Este neo-tantrismul predat la MISA o eroare?

Mi-a placut foarte mult raspunsul lui Aand asa ca il voi publica.
Ar fi dragut ca cei interesati sa dezbata subiectul.
Tantra este fundamentul pe care se bazeaza filozofia MISA.
Daca demonstreaza cineva ca acest fundament este gresit, s-ar putea sa se trezeasca din ce in ce mai multi la realitate.
Aand, ce spui tu are substanta. Daca imi confirmi ca adresa de mail care apare in dreptul comentariilor tale e ok, iti fac cont de author aici. O sa primesti parola pe mail.
Asta bineinteles daca doresti 🙂

RAM:

@Aand: din punctul meu de vedere, după 20 de ani de yoga la misa nu știu nimic. De fapt, am descoperit ca yoga e o treaba foarte serioasa de-abia după ce am plecat de la curs și am început sa fac săpături. Din punctul meu de vedere, este clar ca știi infinit mai mult decat mine, (pentru ca eu nu stiu nimic, haha) însa Tantra chiar este un drum închis? Sigur, este clar ca sunt pericole, dar sistemul în sine are o aborare care pleaca de la niste premize/principii/idei gresite?

Adicăăăă… tantra este o eroare? Bine, e clar ca vorbim doar teoretic, având în vedere ca nu exista niciun maestru tantric autentic, (exceptându-l pe unicul 🙂 ) iar tantra nu cred ca se poate invata din carți… probabil ca e un drum închis. 🙁

Aand:

Eu cred ca da:) cel putin eu asa am invatat, si retine ca asta e o opinie. Placerea, emotiile puternice se nasc pe tamo guna. Oricat de mult ai sublima placerea fizica ea nu e Ananda spiritului. Atat samkhya din care incepe yoga cat si Bhagavad gita definesc corect tamo guna ca o guna a obscurului si intunericului. Ideea ca cei doi parteneri in sex echilibreaza, el cu rajo si ea cu tamo si se intalnesc pe sattva e falsa. Deoarece un om e si raja si tamo. Cand e depresiv e tamo, cand e maniac, hiperactiv e rajo. Dimineata e rajo, seara e tamo. Cand isi imagineaza e tamo, cand construieste e rajo. Nu exista doar rajo sau tamo guna intr-un om la fel cum nu exista doar ynn si yang. Am mai spus-o, tamo e corectat de rajo, asa krya yoginii si budhistii purifica prin asceza si actiune tamo. Dorintele si pasiunile se transforma in dorinta de a-l cunoaste Dumnezeu, Eliberarea. Dar rajo nu poate fi corectat de tamo ci se depaseste in sattwa guna prin compasiune si abandon. E un salt. Acest pas, aduce de la sine realizarea lui atman. Practic raja si krya yoginii sunt rajasici purificand implicit tamo guna/dorintele, Bhakti yoginii sunt tamasici si prin devotiune corecta purifica rajo guna/actiunile. Pe tamo trebuie sa fie doar dorinta pura de a-l cunoaste pe dumnezeu, pe rajo trebuie sa fie doar actiunea pura de a-l sluji pe dumnezeu.Si unii si altii au cate un impediment> cei pe rajo se abandoneaza mai greu, cei pe tamo actioneză mai greu (isi corecteaza comportamentul mai greu). Cat despre tantricii sexuali, osciland intre rajo si tamo ei zbarnaie ca o lama turata la maxim iar in final, cred eu, energia lor se va prabusi. Cum energia consumata duce mereu spre tamo, disolutie, vor sfarsi in tamo guna. Proba o poate face insa fiecare practicant al tantrismului sexual: cum este el dupa 4-5 ani de practica? E in pace, e detasat? E in bucurie? Fricile lui s-au stins? Are compasiune? E bland? Rade din inima? E firesc, e uman, e natural, e “a fi”? Doarme bine noaptea? E tacut? Mintea lui e in pace? E onest si corect? Mediteaza in zori, fara efort? E sanatos?etc.Well daca se simte asa dupa 4-5 ani de tantra sexuala, inseamna ca probabil ma insel. Mai e o proba pe care o poate face un tantrika> sa renunte o luna la sex si sa isi noteze intr-un jurnal toate festele pe care i le va juca mintea in legatura cu conditionarea lui. Va fi ca un fumator care va gasi 1001 de motive sa isi cumpere tigara.Asa va vedea ca exercitiul lui spiritual nu e decat un alt drog, mai subtil si infinit mai puternic, o forma de conditionare pe care a exersat-o singur, culmea in numele Eliberarii.
Desigur, asta e opinia mea:)

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *