De fiecare dat cnd nchidem ochii pentru a “face” o meditație, atenția noastr se dezlipește de obiectele simțurilor exterioare (form, gust, miros, atingere, sunet) doar pentru a se atașa imediat de obiectele simțurilor interioare.

n aceste condiții, “meditația” respectiv este doar o simpl identificare cu “ideea” sau subiectul meditației. Cel mai bine se vede acest lucru la meditația cu Sinele. Dac ajungem s “vizualizm” sinele ca pe ceva diferit de noi, la care trebuie s ajungem, cu care trebuie s ne identificm, se cheam c nu meditm, ci doar ne identificm mental cu o imagine a unei idei.

Atunci cnd trimitem o form-gnd, o ntrebare țintit ctre adncurile insondabile ale ființei noastre aceasta trebuie s mbrace o form, forma unei idei transpuse n fața ochilor minții precum ceva definit, cu limite, dimensiuni, substanț și eventual sunet și culoare. Sonda este diferit de la om la om, cci pentru aceeași ide, oameni diferiți au imagini diferite n funcție de informația pe care o dețin, de educația lor. Ce este trist este faptul c sonda se ntoarce la expeditor cu un “rspuns” de aceeași natur ca și ea n ce privește forma sa “mental”.

n aceste condiții, ne cufundm și identificm n/cu ideea/reflexia subiectului meditației, iar nu cu Subiectul nsuși.

Ideal ar fi ca aceast cutare s nu provin din minte sau din emoție, ci dintr-o aspirație spontan a conșiinței celui ce mediteaz, ctre ceea ce caut.

Atunci, se cheam cu țelul a devenit una cu nzuirea cea fireasc a Sinelui, iar obiectul meditației este atins cu adevrat, iar nu o reflexie sau nlucire mental, grosier, a acestuia.

ns cum s realizm acest lucru ? Cci mintea sau voința nu pot conduce sau controla nzuințele Sinelui, care are propriile sale aspirații ce se manifest natural.

Sinceritatea cutrii volitive este un prim deziderat al acestei stri. Dac tu pretinzi c ești ndrgostit, dar de fapt este doar poft sexual, dac pretinzi c vrei s meditezi, dar de fapt vrei doar s te nchizi n tine, dac vrei s l gsești pe Dumnezeu, dar n realitate voința naturii tale omenești caut doar ctre bunstare material, faim și sex, aspirația natural a Sinelui ctre Infinit nu se mai aliniaz cu voința ce caut cele efemere iar rezultanta acestor doi vectori duce nspre o direcție, o cale de mijloc ntre cele dou.

Pe acest vector “clduț” riști s te iluzionezi cel mai tare cu privire la propria ta stare, propriile tale realizri, riscnd s consideri c deja ai atins cu mna ce nc n-ai vzut nici mcar cu privirea – ci doar ți-ai imaginat.

Eu – cunoscut printre voi și ca Mihai Rapcea

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *