Cine are dreptate oare? Gregorian Bivolaru sau traditia tantrica autentica?

Celebra tehnica de Phowa, atat de macelarita in cadrul Misa, prezinta in realitate o serie de semne obiective care arata daca s-a obtinut sau nu succesul in practica ei, si deci, daca aceasta poate fi cu adevarat utilizata in momentul mortii. In cursul MISA scris se precizeaza (culmea!) semnele care trebuie sa apara si care arata obtinerea succesului in practica Phowa, semne care sunt precizate in toate invataturile Phowa traditionale. Practic este vorba despre aparitia unei mic orificiu in crestetul capului, in care se introduce un fir de iarba kusha. Si la ora actuala, in manastirile tibetane si la retragerile de Phowa tinute in intreaga lume, la finalul practicii, se cerceteaza daca toti praticantii au obtinut succesul in practica, evidentiat prin descoperirea acelui mic orificiu. Daca practicantul nu a obtinut acest semn, atunci inseamna ca practica sa nu a fost incununata de success si ceva nu este in regula cu practica sa, sau si mai rau, cu metoda folosita. De exemplu, un lama destul de cunoscut la ora actuala, Tenzin Wangyal Rinpoche povesteste intr-una din lucrarile sale cum, in urma practicii Phowa din cadrul manastirii, nu a obtinut semnele succesului, si cum maestrul lui, nemultumit, l-a pus sa practice din nou intensiv Phowa in mijlocul unui cerc de calugari care practicau si ei Phowa, pana ce in final, a reusit sa ii infinga un fir de iarba in orificiul aparut (in cele din urma) in crestetul capului. Deci si la ora actuala in traditia budista se considera ca neaparitia acestui semn arata ca practica nu a fost incununata de succes.

Ceea ce este cel mai ciudat in cadrul cursurilor Misa de “Phowa” este ca, in cadrul inregistrarilor audio, Gregorian Bivolaru face urmatoarea precizare: “Chiar si fara aparitia vreunui semn fizic, daca launtric au aparut sublimele stari, inseamna ca am reusit. Fenomele fizice apar la cei care au un nivel mai grosier, la cei mai elevati pot sa nu apara semnele fizice, ci doar fenomenul launtric”

Aceasta afirmatie este in completa contradictie cu textele traditionale si cu practica Phowa asa cum este ea realizata la ora actuala pe caile traditionale. In plus, cei care vor participa la un curs Phowa traditional, de pe o linie autentica, vor descoperi ca practica in sine este destul de diferita in raport cu “Phowa” practicata la MISA, (care este de fapt o compilatie realizata pe baza lucrarilor lui Evans Wentz, si condimentata cu diverse elemente crestine si hinduse, practicantii trebuind practice sa proiecteze Sinele Atman (concept hindus) in imparatia lui Dumnezeu Tatal (concept crestin), etc).

Oare de ce la MISA nu apar aceste semne? Oare de ce se precizeaza ca aceste semne nu sunt necesare si ca apar doar la cei “grosieri”? Sa intelegem deci ca toti calugarii/yoghinii tibetani si maestrii care practica Phowa in sute da manastri de pretutindeni sunt niste fiinte grosiere, si cei de la cursurile MISA sunt toti niste “elevati”?Evident ca nu! Problema consta in realitate in lipsa totala de eficienta a tehnicii de “Phowa” din cadrul Misa,( inventata de Gregorian Bivolaru), care se reflecta in faptul ca, in cadrul practicii Phowa din cadrul Misa, semnele traditionale pur si simplu nu apar!

 

In final va intreb, pe cine sa credem, pe Gregorian Bivolaru, (un individ care s-a autodenumit “maestru”, fara nici o instruire traditionala, care a plagiat majoritatea cursurilor sale, care a fost de atatea ori prins cu minciuna, si care isi trimite discipolele la produs pe oriunde poate (Japonia, video-chat erotic, etc), sau in venerabila traditie tantrica autentica?

Este necesar sau nu sa apara aceste semne in cadrul practicii Phowa autentice?

Va las sa gasiti singuri raspunsul, insa imi prmit sa va dau o sugestie, prin intermediul uneu scurte inregistrari video, ce surprinde finalul unei retrageri de Phowa din Tibet. Priviti cu atentie si minunati-va de capacitatea unei tehnici yoghine corect predate, de a produce efecte uimitoare chiar si in plan fizic:

 


Intenselight

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *