Cuvant inainte:Fac parte dintre cei care stiu ca PPDD va supravietui asediului PSD-UNPR-PC , se va consolida si va ramane in linia intai a politicii !

Inprima partea acestui material v-am prezentat date… Cati am fost si cati am rmas, care am fost si care am rmas, unde au plecat parlamentarii care au dezertat din PPDD, “graficul” cronologic al plecrilor, situația parlamentarilor nostri pe județe… Astzi va voi prezenta opinia mea relativ la cauzele si motivele reale ale plecrilor…

***

Așadar, pe parcursul unui an, 37 de parlamentari (23 de deputați si 14senatori) au prsit PPDD-ul, trdand ncrederea electoratului care le-a acordat votul, 32 dintre ei trecnd in tabra puterii.
Pentru acuratetea textului trebuie sa precizezca4 deputați(Ovidiu Dumitru, Mihai Aurelian, Viorel Blajut si Mihai Tararache) nu s-au nregimentat politic ulterior prsirii Grupului parlamentar PPDD, rmnnd neafiliati iar un senator (Antonie Solomon) si-a pierdut mandatul.
In mod firesc, acest exod a generat o vie disputa att inmedia, ct si in interiorul partidului. La ntrebarea – fireasca dealtfel, “de ce pleac” sau “de ce au plecat”, rspunsurile au fost multe si variate …
In medias-au vehiculat trei motive principale… Primul tinea de obarsia politica a parlamentarului dezertor. Mai exact avea in vedere rentoarcerea “la baza” a respectivului, care fusese infiltrat departidul mama in PPDD pentru a accede inParlament, urmnd sa se rentoarc atunci cand va fi nevoie.. Al doilea motiv tine de “dosarele” pe care anumiti parlamentari sau persoane apropiate de acestia le au din trecut… Modul de ntrebuințare al unui asemenea “argument” nu necesita precizri suplimentare, poate doar aceea ca.. pentru libertate omul face orice.. Al treilea motiv – si cel mai intens vehiculat , e cel care tine efectiv de “ciolan”…Bani, putere, privilegii a titrat deseoripresa…In media s-au vehiculat sume ntre 50.000 si 200.000 de euro, oferiti parlamentarilor dezertori ca “prima de instalare” sau “prima de transfer”. S-a mai vorbit de contracte ncheiate de firmele deținute de parlamentarii dezertori prin interpuși sau de rudele acestora cu statul… Sau de efectuarea ctre aceste firme a unor pltirestantede mult vreme… Nu in ultimul rnd, au existat si informații privind “atribuirea”de descentralizate sau agenții – practic atribuirea “dreptului” de a stabili cine vor fi directori sau directori adjuncți, uneori chiar prefecți sau subprefecți… Sau posibilitatea de a și plasa rudele ori protejații in funcții publice sau chiar in diplomatie..
Partidele racolatoare – prindeclarații ipocrite, mari campioane a fenomenului migrației politice, au dezmințitconstantca in spatele dezertarilor din PPDD s-ar ascunde acțiunea lor… Sau ca parlamentarii
dezertori ar fi fost ” stimulați” sa schimbe tabra..A existat doar o singura excepție notabila, respectiv la nceputul toamnei, cand președintele PNL, Crin Antonescu – realiznd probabil ca racolatorii PSD-UNPR sunt mult mai eficienti ca cei liberali, a avut o “iesire” in acest sens… Fiecare partid racolator a explicat ipocrit – ori de cte ori s-a vorbit de migratiapolitica, ca parlamentarii dezertori au schimbat tabra, fie pentru ca si-au dat seama de faptul ca exista o identitate/apropiere doctrinara sau principiala ntre dezertor si partidul racolator, fie pentru ca “schimbarea taberei” s-a fcut in interesul electoratului, care poate fi mai bine reprezentat de un parlamentar care face parte din majoritatea parlamentara… Evident – in opinia actualei clase politice autohtone, vointa electoratului nu poate dect sa paleasca in fata “apropierilor doctrinare” sau percepției parlamentarilor dezertori despre interesul electoratului…
PPDD-ul a criticat constant traseismul politic a crui principala victima pare a fi in aceasta legislatura – cel puțin pana in acest moment. A dezavuat ipocrizia partidelor racolatoare care, deși se declara campioanealedemocrației si adversare ale migrației politice, nu doar ca-i primesc pe traseisti cu bratele deschise si onoruri, dar fac tot posibilul sa-i racoleze, oferindu-le funcții, privilegii si tot felul de avantaje. Reprezentanții PPDD in Comisia pentru revizuirea Constituției au propus chiar interzicerea, prin normaconstitutionala, a traseismului politic, traseistul urmnd sa-si piard mandatul… In interiorul partidului s-a ncercat “strngerea randurilor”, att prin mesaje mobilizatoare si prin invocarea vointei electoratului ori regulilor democrației, ct si prin apelul la caracterul presupus ca onest al fiecrui parlamentar ales pelistele PPDD ori la fidelitatea acestuia fata de popor… Pe scurt, poziția PPDD-ului fata de dezertari a fost: lipsa de caracter si respect fata de electorat, ciolan (bani, putere, privilegii) si conjuratia ntregii clase politice mpotriva PPDD cu scopul destructurarii acestuia…
Parlamentarii dezertori si-au explicat “demersul” – prin “demers” definesc aici trdarea , att a vointei electoratului PPDD-ist, ct si a partidului care i-a fcur parlamentari – in același mod ipocrit in care le-au justificat traseismul partidele racolatoare . Fie si-au descoperit – dup accederea in Parlament exclusiv datorit PPDD-ului, apropieri doctrinare cu partidele de la Putere, fie au “realizat ” ca și pot mai bine reprezenta colegile pe care le reprezint din postura de parlamentari ai Puterii… Unii, mai “orientați”, au mai adugat la motivele dezertarii, fie problemele din PPDD – plecri, probleme organizatorice, dificultatile opozitiei la o majoritate de 70%, fie incertitudinea continuitatii partidului – previziunile sumbre alimentate de media pe fondul campaniei de racolri dinspre USL, a numrului mare de dezertari, a problemelor lui DD si a ineficientei msurilor de salvgardare si de conservare a numrului de parlamentari luate de conducerea partidului… “Nu era sa ramn sa sting lumina” este textul cel mai des ntlnit in “explicatile” date privat de cei care au ales sa prseasc partidul , ignornd deliberat faptul ca, indiferent de motive, “reorientarea” lor tot trdare se numește si nicio explicație nu le va nltura titulatura de traseisti…

***

In opinia mea, in fiecare dintre abordarile date dezertarilor din PPDD exista o parte – mai mica sau mai mare – de adevr…
Este evident ca unii dintre parlamentarii PPDD – majoritatea dintre cei care s-au alturat grupurilor parlamentare PSD si PNL, nu au fcut altceva dect sa se rentoarc acas sau la baza… PPDD-ul nu a fost pentru ei dect o trambulina sau un vehicul spre Parlament.. Este la fel de evident ca unii dintre parlamentarii PPDD – majoritatea celor care s-au alturat grupurilor parlamentare UNPR si PC, au fcut-o din motive care țin de ciolan… Nu am probe ca ar fi primit bani, chiar dac personal cred in abordarile in acest sens vehiculate in presa si mediul politic….. Stim insa cert, ca unii dintre parlamentarii PPDD care s-au inregimentat in UNPR si PC au primit odata cu trecerea la aceste partide functii importante in ierarhia politica a partidelor racolatoare. Fie in structurile centrale, fie presedintia organizatilor judetene. Functii din care, in baza algoritmului politic din USL, stabilesc cine va fi prefectsau subprefect, director sau director adjunct de “descentralizata” ori isi pot angaja rudele, prietenii si protejatii in diverse functii… Functii in baza carora pot obtine – de la directorii numiti pe criterii politice, de algoritm, la discretia lor sau in baza unor oculte intelegeri in sferele puterii – mult doritele si banoasele contracte cu statul. Pentru firmele lor detinute prin interpusi, pentru firmele rudelor sau prietenilor sau pentru clientela lor politica… Evident prin incredintare directa… Cred ca si “dosarele din dulap” au jucat un rol in cazul unora dintre parlamentarii care au parasit PPDD-ul si mai cred ca, in multe cazuri metodele de racolare au fost mixte, imbinand eficient amenintarile cu favorurile….
Este la fel de evident-teoretic cel putin , faptul ca , de la Putere poti face mai multe pentru colegiul tau ca din Opozitie… Spun teoretic, intrucat din discutiile cu parlamentarii Puterii si din ceea ce vad, inteleg ca datorita austeritatii politicilor guvenamentale si lipsei de viziune si solutii a Guvernului Ponta, nici ei nu reusesc sa faca prea multe lucruri pentru colegiile lor… Or, in contextul in care aproape toti parlamentarii dezertati din PPDD si-au obtinut mandatul prin redistribuire, dubland practic un parlamentar USL, e greu de crezut ca cel care va avea prioritate la resurse pentru colegiu va fi ultimul venit, adica fostul PPDD-ist… Care insa, chiar daca nu va putea face mai multe pentru colegiul sau decat din PPDD, va putea face mai multe pentru el, apropiatii lui si clientela lui politica… Nu pot sa nu precizez insa ca la Putere, intr-o democratie reala, se ajunge prin votul electoratului si prin aliantele politice dintre partide si nu prin traseism politic…
Relativ la “diferentele organizationale” dintre PPDD, pe de o parte si PSD, PNL si PDL, pe de alta – din care parlamentarii care au parasit PPDD-ul au extras “problemele” din partid, este evident caacestea exista. Nu poti compara o structura de partid formata in nici doi ani cu structuri de douazeci de ani. Cu structuri care ii inglobeaza practic aproape pe toti care au facut politica in ultimii 24 de ani, cu structuri politice care, ani la rand, s-au confundat cu structura statala… Mai ales in conditiile in care, pe langa tineretea si lipsa de experienta politica a majoritatii echipierilor structurilor noastre, acestea au fost infiltrate cu oameni care in realitate urmareau interesele altor forte politice ori interese exclusiv personale, fapt vizibil atat in conduita unor parlamentari (ma refer aici la cei care au dezertat), cat si a unor alesi locali (pe aceasta tema voi reveni intrun material viitor)… Indiscutabil nici adaptarea la statutul de partid parlamentar nu a fost usoara.
Lipsa experientei parlamentare a majoritatii parlamentarilor nostri, deprinderea “din mers” a procedurilor parlamentare, faptul ca cei mai importanti lideri ai partidului nu au acces in Parlament, au generat anumite probleme care insa au fost depasite prin efortul comun si implicarea parlamentarilor PPDD care au ramas fideli electoratului nostru si a lui DD. Probleme au existat si inca mai exista si in functionarea organizatilor judetene si locale.. In special probleme care tin de insuficienta experienta a liderilor nostri locali, de anumite rivalitati in interiorul organizatilor, de resursele limitate ale organizatilor – de cele mai multe ori insuficiente pentru desfasurarea activitatilor specifice de partid, de intrigile oriinteresele ascunse ale unor veleitari, oportunisti sau infiltrati- nedibuiti ori tolerati inexplicabil, de actiunile dezbinatoare initiate de atotputernicii presedinti de consilii judetene, de primari ori de baronii locali. Adaugand dezamagirea generata de traseisti, lipsa OTV si implicit insuficienta mediatizare a actiunilor si realizarilor PPDD ori a liderilor formali si informali, excesiva centralizare responsabilitatilor si deciziei in partid, eficienta doar partiala a mecanismelor de control, lipsa unei strategii profesioniste de extindere a bazei partidului si de identificare de noi lideri, avem un tablou al problemelor reale cu care se confrunta partidul. Probleme cu care s-a confruntat si se confrunta PPDD – in mare parte, le au sau le-au avut in forme specifice, mai toate partidele de mase dupa infiintare, fiind inerente evolutiei unui partid si fiind generate de oameni, de interese, de orgolii, de intrigi, de lipsa increderii, de suspiciuni, de lipsa coeziunii… Interesant si instructiv este faptul ca niciunul dintre cei care au dezertat din PPDD nu au invocat cand au fost pusi pe liste, nici existenta unor “probleme interne” – desi cunosteau bine structurile partidului, nici “compatibilitatea”/apropierea lor de doctrina social-democrata, progresista, conservatoare sau liberala… In acele momente erau “PPDD-isti pe viata” si adorau cele 100 de puncte ale lui DD… Ar fifacut orice, probabil, pentru a ajunge parlamentari cu “vehiculul” PPDD..
La generarea acestei situatii , a concurat si conducerea PPDD.
Si nu doar datorita problemelor interne enuntate mai sus, intrucat, asa cum aratam, probleme interne au toate partidele si, mai ales in primii ani de existenta, mai exact pana se creaza structura de baza,se genereaza relatile functionale si increderea intre lideri si sestabilizeaza electoratul fidel. Dupa care vor aparea alte probleme siiaraltele… Pentru ca in tot ceea ce inseamna activitate a unei colectivitati apar, periodic, probleme… Care insa pot fi rezolvatedaca exista vointa, consecventa si interes…O prima eroare a constat in validarea parlamentarilor care au dezertat pe listele PPDD – culpa in eligendo. Care a fost dublata de alegerea colegiilor electorale in care au candidat majoritatea liderilor nationali ai partidului- evident cu exceptia lui DD care s-a dus in Tg Jiu sa se lupte cu Ponta pentru a creste partidul- alegere care s-a dovedit a fi neinspirata si a avut drept consecinta ramanerea majoritatii liderilor nationali PPDD in afara Parlamentului. Nu o sa insist asupra temei facerii listelor, intrucat am prezentat-o detaliat in DECALOG I – Partea a III-a…. O a doua eroare s-a dovedit a fi modul de gestionare a “fenomenului plecarilor”.. Minimalizarea riscului dezertarii parlamentarilor – in prima faza, prevalenta abordari individuale si personale in locul unei abordari unitare a fenomenului, tolerarea promiscuitatii in care au activat multi dintre cei care au parasit partidul (intre negocieri cu alte partide si revendicari de functii in PPDD), promovarea parlamentarilor “nesiguri” in structuri de conducere sau ca presedinti de organizatii judetene (“ca altfel pleaca”)- in ceea de a doua faza a plecarilor, s-au dovedit a fi paleative si nu solutii eficiente. Nu de alta dar printre plecati se numara 8 presedinti de organizatii judetene si 5 membri ai Biroului Permanent National… Poate ca transformarea celor 100 de puncte a lui DD intr-un program politic modern si coerent – evident cu completarile necesare si cu clarificarea doctrinara care inca nu s-a facut, extinderea departamentelor partidului la nivel judetean, constituirea si punerea la treaba a Ligii alesilor locali, initierea si organizarea de conferinte interjudetene (zonale) cu activul PPDD si/sau cu consilierii nostri ori punctuale pe teme de actualitate ca Rosia, Pungesti, liberalizarea vanzarii terenurilor agricole catre comunitari ori modificarile Codului Penal, adoptarea Regulamentului de Organizare si Functionare al partidului- cu stabilirea competentelor si sarcinilor tuturor membrilor de la membru simplu de la tara pana la presedinte ori atat de necesara descentralizare, ar fi dus la consolidarea mai rapida a partidului si la evitarea multora dintre problemele cu care ne-am confruntat si ne confruntam…
Dar toti gresim! Important este sa nu repetam greselile facute si sa invatam ceva din ele… Nu de alta dar DD a infiintat un partid pentru oamenii care au fost mintiti si ignorati de toate celelalte partide politice si ar fi trist ca oamenii aceia inimosi care ne-au dat votul lor la locale si la parlamentare sa ajunga sa creada ca suntem la fel…
Nu pot incheia altfel decat citand un om politic “cu vechi state” in politica romaneasca, care mi-a spus intro emisiune: “Maitre, indiscutabil marimea unui grup parlamentar face important partidul in Parlament… Azi poti avea un grup parlamentar mai mic, maine mai mare sau invers… Dar existenta unui partid nu e legata de numarul de parlamentari ci de bazinul electoral pe care il are si de capacitateade obtine voturi. Ori voi, din fericire pentru voi, aveti si veti avea in continuare bazin electoral… Totul e sa aveti lideri care sa ia voturile…”

P.S. – Ma intreb cum s-or fi simtit parlamentarii inregimentati in UNPR sau PC, cand in noua lor calitate de presedinti de organizatii judetene la noile lor partide, au constatat ca lipsa problemelor in organizatile lor se datoreaza… lipsei organizatilor. Sau a minusculitatii unei organizatii care, toata, incape intr-un apartament… Cum s-or simtii ca parlamentari ai unor partide care intoata existenta lor nu si-au verificat niciodata simpatia populara, dobandind statutul de partid parlamentar ascunsi in spatele unor aliante sau prin racolari… Sau cum s-or simti cei care s-auinregimentat in PSD sau PNL si s-au “diluat” in armata de “cartele de vot”? Cum o fi sa fi “a sasea sau a zecea roata la caruta ” in organizatia judeteana X a altui partid, cand in organizatia judeteana PPDD care te-a trimis in Parlament erai o oaza de speranta pentru romanii satui de politichia dimboviteana postdecembrista? Iubit si respectat de un electorat sincer, respectat de colegi, liber sa ai opinii si sa-ti spui cuvantul, neconstrans la compromisuri… Oare merita avantajele temporare pe care ti le ofera statutul de “parlamentar al Puterii ” sa tradezi increderea a mii de oameni care te-au votat crezand ca vei fi “parlamentarul” lor – asa cum le-ai promis – si sa porti, de-acum incolo toata cariera ta politica, stigmatul de traseist?

ByDanielFenechiu

comentariu rapcea.ro: dezvluirile liderului de grup PP-DD de la camera Deputaților sunt valoroase pentru cei ce vor s fondeze noi partide, cci putem nvța din greșelile PP-DD-ului, cum s NU facem. Conlcuzia este c un partid nou trebuie s accepte pe liste, la alegeri, doar oameni fr trecut politic traseist, ne-șantajabili și pe ct posibil, imuni la tentații materiale… Sfinți adic…

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *