comentariu rapcea.ro: personajul de mai jos nu mi-a atras atenia n mod special pn acum, nu l-am remarcat dect pasager n viaa urbei, prin proiectele sale marca SALVAI BUCURETIUL. Iat ns c descopr n acest om un crez naionalist simplu exprimat, fr accente melodramatice sau exacerbri extremiste, pe care l mprtesc n totalitate. Este probabil o alt trstur specific poporului romn: fugim de extremism, iubim confortul i sigurana opiniilor juste dar echilibrat exprimate. Desigur, au fost voci (concurente – cci la romni nu se poate altfel – o alt trstur specific nou, nu-i aa !?) care l acuz c a venit de la Sorbona cu banii lui Soro, s fac Bucuretiul… precum Parisul. Nu m-ar deranja, dup ce am vzut cum l-au drpnat primarii de pn acum. Ba chiar l-a da n concesiune (ca administrare) pe 99 de ani, nemilor, ca s l fac mcar precum Sibiul…

Menionez faptul c articolul de mai jos l-am descoperit nfierat cu mult venin iudaic n newsletter-ul celor de la Revista (online) Acum, care atac tot ce nseamn naionalism i valoare romneasc i laud deschiderea spre orizonturile culturale “europene” (care or fi alea !?) – tipic jidnesc !

Deci, cred c l voi vota pe acest candidat, cu care mi-am descoperit cu surprindere mai multe lucruri n comun dect cu oricare altul.

Sursa: Dilema Veche Nr. 364: „NATIONALISMUL DE TOATE ZILELE”
,,o simpl declaraie de dragoste”

(…) Trei sunt notele dominante ale irului de afirmaii din Dilema nr. 364 a crui tem este naionalismul. Prima: naionalismul este ovin i xenofob i duce la nenelegeri etnice. A doua: romnul este naionalist, se mbat cu ap rece gsindu-i nsuiri imaginare, este inadecvat la real, incapabil s construiasc n lumea real. A treia: naionalismul n Romnia de azi este reprezentat de revista Romnia Mare.
Nu voi comenta aceste opinii, care aparin unui „folclor anti-naionalist”. Nu m pot opri s nu remarc absena din discuie a referinelor la gnditorii naionaliti (si c n viziunea domnului Rdulescu, gnditori ca Eminescu, Maiorescu sau Motru n-ar fi trecut teste minimale de inteligen). De asemenea, s recomand ca lectur celor care caut naionalismul romnesc contemporan n Romnia Mare, lectura crii lui Rzvan Codrescu, Spiritul dreptei, publicat de Editura Anastasia n 1997.
ntreaga disput naionalism – antinaionalism n Romnia de azi (vezi, de exemplu, Gabriel Andreescu, Naionaliti, antinaionalitii…, Editura Polirom, 1996) cade sub semnul urmtoarei dihotomii aparente:
Poziia anti-naionalist. Naionalismul este comunitarist. Comunitarismul mpiedic desfurarea personalitii complexe a individului. n plus, necontrolat de reguli explicite, nu este eficace n planul social-economic. Pentru a iei din situaia grea social-economic, Romnia trebuie s preia modelul civilizaiei occidentale.
Poziia naionalist. Comunitarismul este real. Exist, ca urzeal de compliciti, de legturi implicite. Acestea dau identitii individului o component identitate colectiv. Modelul occidental, contractualist impune renunarea la identitatea colectiv implicit i amputeaz astfel personalitatea.
Opiunea, nainte de a fi ideologic, este una sentimental i ine de raportarea la comunitarismul real de care vorbeam (antinaionalitii nu contest existenta acestui comunitarism, i plng doar efectele). Cei care l percep sensibil sunt naionalitii, cei care nu-l percep sunt anti-naionalitii. Precizez c fac o delimitare psihologic, i nu o judecat de valoare. Naionalistul triete bucuria apartenenei la o comunitate de dragoste. Anti-naionalistul cere lumii exterioare distan, reguli explicite. Contractul ne-contractual i produce grea. i aici este drama lui. Cere societii romneti, bizantine, un contractualism pe care aceasta nu are n structura ei s i-o ofere. Se revolt, invidios, pe comunitatea sensibil n care nu se integreaz.
Iubesc Romnia. estura inefabil care face parte din identitatea mea. Flux sensibil pe care nu l-am regsit n alt parte de lume. Triesc fericirea de a-mi accepta identitatea colectiv. Fericire care o cuprinde i pe doamna de la cantin care m ntreab: ,,Nu vrei, mai bine, legumie, mam?“, i pe iganca cu flori care ii spune igncii cu semine: ,,Tu, m uit la tia care coboar din tramvai. Au unii nite mutre…“, i pe domnul pe care l ntreb de un notar i mi rspunde ,,S-i ia dracu’ pe toi. Nu tiu“. Fiecare din aceste replici exist i n mine, undeva. Iubesc complicitatea i mi place s fac cu ochiul. Recunosc acest limbaj n mine i m bucur. Iubesc Grozvetiul, chiar cu gndaci, pentru c am trit n el nu doar prima dragoste, ci i o solidaritate uman extraordinar.
Naionalismul ,,meu“ ideologic este sentimentul de identificare a membrilor comunitii naionale cu valorile culturale tradiionale i opiunea pentru primatul acestora n faa altor valori culturale.
Un exemplu la ndemn. Sunt mpotriva acceptrii comportamentului homosexual n spaiul public, n Romnia. Consider c aceasta ultragiaz valorile tradiionale si, astfel, identitatea mea colectiv, legitim.
Cred n buna funcionare a unei societi ne-contractualiste. Nu trebuie ca regulile s fie explicite, pentru ca ele s existe. Un cltor german n Romnia este uimit c intr-o ar aparent fr nici o regul, nu exist accidente feroviare. Nu-mi pot cenzura aici o parantez. M surprinde c domnul Cristian Prada risipete atta energie n capitolul Poporul meu. Cltori strini i naionalism romnesc din cartea Occidentul nostru, Editura Nemira, 1999, fr s observe c majoritatea relatrilor cltorilor veneau dintr-o lume catolico-protestant.
nchei cu urmtoarele precizri:
a) Nu sunt ovin i nici xenofob. Detest naionalismul comunist i pe cei care l practic azi n Romnia, n special C. V. Tudor i A. Punescu.
b) Cnd vorbesc de incompatibilitatea mea la contractualismul occidental, vorbesc dintr-o experien. Am trit 6 ani n Frana (3 dintre ei, elev la Ecole Normale Suprieure, Paris, rue d’Ulm; e drept c nu am mrturisit la admitere coeficientul de inteligent).
c) N-am vrut s scriu o polemic. Am scris, dup cum se vede, o simpl… declaraie de dragoste.

sursa: desprenicusor.wordpress.com

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *