NASA a descoperit primul sistem solar binar

Noul sistem solar descoperit de o echipă de astronomi americani cu ajutorul telescopului Kepler a fost denumit Kepler – 47, fiind situat în Constelația Cygnus.

NASA a descoperit primul sistem solar binar (video) stiinta

Kepler-47: NASA a descoperit primul sistem circumbinar (foto:space.com)

Noul sistem planetar este compus dintr-o pereche de stele care trec una pe lângă alta la un interval de 7,5 zile. O stea este asemenea Soarelui, în timp ce cealaltă atinge doar o treime din mărimea perechii sale și emite de 175 ori mai puțină lumină. În jurul acestor stele orbitează o planetă interioară al cărei diametru este de trei ori mai mare decât al Terrei, precum și o altă planetă exterioară care este puțin mai mare decât Uranus.

Din primele cercetări, planeta interioară, denumită Kepler-47b face o rezoluție completă la 49 zile, în timp ce planeta exterioară Kepler-47c, are nevoie de 303 zile. De asemenea, orbita planetei exterioare este situată în așa numit-a “zonă locuibilă”, o zonă din jurul unei planete, unde nu este prea rece sau prea fierbinte pentru ca apa sub formă lichidă să persiste pe suprafața planetei respective.

Un singur sistem circumbinar a mai fost descoperit ulterior, dar acesta este primul exemplu de mai mult de o singură planetă în apropierea unei perechi de stele. Specialiștii sunt de părere că perturbațiile gravitaționale genereate de stelele binare pot fie “arunca” planetele din sistem, sau le pot trimite spre coliziuni devastatoare. Astronomul Joshua Carter din cadrul Centrului de Astrofizici Harvard-Smithsonian a precizat, potrivit descoperă.ro că sistemul „Kepler-47 ne arată că arhitectura tipică planetară, cu planete multiple în orbite coplanare, se poate forma în jurul a două stele. Am învățat că planetele circumbinare pot fi precum planetele din sistemul nostru solar, dar cu doi sori”.

sursa: ziuaveche