• Cip-ul(n special cel care poate comunica la distan – de tipul RFID)este elementul cheieprin intermediul cruia se realizeaz un “transfer de inteligen” de la oameni la universul inconjurtor (plante, animale, lucruri);
  • Comunicarea cip-urilor ntre ele poteneaz “inteligentizarea” spaiului nconjurtor;
  • Valul schimbrilor nu poate fi opritpentru c progresul este fora motrice pe scara evolutiv a tehnologiei (teza inevitabilitii la care am fcut referire ntr-un capitol anterior);
  • Prin cip-ul implantat n creier omul ar putea “comunica” att cu calculatorul ct i cu lucrurile, animalele i plantele din jur fiind o prezen „vie” i continu n lumea virtual.

Lumea “de-creat”prin tehnologie i inginerie genetic
Dac la eforturile de “inteligentizare” a lumii prezentate mai sus le adaugm i pe cele de “mbuntire” a plantelor i animalelor astfel nct “s rspund mai bine nevoilor oamenilor” putem vorbi despre “o nou lume”, one-lumen nelesul deplin al cuvntului. Legtura dintre„inteligentizarea” lucrurilor prin tehnologie i ingineria genetic este dat deconcepia comun ce st n spatele acestor procese: omul vzut ca demiurg omniscient i omnipotent, prin intermediul tiinei, al lumii aflate sub stpnirea sa. „De-creat” prin tehnologie i inginerie genetic, lumea nou (ne-lumea), n proiectarea celor care cred c sunt demiurgii acestei lumi, ar trebui s satisfac toate cerinele de confort i de plcere pe care i le-ar putea nchipui omul – promind, astfel, emanciparea sa total de constrngerile sociale, culturale i chiar i naturale. n realitate, avnd n vedere caracterul utopic al acestei credine demiurgice, se va ajunge la cea mai cumplit tiranie pe care a cunoscut-o omenirea, deoarece:

  • noua lume, alctuit din sisteme de administrare ntreinute tehnologic, nu va avea un echilibru dinamic pe termen lung (nu se poate susine singur) i, pentru a se menine, sistemele vor trebui intreinute ntr-un efort de putere total i continuu;
  • fragilitatea lumii nou create va solicita un control strict i total, precum i mecanisme de nlturare a oricror inadvertene, opoziii, blocaje;
  • va genera noi legi i principii att prin schimbarea / adaptarea celor
  • existente ct i prin apariia unora noi care s rspund mai bine noilor cerine de conducere / organizare / securitate / lucru etc. ndeprtnd lumeadin ce n ce mai mult de legile „tradiionale” care erau mult mai apropiatede firea omului prin raportarea la legile i raionalitile dumnezeieti puse n Creaia Sa.

Dei pare dificil chiar i ca exerciiu de imaginaie, lumea “de-creat” este mai aproape de noi dect credem. Deja recunoatem n jurul nostru elementele ei. n prezent se construiete infrastructura prin intermediul creia se vor uni toate elementele sale care vor avea astfel noi potenialiti. Eafodajul cheie al infrastructurii pe baza creia va funciona lumea “de-creat” este “lumea virtual,” n care:

  • prin apariia unor noi soiuri de plante i animale lumea creat de Dumnezeu se poate schimba fundamental fa de ceea ce cunotem n prezent, ajungnd de nerecunoscut;
  • inteligena artificial a lucrurilor i interaciunea dintre ele va remodela spaiul de vieuire al oamenilor;
  • lipsit de serviciile de mentenansau de condiii specifice buneifuncionri / creteri lumea “de-creat”va fi fragili fr capacitatea de auto-susinere(att construciile bazate pe tehnologie ct i cele rezultate prin inginerie genetic);
  • lumea nou necesit a fi guvernat de principii i legi noiadecvate funcionrii noilor sisteme (tehnologice, economice, sociale, politice, etc); avnd n vedere c pretenia celor care instaureaz noua lume este de tip absolut, utopic,intreinerea acestei utopii nu se poate face dect printr-un regim de putere totalitar, absolut.
  • dezvoltareaprin sine i pentru sineeste un principiu de baz al lumii „de-create”care astfelse ndeparteaz constant de creaia lui Dumnezeu;
  • ,,inteligentizarea” i “mbuntirea” lumii vii conduc la apariia unorhibrizi, adecvate “minuni” prin prisma “realizrilor” tehnologiei, de faptmontriprin prisma raportrii la ceea ce a creat Dumnezeu;
  • lumea “de-creat” este ocaracaterizare a lumii create de Dumnezeu. Aparent, omul va fi “creatorul” i “stpnul absolut” al acestei lumi noi,de-create dup chipul i asemnarea pcatului.
extras din carteaSFNTA TREIME,mod i model de via, iubire, slujire i conlucrare, de preot dr. prof. Mihai Valic
,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.