Greseli legate de somn pe care nici nu stii ca le faci

Greseli legate de somn pe care nici nu stii ca le faci
Somnul este foarte important, atat pentru refacerea celulelor, pentru slabit, cat si pentru starea generala a sanatatii, caci asigura o buna functionare a tuturor organelor.

Din pacate, din ce in ce mai multe persoane se confrunta cu insomnii, multe dintre ele neintelegand ce fac rau de nu reusesc sa adoarma la o ora “decenta”.

Uneori se intampla ca lucruri la care nici nu te-ai gandi sa interfereze cu somnul tau. Iata la ce trebuie sa ai grija, conform Men’s Health:

Un dus fierbinte inainte de culcare

Temperatura interna a corpului tau ar trebui sa scada putin inainte de a merge la culcare, pentru a transmite creierului ca este timpul sa se odihneasca. Daca tu faci un dus fierbinte inainte de a te aseza in pat, practic reduci la tacere acele semnale si starea de somnolenta iti va disparea. Si exercitiile fizice facute seara te vor energiza, asa ca incearca sa faci sport cu cel putin 5-6 ore inainte de culcare.

O gustare plina de proteine inainte de a te culca

Daca ai probleme cu somnul, incearca sa eviti mesele bogate in proteine inainte de a te retrage in dormitor. Ele se transforma in dopamina si mentin creierul activ.

Nu deschizi niciodata draperiile

Dimineata este esentiala lumina pentru ca tu sa te trezesti si creierul sa redevina activ. Este bine sa stai macar 15 minute langa o fereastra, poate in timp ce mananci sau iti bei cafeaua, pentru ca ceasul tau biologic sa se regleze. Daca vei reusi sa te trezesti devreme, vei adormi si mai usor noaptea.

Amani trezirea

A apasa pe “amanare” alarma de trezire nu este decat o pierdere de timp, caci te vei scula mai obosit dupa cele 5 sau 10 minute de somn in plus decat initial. Este bine sa te ridici pe marginea patului de la primul sunet si mai bine mai stai 5 minute asa, asezat, bucurandu-te de lumina care vine pe geam.

Dormi mult in weekend

Pentru a fi bine odihnit este esential echilibrul in ceea ce priveste orele de somn. Daca te trezesti in fiecare zi la aceeasi ora, iti va fi mai usor sa adormi seara. Nu te va ajuta cu nimic sa dormi pana la pranz in weekend, caci duminica seara vei observa ca nu poti sa atipesti deloc, asa ca vei incepe saptamana de lucru obosit.

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *