Scrisoare deschis adresat

d-lui Victor Ponta, premierul Romniei,

d-nei Mona Pivniceru, ministrul Justiiei,

d-lui Puiu Haotti, ministrul Culturii i i Patrimoniului Naional,

d-lui George Maior, directorul Serviciului Romn de Informaii

n articolul „Mariana Maxim: nemernica neamului“, publicat n septembrie 2006, republicat, recent, aici [1], cerusem Parchetului General de pe lng nalta Curte de Casaie i Justiie s incrimineze Centrul „Simon Wiesenthal“ pentru instigare la denun calomnios, n cadrul campaniei „Ultima ans“ [2], soldat cu moartea nonagenarului Ioan Alexa, acuzat, nentemeiat, de participare la pretinsul holocaust al evreilor din Romnia, n spe la situaia din Iai, din anii 1940-1941. Parchetul General indicat mai sus nu a fcut-o; probabil c cei din conducere i-or fi zis c, de vreme ce tot a murit, n-avea rost s-i deranjeze preioasele lor funduri de pe scaun i, apoi, tot murea, fiindc avea 96 de ani. n plus, este evident c a intervenit, n contiina lor, i lichelismul manifestat fa de membrii „poporului ales“, personalizai de Centrul „Simon Wiesenthal“ din Ierusalim! Campania de incitare la denunuri ncepuse, n Europa Occidental, n 2003, dup cum relev ziaristul austriac Michael Leidig n articolul „Austrians split by ‘shop a Nazi’ campaign“, preluat n presa britanic [3].

Numai c respectivul Centru poart numele unui impostor, unui escroc, Simon Wiesenthal – care, deci, nu are cum s fie un individ „ales“, mcar n sensul de „distins, de valoare“. Nepedepsirea acestor impostori care se folosesc cu nonalan de numele acestui escroc le-a permis s intervin, incontinuu, n viaa public a Romniei i s fac presiuni asupra autoritilor romne: s nu mai tipreasc monedele jubiliare [4] despre patriarhii Romniei, s modifice explicaia cuvntului „jidan“ din DEX, s condamne recitarea poeziei lui Radu Gyr etc. Dac i evalum dup notorietatea i nocivitatea aciunilor acestor impostori agresivi, am obine urmtoarea clasificare: Elie Wiesel – impostorul nr. 1, cf. notele [5] i [6]; Simon Wiesenthal – impostorul nr. 2, nota [7]; Radu Ioanid – impostorul nr. 3, nota [8]; Marco Maximilian Katz – impostorul nr. 4 [9]; Efraim Zuroff – impostorul nr. 5, cf. [10]. Agresiunile acestora de propagand a Holocau$tului – Minciuna secolului XX, cf.[11] – au fost larg comentate i condamnate n presa romneasc.

ntruct aciunile acestor escroci constituie agresiuni inadmisibile la adresa securitii naionale, a demnitii, imaginii, istoriei i valorilor tradiionale ale Romniei, solicit interzicerea activitii acestor organizaii n Romnia, iar membrii acestora s fie declarai persona non grata. n acest scop, v prezint, ca argument necesar i suplimentar, fa de bibliografia de mai jos, articolul lui Mark Weber, Simon Wiesenthal: Fraudulent ‘Nazi Hunter’.

Note bibliografice

[1] http://ro.altermedia.info/antisistem/mariana-maxim-nemernica-neamului_24170.html ;

[2] http://ro.altermedia.info/noua-ordine-mondiala/campania-toarna-ti-vecinul_940.html ;

[3] http://www.fpp.co.uk/docs/Wiesenthal/Shop_a_Nazi.html ;

[4] http://www.evz.ro/detalii/stiri/moneda-rasista-ia-amploare-intr-o-institutie-occidentala-pentru-o-asfel-de-masura-c.html ;

[5] http://ro.altermedia.info/politica/elie-wiesel-impostorul-sau-pseudowiesel-3_23018.html ;

[6] http://www.ziaristionline.ro/2011/09/13/bomba-elie-wiesel-a-preluat-identitatea-unui-alt-detinut-de-la-auschwitz-raportul-final-al-lui-iliescu-asupra-holocaustului-ar-putea-deveni-maculatura-prin-impostura-lui-wiesel/ ;

[7] http://www.ihr.org/leaflets/wiesenthal.shtml ;

[8] http://ro.altermedia.info/general/radu-ioanid-sperjurul-persona-non-grata_23987.html ;

[9] http://www.civicmedia.ro/plangere-penala-la-adresa-lui-marco-maximilian-katz-pentru-denunt-calomnios-si-incitare-la-ura/ ;

[10] http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-subiectele_zilei-12973017-efraim-zuroff-centrul-simon-wiesenthal-rfi-dan-sova-oaspete-binevenit-iran-revoltator-afla-guvern.htm ;

[11] http://www.amazon.com/Hoax-Twentieth-Century-R-Butz/dp/0967985692 .

12 decembrie 2012

Colonel (r.) Vasile I. Zrnescu,

Redactor ef al revistei SANTINELA

***

The Last Days of the Big Lie

„Simon Wiesenthal: Fraudulent ‘Nazi Hunter’“

by Mark Weber, director of the Institute for Historical Review, IHR

De mai bine de 40 de ani, Simon Wiesenthal vneaz sute de criminali naziti, prin intermediul „Centrului pentru Documentare Evreiasc“ din Viena. Pentru activitatea sa ca cel mai cunoscut „vntor de naziti“ al lumii, el a primit mai multe recunoateri i medalii, inclusiv cea mai nalt distincie a Germaniei. La o ceremonie de la Casa Alb din august 1980, preedintele Carter, cu ochii plini de lacrimi, i-a acordat medalia de aur decernat de Congresul SUA. Preedintele Reagan l-a ludat n noiembrie 1988 ca pe unul dintre „eroii adevrai“ ai secolului 20.

Aceast legend vie a fost descris n termeni elogioi de Laurence Oliver n al su film de ficiune „Bieii din Brazilia“ (The Boys From Brazil) i de Ben Kingsley n filmul pentru televiziune „Criminali printre noi: povestea lui Simon Wiesenthal“ (Murderers Among Us: The Simon Wiesenthal Story). Una dintre cele mai proeminente organizaii pro-holocaust i poart numele: „Centrul Simon Wiesenthal din Los Angeles“.

Reputaia lui Wiesenthal ca autoritate moral este nemeritat. Omul pe care The Washington Post l numea „ngerul rzbuntor al Holocaustului“ [1] manifest o puin cunoscut, dar foarte documentat, amoralitate fa de adevr. El a minit n legtur cu aventurile sale din perioada rzboiului, i-a msluit realizrile postbelice ca „vntor de naziti“ i a rspndit n mod voit minciuni josnice despre presupuse atrociti germane.

Relatri diferite

Szymon (Simon) Wiesenthal s-a nscut pe 31 decembrie 1908 n Buczacz, un oraș din Galiia (azi Buhaci, n Ucraina) n partea de rsrit a Imperiului Austro-ungar. Tatl su era un prosper comerciant de zahr.

n ciuda a tot ce s-ar scris despre el, nu este clar ce anume a fcut Wiesenthal n timpul rzboiului, sub ocupaia german. El a furnizat povesti contradictorii n trei relatri privind activitile sale din timpul rzboiului. Prima a fost furnizat sub jurmnt n timpul sesiunii de interogatorii din mai 1948, realizat de un oficial al comisiei americane pentru crime de rzboi de la Nrnberg [2]. A doua este un sumar al vieii sale, oferit de Wiesenthal ca parte a Cererii de Ajutor din ianuarie 1949, adresat Comitetului International pentru Refugiai [3]. A treia relatare este inclus n autobiografia sa, Criminali printre noi, publicat n 1967 [4].
Inginer sovietic sau mecanic n fabric?

La interogatoriul su din 1948, Wiesenthal a declarat c „ntre 1939 si 1941“ el ar fi lucrat ca „inginer-sef sovietic n Lvov si Odessa“ [5]. Conform cu aceasta, el a declarat n 1949 c din decembrie 1939 pn n aprilie 1940 a lucrat ca arhitect n portul Odessa. ns potrivit autobiografiei sale, el a petrecut perioada dintre jumtatea lui septembrie 1939 i iunie 1941 n oraul Lvov condus de sovietici, unde a lucrat ca „mecanic ntr-o fabric ce produce arcuri de pat“ [6].

Relativ libertate

Dup ce germanii au preluat controlul asupra Galiiei, n iunie 1941, Wiesenthal a fost adus pentru o vreme n lagrul de concentrare Janowska de lng Lvov, de unde a fost transferat dup cteva luni ntr-un lagr pentru lucrri de reparaii (OAW) din Lvov, pentru cile ferate din Polonia administrat de germani. Wiesenthal a declarat n autobiografia sa c acolo a lucrat ca „tehnician si proiectant“, c a fost bine tratat i c superiorul su imediat, care era „n secret, un anti-nazist“, chiar i permitea s poarte dou pistoale. Biroul su era ntr-o „colib mic de lemn“, iar el se bucura de „o relativ libertate, putnd s se plimbe prin antier“ [7].

Lupttor la partizani?

Urmtoarea perioad a vieii lui Wiesenthal – din octombrie 1943 pn n iunie 1944 – este cea mai obscur, iar ceea ce povestete el despre aceast perioad e contradictoriu. La interogatoriul su din 1948, Wiesenthal a afirmat c a fugit din lagrul Janowska din Lvov i c s-a alturat „unui grup de partizani care aciona n zona Tarnopol-Kamenopodolsk“ [8]. El a declarat c a fost „partizan ntre 6 octombrie 1943 pn la mijlocul lui februarie 1944“ i c unitatea sa a luptat mpotriva forelor ucrainene, att cele din Divizia SS „Galiia“, ct i cele din forele de partizani independente UPA [9].

Wiesenthal a declarat c a avut gradul de locotenent i, apoi, cel de maior, i c era responsabil cu construirea de buncre i linii de fortificaii. Dei nu a fost explicit, el a sugerat c aceast (presupus) unitate de partizani fcea parte din Armia Ludowa („Armata Popular“), o for militar comunist polon, creat i controlat de sovietici [10].

El a afirmat c mpreun cu ali partizani a ptruns n Lvov n februarie 1944, unde au fost „ascuni de prieteni din A.L. [‘Armata Popular’]“. Pe 13 iunie 1944, grupul a fost capturat de Poliia Secret german. (Dei partizanii evrei gsii n ascunztori erau deseori executai, Wiesenthal a declarat c el a fost cruat.) Wiesenthal a spus cam aceeai poveste i n declaraia din 1949. El a declarat c a fugit din prizonierat la nceputul lui octombrie 1943 i c, apoi, „a luptat mpotriva germanilor ca partizan n pduri“ timp de opt luni – din 2 octombrie 1943 pn n martie 1944. Dup aceea a stat „ascuns“ n Lvov, ntre martie i iunie 1944.

Wiesenthal ofer o poveste total diferit n autobiografia sa din 1967. El povestete c dup ce a fugit de pe antierul de reparaii, pe 2 octombrie 1943, a stat ascuns n casele unor prieteni pn pe 13 iunie 1944, cnd a fost descoperit de poliia polon i german i trimit ntr-un lagr de concentrare. Despre activitatea sa ca partizan nu pomenete nimic [11].

Potrivit interogatoriului din 1948 i autobiografiei din 1967, el a ncercat s se sinucid pe 15 iunie 1944, tindu-si venele. n mod remarcabil, a fost salvat de la moarte de doctorii germani SS i s-a refcut ntr-un spital SS [12]. A rmas n lagrul de concentrare din Lvov „cu raii duble“ pentru o vreme i, apoi, spune el n autobiografia sa, a fost transferat n diferite lagre de concentrare. A petrecut ultimele luni de rzboi n mai multe lagre, pn cnd a fost eliberat de americani din Mauthausen (Austria) pe 5 mai 1945 [13].

i-a inventat Wiesenthal trecutul de partizan glorios? Sau a ncercat s-i ascund activitatea de lupttor comunist? Sau n realitate lucrurile stau cu totul altfel – o realitate de care i este ruine?

Agent nazist?

A lucrat Wiesenthal n mod voluntar pentru opresorii si din timpul rzboiului? Aceast acuzaie a fost formulat de cancelarul austriac Bruno Kreisky, tot de origine evreiasc i ef pentru muli ani al Partidului Socialist Austriac. n timpul interviului cu jurnalitii strini din 1975, Kreisky l-a acuzat pe Wiesenthal c folosete „metode mafiote“, respingnd preteniile acestuia de „autoritate moral“ i sugernd c acesta ar fi fost agent pentru autoritile germane. Unele dintre cele mai pertinente remarci, aprute n revista austriac de tiri Profil, includ:

l cunosc pe d-l Wiesenthal numai din rapoarte secrete, care sunt foarte urte, foarte proaste. Afirm aceasta ca si Cancelar Federal… i afirm c d-l Wiesenthal avea o alt relație cu Gestapo dect aveam eu. Da, aceasta se poate dovedi. Nu pot spune mai multe [acum]. Restul l voi declara n instan.

Relaia mea cu Gestapo este clar. Am fost deținutul lor i am fost interogat. Relaia lui era una diferit, pot spune, i asta se poate vedea clar. E destul de ru ce am spus deja aici. ns nu se poate ascunde doar acuzndu-m pe mine c i ptez onoarea n pres, aa cum poate s-ar gndi. Nu e chiar att de simplu, pentru c asta ar nsemna un mare proces n instan… Un om ca acesta nu are dreptul s se pretind o autoritate moral. Asta e ceea ce afirm. Nu are dreptul…

Un om care, dup prerea mea, e agent i folosete metode mafiote… Un astfel de om trebuie s plece…

Nu e deloc un domn, i nici o autoritate moral… Nu ar trebui s pretind c e o autoritate moral…

D-l Wiesenthal a trit n acea perioad n sfera de influent nazist fr s fie persecutat. Corect? Nu s-a ascuns i nu a fost persecutat, da? E clar? Probabil tii, nimeni nu putea risca asta.

El nu era un „submarin“… adic se ddea la fund i se ascundea, ci umbla liber fr riscul persecuiei. Cred c e destul. Erau multe ocazii s devii agent. El nu a fost obligat s fie agent Gestapo. Erau multe alte slujbe[14].

Ca rspuns la aceste afirmaii ocante, Wiesenthal a nceput s pregteasc o aciune n instan mpotriva Cancelarului. n cele din urm, att Wiesenthal ct i Kreisky au dat napoi, evitnd un conflict juridic major.

Miturile de la Mauthausen

Germani-spioni executatinainte de a deveni faimos ca „vntor de naziti“, el i-a furit un nume ca propagandist. n 1946, Wiesenthal publica KZ Mauthausen, o lucrare de 85 de pagini, care coninea schiele lui amatoriceti, prin care urmrea s descrie ororile din lagrul de concentrare de la Mauthausen. Un desen prezint trei deinui legai de nite stlpi, executai de germani [15].

Desenul este absolut fals (vezi foto alturat). A fost copiat, cu mici modificri, de pe fotografii aprute n revista Life n 1945, care prezentau executarea prin mpucare n decembrie 1944 a trei soldai germani care fuseser capturai spionnd n spatele liniilor n timpul Btliei de la Bulge [16]. Sursa desenului lui Wiesenthal este evident pentru oricine l compar cu fotografiile din revista Life [17].

Evrei torturati, dupa WiesenthalCaracterul iresponsabil al acestei cri este demonstrat i de citarea extensiv de ctre Wiesenthal a presupusei „mrturii de pe patul de moarte“ a comandantului de la Mauthausen, Franz Ziereis, potrivit creia patru milioane de oameni au fost gazai cu monoxid de carbon n lagrul satelit de la Hartheim [18]. Aceast afirmaie este total absurd i nici un istoric serios al Holocaustului nu o accept [19]. Potrivit „mrturiei“ lui Ziereis citat de Wiesenthal, germanii ar fi omort alte zece milioane n Polonia, Lituania i Letonia [20]. De fapt, aceast „mrturie“ frauduloas a fost obinut prin tortur [21].

Dup ani de zile, Wiesenthal continua s mint n legtur cu Mauthausen. ntr-un interviu din 1983 acordat cotidianului USA Today, el afirma despre experiena sa de la Mauthausen: „Am fost unul dintre cei 34 de deinui rmai n via, dintre cei 150.000 adui acolo“ [22]. Aceasta este o minciun fi. Se pare c anii nu au menajat memoria lui Wiesenthal, pentru c n autobiografie el scria c „aproape 3.000 de deinui au murit la Mauthausen dup ce americanii ne-au eliberat pe 5 mai 1945“ [23]. O fost deinut, Evelyn Le Chene, a declarat n lucrarea sa despre Mauthausen, c erau 64.000 de deinui n lagr, atunci cnd acesta a fost eliberat n mai 1945 [24]. Potrivit Enciclopediei Iudaice, cel puin 212.000 deinui au supravieuit internrii n complexul Mauthausen [25].

Dup rzboi, Wiesenthal a lucrat pentru Biroul pentru Servicii Strategice al S.U.A. (premergtor C.I.A.) i pentru Corpul de Contraspionaj al armatei S.U.A. (C.I.C.). De asemenea, a fost vicepreedinte al Comitetului Central Evreiesc din zona de ocupaie american din Austria [26].

„Spun uman“

Wiesenthal a pus n circulaie una dintre cele mai macabre povesti ale Holocaustului, acuzaia c germanii ar fi fabricat spun din cadavrele evreilor ucii. Conform acestei poveti, literele „R.I.F.“ de pe bucile de spun ar fi nsemnat „Grsime evreiasc pur“ („Rein judisches Fett“). n realitate, iniialele nsemnau „Centrul Naional pentru Aprovizionare cu Grsime Industrial“ („Reichstelle fur industrielle Fettversorgung) [27].

Jews made into soap2.previewWiesenthal a promovat legenda despre „spunul uman“ n articolele publicate n 1946 n revista comunitii evreieti din Austria, Der Neue Weg („Drum nou“). ntr-un articol intitulat „RIF“, el scria: «Teribilele cuvinte „transport pentru spun“ au fost prima oar auzite la sfritul lui 1942. Era la Autoritatea General [Polon], iar fabrica era n Galiia, la Belzec. Din aprilie 1942 pn n mai 1943, 900.000 de evrei au fost folosii ca materie prim n aceast fabric». Dup ce cadavrele erau transformate n diferite materii prime, scrie Wiesenthal, „ce rmnea, materia gras rezidual, era folosit pentru a fabrica spun“.

El continu: „Dup 1942, cei de la Autoritatea General tiau destul de bine ce era spunul RIF. Lumea civilizat nu poate crede bucuria cu care nazitii i femeile lor de la Autoritatea General se gndeau la acest spun. n fiecare bucat de spun ei vedeau un evreu care fusese n mod miraculos pus acolo, astfel ca s nu devin un al doilea Freud, Ehrlich sau Einstein“ [28].

Ca orice poveste senzaional despre atrocitile comise de germani n Al Doilea Rzboi Mondial, i povestea cu spunul din cadavre de evrei a ajuns departe. Evreul Richard Wrmbrand, convertit la cretinism protestant i devenit predicator, meniona i el aceast poveste n predicile lui, mirndu-se retoric „cum au putut germanii, un popor, dealtfel, civilizat, s fac aa ceva?!“

ntr-un alt articol plin de imaginaie, scris n 1946 i intitulat „Fabrica de Spun Belzec“, Wiesenthal pretinde c mase de evrei au fost exterminate folosindu-se duuri pentru electrocutare:

Oamenii, mpini de SS, letoni i ucraineni, intrau pe ua deschis a „bii“. Puteau intra cinci sute de persoane odat. Podeaua „slilor de baie“ era din metal. Din tavan atrnau duuri. Cnd sala era plin, SS-itii ddeau drumul unui curent electric de 5.000 de voli prin podeaua de metal. n acelai timp, curgea ap din duuri. Un ipt scurt i execuia era gata. Un medic SS pe nume Schmidt constata printr-o ferestruic c victimele sunt moarte. Se deschidea a doua u, intra „comandoul moii“ i scotea rapid cadavrele. Totul era gata pentru urmtorii 500[29].

Astzi nici un istoric serios nu accept povetile cu cadavrele evreilor care erau transformate n spun sau cu evreii care erau electrocutai la Belzec (sau n alt parte).

Imaginaia lui Wiesenthal n ale istoriei nu se limiteaz la secolul 20. n cartea sa din 1973, Pnzele speranei, el pretindea c Cristofor Columb era de fapt un evreu, iar istorica lui cltorie din 1492 ctre emisfera nordic ar fi fost de fapt o cutare a unei noi patrii pentru evreii din Europa [30].

Desigur, Wiesenthal nu se neal mereu. n 1975 i, din nou n 1993, el a recunoscut public c „pe teritoriul german nu a existat nici un lagr de exterminare“ [31]. El a admis implicit c afirmaiile fcute la Nrnberg i n alte locuri, c Buchenwald, Dachau i alte lagre din Germania ar fi fost „lagre de exterminare“, nu sunt adevrate.

„Poveti“ despre Eichmann

n cei peste 40 de ani de „vnat naziti“, rolul lui Wiesenthal n localizarea i capturarea lui Adolf Eichmann este deseori considerat cea mai mare realizare a sa. (Eichmann a condus departamentul SS pentru afaceri evreieti. A fost rpit de ageni israelieni n Argentina, n mai 1960, i spnzurat la Ierusalim, dup un proces intens mediatizat.)

Isser Harel, oficialul israelian care a condus echipa care l-a capturat pe Eichmann, a declarat fr echivoc c Wiesenthal nu a avut „absolut nici o legtur“ cu capturarea. (Harel a fost ef al Mossadului i al Shin Bet, serviciile de informaii externe i interne ale Israelului.) [33].

Wiesenthal nu numai c „nu avut nici un rol“ n aciune, a spus Harel, dar, de fapt, a pus n pericol ntreaga operaiune Eichmann. ntr-un manuscris de 278 de pagini, Harel a respins orice pretenie a lui Wiesenthal privind presupusul su rol n identificarea i capturarea lui Eichmann. Preteniile lui Wiesenthal i ale prietenilor acestuia privind presupusul rol crucial n capturarea fostului ofier SS, a afirmat Harel, nu au nici un temei de fapt. Multe dintre afirmaiile i ntmplrile descrise de Wiesenthal n dou cri, a spus oficialul israelian, sunt „fantasmagorii“ [34].

„Rapoartele i declaraiile lui Wiesenthal din acea vreme arat fr echivoc c nu avea habar de Eichmann“, a spus Harel [35]. (De exemplu, chiar nainte de capturarea lui Eichmann n Argentina, Wiesenthal l localiza prin Japonia i Arabia Saudit.) [36].

Caracterizndu-l pe Wiesenthal ca pe un oportunist de carier, Harel a conchis: „Toate informaiile oferite de Wiesenthal nainte de operaiune au fost de valoare zero, iar uneori chiar ne-au pus pe o pist fals“ [37].

Acuzaii gratuite n cazul Walus

Unul dintre cele mai spectaculoase cazuri ale lui Wiesenthal l-au implicat pe Frank Walus, un american din Chicago, nscut n Polonia. ntr-o scrisoare din 10 decembrie 1974, el afirma c Walus „i-a dat pe evrei pe mna Gestapoului“, la Czestochowa i Kielce n Polonia n timpul rzboiului. Scrisoarea a provocat o investigaie a guvernului S.U.A. i un proces n instan [38]. The Washington Post a analizat cazul ntr-un articol din 1981, numit „Nazistul care nu era: Cum a reuit vntoarea de vrjitoare a unui judector, a presei i a investigatorilor s transforme un om nevinovat ntr-un criminal de rzboi“. Materialul, aparinnd Asociaiei Barourilor Americane, afirm:

n ianuarie 1977, guvernul SUA l-a acuzat pe Frank Walus din Chicago c ar fi comis atrociti n Polonia n al doilea rzboi mondial.

n anii care au urmat, acest muncitor pensionat a contractat datorii de peste 60.000 USD pentru a se apra. El a comprut la tribunal alturi de unsprezece supravieuitori evrei din timpul ocupaiei germane din Polonia, care au declarat c l-au vzut omornd copii, o btrn, o tnr, un cocoat i ali oameni…

Dovezi zdrobitoare arat c Walus nu numai c nu este criminal de rzboi nazist, dar el nici mcar nu a fost n Polonia n timpul rzboiului.

… ntr-o atmosfer de ur i aversiune vecin cu isteria, guvernul a persecutat un om nevinovat. n 1974, Simon Wiesenthal, faimosul „vntor de naziti“ din Viena, l-a denunat pe Walus c „a executat aciuni pentru Gestapo n ghetourile Czestochowa i Kielce, i c a predat un numr de evrei Gestapoului“[39].

Sptmnalul Reader din Chicago a publicat un articol detaliat despre acest caz n 1981, numit „Persecutarea lui Frank Walus: Cum s prinzi un nazist: Guvernul SUA dorea un criminal de rzboi. Astfel, cu ajutorul lui Simon Wiesenthal, al politiei israeliene, al presei locale i al judectorului Julius Hoffman, s-a inventat unul” [40]. n articol se afirma:

… E logic s presupunem c „rapoartele“ primite de Wiesenthal [mpotriva lui Walus] erau de fapt zvonuri… Cu alte cuvinte, Simon Wiesenthal nu avea nici o dovad mpotriva lui Walus. Cu toate acestea, el l-a denunat.

n timp ce judectorul Hoffman se ocupa de cazul Walus, Holocaustul era subiectul favorit al posturilor de televiziune. n acea perioad, n aprilie 1978, Simon Wiesenthal a venit la Chicago, unde a dat interviuri ludndu-se cu depistarea lui Walus. „Cum a contribuit vntorul de naziti la prinderea lui Walus“, a scris Sun-Times ntr-un articol semnat de Bob Olmstead. Wiesenthal a afirmat c „nu i s-a ntmplat niciodat s se nele“. „tiu c mii de oameni ateapt s greesc“, a spus el.

Dup un adevrat rzboi juridic, omul care a fost demonizat i atacat fizic ca „mcelarul din Kielce“ a putut n cele din urm s dovedeasc c a petrecut anii rzboiului ca muncitor la o ferm din Germania. Frank Walus a murit n august 1994, srac lipit pmntului i plin de amrciune.

Obstinaia lui Wiesenthal n cazul Walus ar fi trebuit s-i ndeprteze aura de investigator de ncredere. ns reputaia lui de Teflon a supravieuit i acestui caz.

Erori n cazul Mengele

Mare parte din mitul despre Wiesenthal se bazeaz pe vnarea lui Joseph Mengele, doctorul de la Auschwitz, cunoscut ca „ngerul Morii“. Wiesenthal pretindea cu regularitate c este pe urmele lui Mengele. Wiesenthal a declarat c informatorii lui l-au „vzut“ sau tocmai „l-au scpat“ pe misteriosul doctor n Peru, Chile, Brazilia, Spania, Grecia i nc vreo ase locuri din Paraguay [41].

Cel mai frapant incident a avut loc n vara lui 1960. Wiesenthal declarase c Mengele se ascunde pe o mic insul greceasc, de unde tocmai fugise cu cteva ore nainte. Wiesenthal a continuat s persiste n aceast poveste, dnd i detalii precise, chiar i dup ce un reporter pe care l angajase s verifice l-a informat c povestea era fals de la cap la coad [42].

Potrivit unui alt raport Wiesenthal, Mengele a pus la cale n 1960 asasinarea uneia dintre fostele sale victime, o femeie chipurile sterilizat la Auschwitz. Dup identificarea ei si a tatuajului specific lagrului, la un hotel din Argentina unde locuia i el, Mengele ar fi aranjat omorrea ei de team c femeia l-ar fi putut da de gol. S-a dovedit ns c femeia nu fusese niciodat ntr-un lagr de concentrare, c nu avea nici un tatuaj, c nu-l ntlnise niciodat pe Mengele i c decesul ei a fost un accident pe munte [43].

Mengele cina regulat la cele mai fine restaurante din Asuncion, capitala Paraguayului, afirma Wiesenthal n 1977, i chipurile se plimba prin ora cu o armat de grzi de corp, ntr-un Mercedes negru [44].

Wiesenthal anuna, n 1985, c este „100 la sut sigur“ c Mengele se ascunde n Paraguay i acuza familia Mengele din Germania c ar ti unde anume se afl acesta. S-a dovedit, ns, c Wiesenthal btea cmpii. S-a stabilit definitiv c Mengele murise n 1979 n Brazilia, unde trise ani de zile ntr-o srcie anonim [45].

Ambasadorul Israelului n Paraguay ntre 1968 i 1972, Benjamin (Benno) Varon, a remarcat n 1983 despre campania Mengele: „Wiesenthal face declaraii periodice cum c urmeaz s-l prind, probabil pentru a obine fonduri pentru activitile sale, iar numele lui Mengele este ntotdeauna bun pentru prins peti“. Wiesenthal „a euat lamentabil“ n cazul Mengele, a afirmat diplomatul cu alt ocazie [46]. Despre cazul Mengele, fostul ef al Mossad a opinat c „nebunia lui Wiesenthal frizeaz patologicul“ [47].

n realitate, marele dosar Mengele de la Centrul de Documentare al Wiesenthal de la Viena era un maldr de informaii inutile, care, n opinia lui London Times, „contribuiau la susinerea mitului su auto-furit, oferind o mrunt satisfacie celor care preau s aib nevoie de un rspuns final n problema lui Mengele“ [48].

n viziunea lui Gerald Posner i John Ware, coautori ai crții Mengele: Povestea complet, Wiesenthal a petrecut ani de zile cultivndu-i cu asiduitate „o imagine mitic de detectiv neobosit, pornit pe urmele unui omnipotent i sinistru Mengele i a unei uriae reele naziste“. Graie „abilitii sale de a juca n faa galeriei“, au conchis Posner i Ware, Wiesenthal „i-a compromis definitiv credibilitatea“ [49].

„Incompeten i arogan“

Eli Rosenbaum, un oficial din cadrul Biroului pentru Investigaii Speciale al guvernului S.U.A., responsabil cu „vnarea de naziti“ i investigator pentru Congresul Evreiesc Mondial, a analizat cu atenie reputaia de „vntor de naziti“ pe care i-a cultivat-o Wiesenthal, ntr-o carte din 1993, intitulat Trdarea [50]. De exemplu, afirm Rosenbaum, „toate rapoartele lui Wiesenthal l plasau pe Mengele prin toate rile din America Latin, mai puin n cea n care se afla de fapt – Brazilia“ [51].

Wiesenthal, scrie Rosenbaum, este un investigator „patetic de ineficient“, care „a depit de mult bufoneria i nchipuirea de sine“. Mare parte din ilustra sa carier, a afirmat Rosenbaum, e caracterizat de „incompeten i arogan“ [52].

Bruno Kreisky i-a concentrat atitudinea fa de acest „vntor de naziti“ n aceste cuvinte:

Inginerul Wiesenthal, sau ce-o fi el, m urte pentru c tie c i detest activitatea. Grupul Wiesenthal este o mafie cvasi-politic care lucreaz mpotriva Austriei folosind metode josnice. Wiesenthal este cunoscut ca o persoan care nu prea iubete adevrul, care nu e prea selectiv n metodele sale i care folosete mecherii. Pretinde c este „vntorul lui Eichmann“, dei toat lumea tie c aceasta a fost aciunea unui serviciu secret, iar Wiesenthal ncearc doar s se laude cu asta[53].

„Comercializarea“ Holocaustului

Centrul Wiesenthal din Los Angeles i pltete „vntorului de naziti“ de la Viena suma anual de 75.000 de dolari pentru folosirea numelui su, a declarat n 1988 directorul Muzeului Holocaustului Yad Vashem din Israel.

Att Centrul, ct i Wiesenthal „comercializeaz“ i „vulgarizeaz“ Holocaustul, a adugat directorul.

Wiesenthal a avansat cifra de „11 milioane care au fost omori n Holocaust – ase milioane de evrei i cinci milioane de ne-evrei“, a declarat oficialul de la Yad Vashem. ntrebat de unde a scos aceste cifre, Wiesenthal a rspuns: „Ne-evreii nu dau atenie dac nu le menionezi i pe victimele lor“. Wiesenthal „a ales «cinci milioane (ne-evrei)» pentru c dorea un numr «diplomatic», unul care s indice un numr mare de victime printre ne-evrei, dar nicidecum unul mai mare dect al evreilor…“ [54].

„Wiesenthal i Centrul din Los Angeles care i poart numele nu fac altceva dect s vulgarizeze Holocaustul“, comenta The Jewish Press, un sptmnal care se pretinde a fi cel mai mare ziar de limb englez al comunitii evreieti din America.

n ultimii ani, Wiesenthal a fost preocupat de creterea efectului pe care l are revizionismul la adresa Holocaustului. n „Mesaj de la Simon Wiesenthal“, publicat de Centrul care i poart numele, el spunea: „Astzi, cnd vd creterea antisemitismului aici n Europa… popularitatea lui Le Pen, a lui David Duke, a revizionitilor Holocaustului, sunt convins mai mult ca oricnd de nevoia unui Beit Hashoah – Muzeu al Toleranei“ la Los Angeles [55].

Wiesenthal este ntrebat frecvent de ce nu i iart pe cei care i-au persecutat pe evrei. Rspunsul lui constant este acela c dei el i poate ierta n nume propriu pe acetia, nu are dreptul s-i ierte n numele altora [56]. Pe baza acestei logici complicate, ns, el nu are nici dreptul de a acuza i a persecuta pe cineva n numele altora. Wiesenthal nu i-a limitat niciodat „vntoarea“ la cei care l-au persecutat pe el personal.

„Mnat de ur“

Este dificil de spus ce anume l motiveaz pe acest om. Caut faim i aprecieri? Sau ncearc doar s mascheze un episod ruinos din trecutul su?

n mod evident, lui Wiesenthal i plac aprecierile pe care le primete. „Este un om cu un ego puternic, mndru de mrturiile despre sine i de laudele primite“, menioneaz Los Angeles Times [57]. Bruno Kreisky a oferit o explicaie mai simpl. El a spus despre Wiesenthal c este „mnat de ur“ [58].

Din perspectiva neltoriilor, minciunilor i incompetentei sale dovedite, laudele denate aduse acestui om vrednic de dispre sunt o trist reflecie a coruptibilitii venale i a auto-neltoriei vremurilor noastre.

Note

  1. Quoted in: M. Weber, „’Nazi Hunter’ Caught Lying“, The Spotlight (Washington, DC), Oct. 26, 1981, p. 9.
  2. Interrogation of S. Wiesenthal on May 27 and 28, 1948, conducted by Curt Ponger of the Interrogation Branch of the Evidence Division of the Office (U.S.) Chief of Counsel for War Crimes. Interrogation No. 2820. On file at the National Archives (Washington, DC), „Records of the U.S. Nrnberg War Crimes Trials Interrogations, 1946-49“, Record Group 238, microfilm M-1019, roll 79, frames 460-469 and 470-476. Also cited in: „New Documents Raise New Doubts About Simon Wiesenthal’s War Years“, The Journal of Historical Review, Winter 1988-89 (Vol. 8, No. 4), pp. 489-503.
  3. PCIRO (International Refugee Organization, Austria) “Application for Assistance” filled out and signed by Wiesenthal. Dated Jan. 16,1949. (This was a trial exhibit in the Walus court case. Photocopy in author’s possession.)
  4. Simon Wiesenthal, The Murderers Among Us: The Simon Wiesenthal Memoirs. Edited by Joseph Wechsberg. (New York: McGraw Hill, 1967)
  5. Interrogation of S. Wiesenthal, May 27, 1948, pp. 1-2.
  6. The Murderers Among Us, p. 27.
  7. The Murderers Among Us, pp. 29-35. This account is not inconsistent with his 1948 and 1949 statements; See also: Simon Wiesenthal, Justice Not Vengeance (New York: Grove Weidenfeld: 1989), pp. 7-9.
  8. Interrogation of May 27, 1948, p. 2. In a signed 1945 statement, Wiesenthal wrote: „… I escaped on October 18, 1943, from the Lemberg [Lvov] hard labor camp where I was kept as a prisoner during my two years of labor at the railroad works… and went into hiding until joining Jewish partisans on November 21, 1943, who operated there. It was while fighting in the partisan ranks against the Nazis that we managed to collect and bury for safekeeping considerable amount of evidence… When the partisans were dispersed by the Germans I fled to Lemberg on February 10, 1944, and again went into hiding. On June 13, 1944, I was found during a house to house search and was immediately sent to the famous Lacki camp, near that city…“ Source: „Curriculum Vitae of Ing. Wiesenthal, Szymon“. SHAEF, Subject: War Crimes, July 6, 1945. Records of USAEUR, War Crimes Branch, National Archives (Suitland, Maryland), Records Group 338, Box 534, Folder 000-50-59. Wiesenthal’s alleged partisans activities are also recounted in Alan Levy, The Wiesenthal File (Grand Rapids, Mich.: Eerdmans, 1994), pp. 50-53.
  9. Interrogation of May 28, 1948, pp. 1-2.
  10. Interrogation of May 28, 1948, p. 5.
  11. The Murderers Among Us, pp. 35-37.
  12. The Murderers Among Us, pp. 37-38; Interrogation, May 27, 1948, p. 2, and May 28, 1948, p. 5; A. Levy, The Wiesenthal File (1994), p. 54.
  13. The Murderers Among Us, pp. 39-44; Interrogation, May 27, 1948, pp. 2-3.
  14. Interview with foreign journalists in Vienna, Nov. 10, 1975. Text published in: „War Wiesenthal ein Gestapo-Kollaborateur?“, Profil (Vienna), No. 47, Nov. 18, 1975, pp. 16, 22-23; Reprinted in: Robert H. Drechsler, Simon Wiesenthal: Dokumentation (Vienna: 1982), pp. 215-218, 222-223; Quoted in part in A. Levy, The Wiesenthal File (1994), p. 349, and in, S. Wiesenthal, Justice Not Vengeance (New York: 1989), pp. 7, 299. Kreisky was not alone in charging that Wiesenthal had collaborated with the German Gestapo. Wim Van Leer, columnist for the English-language daily Jerusalem Post, stated in May 1986 that a high-level police official in Vienna, citing confidential police records, had told him during the early 1960s that these and other charges against Wiesenthal were true. Source: J. Bushinsky, „Nazi hunter sues over charges of links to Gestapo“, Chicago Sun-Times, Jan. 31, 1987.
  15. Simon Wiesenthal, KZ Mauthausen (Linz and Vienna: Ibis-Verlag, 1946). Facsimile reprint in: Robert H. Drechsler, Simon Wiesenthal: Dokumentation (Vienna: 1982), p. 64.
  16. „Firing Squad“, Life magazine, US edition, June 11, 1945, p. 50.
  17. M. Weber and K. Stimely, „The Sleight-of-Hand of Simon Wiesenthal“, The Journal of Historical Review, Spring 1984 (Vol. 5, No. 1), pp. 120-122; D. National-Zeitung (Munich), May 21, 1993, p. 3.
  18. S. Wiesenthal, KZ Mauthausen (1946). See also facsimile reprint in: Robert H. Drechsler, Simon Wiesenthal: Dokumentation (Vienna: 1982), pp. 42, 46. This “confession” is a somewhat altered version of Nuremberg document NO-1973; A new edition of Wiesenthal’s 1946 book has been published under the title Denn sie Wussten, was sie tun: Zeichnungen und Aufzeichnungen aus dem KZ Mauthausen (Vienna: F. Deuticke, 1995). I am grateful to Robert Faurisson for bringing this to my attention. He points out in a July 1995 essay that Wiesenthal has deleted from this new edition both the “death bed confession” of Ziereis as well as his drawing of the three Mauthausen inmates.
  19. According to the Encyclopaedia Judaica („Mauthausen“, Vol. 11, p. 1138), a grand total of 206,000 persons were inmates of Mauthausen and its satellite camps (including Hartheim) at one time or another.
  20. S. Wiesenthal, KZ Mauthausen (1946). Facsimile reprint in: R. Drechsler, Simon Wiesenthal: Dokumentation, p. 47.
  21. R. Faurisson, „The Gas Chambers: Truth or Lie?“, The Journal of Historical Review, Winter 1981, pp. 330, 361. See also: Hans Fritzsche, The Sword in the Scales (London: 1953), p. 185; Gerald Reitlinger, The Final Solution (London: Sphere, pb., 1971), p. 515; M. Weber, “The Nuremberg Trials and the Holocaust,” The Journal of Historical Review, Summer 1992 (Vol. 12, No. 2), p. 182.
  22. USA Today, April 21, 1983, p. 9A.
  23. The Murderers Among Us, p. 44.
  24. Evelyn Le Chene, Mauthausen: The History of a Death Camp (London: 1971), pp. 166-168 and 190-191.
  25. „Mauthausen“, Encyclopaedia Judaica (New York and Jerusalem: 1971), vol. 11, p. 1138.
  26. C. Moritz, ed., Current Biography 1975 (New York: H.W. Wilson, 1975), p. 442; Wiesenthal interrogation of May 27, 1948, p. 3.
  27. Mark Weber, „Jewish Soap“, The Journal of Historical Review, Summer 1991 (Vol. 11, No. 2), pp. 217-227; See also: Robert Faurisson, „La savon juif“, Annales d’Histoire Revisionniste (Paris), No. 1, Printemps 1987, pp. 153-159.
  28. Der Neue Weg (Vienna), No. 17/18, 1946, pp. 4-5. Article entitled „RIF“ by „Ing. Wiesenth“ (Simon Wiesenthal).
  29. Der Neue Weg (Vienna), Nr. 19/20, 1946, pp. 14-15. Article entitled „Seifenfabrik Belsetz“ („Belzec Soap Factory“), by „Ing. S. Wiesenth“.
  30. S. Wiesenthal, Sails of Hope (Macmillan, 1973).
  31. Letters by Wiesenthal in Books and Bookmen (London), April 1975, p. 5, and in Stars and Stripes (European edition), Jan. 24, 1993, p. 14. Facsimile of Stars and Stripes letter in The Journal of Historical Review, May-June 1993, p. 10; In 1986 Wiesenthal lied about his 1975 statement. In a letter dated May 12, 1986, to Prof. John George of Central State University in Edmond, Oklahoma (copy in author’s possession), Wiesenthal wrote: „I have never stated that ‘there were no extermination camps on German soil.’ This quote is false, I could never have said such a thing“.
  32. For example, in a letter (dated Sept. 13, 1993), published in The New York Times, Sept. 29, 1993, Wiesenthal boasted: „I succeeded in putting a number of Nazis on trial who had perpetrated horrendous crimes in the Nazi era, including Adolf Eichmann, Franz Stangl, Gustav Wagner,…“
  33. S. Birnbaum, „Wiesenthal’s Claim on Eichmann Disputed by Former Mossad Head“, Jewish Telegraphic Agency Daily News Bulletin (New York), April 4, 1989. (Dispatch dated April 3).
  34. J. Schachter, „Wiesenthal had no role in Eichmann capture“, The Jerusalem Post, May 18, 1991. Facsimile reprint in Christian News, May 27, 1991, p. 19. See also: Ruth Sinai, „Wiesenthal’s role in Eichmann’s capture disputed“, Associated Press, The Orange County Register, Feb. 25, 1990, p. A 26; L. Lagnado, „How Simon Wiesenthal Helped a Secret Nazi“, Forward (New York), Sept. 24, 1993, pp. 1, 3.
  35. J. Schachter, The Jerusalem Post, May 18, 1991 (cited above). Facsimile in Christian News, May 27, 1991, p. 19.
  36. Arnold Forster, Square One (New York: 1988), pp. 187-189. (Forster was general counsel of the Anti-Defamation League, a major Zionist organization.)
  37. J. Goldberg, „Top Spy Says Wiesenthal Lied About His Exploits“, Forward (New York), Nov. 12, 1993, pp. 1, 4; R. Sinai, „Wiesenthal’s role…“, The Orange County Register, Feb. 25, 1990 (cited above).
  38. Michael Arndt, „The Wrong Man“, The Chicago Tribune Magazine, Dec. 2, 1984, pp. 15-35, esp. p. 23; Charles Ashman and Robert J. Wagman, The Nazi Hunters (New York: Pharos Books, 1988), pp. 193-195.
  39. „The Nazi Who Never Was“, The Washington Post, May 10, 1981, pp. B5, B8.
  40. „The Persecution of Frank Walus“, Reader (Chicago), Jan. 23, 1981, pp. 19, 30. After Wiesenthal was ultimately proven wrong in a similar case in Canada, the Toronto Sun newspaper commented in an editorial: „It seems that material provided by professional Nazi hunter Simon Wiesenthal is wrong, but repeated anyway [in the media]“. (Quoted by M. Weber in The Journal of Historical Review, Spring 1984, pp. 120-122.)
  41. Gerald L. Posner and John Ware, Mengele: The Complete Story (New York: Dell, 1987), pp. 220-221; Gerald Astor, The ‘Last’ Nazi: The Life and Times of Dr. Joseph Mengele (Toronto: Paperjacks, 1986), p. 202.
  42. G. Posner and J. Ware, Mengele: The Complete Story (cited above), p. 220.
  43. G. Posner and J. Ware, Mengele (cited above), pp. 179-180; G. Astor, The ‘Last’ Nazi (cited above), pp. 178-180.
  44. Time magazine, Sept. 26, 1977, pp. 36-38. Cited in: G. Posner and J. Ware, Mengele (cited above), p. 219.
  45. „Hunting the ‘Angel of Death’“, Newsweek, May 20, 1985, pp. 36-38. See also: M. Weber, „Lessons of the Mengele Affair“, Journal of Historical Review, Fall 1985 (Vol. 6, No. 3), p. 382. On Wiesenthal’s distortion of truth in the Mermelstein-IHR case, see: M. Weber, „Declaration“, Journal of Historical Review, Spring 1982 (Vol. 3, No. 1), pp. 42-43; M. Weber, „Albert Speer and the ‘Holocaust’“, Journal of Historical Review, Winter 1984 (Vol. 5, Nos. 2-4), p. 439.
  46. Midstream, Dec. 1983, p. 24. Quoted in: G. Posner and J. Ware, Mengele (cited above), p. 219; Los Angeles Times, Nov. 15, 1985, p. 2.
  47. J. Schachter, „Wiesenthal had no role in Eichmann capture“, The Jerusalem Post, May 18, 1991. Facsimile reprint in Christian News, May 27, 1991, p. 19.
  48. Tom Bower in The Times (London), June 14, 1985, p. 14. Quoted in: G. Posner and J. Ware, Mengele (cited above), pp. 222-223.
  49. G. Posner and J. Ware, Mengele (cited above), pp. 222-223.
  50. Betrayal, by Eli M. Rosenbaum, with William Hoffer. Published in 1993 by St. Martin’s Press (New York). Reviewed by Jacob Heilbrunn in The New York Times Book Review, Oct. 10, 1993, p. 9.
  51. Quoted in L. Lagnado, „How Simon Wiesenthal…“, Forward (New York), Sept. 24, 1993, p. 3.
  52. The New York Times Book Review, Oct. 10, 1993, p. 9; Forward (New York), Sept. 24, 1993, p. 3.
  53. „Was hat Wiesenthal zu verbergen?“, D. National-Zeitung (Munich), Nov. 11, 1988, p. 4.
  54. David Sinai, „News We Doubt You’ve Seen“, The Jewish Press (Brooklyn, NY), Dec. 23, 1988. Based on report in the Israeli newspaper Ha’aretz, Dec. 16, 1988.
  55. „A Message from Simon Wiesenthal“, Response: The Wiesenthal Center World Report, Winter 1992, p. 11.
  56. Charles Ashman and Robert J. Wagman, The Nazi Hunters (New York: Pharos Books, 1988), p. 286; A. Popkin, „Nazi-Hunter Simon Wiesenthal: ‘Information is Our Best Defense’“, Washington Jewish Week, Oct. 29, 1987, p. 2.
  57. Quoted in: M. Weber, The Spotlight, Oct. 26, 1981, p. 9.
  58. Quoted in D. National-Zeitung (Munich), July 8, 1988, p. 7, and in, R. Drechsler, Simon Wiesenthal: Dokumentation (Vienna: 1982), p. 199.

Ediia original, din iarna 1989-1990:

http://www.ihr.org/leaflets/wiesenthal.shtml

Ediia iniial, traducerea din 10 i 16 iulie 2004:

http://ro.altermedia.info/noua-ordine-mondiala/impostura-unui-vntor-de-nazisti-i_1460.html

http://ro.altermedia.info/noua-ordine-mondiala/impostura-unui-vntor-de-nazisti-ii_1474.html

ntre timp, articolul lui Michael Leidig a fost republicat i n alte cteva reviste on line.

P.S. Scrisoarea deschis a fost depus pentru d-l premier Victor Ponta cu nr. 2141/12.12.2012; pentru d-na Mona Pivniceru, ministrul Justiiei, cu nr. 120466/12.12.2012; pentru d-l Puiu Haotti, ministrul Culturii i Patrimoniului Naional, cu nr. 5410/12.12.2012; pentru d-l ambasador George Maior, directorul S.R.I., cu nr. 46540/12.12.2012.

, , , , , , , , , , , ,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *