Perioada electoral este o perioad grea pentru toat lumea. Și pentru alegtori, dar și pentru candidați.

Politicienii de profesie, pe de-o parte, sunt forțați de mprejurarea c au nevoie, incidental, de votul nostru, s gseasc – mcar o dat la 4 ani, niște motive pentru care poporul (prostimea – n viziunea lor !) s i aleag. Și trebuie s fac grețosul efort s se milogeasc la cei pe care i fur, disprețuiesc și desconsider n tot restul timpului. De alegeri, este mai mult ca niciodat vremea s mint, s promit cte n lun și n stele – pentru vot.

E greu deci, chiar și pentru niște mnctori de ccat profesionști s nfulece attea ccreze mincinoase, fr s se nnece.

Pe de alt parte, noi, pulimea pe care traiul și realitțile sumbre din Romnia de zi cu zi ne-au “vaccinat” cu vaccinul mpotriva minciunii, suntem deja imunizați la sloganurile delirante ale unora care și amintesc de noi doar o dat la 4 ani, cnd au nevoie de votul nostru – singura aparenț c Romnia este stat constituțional și democratic.

Este deci greu, și pentru noi, oamenii de rnd, s nu borm pe la colțurile de afișaj electoral, sau la fiecare intersecție, cnd vedem chipurile zmbitoare și cuvintele bombastice ale candidaților care promit c ei l vor aduce pe Moș Crciun.

Lupul pru-și schimb…

Interesante sunt ns tehnicile minciunii și persuasiunii electorale, folosite de toți acești ccați cu ochi, care au fcut o meserie din politic.

O prim senzație, dac ești un tip cu dou job-uri, care nu prea deschide televizorul și nu ești interesat de politic, este c Romnia s-a schimbat peste noapte.

Dac n urm cu cteva sptmni, știai c exist PSD, PDL, PNL, PNȚ și altele asemenea, pe afișe te trezești c descoperi o clas politic despre care habar nu aveai c exist.

Bieții, știa, CU TOȚII, știu c și-au terminat capitalul de ncredere pe corbiile politice (zise partide) pe care au navigat pn n portul numit ALEGERI. Deci, corbiile trebuie reșapate, revopsite, redenumite, ca s nu se prind fraierii de alegtori c este ACEEAȘI MRIE, CU ALT PLRIE.

Cci, nu poți s vii, cu aceeași denumire la alegtor, cu pretenția s ți mai dea țara pe mn nc 4 ani, dac tu n știa 4 ani ct ai guvernat-o, ai adus-o la sap de lemn.

Așa c faci frumușel o așa-zis “alianț electoral” care ți permite s ți schimbi numele și culorile politice. Din PSD, te faci USL. Din PDL, te reinventezi ARD. Și repornești morișca minciunilor și promisiunilor gogonate, ca și cum tu, politicianul, habar nu ai cine a condus țara asta n ultimii 4 ani !

Evident, n goana lor dup sloganul cștigtor, echipele de marketing electoral depșesc de cele mai multe ori limita bunului simț, friznd grotescul și ridicolul.

S analizm cteva cazuri:

ncepem cu Alianța Romnia Dreapt. Bieții aștia o ARD la dou capete: ba cu legea cldurii (uitnd c tot ei ne-au negociat contractele pentru gaze, de au ajuns bieții pensionari s plteasc iarna la ntreținere o pensie jumate pe lun), ba cu repornirea INIMII ROMNIEI. B frate, da ce tupeu au ! Da cine a oprit m inima țrii ? Nu tot ei ? Exact ca n bancul cu soția care, la nervi, i arunc brbatului n cap cu o farfurie, iar dup ce lucrurile se liniștesc iar ea i panseaz capul spart, l ntreab comptimitor: CE TE-AI FI FCUT TU FR MINE !?

Toat povestea asta grețos-electoral-siropoas, cu nuațe drgstoase de roz și albastru de metil liniștitor, de pe afișele ARD-ului, m face s vd… portocaliu n fața ochilor, de-mi vine s pun mna pe ciomag și s i fugresc pe candidați prin piețele și parcurile unde se prefac c le pas de noi, mprțind pixuri și calendare.

Pi unde e urarea vostr portocalie m javrelor S TRIM BINE ? Am ajuns iarși la vorba aia amar din socialism, c POPORUL ROMN TRIEȘTE BINE… PRIN INTERMEDIUL REPREZENTANȚILOR SI ?!

Ce e haios la javrele astea e c acu, c au alt nume, evident c și ei, sunt ALȚII. Nici usturoi n-au mncat, nici gura nu le miroase. La fel cum n 96 deziluzia de Constantinescu ne promitea c fsiala de Convenție Democrat are 50.000 de “specialiști” cu care s ne duc la sap de lemn, acuma PDL-ul ncearc s ne ARD din nou, cu țeapa de pe afișul care afirm pompos: NOI AVEM 75% OAMENI NOI !!!

M ntreb eu, care dintre ei este nou ? Blaga, fost guvernant, sau MRU – și el fost prim-ministru ? știa chiar ne cred idioți !???

Pe lng faptul c ambele pocitanii arat pe afișe de parc au murit alaltieri, șaptele la se vede ca și cum n-ar fi. Probabil c și aici, “gura pctosului, adevr griește”, iar bieții știa au și ei un 5% oameni noi: portarii și șoferii de la partid, care se vd n fundal; chipuri fr identitate. ns dac cei “care conteaz” au rmas cele dou hoituri politice din prim plan, m ndoiesc profund c vor reuși s reporneasc vreo inim, cu att mai puțin inima Romniei, pe care tot ei au dus-o la infarct. n rest, au rmas aceeași familie FSN-ist-PSDR-ist-PDL-ist, unit j jurul ciolanului. Iar la alegeri vor scoate ct se vede pe afiș: un 5% maxim.

Dar s nu fim ri (chiar de tot) și s analizm oferta lor, așa cum fac gospodinele la piaț. Așa, dup culoare, ct de “proaspt” vi se pare un candidat expus la galantar n culorile astea vineții ? Mie mi se pare cam “expirat”.

Acu, mulți o s se ntrebe: bine bine, dar de ce se repet faza cu poziționarea culorilor roșu (roz) și albastru pe fundalul candidaților ARD !?

Pi v spun eu: staff-ul de campanie al acestor disperați de putere au angajat psihologi care le-au dat sfatul despre cum s manipuleze subconștientul privitorilor neavizați.

Simbolic, stnga reprezint trecutul, iar dreapta, viitorul.

Toți candidații sunt poziționați imperceptibil cu fața spre dreapta (dac nu credeți, comparați dimensiunea urechii stngi cu cea dreapt !), iar stnga (trecutul) are culorile disperrii și nemulțumirii (roșu – culoare cald), pe cnd dreapta (viitorul) are culoarea albastr (evoc liniște, calm, siguranț). Subliminal de-a dreptul !

Trecem acu la USL-iști. știa sunt pesedeii, copii atei ai lui Ion Ilici Iliescu, care ncearc și ei s și piard urma n memoria colectiv, cu o nou demunire: Uniunea Social Liberal !

Bieții știa sunt tot ia care la localele trecute, parodiau n afișele lor glumețe “cina cea de tain” n jurul ciolanului electoral:

Pe ei, viața n comunism i-a nvțat c Dumnezeu și Pronia Cereasc nu exist. Norocul ți-l faci singur, cu cei de teapa ta. Așa c ei cred n echipa unit n jurul ciolanului. No comment !

Și dac tot au ngropat Romnia n 22 de ani de jaf, furciune și “democrație original” – vorba lui Iliescu, s-au gndit c poate i votm s ne fac și priveghiul:

Acești hoitari ai Romniei se afișeaz numa zmbete pe niște afișe cu semnale publicitare de tipprodus cu certificat de calitate(sigiliul roșu –stnga sus) și cu sloganuri de tipulavem reduceri !(rahatul cu Marea reunire…).

Pe afișul de mai jos, par examplu, candidatul Chiriț pozeaz n profu de istorie care l ndeamn pe alegtorul care n-a fcut destul istorie la școal s vin la niște ore suplimentare ( capitolul Marii Uniri), pentru bac.

Dar cea mai tare faz mi se pare aia cu “2012 – anul victoriei”, de parc USL-ul nscris la alegeri vine dintr-un univers paralel, n care Iliescu e mai tnr cu 50 de ani, Nstase nu e la bulu, ci la Cotroceni, iar referendumul contra lui Bsescu l-a trimis pe marinar napoi la condus vaporașe pe Bosfor.

Dac ce a fcut USL-ul anul sta e “victorie”, nseamn c, ori sunt masochiști, ori le place s și-o fure de la toat lumea. Sau, poate c virusul Prostnacului a molipsit tot partidul și au ajuns cu to(n)ții s sar și s savureze victoria nainte de rezultatul votului, ca la prezidențialele de acu 4 ani.

Triasc și Poporu…

Nu pot s trec peste un afiș al PP-DD-ului, care exprim mai mult ca orice alt material al acestui partid spiritul fondatorului su: ideea de kitsch vizual dus la extremul su (oare o exista așa ceva !?). Cred c poza de mai jos nu mai are nevoie de prezentare sau comentarii:

Probabil c Dan Diaconescu a fcut un casting serios pentru a-l gsi pe acest demn moștenitor al familiei Adams și a-l propulsa la funcția de Senator pentru Colegiul 6.

Mie personal, mi-ar fi fric s urc n lift seara, doar eu cu domnul… viitor senator. Dar cine știe ?! Poate sunt eu prea sensibil. n rest, domnu Dan, ține-ți-o tot așa ! Da-ți-le-n cap la ciocoi și votați-ii pe moroi ! (ptiu, c fcui și o rim ! sper s nu ajung sloganu de campanie al candidatului mai sus prezentat).

Aș mai avea multe alte exemple de prezentat, agresiuni aduse nervului optic și așa stresat, dar m opresc aici n seara asta. O noapte liniștit, fr vise !

Blciul “campanie de alegeri parlamentare 2012” v-a fost prezentat de Rapcea Mihai

, , , ,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *