Cea mai importantă invenție a deceniului: o companie britanică poate transforma aerul în benzină!

Cea mai importantă invenție a deceniului: o companie britanică poate transforma aerul în benzină!

O companie din Marea Britanie a reușit, în premieră mondială, să producă benzină din aer, folosind o tehnologie revoluționară ce promite să rezolve criza energetică și să ajute la reducerea încălzirii globale, prin eliminarea dioxidului de carbon din atmosferă.

Compania Air Fuel Synthesis, din Stockton-on-Tees, a produs cinci litri de combustibil începând cu luna august, când a pus în funcțiune o mică rafinărie care produce benzină din dioxid de carbon și vapori de apă.

Compania speră ca în următorii doi ani să construiască o rafinărie mult mai mare, care să producă o tonă de combustibil pe zi. De asemenea, Air Fuel Synthesis dorește să producă combustibil destinat transportului aerian, pentru a permite companiilor din domeniu să-și reducă „amprenta de carbon”.

Tim Fox, șefului departamentului de energie și mediu din cadrul Institution of Mechanical Engineersdin Londra, a declarat că „sună prea bine ca să fie adevărat, dar e adevărat”. „Am fost acolo și am văzut cu ochii mei procesul de producție. Inovația lor este că au reușit să facă acest proces să funcționeze. Centrala lor pilot capturează aer și extrage CO2 din el pe baza unor principii cunoscute. Centrala nu folosește tehnologii noi, inovația lor este faptul că au reușit să combine mai multe tehnologii pentru a demonstra că acest proces funcționează”, a explicat Fox.

„Am luat dioxidul de carbon din aer și hidrogenul din apă și am transformat aceste elemente în benzină”, a declarat Peter Harrison, directorul general al companiei, care a dezvăluit reușita în cadrul unei conferințe găzduite de Institution of Mechanical Engineers.

„Din câte știm, nimeni altcineva nu a mai reușit să facă acest lucru, nici în Marea Britanie, nici în alte țări. Produsul nostru arată și miroase ca benzina, dar este un produs mult mai curat decât benzina obținută din petrol fosil”, a declarat Harrison.

„Nu avem nici aditivi, nici celelalte ingrediente neplăcute ce se găsesc în benzina obișnuită, însă produsul nostru poate fi folosit fără probleme într-un motor obișnuit”, a adăugat Harrison. „Acest lucru înseamnă că oamenii pot folosi produsul nostru încă din prima zi, fără a fi nevoiți să instaleze baterii speciale sau să-și modifice vehiculul în vreun fel. Astfel, infrastructura existentă poate fi folosită în continuare”, a mai spus șeful companiei.

Capacitatea de a extrage dioxidul de carbon din aer, eliminând astfel principalul gaz cu efect de seră din atmosferă, este principalul obiectiv al tehnologiilor prietenoase cu natura. Dioxidul de carbon este eliberat de oameni în atmosferă în urma arderii combustibililor fosili, precum petrolul sau cărbunii.

Compania britanică face un pas în plus, folosind dioxidul de carbon extras din atmosferă pentru a produce un combustibil care poate fi stocat, transportat și folosit de motoarele deja existente. Harrison afirmă că această tehnologie are potențialul de a transforma economia Marii Britanii.

„Credem că până la finalul lui 2014 vom putea produce acest combustibil la o scară comercială. Planul nostru pentru următorii 15 ani este să atingem un nivel de producție similar cu cel al rafinăriilor de astăzi. Cred că avem potențialul de a transforma economia acestei țări prin faptul că vom putea produce combustibilul necesar Marii Britanii aici, fără a mai fi nevoie să apelăm la importuri”, a spus Harrison.

În acest moment, benzina produsă prin tehnologia companiei britanice este costisitoare, astfel că nu reprezintă încă o soluție pe scară largă. Cu toate acestea, specialiștii afirmă că, în timp, costul oricărei tehnologii noi scade considerabil. Profesorul Klaus Lackner de la Universitatea Columbia din New York a oferit câteva exemple: „Când am cumpărat primul meu CD, în anii ’80, costa 20 de dolari să produci unul. Astăzi costul este de 10 cenți. Costul unui bec a scăzut de 7.000 de ori în ultimul secol”.

Sursa: The Independent via descopera.ro

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *