Au descoperit astronomii un al doilea Pamant?
Astronomii americani au descoperit cu ajutorul telescoapelor spatiale un sistem solar asemanator celui in care ne gasim, care ar putea oferi conditii de viata precum cele de pe Pamant.

Un sistem solar similar cu al nostru a fost gasit la o distanta de o mie de ani lumina de Pamant, in care planetele sunt aliniate precum astrele din Galaxia Caii Lactee, potrivitDaily Mail.

In sistemul nostru solar, ecuatorul Soarelui si orbitele planetelor sunt aproape aliniate, probabil ca o consecinta a formarii lor dintr-un singur disc gazos.

“Orbitele planetelor sunt aliniate una dupa alta, cu diferenta de doar cateva grade. Aceasta configuratie este similara cu cea a sistemului nostru solar”, a spus dr. Roberto Sanchis Ojeda de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, Statele Unite.

“Cercetatorii au descoperit ca toate cele treiplanetetranziteaza aceasta orbita a sistemului in acelasi plan, cu o precizie de un grad.

Acest aranjament din sistemul Kepler-30 ne duce imediat cu gandul la orbitele apropiate ale sistemului nostru solar”, a declarat profesorul Drake Deming de la Universitatea din Maryland.

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole