Basescu – LA MUNCA

În România milionarilor de carton și a doctorilor în drept făcuți la xerox, orice tâmpenie perpetuată la nesfârșit pe o voce doctorală, tinde să capete valoare de adevăr. Așteptam și eu, ca tot românul avid de 6 din 49, rezultatul loteriei Curții Constituționale la cele 3 contestații formulate de măscăricii de la USL.

Și ce-mi aud urechile !? Stupoare ! Pentru că fricoșii de la Curtea Constituțională nu au curajul să își asume rezultatul înfrângerii USL-ului la referendum, au adoptat o soluție de temporizare, respingând contestațiile (și validând implicit legalitatea procedurii desfășurării referendumului), amânând însă validarea rezultatului referendumului, până pe 12 septembrie.

În mod normal, chestia asta ar fi trebuit să nu conteze – într-un stat de drept. Nu însă în România. Manipulatorii opiniei publice, șefii de campanie televizată plătiți de Voiculescu au și prins ideea din aer și afirmă pe toate gurile că Băsescu rămâne în continuare suspendat, până la validarea rezultatelor referendumului, iar Antonescu interimar.

Ar vrea ei ! Însă legea nu e de partea lor. Și să vă spun și de ce.

Căci, iată ce spune legea:

Legea electorală spune că singura autoritate în măsură să valideze rezultatul alegerilor în România este Autoritatea Electorală Permanentă, după validarea rezultatului de către Biroul Electoral Central – lucru care s-a făcut deja. În completare, norma specială privind referendumul adaugă încă o condiție respectiv potrivit disp. art. 11 pct. 1 lit. D paragraf c) din Legea 47/1992, Curtea Constituțională trebuia să dea o hotărâre prin care să “confirme” rezultatele referendumului, hotărâre ce trebuie prezentată Plenului Parlamentului și publicată în Monitorul Oficial (art. 47 din legea Curții Constituționale). Această confirmare are ca obiect doar ÎNCETAREA CALITĂȚII DE PREȘEDINTE AL ROMÂNIEI a lui Traian Băsescu, prin chiar modul în care este formulat în textul de lege OBIECTUL REFERENDUMULUI.

 Din comunicatul oficial dat de Curtea Constituțională pe 1 august, reiese că:

Astăzi 1 august 2012, ora 14, au fost înregistrate 43 de dosare de la Biroul Electoral Central în legătură cu referendumul privind demiterea Președintelui României, din data de 29 iulie 2012. După înregistrare s-a procedat la analizarea dosarelor, fiind verificate un număr de 18.548 de procese-verbale întocmite de secțiile de votare din țară și străinătate.

În același timp, au fost înregistrate 3 dosare având ca obiect contestații precum și mai multe cereri din partea cetățenilor cu privire la rezultatul referendumului din data de 29 iulie 2012.

Plenul Curții Constituționale, în temeiul art.77 din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, a solicitat informații necesare soluționării contestațiilor de la Ministerul Administrației și Internelor și de la Institutul Național de Statistică. Până la momentul închiderii ședinței, Ministerul Administrației și Internelor nu a răspuns solicitării Curții.

În cursul zilei de mâine, 2 august 2012, începând cu ora 9, Curtea va continua dezbaterile referitoare la contestații și confirmarea rezultatelor referendumului.

Apoi, astăzi 2 august avem următorul comunicat al Curții:

În ziua de 2 august 2012, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.i) din Constituția României și al art.46 din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, s-a întrunit pentru a soluționa, în exercitarea atribuțiilor privitoare la organizarea și desfășurarea referendumului și la confirmarea rezultatelor acestuia, următoarele:

I. Verificarea respectării procedurii pentru organizarea și desfășurarea referendumului național din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Președintelui României, domnul Traian Băsescu, și pentru confirmarea rezultatelor referendumului.

II. Sesizările cu privire la respectarea procedurii pentru organizarea și desfășurarea referendumului național din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Președintelui României, domnul Traian Băsescu, formulate de Liga Internațională a Românilor, cu sediul în București, de Partidul Social Democrat și Partidul Național Liberal, de Președintele Camerei Deputaților și Președintele interimar al Senatului, de Gheorghe Hogea și de Organizația pentru Apărarea Drepturilor Omului, cu sediul în București.

I. În ceea ce privește prima cauză, în urma deliberărilor, Curtea Constituțională a decis amânarea pronunțării unei hotărâri cu privire la respectarea procedurii pentru organizarea și desfășurarea referendumului național din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Președintelui României, domnul Traian Băsescu, și pentru confirmarea rezultatelor referendumului, pentru data de 12 septembrie 2012.

Având în vedere datele contradictorii care au fost transmise Curții Constituționale în legătură cu numărul persoanelor aflate pe listele electorale permanente de către autoritățile publice implicate, Curtea Constituțională a solicitat Guvernului României ca, pâna la data de 31 august 2012, să transmită listele electorale permanente actualizate în baza cărora s-a desfășurat referendumul din 29 iulie 2012. (Adresele prin care Institutul Național de Statistică, Ministerul Administrației și Internelor și Autoritatea Electorală Permanentă au transmis datele solicitate de Curtea Constituțională sunt anexate prezentului comunicat de presă)
 

II. Cu privire la celelalte sesizări, în urma deliberărilor, Curtea a respins, cu unanimitate de voturi, ca neîntemeiate, contestațiile referitoare la respectarea procedurii pentru organizarea și desfășurarea referendumului național din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Președintelui României, domnul Traian Băsescu, contestații formulate de Liga Internațională a Românilor, cu sediul în București, de Partidul Social Democrat și Partidul Național Liberal, de Președintele Camerei Deputaților și Președintele interimar al Senatului, de Gheorghe Hogea și de Organizația pentru Apărarea Drepturilor Omului cu sediul în București.

Hotărârea este definitivă și general obligatorie.

Argumentația reținută în motivarea soluției pronunțate de Plenul Curții Constituționale va fi prezentată în cuprinsul hotărârii, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Mai mult, prevederile art. 10 din Legea referendumului nr. 3/2000, prevăd că “Demiterea Presedintelui Romaniei este aprobata, daca a intrunit majoritatea voturilor cetatenilor inscrisi in listele electorale.” Din interpretarea per a contrario a textului legii, rezultă că dacă acea majoritate nu a fost întrunită, suspendarea președintelui încetează de plin drept, în interpretarea dată de art. 95 pct. 3 din Constituția României, care spune că “(3) Dacă propunerea de suspendare din funcție este aprobată, în cel mult 30 de zile se organizează un referendum pentru demiterea Președintelui.

Cu alte cuvinte, DURATA SUSPENDĂRII DIN FUNCȚIE A PREȘEDIMNTELUI ROMÂNIEI NU POATE DEPĂȘI 30 DE ZILE, după care este fie demis, fie revine în funcție, de plin drept.

De altfel, existența interimatului în afara perioadei dintre momentul suspendării președintelui și referendum, nu se poate face decât în condițiile speciale prevăzute de art. 44 din Legea 47/1992 respectiv, NUMAI după investirea Curții Constituționale cu o nouă cerere privind constatarea împrejurărilor ce justifică interimatul, potrivit art. 45 din aceeași lege.

 

Deci, Traian Băsescu ar fi trebuit să se întoarcă deja la muncă, ca președinte de plin drept al României, cum a făcut și după prima încercare de suspendare și demitere din 2007.

Pe de altă parte, dacă s-au respins contestațiile privind legalitatea procedurii organizării referendumului, înseamnă că prin această judecată Curtea Constituțională confirmă inclusiv legalitatea procedurii prevăzute de art. 17(2) din legea referendumului nr. 3/2000, ce prevede că în cadrul procedurii organizării referendumului că “(2) Reactualizarea listelor electorale permanente se face de catre primari, potrivit prevederilor Legii nr. 68/1992, respectiv ale Legii nr. 70/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, in termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii zilei referendumului. 

Cu alte cuvinte, după ce Ministerul de Interne (aflat în mâna USL-ului) a confirmat DE 3 ORI până la aflarea rezultatelor referendumului, conformitatea cu realitatea a listelor de alegători oferite de serviciul Evidența Informatizată a Populației, acum, când nu le mai convin rezultatele, tot USL-ul contestă numărul votanților !?

Păi, dacă numărul de votanți a fost mai mic cu cel puțin 700.000 de români (cât le trebuie lor pentru validarea referendumului), înseamnă că trebuie refăcute și alegerile locale (organizate în baza acelorași liste), trebuie reconfigurată și structura celor două Camere ale Parlamentului – în privința numărului de senatori și deputați – raportat la numărul de alegători, ceea ce ar avea ca efect reducerea în consecință a numărului acestora – iar ducând până la finalitatea ei această logică – înseamnă că nici numărul de senatori și deputați care au votat pentru suspendarea lui Băsescu nu a fost calculat corect în funcție de aceste modificări !

 

Cert este că la acest moment, pentru a-i “liniștii” pe infractorii din USL și pentru a preântâmpina lovitura pregătită de gașca lui Crin Antonescu la adresa Justiției, Procurorul General al României a emis astăzi o decizie de prelungire cu încă 6 luni a mandatului Procurorului Șef al DNA, Daniel Morar, pe care USL-ul nu îl va mai putea schimba decît dacă schimbă și Procurorul General al României.

 

Peste toate aceste atacuri la adresa legalității și democrației statului de drept, asasinul economic Mugur Isărescu apare la TV și cu un nemărginit tupeu îl învinovățește pe Traian Băsescu pentru prăbușirea leului, somându-l pe acesta să demisioneze, pentru a ca “pacea politică” să întărească leul, așa cum în 1990 și 1992 Ion Ilescu ne cerea să votăm pentru “liniște”.

 

Dacă până acum eram scârbit și de Băsescu și de USL-iștii lui Iliescu, astăzi sunt gata să pun mâna pe ciomag și să îi dau afară din țară pe groparii obraznici ai României care ne-ar nega și calitatea de cetățeni români, și dreptul de vot, numai să își facă pofta de a scăpa de Băsescu și de pușcărie.

 

Eu și românii din afara țării care nu am votat la acest referendum otrăvit, începem să ne pierdem răbdarea. 

avocat Rapcea Mihai

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *