Completul ICCJ condus de Ionut Matei introdus in Spirala MISA – In timpul audierilor judecatorii Inaltei Curti au cerut detalii despre urinoterapia si orgiile din organizatia lui Bivolaru. Sub geamurile salii, yoghinii l-au caricaturizat pe Ionut Matei in chip de justitie marioneta

Proces-spectacol: marti, 25 septembrie 2012, la Inalta Curte de Casatie si Justitie a avut loc un nou termen in dosarul lui Gregorian Bivolaru – care se rejudeca de catre completul compus din judecatorii Ionut Matei, Ioana Bogdan si Cristina Rotaru – dupa ce acelasi complet, in recurs, a decis casarea hotararilor de achitare, din fond si apel a lui Gregorian Bivolaru, si a retinut cauza spre rejudecare pe motiv ca ii da astfel sansa inculpatului sa se apere. Inaintea inceperii procesului, un grup de cateva zeci de practicanti yoga, membrii ai Miscarii de Integrare Spirituala in Absolut (MISA) au facut un protest inedit in fata sediului ICCJ. Printre protestatarii imbracati cu tricouri negre pe care scria “IONU’S MATEI” era si “statuia vie a justitiei” legata la ochi, intruchipata de o tanara dirijata pe ate, in chip de marioneta. Mai multi membrii ai MISA au declarat pentru Lumeajustitiei.ro ca protestatarii au o suparare mare pe judecatorul Ionut Matei, pentru ca ar fi distorsionat adevarul rostit de un martor in fata instantei: ”Cand un martor a povestit ca Gregorian Bivolaru i-a pus muzica sa asculte, Matei a intervenit spunand ca a facut acest lucru ca sa “va spele creierii”, dupa care barbatul a fost nevoit sa aprobe spusele judecatorului”.

 

Judecatorii preocupati de probarea orgiilor sexuale

Protestul a fost indreptat exclusiv impotriva magistratului Ionut Matei, intrucat pe majoritatea pancartelor erau mesaje adresate judecatorului:

Judecatorul Ionut Matei caseaza abuziv doua hotarari anterioare, care -au declarat pe Gregorian Bivolaru nevinovat!”

“Judecatorul Ionut Matei refuza lui Gregorian Bivolaru posibilitatea de a se apara!”

“Judecatorul Ionut Matei ia decizii extrem de grave fara motivare si cu maxim cinism!”

“Judecatorul Ionut Matei incalca legile tarii si comite grave abuzuri, fiind partinitor!”

Procesul a inceput in jurul orelor 13.00. Presedintele Completului, Ionut Matei, secondant de judecatoarele Ioana Bogdan si Cristina Rotaru a trecut la audierea martorilor. Magistratii s-au aratat interesati de metodele prin care Gregorian Bivolaru interactiona cu practicantii de yoga, de locurile unde aveau loc raporturi sexuale, tipurile de sex practicate de acestia, in special daca martorii au vazut astfel de orgii sexuale, punandu-i sa descrie, daca au avut contacte sexuale cu Gregorian Bivolaru, daca au fost amenintati de acesta sau daca au fost obligati sa faca anumite lucruri impotriva vointei lor.

Judecatorul Ionut Matei a luat notite dupa depozitia despre virginitatea Luminitei, pierduta cu instructorul de yoga si iubirea interzisa de Bivolaru

Unul dintre martorii chemati in proces, Luminita Elena Stoenescu, a povestit cum, in 1994, si-a pierdut virginitatea cu instructorul sau de yoga din MISA, Calin Garlea, de care a fost nevoita ulterior sa se desparta pentru ca Gregorian Bivolaru a ordonat acest lucru: “Eu am plecat la un moment dat din MISA insa am continuat relatia cu Calin Garlea. Am primit dupa un an o scrisoare de amenintare, prin intermediul instructorului Calin Garlea, scrisa olograf, de Gregorian Bivolaru. Mi se spunea sa vin la Bucuresti ca sa avem o confruntare. Am primit aceasta scrisoare pentru ca imi sfatuiam prietenii sa renunte la yoga pentru ca mi se pare un loc periculos. Am venit la Bucuresti la rugamintile lui Calin Garlea. Am continuat relatia cu instructorul de yoga, ma vizita des si imi spunea ca ma iubeste, iar in 1995 am fost la Costinesti cu Calin Garlea, unde avea loc o spirala MISA. Eu nu mai eram membru si poate ca din cauza astaGregorian Bivolaru i-a trimis lui Garlea un bilet, in timp ce eram in Costinesti, in care ii ordona sa ma duca la gara si sa ma trimita acasa”.

Luminita Elena Stoenescu a relatat si ce se intampla in sediul MISA din strada Peleaga nr. 25 unde era un “ashram”, ale carui cheltuieli de intretinere erau suportate, potrivit declaratiilor martorului Stoenescu, din taxele platite de practicanti. Cand Luminita Stoenescu a inceput sa povestesca despre intamplarile petrecute in casa din strada Peleaga, judecatorul Ionut Matei s-a aratat curios sa afle ce rol avea sexul acolo, ce fel de ritualuri se practicau, dar si daca Luminita Stoenescu a fost obligata sa faca ceva impotriva vointei ei.

Magistratul a intervenit intreband retoric: “acolo nu mai distingeai binele de rau, vroiau sa te indeparteze de familie si era incurajat sexul in grup?

Raspunsul martorului a venit promt: “Sexul reprezenta sublimarea energiei sexuale. Gregorian Bivolaru spunea ca sexul te ajuta sa te apropii de Dumnezeu. Au fost zece fete despre care stiu ca au intretinut relatii sexuale cu Gregorian Bivolaru, fiind de acord cu acest lucru pentru ca li s-a spus ca le ajuta pe cale spirituala. Intretineau relatii sexuale si cu instructorii, insa doar relatiile sexuale cu Gregorian Bivolaru le ajutau sa se apropie de Dumnezeu. De asemenea, Gregorian Bivolaru spunea ca urinoterapia este necesara pentru purificarea organismului. Ii indruma pe practicantii yoghini sa isi bea propria urina, spunandu-le ca se vor curata. Eu personal nu am fost obligata sa fac ceva impotriva vointei mele, dar nu puteam sa plec, eram obligata sa raman. Nici nu aveam cum sa imi iau hainele din “ashram”, era acolo o fata care imi spunea ca nu are voie sa mi le dea. Mi s-a propus sa fac sex in grup, de catre un instructor de yoga de la Timisoara, dar nu am acceptat, si nici nu am fost de fata la sex in grup, mi s-a povestit doar de asa ceva. Nu l-am vazut personal pe Gregorian Bivolaru intretinand relatii sexuale cu persoanele aflate in “ashramul” din strada Peleaga“.

Ionut Matei s-a scuzat fata de un alt martor: “Ne pare rau ca ati venit pana aici. Este eroarea nostra, vom deconta transportul”

Dupa declaratia Luminitei Stoenescu a fost chemata in fata instantei Erika Tusa. Dupa ce a fost depus juramantul si dupa ce a fost intrebata de trei ori daca il cunoaste pe Gregorian Bivolaru, daca a facut parte din MISA sau daca este practicant de yoga, presedintele completului, Ionut Matei a solicitat verificarea datelor de identificare ale martorei. Stupoare insa! Erika Tusa nu era aceeasi persoana care ar fi trebuit sa depuna marturie in cazul in care Gregorian Bivolaru este acuzat de trafic de persoane. Cea care ar fi trebuit sa se afle in fata instantei era nascuta pe data de 1 aprilie 1971, iar aceasta Erika Tusa figureaza cu data de nastere pe 11 iulie 1977. Mai grav este ca,Erika Tusa care a venit astazi in fata instantei avea un handicap in urma unui accident petrecut in data de 24 iulie 2004 si provenea din Cluj-Napoca. Anterior acestei marturisiri, Ionut Matei a luat-o peste picior pe Erika Tusa spundu-i ca accidentul i-a cauzat o pierdere de memorie care a facut-o sa uite ca in data de 24 mai 2004 a dat o declaratie impotriva lui Gregorian Bivolaru. Dupa verificarile de vigoare, Ionut Matei si-a cerut scuze in fata martorului, careia i-a solicitat sa faca o cerere pentru a-i deconta transportul pana in Bucuresti din Cluj-Napoca: “Ne pare rau ca ati venit pana aici. Este eroarea nostra, vom deconta transportul”. Erika Tusa a iesit din sala de judecata plangand.

Alt martor, alta declaratie: “Doar cei mai labili, mai usor de inflentat erau manipulati. Eu nu am fost!”

Un alt martor adus in fata celor trei judecatori a fost Catalin Constantin Barjovanu. Acesta a refuzat sa jure pe Biblie, probabil din cauza incidentului petrecut inainte citarii sale: “Nu vreau sa jur. Ma oblig sa spun adevarul si sa nu ascund nimic din ce stiu”. Prima intrebare pe care i-a adresat-o Ionut Matei a fost daca il cunoaste pe Gregorian Bivolaru, cerandu-i sa povesteasca cum au evoluat lucrurile in timp ce s-a aflat in MISA:

“Il stiu pe Gregorian Bivolaru din 1992, am fost cursant yoga. Am vorbit cu el de cateva ori. Eu am practicat yoga in mai multe locatii din Bucuresti pentru ca nu locuiam intr-un “ashram”. Am facut yoga pana in 1998, in prima faza, cand am fost data afara de Bivolaru, dupa citirea unei scrisori in fata intregii lumi in care Gregorian Bivolaru spunea lucruri neadevarate despre mine. In 1999 am revenit, am stat cateva luni si apoi am fost exclus prin intermediul unui bilet pe care mi l-a citit portarul, spunadu-mi ca este de la Gregorian Bivolaru. Nu am pus la indoiala provenienta pentru ca este unul singur care primeste si da afara in MISA. Nu mi s-a aratat biletul prin care eram dat afara, dar nimeni nu si-ar fi permis sa faca asta. Nimeni nu a pus la indoiala astfel de lcururi, cum nu a pus la indoiala nici parerile sau dorintele pe care le exprima Bivolaru. Lui Bivolaru i se dadea dreptate intotdeaua, pentru ca parerile lui erau mai bine structurate decat in alte parti. Tendinta era sa se ia de buna tot ce se intampla acolo, tot ce se spunea”.

Judecatorul Ionut Matei l-a intrebat apoi pe Catalin Barjovanu daca se practica sex la cursurile de yoga, daca l-a vazut pe Gregorian Bivolaru facand sex sau daca a fost obligat sa faca ceva ce nu ar fi vrut. Martorul a raspuns detasat, precizand ca isi mentine declaratia pe care a dat-o si in 2004: “Nu am vazut sa se practice sexul la cursuri si nu am nicio dovada ca Bivolaru a avut raporturi sexuale cu discipolele lui cum nu am dovezi ca existau relatii sexuale cu minori. Am vazut prin sala de curs minori, dar poate erau cu parintii. Din discutiile cu colegii am aflat ca Bivolaru avea relatii cu cele care erau cursante la el…”

Catalin Barjovanu a fost intrerupt de Ionut Matei, care l-a intrebat daca Gregorian Bivolaru i-a fost profesor si daca era adevarat ca liderul spiritual facea cursuri doar cu cei avansati. “Bivolaru personal nu mi-a predat niciodata. Nu am fost obligat sa fac ceva impotriva vointei. Este adevarat ca exista o influenta din partea lui Bivolaru. Prin raporturi sexuale intretinute cu Gregorian Bivolaru exista posibilitatea unei evolutii sexuale mult mai rapide. Dar… Doar cei mai labili, mai usor de inflentat erau manipulati. Eu nu am fost! Fanatismul atinsese cote suparatoare chiar si pentru cei care nu erau la curs”.

Ionut Matei i-a dojenit pe martorii care nu au fost punctuali

Dupa ce a stat se vorba cu Barjovanu, magistratul Ionut Matei a chemat-o si pe Dumitru (fosta Chisca) Camelia Luminita, un al martor, pe care il mai chemase anterior de trei ori. Cand a vazut-o intrata in sala, Matei i-a reprosat ca a fost nevoit sa o astepte. Aceasta s-a scuzand spunand ca profesia de avocat pe care o are nu ii permite sa stea in fata salii de judecata atatea ore. Camelia Dumitru si-a depus juramantul conform procedurii si a inceput sa relateze cele intamplate in data de 28 martie 2004, cand Gregorian Bivolaru a fost retinut la Vama Nadlac. Aceasta precizase inca de la inceput ca pe langa profesia de avocat este si instructor de yoga, subliniid ca a participat cu Gregorian Bivolaru, despre care a spus ca nu i-a fost niciodata profesor, la mai multe conferinte, work-shopuri, petreceri de Craciun, Paste sau alte ocazii aniversare.

In timpul declaratiei date de Camelia Dumitru, judecatorul Ionut Matei a fost vizibil iritat si plictisit de abundenta de detalii oferite de martor, incercand sa o determine pe aceasta sa fie mai succinta. Presedintele de sedinta a fost deranjat totodata si de obiceiul Cameliei Dumitru de a solicita sa se consemneze fiecare afirmatie pe care o face, spunandu-i ca a inteles care ii este profesia, dar sa se limiteze acum la postura de martor.

Ciudat, dupa ore de audieri, judecatorul Ionut Matei s-a facut comod, intrand aproape sub masa. Cu o mana isi sprijinea capul, iar cu cealalta mangaia microfonul cu doua degete. La fel ca si Ionut Matei, judecatoarea Ioana Bogdan parea plictisita de relatarile martorului, fiind la randul ei preocupata de unghiile sale. Interesul celor doi a revenit in momentul in care Camelia Dumitru a spus ca in timpul in care a fost retinut Gregorian Bivolaru, acesta avea asupra sa o “punguta” in care se gasea o peruca si un pachet de seminte de floarea-soarelui. Remarca judecatorului Matei nu a intarziat: “Lucruri absolut necesare pentru a trece frontiera. De ce si-a luat cu el punga cu peruca?” Entuziasmul a scazut cand martorul a afirmat ca “a fost un gest firesc de a-si lua lucrurile. Nu avea de gand sa poarte peruca”, iar Ionut Matei a reintrat sub masa continuand sa mangaie cu doua degete microfonul.

 sursa: luju.ro
comentariu rapcea.ro: nu contest abuzurile din 2004. Însă nu acestea fac obiectul procesului de la Înalta Curte. La plângerile pentru abuzuri apărarea MISA condusă de Simona Lungu a renunțat  cu “ajutorul” (la sfatul) lui Dan Voinea – dar despre asta, altădată.
Însă, așa cum spuneam și anterior, nu pot să țin partea spălării pe creier și exceselor de natură sexuală de la MISA. Dar eu am o întrebare logică și firească pentru cei de la MISA, care urlă ca din gură de șarpe împotriva “justiției marionetă”. Dacă spun ei că judecătorii sunt marionete, atunci cine sunt păpușarii ? Căci în 2004 dădeam vina pe Adrian Năstase. Acum, Adrian Năstase e la pușcărie, și toată lumea zice că Băsescu contolează Justiția. Păi, Băsescu a fost susținut de MISA în alegeri, deci nu ar avea de ce să le vrea răul. Deci, ce fel de control reclamă MISA ? Din partea cui ? Ca avocat care mai cunosc și eu istoricul unor judecători, înțeleg greutatea misiunii apărării lui Gregorian Bivolaru în acest dosar. Este un complet de judecată dificil. Un președinte de complet… original în soluții (ca să nu spun mai mult !), secondat de două foste procuroare… nu prea sună a achitare. Și, cum nimic nu este întâmplător în viață, nici faptul că dosarul lui GB a “picat” pe acest complet fatidic nu este întâmplător. Parafrazându-l pe GB care spunea într-o conferință de la Costinești de acum muuulți ani (intitulată “Micii tirani și rolul lor în evoluția spirituală”) că “Fiecare popor are conducătorii pe care îi merită”, la fel pot spune și eu că fiecare grup de oameni sau individ are (în final) judecătorii pe care îi merită, și care le vor face dreptate cu aceeași măsură cu care au făcut și ei dreptate altora. Legea karmei, nu ?
Însă nici strategia aleasă de MISA nu este cea mai strălucită. Și o spun din poziția celui care i-a cam învățat pe mitingiștii de azi de la MISA ABC-ul ieșitului în stradă, din 2004. Trebuie să știi când să ieși în stradă, unde, și mai ales împotriva cui. Dacă acuzi controlul Justiției, de ce nu ieși să protestezi împotriva celui despre care crezi că o controlează ? A ieși să țipi la un judecător-marionetă (în opinia ta !) este la fel de ineficient precum lătratul câinelui la bățul cu care îl bate stăpânul. Ba chiar poate face mai mult rău, căci în cazul de față, presupusul “băț” are personalitate și nu se timorează așa ușor dacă țipi la el, ba dimpotrivă, se îndârjește și mai tare. Dar poate că ăsta e și scopul celor care zic că îi vor binele lui Gregorian Bivolaru prin astfel de acțiuni. Și îi adresez peste mări și țări lui GB următorul sfat: FEREȘTE-DE DE CEI CE ZIC CĂ ÎȚI VOR (în aparență !) BINELE, CĂ S-AR PUTEA SĂ ȚI-L IA !
loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *