Noul sistem solar descoperit de o echip de astronomi americani cu ajutorul telescopului Kepler a fost denumit Kepler – 47, fiind situat n Constelaia Cygnus.

NASA a descoperit primul sistem solar binar (video) stiinta

Kepler-47: NASA a descoperit primul sistem circumbinar (foto:space.com)

Noulsistem planetareste compus dintr-o pereche de stele care trec una pe lng alta la un interval de 7,5 zile. O stea este asemenea Soarelui, n timp ce cealalt atinge doar o treime din mrimea perechii sale i emite de 175 ori mai puin lumin. n jurul acestor stele orbiteaz o planet interioar al crei diametru este de trei ori mai mare dect al Terrei, precum i o alt planet exterioar care este puin mai mare dect Uranus.

Din primele cercetri, planeta interioar, denumitKepler-47b face o rezoluie complet la 49 zile, n timp ce planeta exterioarKepler-47c, are nevoie de 303 zile. De asemenea, orbita planetei exterioare este situat n aa numit-a “zon locuibil”, o zon din jurul unei planete, unde nu este prea rece sau prea fierbinte pentru ca apa sub form lichid s persiste pe suprafaa planetei respective.

Un singursistemcircumbinara mai fost descoperit ulterior, dar acesta este primul exemplu de mai mult de o singur planet n apropierea unei perechi de stele. Specialitii sunt de prere c perturbaiile gravitaionale genereate de stelele binare pot fie “arunca” planetele din sistem, sau le pot trimite spre coliziuni devastatoare. Astronomul Joshua Carter din cadrul Centrului de Astrofizici Harvard-Smithsonian a precizat, potrivit descoper.ro csistemul „Kepler-47ne arat c arhitectura tipic planetar, cu planete multiple n orbite coplanare, se poate forma n jurul a dou stele. Am nvat c planetele circumbinare pot fi precum planetele din sistemul nostru solar, dar cu doi sori”.

sursa: ziuaveche