Splarea creierelor se realizeaz acum prin mijloace "blnde"

„Au fost tind un brad btrn, , fiindc fcea prea mult umbr…” spunea Nicolae Iorga ntr-un poem premonitoriu de excepie. Asistm domnule profesor, din nou , la un act de „epurare” a intelectualilor romni nenregimentai , urmndu-se tipicul anilor ’50 ?

Mi-e team c da. Noul ciclu politic al Romniei, cel postdecembrist,, a nceput printr-o operație de marginalizare teribil a așa numitei generații Labiș, iar unii dintre aceștia au fost chiar supuși unui tip aparte de epurare: instituții, reviste, edituri, au fost fie desființate, fie refondate, cu alte colegii, alt list de personal, alte grupri, ceea ce i-a plasat pe mulți n afara „instituției”. Un caz aparte, de o dramatic celebritate, a fost acela al scriitorului Dinu Sraru, altul a fost al regretatului Mihai Ungheanu… Nu-mi permit s amintesc situația cu totul dramatic a unora dintre scriitorii de excepțional valoare, precum Paul Anghel, Ion Lncrnjan, Eugen Barbu.

A urmat un al doilea val de ostracizri care au culminat cu Raportul Tismneanu n care au fost readuși pe liste scriitorii „proscriși”, pentru care s-au ntocmit liste de eliminare, probabil nc operative. S-a declanșat operațiunea antiprotocronist, de un primitivism care amintește „spiritul primar-agresiv” al Kominternului, a fost reinventat delictul de opinie, au fost etichetați oameni și opere, s-a ncercat o eliminare n bloc precum a fost tentativa de a supune dezaprobrii publice grupuri ntregi sub eticheta de „generație expirat” deși cei loviți cu pietre proveneau din generații diferite, de la vrednicul de pomenire Patriarh Teoctist la cei ce abia ncheiau al cincilea deceniu de viaț.

A urmat al treilea val de eliminri sub pretextul pensionrilor, ceea ce-a aruncat n afara instituțiilor personalitți de remarcabil valoare, pe care nu-mi ngdui s le nominalizez dorind s le respect nevoia de minim discreție. Au fost dezgropate etichete cominterniste pentru a-i stigmatiza și a-i țintui pe liste cvasiconspirative pe cei suspectați de un sentiment național mai rspicat, ori de apartenenț creștin-ortodox. La etichetele de naționalist, național-comunist, ortodoxist, fundamentalist, legionar, securist, s-au adugat etichete noi precum cele de protocronist, dughinist-ortodoxist, dup numele geopoliticianului rus Aleksandr Dughin, monoculturalist, aceast ultim etichet fiind menit a-i „deconspira” pe cei care, chipurile, ar fi promotorii unei singure culturi i putem continua dac vrei…

Multe dintre etichetele acestea au fost lansate din laboratoarele unor facultți și universitți prestigioase. Probabil c muli dintre cei care-și scriu astzi memoriile detaliaz fenomenul. La multe dintre sciziparitțile sociale i politice, au fost adugate altele cu scopul de a induce un fel de rzboi al tuturor mpotriva tuturor, o anarhie de mari proporții, pe orizontala și pe verticala societții și, dac s-ar fi putut, s energizeze o demoniac rebeliune a omului mpotriva lui Dumnezeu. Ceea ce nu s-a reușit n vremea comunist urma s izbndeasc acum: ridicarea unei majoritți contra Bisericii, ceea ce ar fi fost mai mult dect o dezbisericire, adic semnarea unui indiferentism religios. Discuția este lung fiindc vremurile sunt teribil de posomorte.

Ce modele vor fi create n schimb pentru o generaie care, n principiu, ar trebui s revigoreze fibra acestui neam ?

Ținta acestor vremuri este generația fr identitate. Un psiholog umanist american a cercetat maladia acestui tipar uman prin ceea ce el a denumit „sand-box syndrom”- sindromul cutiei de nisip- , adic inducția la scara popoarelor a unor modele de viaț care amestec uitarea de sine cu stri ludice capabile s anuleze percepția realist și grav, matur a lucrurilor.

Asemenea scheme de viaț „n alian cu rul pot energiza rebeliunea dezordonat a lumii”, ne previn doi sociologi creștini americani. Un fel de puteri deczute au pus stpnire pe strile sufletești ale prea multora. Asemenea puteri sunt asemenea stihiilor, de la duhul banilor la duhul trufiei, al egoismului fr margini, al ndreptțirii fr temei, al nchipuirii, debiliteaz lumea și viața, ne fac incapabili s reacționm la nihlismul și anarhia acestui veac, s recuperm sensul pozitiv al existenței. Duhul urt al banilor deformeaz ființa colectiv dup ce abia s-a ieșit dintr-o alt teribil deformare indus n lume de doctrina comunist. Marxiștii, cum remarc un filosof modern, Karl Popper-, sunt iubitori de violenț, la Lenin aceasta fiind legitimat prin teoria dictaturii de execuie: execuia burgheziei de ctre proletariat.

n „Statul i revoluia” Lenin legitimeaz crima colectiv, execuia unei clase sociale de ctre o alt clas. Pentru Marx, proletariatul este „groparul burgheziei”, deci discursul sepulcral este cel convocat spre a explica i a legitima istoria. Noiunea pivot a unei asemenea viziuni este moartea nu viaa. Duhul destrmrii ludice, al plcerilor și pornografiei este una dintre cele mai teribile amenințri ale omului. Un scriitor britanic, Aldous Huxley, a profetizat emergența unui altfel de stat n istorie pe care l-a numit „stat magic”, n care „splarea creierului nostru” se realizeaz „prin mijloace blnde”, precum: cultivarea unei sexualiti deșnțate, forme de viaț care „excit simurile i imaginaia”, cultivarea iluziei puterii, a unei „plceri ce zguduie simurile i mintea pn la epuizare”, cum sesiza un remarcabil comentator al acestei terifice profeții, domnul Virgiliu Gheorghe. Dictatura acestui stat magic este mai teribil dect cealalt, a statului posomort al idolatriei ideologice, așa cum l-a imaginat Marx și l-a pus n practic Lenin.

Cum s-a ajuns la dictatura „statului magic” ?

Prin trdarea elitelor! Teribil este singurtatea popoarelor trdate de elitele lor prin conspiraia pcatului, a cderilor, i, iat, o avem tlmcit n versetul acesta al lui Iezechiel: „i oile Mele s’au risipit din lips de pstor … Pe faa ntregului pmnt s-au risipit, i nu era nimeni care s le caute i s le ntoarc”. Ideologii statului magic pervertesc și sensul lucrurilor elementare. Popoarele, spun ideologii statului magic, sunt majoriti posace, coercitive, care opreseaz minoritile i indivizii. n consecin, indivizii i minoritile de toate tipurile trebuie decretate normaliti chiar dac acestea conduc la dezintegrarea majoritilor și mai grav la dezagregarea unitților spirituale firești. Cu ocazia alegerilor pentru preedinia american, din 2008, California, Arizona i Florida au apelat la procedeul referendumului pentru a restabili acurateea unei definiii colective asupra familiei. Aa de puternic erau cltinate fruntariile etnomentale n derulrile cotidiene ale vieii popoarelor nct acestea au fost nevoite s recurg la referendum pentru a stabili ca definiia familiei s rmn cea clasic: uniune consimit n mod liber dintre un brbat i o femeie. A fost necesar un referendum pentru o definiie „natural” sau fireasc. Lucrul nc mai tulburtor este c un numr de state americane au trebuit s fac uz de referendum pentru a restabili acurateea unei definiii, care decurge dintr-un ntreg etnospiritual de reguli, norme, modele, tipare, forme i scheme sociale pe care le regsim n mod obinuit n modul cotidian de via al membrilor acelor majoriti numite popoare.

Minoritile aliate cu un anume tip de aparat statal reuesc s conteste, s rstlmceasc definiii paradigmatice ale popoarelor i s impun alte definiii care creeaz confuzii, coboar tiparele fondatoare ale vieii comune la un talme-balme noional ce reamintete promiscuitatea babelian. n fond, ce ne spun aceste referendumuri populare, precum cel din California? Referendumul californian ne arat c atunci cnd Curtea Suprem din statul respectiv, de exemplu, legalizase cstoriile anarhosexuale, acel stat intrase deja n conflict logico-normativ, voliional, spiritual,jurisprudenial cu poporul mobilizat plebiscitar ca s se apere de efectele unor acte normative derivate din paradigma statului magic. A fost necesar apelul la „arma plebiscitar” pentru aprarea de aciunile prin care un stat se arta dispus s redefineasc noiunile fondatoare ale vieii comune n conformitate nu cu rnduiala creat de Dumnezeu, ci cu principiul plcerii anarhice, cu procedeul definiiilor arbitrare, al minoritilor despotice. Scrutinul popular se afl, iat n conflict cu corectitudinea politic i cu subculturile jurnalismului magic.

Segmente nsemnate din elitele conductoare ale statelor se revendic de la principiile statului magic prin care pot transforma unele formaiuni sociale n fore, activiti i seducii capabile s contribuie la triumful unui nou turn Babel, o zidire zadarnic urnit din frmnttura plcerilor. Aceast frmnttur disloc principiul etnospiritual cci nu mai are ce s fac cu el i fora care desvrete procesul este statul magic.

Mai avem soluii salvatoare la ndemn ?

Soluția este la poporul mbisericit, adic readus la un tip de educație care s-l fac destul de puternic n fața inducției anarhiei. Numai poporul desprit de Biserica lui Dumnezeu se afl n primejdia rtcirii, care este i cea final, adic aceea care-i aduce pieirea. Aceeai este lecia pe care ne-o transmite nvtura Templului ridicat de Solomon la chemarea lui Dumnezeu ctre poporul Su, care este popor al lui Dumnezeu, ales de Dumnezeu ntruct se menine n templu, adic unit n rugciune, printr-o legtur pe care generic o numim Biseric sau Templu.

Pe de alt parte, manifestrile creatoare n snul popoarelor sunt o dovad care ne spune c Dumnezeu pstreaz perpetuu n lume mila fa de popoare, c darul su nu e retras niciodat popoarelor care au darul acesta activ sau virtualizat, ca laten sufleteasc, deci ca sum de protovirtui, de prenclinaii spre bine, spre fapta cea bun, spre dreptate, ca tnjire dup adevr i dreptate….

nct doar popoarele poart n mediul lor sufletesc, prin latenele difuze, ansa energiilor nnoitoare ceea ce i explic faptul c popoarele gsesc uor calea spre Dumnezeu, chiar atunci cnd sunt lipsite de coli speciale n acest sens.

Tradiiile i cultura acestora, ca semne ale puterii lor creatoare, sunt binevoite de Dumnezeu, adic sunt daruri aduse la mplinire, ceea ce arat c Dumnezeu a binevoit n i prin popoare; altfel acestea ar fi fost lipsite de darul culturii. Substratul peren al popoarelor se afl astzi sub ameninri multiple punnd sub primejdie i nfrirea popoarelor. Cea mai teribil ameninare este cea direcionat contra proprietii identitare a indivizilor i a popoarelor nsele. Modernitatea a declanat un masiv proces de desproprietrire identitar ceea ce agraveaz criza mondial actual.

Rupi de tradiii, de credine, de sentimentele apartenenei, indivizii i grupurile devin vulnerabile n faa acestui nou tip de ameninri. Doctrina lansat de preedintele Truman, conform creia bunstarea material e totul i esena libertii este accesul la prosperitate material i nimic altceva, ca i comunismul lui Marx i Lenin, c mncarea este totul i religia este opiu pentru popoare, au contribuit deopotriv la dezarmarea etnoistoric a generaiilor noi, postbelice i deci a popoarelor n faa unor asemenea promisiuni. Ne dm seama așadar c salvarea vine de la o ntoarcere n Biseric adic de la o reform spiritual a elitelor și a popoarelor deopotriv. Soluția este spiritual și NU economic, așa cum se crede ndeobște.

sursa: Cotidianul

, , ,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *