De-ale carnavalului…

Perioada electorală este o perioadă grea pentru toată lumea. Și pentru alegători, dar și pentru candidați.

 Politicienii de profesie, pe de-o parte, sunt forțați de împrejurarea că au nevoie, incidental, de votul nostru, să găsească – măcar o dată la 4 ani, niște motive pentru care poporul (prostimea – în viziunea lor !) să îi aleagă. Și trebuie să facă grețosul efort să se milogească la cei pe care îi fură, disprețuiesc și desconsideră în tot restul timpului. De alegeri, este mai mult ca niciodată vremea să mintă, să promită câte în lună și în stele – pentru vot.

E greu deci, chiar și pentru niște mâncători de căcat profesionști să înfulece atâtea căcăreze mincinoase, fără să se înnece.

 Pe de altă parte, noi, pulimea pe care traiul și realitățile sumbre din România de zi cu zi ne-au “vaccinat” cu vaccinul împotriva minciunii, suntem deja imunizați la sloganurile delirante ale unora care își amintesc de noi doar o dată la 4 ani, când au nevoie de votul nostru – singura aparență că România este stat constituțional și democratic.

 Este deci greu, și pentru noi, oamenii de rând, să nu borâm pe la colțurile de afișaj electoral, sau la fiecare intersecție, când vedem chipurile zâmbitoare și cuvintele bombastice ale candidaților care promit că ei îl vor aduce pe Moș Crăciun.

Lupul păru-și schimbă…

 Interesante sunt însă tehnicile minciunii și persuasiunii electorale, folosite de toți acești căcați cu ochi, care au făcut o meserie din politică.

 O primă senzație, dacă ești un tip cu două job-uri, care nu prea deschide televizorul și nu ești interesat de politică, este că România s-a schimbat peste noapte.

 Dacă în urmă cu câteva săptămâni, știai că există PSD, PDL, PNL, PNȚ și altele asemenea, pe afișe te trezești că descoperi o clasă politică despre care habar nu aveai că există.

 Băieții, ăștia, CU TOȚII, știu că și-au terminat capitalul de încredere pe corăbiile politice (zise partide) pe care au navigat până în portul numit ALEGERI. Deci, corăbiile trebuie reșapate, revopsite, redenumite, ca să nu se prindă fraierii de alegători că este ACEEAȘI MĂRIE, CU ALTĂ PĂLĂRIE.

 Căci, nu poți să vii, cu aceeași denumire la alegător, cu pretenția să îți mai dea țara pe mână încă 4 ani, dacă tu în ăștia 4 ani cât ai guvernat-o, ai adus-o la sapă de lemn.

 Așa că faci frumușel o așa-zisă “alianță electorală” care îți permite să îți schimbi numele și culorile politice. Din PSD, te faci USL. Din PDL, te reinventezi ARD. Și repornești morișca minciunilor și promisiunilor gogonate, ca și cum tu, politicianul, habar nu ai cine a condus țara asta în ultimii 4 ani !

Evident, în goana lor după sloganul câștigător, echipele de marketing electoral depășesc de cele mai multe ori limita bunului simț, frizând grotescul și ridicolul.

 Să analizăm câteva cazuri:

Începem cu Alianța România Dreaptă. Băieții aștia o ARD la două capete: ba cu legea căldurii (uitând că tot ei ne-au negociat contractele pentru gaze, de au ajuns bieții pensionari să plătească iarna la întreținere o pensie jumate pe lună), ba cu repornirea INIMII ROMÂNIEI. Bă frate, da ce tupeu au ! Da cine a oprit mă inima țării ? Nu tot ei ? Exact ca în bancul cu soția care, la nervi, îi aruncă bărbatului în cap cu o farfurie, iar după ce lucrurile se liniștesc iar ea îi pansează capul spart, îl întreabă compătimitor: CE TE-AI FI FĂCUT TU FĂRĂ MINE !?

Toată povestea asta grețos-electoral-siropoasă, cu nuațe drăgăstoase de roz și albastru de metil liniștitor, de pe afișele ARD-ului, mă face să văd… portocaliu în fața ochilor, de-mi vine să pun mâna pe ciomag și să îi fugăresc pe candidați prin piețele și parcurile unde se prefac că le pasă de noi, împărțind pixuri și calendare.

 Păi unde e urarea vostră portocalie mă javrelor SĂ TRĂIM BINE ? Am ajuns iarăși la vorba aia amară din socialism, că POPORUL ROMÂN TRĂIEȘTE BINE… PRIN INTERMEDIUL REPREZENTANȚILOR SĂI ?!

 Ce e haios la javrele astea e că acu, că au alt nume, evident că și ei, sunt ALȚII. Nici usturoi n-au mâncat, nici gura nu le miroase. La fel cum în 96 deziluzia de Constantinescu ne promitea că fâsâiala de Convenție Democrată are 50.000  de “specialiști” cu care să ne ducă la sapă de lemn, acuma PDL-ul încearcă să ne ARDă din nou, cu țeapa de pe afișul care afirmă pompos: NOI AVEM 75% OAMENI NOI !!!

Mă întreb eu, care dintre ei este nou ? Blaga, fost guvernant, sau MRU – și el fost prim-ministru ? Ăștia chiar ne cred idioți !???

 Pe lângă faptul că ambele pocitanii arată pe afișe  de parcă au murit alaltăieri, șaptele ăla se vede ca și cum n-ar fi. Probabil că și aici, “gura păcătosului, adevăr grăiește”, iar băieții ăștia au și ei un 5% oameni noi: portarii și șoferii de la partid, care se văd în fundal; chipuri fără identitate. Însă dacă cei “care contează” au rămas cele două hoituri politice din prim plan, mă îndoiesc profund că vor reuși să repornească vreo inimă, cu atât mai puțin inima României, pe care tot ei au dus-o la infarct. În rest, au rămas aceeași familie FSN-istă-PSDR-istă-PDL-istă, unită îj jurul ciolanului. Iar la alegeri vor scoate cât se vede pe afiș: un 5% maxim.

 Dar să nu fim răi (chiar de tot) și să analizăm oferta lor, așa cum fac gospodinele la piață. Așa, după culoare, cât de “proaspăt” vi se pare un candidat expus la galantar în culorile astea vineții ? Mie mi se pare cam “expirat”.

Acu, mulți o să se întrebe: bine bine, dar de ce se repetă faza cu poziționarea culorilor roșu (roz) și albastru pe fundalul candidaților ARD !?

Păi vă spun eu: staff-ul de campanie al acestor disperați de putere au angajat psihologi care le-au dat sfatul despre cum să manipuleze subconștientul privitorilor neavizați.

Simbolic, stânga reprezintă trecutul, iar dreapta, viitorul.

Toți candidații sunt poziționați imperceptibil cu fața spre dreapta (dacă nu credeți, comparați dimensiunea urechii stângi cu cea dreaptă !), iar stânga (trecutul) are culorile disperării și nemulțumirii (roșu – culoare caldă), pe când dreapta (viitorul) are culoarea albastră (evocă liniște, calm, siguranță). Subliminal de-a dreptul !

Trecem acu la USL-iști. Ăștia sunt pesedeii, copii atei ai lui Ion Ilici Iliescu, care încearcă și ei să își piardă urma în memoria colectivă, cu o nouă demunire: Uniunea Social Liberală !

 Băieții ăștia sunt tot ăia care la localele trecute, parodiau în afișele lor  glumețe “cina cea de taină” în jurul ciolanului electoral:

Pe ei, viața în comunism i-a învățat că Dumnezeu și Pronia Cerească nu există. Norocul ți-l faci singur, cu cei de teapa ta. Așa că ei cred în echipa unită în jurul ciolanului. No comment !

 Și dacă tot au îngropat România în 22 de ani de jaf, furăciune și “democrație originală” – vorba lui Iliescu, s-au gândit că poate îi votăm să ne facă și priveghiul:

 Acești hoitari ai României se afișează numa zâmbete pe niște afișe cu semnale publicitare de tipprodus cu certificat de calitate(sigiliul roșu –stânga sus) și cu sloganuri de tipulavem reduceri !(rahatul cu Marea reunire…).

Pe afișul de mai jos, par examplu, candidatul Chiriță pozează în profu de istorie care îl îndeamnă pe alegătorul care n-a făcut destulă istorie la școală să vină la niște ore suplimentare ( capitolul Marii Uniri), pentru bac.

Dar cea mai tare fază mi se pare aia cu “2012 – anul victoriei”, de parcă USL-ul înscris la alegeri vine dintr-un univers paralel, în care Iliescu e mai tânăr cu 50 de ani, Năstase nu e la bulău, ci la Cotroceni, iar referendumul contra lui Băsescu l-a trimis pe marinar înapoi la condus vaporașe pe Bosfor.

Dacă ce a făcut USL-ul anul ăsta e “victorie”, înseamnă că, ori sunt masochiști, ori le place să și-o fure de la toată lumea. Sau, poate că virusul Prostănacului a molipsit tot partidul și au ajuns cu to(n)ții să sară și să savureze victoria înainte de rezultatul votului, ca la prezidențialele de acu 4 ani.

Trăiască și Poporu…

Nu pot să trec peste un afiș al PP-DD-ului, care exprimă mai mult ca orice alt material al acestui partid spiritul fondatorului său: ideea de kitsch vizual dusă la extremul său (oare o exista așa ceva !?). Cred că poza de mai jos nu mai are nevoie de prezentare sau comentarii:

 

Probabil că Dan Diaconescu a făcut un casting serios pentru a-l găsi pe acest demn moștenitor al familiei Adams și a-l propulsa la funcția de Senator pentru Colegiul 6.

Mie personal, mi-ar fi frică să urc în lift seara, doar eu cu domnul… viitor senator. Dar cine știe ?! Poate sunt eu prea sensibil. În rest, domnu Dan, ține-ți-o tot așa ! Da-ți-le-n cap la ciocoi și votați-ii pe moroi ! (ptiu, că făcui și o rimă ! sper să nu ajungă sloganu de campanie al candidatului mai sus prezentat).

 Aș mai avea multe alte exemple de prezentat, agresiuni aduse nervului optic și așa stresat, dar mă opresc aici în seara asta. O noapte liniștită, fără vise !

Bâlciul “campanie de alegeri parlamentare 2012” v-a fost prezentat de Rapcea Mihai

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *