n Romnia milionarilor de carton i a doctorilor n drept fcui la xerox, orice tmpenie perpetuat la nesfrit pe o voce doctoral, tinde s capete valoare de adevr. Ateptam i eu, ca tot romnul avid de 6 din 49, rezultatul loteriei Curii Constituionale la cele 3 contestaii formulate de mscricii de la USL.

i ce-mi aud urechile !? Stupoare ! Pentru c fricoii de la Curtea Constituional nu au curajul s i asume rezultatul nfrngerii USL-ului la referendum, au adoptat o soluie de temporizare, respingnd contestaiile (i validnd implicit legalitatea procedurii desfurrii referendumului), amnnd ns validarea rezultatului referendumului, pn pe 12 septembrie.

n mod normal, chestia asta ar fi trebuit s nu conteze – ntr-un stat de drept. Nu ns n Romnia. Manipulatorii opiniei publice, efii de campanie televizat pltii de Voiculescu au i prins ideea din aer i afirm pe toate gurile c Bsescu rmne n continuare suspendat, pn la validarea rezultatelor referendumului, iar Antonescu interimar.

Ar vrea ei ! ns legea nu e de partea lor. i s v spun i de ce.

Cci, iat ce spune legea:

Legea electoral spune c singura autoritate n msur s valideze rezultatul alegerilor n Romnia este Autoritatea Electoral Permanent, dup validarea rezultatului de ctre Biroul Electoral Central – lucru care s-a fcut deja. n completare, norma special privind referendumul adaug nc o condiie respectiv potrivit disp. art. 11 pct. 1 lit. D paragraf c) din Legea 47/1992, Curtea Constituional trebuia s dea o hotrre prin care s “confirme” rezultatele referendumului, hotrre ce trebuie prezentat Plenului Parlamentului i publicat n Monitorul Oficial (art. 47 din legea Curii Constituionale). Aceast confirmare are ca obiect doar NCETAREA CALITII DE PREEDINTE AL ROMNIEI a lui Traian Bsescu, prin chiar modul n care este formulat n textul de lege OBIECTUL REFERENDUMULUI.

Din comunicatul oficial dat de Curtea Constituional pe 1 august, reiese c:

Astzi 1 august 2012, ora 14, au fost nregistrate 43 de dosare de la Biroul Electoral Central n legtur cu referendumul privind demiterea Preedintelui Romniei, din data de 29 iulie 2012. Dup nregistrare s-a procedat la analizarea dosarelor, fiind verificate un numr de 18.548 de procese-verbale ntocmite de seciile de votare din ar i strintate.

n acelai timp, au fost nregistrate 3 dosare avnd ca obiect contestaii precum i mai multe cereri din partea cetenilor cu privire la rezultatul referendumului din data de 29 iulie 2012.

Plenul Curii Constituionale, n temeiul art.77 din Legea nr.47/1992 privind organizarea i funcionarea Curii Constituionale, a solicitat informaii necesare soluionrii contestaiilor de la Ministerul Administraiei i Internelor i de la Institutul Naional de Statistic. Pn la momentul nchiderii edinei, Ministerul Administraiei i Internelor nu a rspuns solicitrii Curii.

n cursul zilei de mine, 2 august 2012, ncepnd cu ora 9, Curtea va continua dezbaterile referitoare la contestaii i confirmarea rezultatelor referendumului.

Apoi, astzi 2 august avem urmtorul comunicat al Curii:

n ziua de 2 august 2012, Plenul Curii Constituionale, nvestit n temeiul art.146 lit.i) din Constituia Romniei i al art.46 din Legea nr.47/1992 privind organizarea i funcionarea Curii Constituionale, s-a ntrunit pentru a soluiona, n exercitarea atribuiilor privitoare la organizarea i desfurarea referendumului i la confirmarea rezultatelor acestuia, urmtoarele:

I. Verificarea respectrii procedurii pentru organizarea i desfurarea referendumului naional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preedintelui Romniei, domnul Traian Bsescu, i pentru confirmarea rezultatelor referendumului.

II. Sesizrile cu privire la respectarea procedurii pentru organizarea i desfurarea referendumului naional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preedintelui Romniei, domnul Traian Bsescu, formulate de Liga Internaional a Romnilor, cu sediul n Bucureti, de Partidul Social Democrat i Partidul Naional Liberal, de Preedintele Camerei Deputailor i Preedintele interimar al Senatului, de Gheorghe Hogea i de Organizaia pentru Aprarea Drepturilor Omului, cu sediul n Bucureti.

I. n ceea ce privete prima cauz, n urma deliberrilor, Curtea Constituional a decis amnarea pronunrii unei hotrri cu privire la respectarea procedurii pentru organizarea i desfurarea referendumului naional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preedintelui Romniei, domnul Traian Bsescu, i pentru confirmarea rezultatelor referendumului, pentru data de 12 septembrie 2012.

Avnd n vedere datele contradictorii care au fost transmise Curii Constituionale n legtur cu numrul persoanelor aflate pe listele electorale permanente de ctre autoritile publice implicate, Curtea Constituional a solicitat Guvernului Romniei ca, pna la data de 31 august 2012, s transmit listele electorale permanente actualizate n baza crora s-a desfurat referendumul din 29 iulie 2012. (Adresele prin care Institutul Naional de Statistic, Ministerul Administraiei i Internelor i Autoritatea Electoral Permanent au transmis datele solicitate de Curtea Constituional sunt anexate prezentului comunicat de pres)

II. Cu privire la celelalte sesizri, n urma deliberrilor, Curtea a respins, cu unanimitate de voturi, ca nentemeiate, contestaiile referitoare la respectarea procedurii pentru organizarea i desfurarea referendumului naional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preedintelui Romniei, domnul Traian Bsescu, contestaii formulate de Liga Internaional a Romnilor, cu sediul n Bucureti, de Partidul Social Democrat i Partidul Naional Liberal, de Preedintele Camerei Deputailor i Preedintele interimar al Senatului, de Gheorghe Hogea i de Organizaia pentru Aprarea Drepturilor Omului cu sediul n Bucureti.

Hotrrea este definitiv i general obligatorie.

Argumentaia reinut n motivarea soluiei pronunate de Plenul Curii Constituionale va fi prezentat n cuprinsul hotrrii, care se public n Monitorul Oficial al Romniei, Partea I.

Mai mult, prevederile art. 10 din Legea referendumului nr. 3/2000, prevd c “Demiterea Presedintelui Romaniei este aprobata, daca a intrunit majoritatea voturilor cetatenilor inscrisi in listele electorale.” Din interpretarea per a contrario a textului legii, rezult c dac acea majoritate nu a fost ntrunit, suspendarea preedintelui nceteaz de plin drept, n interpretarea dat de art. 95 pct. 3 din Constituia Romniei, care spune c “(3) Dac propunerea de suspendare din funcie este aprobat, n cel mult 30 de zile se organizeaz un referendum pentru demiterea Preedintelui.

Cu alte cuvinte, DURATA SUSPENDRII DIN FUNCIE A PREEDIMNTELUI ROMNIEI NU POATE DEPêI 30 DE ZILE, dup care este fie demis, fie revine n funcie, de plin drept.

De altfel, existena interimatului n afara perioadei dintre momentul suspendrii preedintelui i referendum, nu se poate face dect n condiiile speciale prevzute de art. 44 din Legea 47/1992 respectiv, NUMAI dup investirea Curii Constituionale cu o nou cerere privind constatarea mprejurrilor ce justific interimatul, potrivit art. 45 din aceeai lege.

Deci, Traian Bsescu ar fi trebuit s se ntoarc deja la munc, ca preedinte de plin drept al Romniei, cum a fcut i dup prima ncercare de suspendare i demitere din 2007.

Pe de alt parte, dac s-au respins contestaiile privind legalitatea procedurii organizrii referendumului, nseamn c prin aceast judecat Curtea Constituional confirm inclusiv legalitatea procedurii prevzute de art. 17(2) din legea referendumului nr. 3/2000, ce prevede c n cadrul procedurii organizrii referendumului c “(2) Reactualizarea listelor electorale permanente se face de catre primari, potrivit prevederilor Legii nr. 68/1992, respectiv ale Legii nr. 70/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, in termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii zilei referendumului.

Cu alte cuvinte, dup ce Ministerul de Interne (aflat n mna USL-ului) a confirmat DE 3 ORI pn la aflarea rezultatelor referendumului, conformitatea cu realitatea a listelor de alegtori oferite de serviciul Evidena Informatizat a Populaiei, acum, cnd nu le mai convin rezultatele, tot USL-ul contest numrul votanilor !?

Pi, dac numrul de votani a fost mai mic cu cel puin 700.000 de romni (ct le trebuie lor pentru validarea referendumului), nseamn c trebuie refcute i alegerile locale (organizate n baza acelorai liste), trebuie reconfigurat i structura celor dou Camere ale Parlamentului – n privina numrului de senatori i deputai – raportat la numrul de alegtori, ceea ce ar avea ca efect reducerea n consecin a numrului acestora – iar ducnd pn la finalitatea ei aceast logic – nseamn c nici numrul de senatori i deputai care au votat pentru suspendarea lui Bsescu nu a fost calculat corect n funcie de aceste modificri !

Cert este c la acest moment, pentru a-i “linitii” pe infractorii din USL i pentru a prentmpina lovitura pregtit de gaca lui Crin Antonescu la adresa Justiiei, Procurorul General al Romniei a emis astzi o decizie de prelungire cu nc 6 luni a mandatului Procurorului ef al DNA, Daniel Morar, pe care USL-ul nu l va mai putea schimba dect dac schimb i Procurorul General al Romniei.

Peste toate aceste atacuri la adresa legalitii i democraiei statului de drept, asasinul economic Mugur Isrescu apare la TV i cu un nemrginit tupeu l nvinovete pe Traian Bsescu pentru prbuirea leului, somndu-l pe acesta s demisioneze, pentru a ca “pacea politic” s ntreasc leul, aa cum n 1990 i 1992 Ion Ilescu ne cerea s votm pentru “linite”.

Dac pn acum eram scrbit i de Bsescu i de USL-itii lui Iliescu, astzi sunt gata s pun mna pe ciomag i s i dau afar din ar pe groparii obraznici ai Romniei care ne-ar nega i calitatea de ceteni romni, i dreptul de vot, numai s i fac pofta de a scpa de Bsescu i de pucrie.

Eu i romnii din afara rii care nu am votat la acest referendum otrvit, ncepem s ne pierdem rbdarea.

avocat Rapcea Mihai

,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *