• Cip-ul (în special cel care poate comunica la distanță – de tipul RFID) este elementul cheie prin intermediul căruia se realizează un “transfer de inteligență” de la oameni la universul inconjurător (plante, animale, lucruri);
  • Comunicarea cip-urilor între ele potențează “inteligentizarea” spațiului înconjurător;
  • Valul schimbărilor nu poate fi oprit pentru că progresul este forța motrice pe scara evolutivă a tehnologiei (teza inevitabilității la care am făcut referire într-un capitol anterior);
  • Prin cip-ul implantat în creier omul ar putea “comunica” atât cu calculatorul cât și cu lucrurile, animalele și plantele din jur fiind o prezență „vie” și continuă în lumea virtuală.

Lumea “de-creată” prin tehnologie și inginerie genetică
Dacă la eforturile de “inteligentizare” a lumii prezentate mai sus le adaugăm și pe cele de “îmbunătățire” a plantelor și animalelor astfel încât “să răspundă mai bine nevoilor oamenilor” putem vorbi despre “o nouă lume”, o ne-lumeîn înțelesul deplin al cuvântului. Legătura dintre „inteligentizarea” lucrurilor prin tehnologie și ingineria genetică este dată de concepția comună ce stă în spatele acestor procese: omul văzut ca demiurg omniscient și omnipotent, prin intermediul științei, al lumii aflate sub stăpânirea sa. „De-creată” prin tehnologie și inginerie genetică, lumea nouă (ne-lumea), în proiectarea celor care cred că sunt demiurgii acestei lumi, ar trebui să satisfacă toate cerințele de confort și de plăcere pe care și le-ar putea închipui omul – promițând, astfel, emanciparea sa totală de constrângerile sociale, culturale și chiar și naturale. În realitate, având în vedere caracterul utopic al acestei credințe demiurgice, se va ajunge la cea mai cumplită tiranie pe care a cunoscut-o omenirea, deoarece:

  • noua lume, alcătuită din sisteme de administrare întreținute tehnologic, nu va avea un echilibru dinamic pe termen lung (nu se poate susține singură) și, pentru a se menține, sistemele vor trebui intreținute într-un efort de putere  total și continuu;
  • fragilitatea lumii nou create va solicita un control strict și total, precum și mecanisme de înlăturare a oricăror inadvertențe, opoziții, blocaje;
  • va genera noi legi și principii atât prin schimbarea / adaptarea celor
  • existente cât și prin apariția unora noi care să răspundă mai bine noilor cerințe de conducere / organizare / securitate / lucru etc. Îndepărtând lumea din ce în ce mai mult de legile „tradiționale” care erau mult mai apropiate de firea omului prin raportarea la legile și raționalitățile dumnezeiești puse în Creația Sa.

Deși pare dificil chiar și ca exercițiu de imaginație, lumea “de-creată” este mai aproape de noi decât credem. Deja recunoaștem în jurul nostru elementele ei. În prezent se construiește infrastructura prin intermediul căreia se vor uni toate elementele sale care vor avea astfel noi potențialități. Eșafodajul cheie al infrastructurii pe baza căreia va funcționa lumea “de-creată” este “lumea virtuală,” în care:

  • prin apariția unor noi soiuri de plante și animale lumea creată de Dumnezeu se poate schimba fundamental față de ceea ce cunoștem în prezent, ajungând de nerecunoscut;
  • inteligența artificială a lucrurilor și interacțiunea dintre ele va remodela spațiul de viețuire al oamenilor;
  • lipsită de serviciile de mentenanță sau de condiții specifice bunei funcționări / creșteri lumea “de-creată” va fi fragilă și fără capacitatea de auto-susținere (atât construcțiile bazate pe tehnologie cât și cele rezultate prin inginerie genetică);
  • lumea nouă necesită a fi guvernată de principii și legi noi adecvate funcționării noilor sisteme (tehnologice, economice, sociale, politice, etc); având în vedere că pretenția celor care instaurează noua lume este de tip absolut, utopic, intreținerea acestei utopii nu se poate face decât printr-un regim de putere totalitar, absolut.
  • dezvoltarea” prin sine și pentru sine este un principiu de bază al lumii „de-create”care astfel se îndepartează constant de creația lui Dumnezeu;
  • ,,inteligentizarea” și “îmbunătățirea” lumii vii conduc la apariția unor hibrizi, adecvate “minuni” prin prisma “realizărilor” tehnologiei, de fapt monștri prin prisma raportării la ceea ce a creat Dumnezeu;
  • lumea “de-creată” este o caracaterizare a lumii create de Dumnezeu. Aparent, omul va fi “creatorul” și “stăpânul absolut” al acestei lumi noi, de-create după chipul și asemănarea păcatului.
extras din cartea SFÂNTA TREIME, mod și model de viață, iubire, slujire și conlucrare, de preot dr. prof. Mihai Valică
Write a comment:

*

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer

                

Shares