei bine, cnd am aprins noi chibritul, apa aceea s-a aprins i te uitai cum arde apa. Exact cum ai pune ntr-un pahar cu ap nite spirt, pi apa asta arde ca i spirtul. Cnd ai aruncat-o, moleculele ei merg una dup alta i iau foc. Era vorba despre acest gaz de ist, pe care vor s l exploateze ei acum, pentru c nu mai au ce fura de la suprafa, fur din adncurile pmntului. ns aceste zone au i un efect foarte negativ pentru c i infecteaz aerul, atmosfera.

– i aceste exploatri nu vor afecta i pnza freatic?

– Da, bineneles, acest gaz intr prin izvoare, prin toate firele de fntni, de instalaii de ap potabil. Cum v spuneam nou ne afecta i pielea. Pentru c era o ap foarte concentrat n sare i de aceea cnd cdea pe piele fcea o bicu care se sprgea i devenea ca un fel de lepr. Nu exist niciun soi de epurare pentru astfel de ap infestat. V dai seama dac o mai i consumi! Apar bolile psihice i o transformare a sistemului nervos. Noi, dup ce ieeam din min, ne mbrcam cu cmaa noastr obinuit. Dup trei, patru ore cutai s dai cmaa jos i se lua cu tot cu piele, cu acele bicue. Rmneai ca bolnav de lepr. Ne culcam napoi, ne odihneam i dimineaa era ca o pojghi pe toat pielea; mbrcam cmaa din nou, intram n min, eram pe jumtate carne vie i ncepea o alt rafal de otrvire din srurile acelea. i iat cum ajunge omul otrvit. Spun aceasta din experien trit, simit pe organismul meu, nu poveti.

– Dar vedei, printe, contrastul… Sfinia voastr i toi care ai trit n generaia aceasta nu v-ai mbolnvit i ai rezistat pn la adnci btrnei cu nite organisme foarte viguroase.

Pe sfinia voastr nu v-a afectat aceast otrav. Pe cnd noi imediat ne mbolnvim i avem organismul foarte slbit. Care este de fapt diferena?

– Diferena este c noi am apucat nite copilrii sntoase i am mncat foarte natural. Eu dac a fi mncat nite prjiturele din astea n coulee, attea chimicale i E-uri, nu triam nici zece zile n min. Dar am avut vigoare trupeasc datorit bietei mele mame, Dumnezeu s o odihneasc, care ne-a dat tot ce a fost mai bun: hran curat, sntoas i bineplcut.

– Nu era i harul lui Dumnezeu?

– Desigur c e vorba i de Harul lui Dumnezeu, pentru c noi sufeream i ptimeam acolo pe nedrept, ptimeam pentru c am avut curajul s nfruntm fiara roie a comunismului. Dar dac azi noi nu mai facem niciun act de sacrificiu, nu ne mai intereseaz binele aproapelui i al acestui neam, din care fac parte i copiii i rudele noastre, ce har s ne mai cuprind? Poate prin aceste boli s ne mai mntuim i noi. Acum nici pmntul nu-i mai d roadele sale. Nici fructele nu mai au dulceaa lor. Venise acum cteva zile cineva i mi-a adus trei prune: „Printe, v-am adus nite prune bune”. Eu nu consum fructele dac nu sunt la vremea lor, dar am luat aa de dragul omului. „Ia, taie tu o prun s o mncm!” Ei bine, am tiat pruna aceea n patru i ori de a fi mncat nite frunze uscate, ori pruna aceea, era acelai lucru, niciun gust nu avea. Pentru c toate au o rnduial pe care noi am nclcat-o. Cnd Dumnezeu a binecuvntat ca omul s-i ia roadele pmntului, api a binecuvntat i cu nite zile de opreliti. I-a dat s mnnce luni, i-a dat s mnnce mari, joi, smbt, duminic, dar dou zile s ai i tu o pauz. S te opreti puin de la mrul acesta adamic. Dac vor pzi oamenii toate rnduielile puse de Dumnezeu, vor mnca roadele pmntului i vor tri, dup cum zice Scriptura. Dar dac nu vor asculta de poruncile Lui, amrciune i rzboi va veni peste neamul omenesc. i iat c auzim numai veti de rzboaie, c ncepe vifornia. Dar cel mai important rzboi este rzboiul acesta sufletesc, dragii mei. Rzboiul dinluntrul nostru, rzboiul nenelegerii dintre noi, rzboiul nenfrnrii noastre. Toate aceste boli i infestri ale mediului n care trim sunt ngduite de Dumnezeu i ele vin cumva s ne trezeasc, s ne aduc la o realitate. Iat c i pmntul, i izvoarele i apele strig mpotriva nesimirii noastre.

– Oamenii sunt necjiți, printe, au ieit n strad i au protestat mpotriva acestor msuri de exploatare a gazului de ist. Dar nu au nicio susținere din partea statului romn. La cine s strige?

– Parlamentarii notri nu au cum s i susin pe bieii oameni, pentru c sunt pltii s tac, s mușamalizeze adevrul de orice natur, moral, religioas, economic, politic. Ei nu au voie s vorbeasc dect ce li se dicteaz. nainte veneau directivele de la Moscova, acum vin de la Europa central. Ce ne d nou Europa? Ne d srcie, ne d mizerie, globalizare, otrav. Aceste manifestri ale oamenilor nici nu le iau n seam, pentru c noi pentru ei reprezentm prostimea, mulțimea, rasa inferioar. Dar totui nu vor s rmn n istorie drept prigonitori, ci vor s fie populari i iubii ca nite zei de popor. De aceea s-ar putea s ajute la ceva protestele i glasurile bieților oameni. Atunci cnd nu exist glas care s mai strige, ei domin n linite, nseamn pentru ei c au dreptatea de partea lor. Ei vor s figureze ca binefctorii noștri, i nu ca prigonitori i ucigai.
La ora actual avem nevoie de o preoime de elit, oameni de sacrificiu, care ntr-adevr și pun viaa pentru ucenicii lor. Dar atta vreme ct nu vom avea pstori care s nvee drept cuvntul Domnului vom veni ntr-o rtcire i pierzare a neamului nostru. Se vede din greutțile cu care ne confruntm azi c nu este binecuvntarea lui Dumnezeu peste lucrul oamenilor, nu este nici binecuvntare peste roadele pmntului, nu este nici saiu. Dar dac tu vinerea i n post vii cu fripturi la grtar i te pui cu tot dinadinsul mpotriva rnduielii lui Dumnezeu, ct crezi c va mai ngdui Dumnezeu? De aceea i cad oamenii n boli foarte grele azi. Oamenii s-au abtut de la rnduielile lui Dumnezeu, fcndu-i voile lor. Nici bunurile pmntului nu mai sunt dup rnduial. Dumnezeu ne pedepsete i ngduie aceste exploatri otrvitoare, zcminte, care apar la suprafa. Ca i pe vremea lui Noe, cnd nu ne vom aștepta, va veni mnia lui Dumnezeu peste noi. „De aceea privegheați c nu tii ziua, nici ceasul cnd vine Fiul Omului”.

– Ierarhii Bisericii Greciei ns, sunt mult mai implicai n viaa poporului i iau atitudine alturi de popor atunci cnd sunt asuprii de conductorii lor. nsui poporul grec e mult mai informat i lupttor pentru nite adevruri, att ale neamului lor, ct i ale Bisericii. Ei vegheaz. La noi de ce nu se mai ntmpl acest lucru?

– Domnule, grecii au o energie deosebit, pentru c au i o origine foarte bun, un popor nzestrat cu multe daruri de la Dumnezeu, dar i cercat. Aceste greuti i valorile morale i spirituale pe care le-au avut, i-au fcut mai btioi. i noi am trecut prin ncercri i rzboaie de aprare, dup cum tii, dar, dragii mei, la noi este o boal n popor, ascultarea asta prosteasc. S nu cumva s tulburm. Dar ce s tulburm cnd situaia deja e tulbure? Astzi a nu tulbura nseamn de fapt a nu limpezi. Pune ntr-un pahar de ap tulbure o pictur de var i ai s vezi cum tulburarea se las la fund i poi bea paharul cu ap curat. Ei, bine, acesta este Cretinismul. Cretinismul este pictura de var care limpezete apa tulbure din pahar. Conductorii unui neam, ai unei Biserici sunt oameni care pot alunga tulburarea apei i restabili potabilitatea ei. Dar dac nu avem conductori care s intervin n limpezirea tulburrilor apelor ce ne cuprind, nu vom avea parte de paharul acesta limpede. Singura limpezire care ni se d nu este dect pictura de snge a martirilor notri. Ce este sngele martirilor? Smna cretinismului. i eroii notri, martirii Bisericii i neamului nostru care zac necanonizai, din pucriile Aiudului, Gherlei, Pitetiului – acetia trebuie s fie modelul i ajutorul nostru.
Creștinii notri s ia aminte la episcopii Bisericii noastre surori, a Greciei, i s le urmeze faptele i sfaturile. Dac Dumnezeu mai griete prin acei ierarhi de valoare, nseamn c nu ne-am pierdut nici noi. Nu avem dreptul s spunem c nu tim, doar c nu am vrut s tim! Cnd exist azi attea mijloace de informare… Dac te mini pe tine nsui, atunci i supuii ti devin nite oameni pervertii. Acesta este i scopul lor, de a lsa o turm fr pstor. S lum exemplul Greciei. Romnul se subestimeaz: „a, pi eu nu pot”. Dar bulgarul cum poate, mi? Alii cum pot, mi, s și exploateze singuri bunurile pmntului n care locuiesc, s i pstreze Biserica ortodox, curat i invincibil?
Trim vremuri anevoioase, dar cu ajutorul Domnului vom birui pentru c Duhul Sfnt plutete nc deasupra acestui pmnt romnesc. Noi, clugrii, dac am fi mai treji, iar mnstirile ar fi ntr-o nelegere, am face lucruri frumoase mpreun. Cretinul nostru nu este informat, nu este impulsionat. coala nu-i spune, Biserica nui spune. Ierarhii au nevoie uneori de spatele nostru, pentru c ei n-au curajul s vorbeasc.

– Printe, cunoatei minunea de la Iași, unde patru ani consecutiv sfintele moate ale martirilor de la Aiud i din alte temnie comuniste au izvort mir abundent, cu o mireasm cereasc. n afara faptului c nimeni nu ia n considerare, la nivel nalt, aceste minuni, care credeți c este mesajul pe care vor s l transmit aceti martiri ai notri?

– Sfinii nu au nevoie de noi, de preamrirea noastr. Ei sunt sfini oriunde i oricnd. Ei au nevoie de noi numai n msura n care le cerem ajutorul. Dac le cerem ajutorul, vin i ei n ajutorul nostru, iar dac noi nu le cerem, ne las singuri. Dar unde ajungem noi fr ajutorul lor? S ne rugm ctre sfini! Acesta este mesajul lor. Sfinii vor s vin n ajutorul nostru, numai c prea puin i chemm. Aceti sfini ai nchisorilor, de la Aiud, Piteti, Gherla, din toate pucriile noastre, formeaz cea mai mrea i frumoas coroan pentru mpodobirea rii noastre naintea lui Dumnezeu. Ei sunt soluia gritoare, numai nu strig de acolo. Izvorrea Sf. Mir din osemintele lor, aa dup cum se cunosc minunile acestea, e aa de gritoare nct nu ne rmne dect s le urmm sfaturile, fapta i eroismul vieii lor. Acesta este de fapt un al mesaj pentru neamul nostru. Acetia sunt ultimii dintre sfinii romni care izvorsc mireasm i vindecri n toate colurile lumii – mesajul este s le urmm viaa, curajul mrturisii. Tcerea este mormntul pe care l spm neamului nostru. Ei vin s ne arate calea. Fie ca acest Pati pe care l srbtorim i anul acesta, prin mila Domnului, s fie un ndemn spre trezirea noastr din mormntul tcerii i al laitii i nvierea noastr n duhul martirilor i al sfinilor nchisorilor comuniste.Hristos a nviat!

interviu aprut n reivstaATITUDINI, NR. 22

,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *