Studiile genetice au reusit sa rezolve dezbaterea pe tema originii evreilor europeni, numiti deseori askenazi, care reprezinta 90 la suta dintre cei peste 13 milioane de evrei din toata lumea, in prezent.

Incercand sa lamureasca lucrurile, un studiu publicat in revista britanica Genome Biology and Evolution compara genomurile a 1.278 de indivizi fara legatura intre ei, care provin din opt populatii evreiesti si din alte 74 non-evreiesti.

Astfel, un genetician american a analizat rezultatele obtinute, cautand mutatii in codul ADN care sa fie asociate cu originea geografica a unui grup. Printre evreii din Europa au fost descoperite semnaturi ancestrale care au indicat clar regiunea Caucaz si, intr-o masura mai mica, Orientul Mijlociu.

Rezultatele obtinute astfel sprijina ipoteza khazarŃ, conform careia evreii din Europa de Est provin din khazari, o populație turcicŃ – amestec de clanuri turcesti instalate in Caucaz la inceputul primului mileniu d.Hr. Aceste clanuri au fost influentate de evreii din Palestina si s-au convertit la iudaism, in secoul al VIII-lea.

Sursa:áAl Arabiya.

CategoryUncategorized
Write a comment:

*

Your email address will not be published.

┬ę 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea