Ofensivă rusească asupra României. Au pus ochii pe fotbal, ProTv și benzinării

Pe fondul evenimentelor din Ucraina și a acțiunilor Rusiei condamnate la nivel mondial, trei știri de mare interes au ajuns la cunoștința opiniei publice. Știri ce se referă la penetrarea capitalului rusesc în România, în două zone de mare relevanță socială – este vorba de fotbal și mass media dar și pe piața alimentării cu combustibili. Gazprom a anunțat oficial toate companiile petroliere din România că vrea să cumpere benzinării cu toptanul, este una dintre știri. Compania petrolieră NIS Petrol, divizia din Serbia a gigantului rus Gazprom Neft, vrea să ajungă la o cotă de 10% pe piața benzinăriilor din România după anul 2015 și analizează, în acest moment, orice posibilitate pentru a atinge această țintă, inclusiv achiziția de stații deja existente, a declarat, marți, Ileana Sorina Bălțatu, director executiv al companiei. În ultimul an, au existat informații în piață referitoare la o eventuală negociere între cele două companii pentru ca NIS să preia mai mult de 100 de stații Petrom.
Bălțatu a fost director general și de retail al Shell România în perioada 1998-2005 când au fost vândute benzinăriilor Shell din România, în 2004-2005, către ungurii de la MOL.
A doua știre – legată tot de „prietenii ruși” de la Gazprom sună astfel: „Gazprom – parte interesată indirect în încercările de preluare “la pachet” a operațiunilor CME din România și Bulgaria”. A treia știre se referă la fotbal și la o domnișorică rusoaică ce a cumpărat drepturile de difuzare de la Liga Profesionistă de Fotbal. Domnișorica are și un bun amic ungur, mare iubitor și el de români, pe nume Paszkany.
CME este Trustul de care aparține PROTV. Compania Central European Media Enterprises (CME) deține liderul pieței locale de media, Pro TV. Hotnews a marcat subiectul. Compania CME – confruntată cu datorii de sute de milioane de dolari și cu scadente de plată a dobânzilor în următorii ani – a menționat că, după ce a anunțat, în toamna, rezultatele pe trimestrul al treilea din 2013 și fiind nevoită să-și îmbunătățească lichidiatea, a început discuții atât cu Time Warner, în vederea unei potențiale tranzacții financiare, cât și cu posibili cumpărători pentru “anumite active”.

Gazpromul lui Putin – bază militară

Acele “anumite active” sunt dorite de conglomeratului rus Gazprom, prezent în piața media de peste un deceniu și jumătate, prin Gazprom Media – companie care în 2012 avea o capitalizare de 200 de miliarde de ruble și care este activă pe toate segmentele media din Rusia. Practic PROTv, unul dintre cele mai credibile postui TV din România, dacă va fi preluat va fi pur și simplu controlat de ruși. Televiziunile   lui Voiculescu și Cozmin Gușă – ambii mari iubitori ai rușilor, vor fi nimic pe lângă ce va fi PROTV dacă încape pe mâna Gazprom, jucăria lui Putin.
Situația companiei Gazprom s-a schimbat brusc în iunie 2000, atunci când Vladimir Putin a devenit președinte al Rusiei… După ce a venit la putere, Putin l-a concediat imediat pe Chernomyrdin din poziția sa de președinte al consiliului de administrație al Gazprom și s-a folosit de participația deținută de stat pentru a-l da afară pe Vyakhirev. Cei doi au fost înlocuiți de Dmitry Medvedev și Alexei Miller, care anterior au lucrat pentru Putin la Sankt Petersburg. În anul 2001 Gazprom a preluat controlul singurului canal TV cu expunere națională și independent față de stat din Rusia, Media-Most holding, deținut de oligarhul Vladimir Gusinsky. În anul 2002 Gazprom Media a cumpărat toate acțiunile Media-Most deținute de Gusinsky.
De atunci Gazprom a devenit o adevărată bază militară, compania având dreptul, printr-o hotărâre a Dumei de Stat a Rusiei să dețină o armată privată (vorba vine) proprie.
În ceea ce privește tema fotbalului, ceea ce atrage atenția în mod deosebit este maniera  în care a fost prezentat de către Gino Iorgulescu, șeful Ligii Profesioniste de Fotbal, contractul cu rușii. Citez: “Liga Profesionista de Fotbal anunță semnarea în cursul zilei de astăzi a unui parteneriat media între LPF și o companie din Uniunea Europeană având ca obiect comercializarea drepturilor de difuzare privind Campionatul Național al Ligii 1.”

Olga, pozară pentru bebeluși la prețul de un euro juma pe fotografie

„Compania din UE” este cât se poate de rusească iar duduița cu care apare în poză Gino Iorgulescu este o divă de 27 de ani, o rândunică (lastoshka) – în limbaj KGB, o fătucă de cârlig pe românește, paravan pentru barosanii din umbră. La bază, frumușica rusoaică este pozară, trăia în Malta și făcea poze cu bebeluși și gravide la prețul de 65 de euro la minim 50 de poze, cam un euro juma de poză. De la un euro juma pe poză la milioane de euro pentru cumpărarea drepturilor de difuzare a Ligii a fost doar un pas. Rușii au un umor nebun. Desigur nu se poate contesta valoarea artistică a pozelor făcute de frumușica rusoaică, care spune in cv-ul său ca are studii cu diplomă din Rusia, de făcut poze la bebeluși !! Pe bune…


Până una alta, pozara de fotografii la un euro juma bucata pare să fie multimilionară brusc deoarece LPF spune că va încasa în următoarele cinci sezoane competiționale, în mod necondiționat, o sumă anuală netă egală cu valoarea sumelor anuale încasate din cedarea drepturilor de difuzare primite de LPF în sezoanele competiționale 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014. La aceasta suma se va adaugă suma de 1.000.000 de euro net anual în situația în care LPF va organiza Cupa Ligii, precum și un procent de 20% din veniturile nete din publicitate realizate de posturile TV care vor transmite în direct jocurile din Campionatul Național al Ligii 1.
Potrivit adevărul.ro, LPF a semnat contractul cu firma rusoaicei Olga Zakimatova, administrator al firmei Sky Broadcast Limited, conform Registrului Comerțului din Malta. Compania malteză are ca acționar o altă firmă, care a făcut afaceri cu patronul echipei CFR Cluj Arpad Paszkany, „Librum Investment Inc” din Republica Seychelles care deține 1.199 din acțiuni și un oarecare Michel Kilindo, care deține o singură acțiune, originar tot din Republica Seychelles, un paradis fiscal.
Olga Zakimatova este colegă cu Michel Kilindo și într-o altă firmă înregistrată în Malta, „LVG Eurobasket Sport Ltd”, cu sediul tot în Malta, la aceeași adresă ca și „Sky Broadcast Ltd”, proaspăta deținătoare a drepturilor de televizare a meciurilor din Liga I pe următorii 5 ani. Arpad Paszkany, a făcut afaceri în 2011 cu firma „Librum Investment Inc”, de la care a cumpărat firma „Someș Media Trust” SRL, firma care operează postul de televiziune Transilvania Chanel. Tranzacția a avut loc în septembrie 2011, adică la doar două luni după ce „Librum Investment Inc”, din Republica Seychelles, cumpărase firma „Someș Media Trust” SRL de la alte trei firme din România (SC Clip Vision SRL, SC Opticrom Comunicatii SRL, SC Amprenta Advertising SRL). Cu firma cumpărată, Paszkany a obținut în doar două luni, în noiembrie 2011, licență audiovizuală prin satelit pentru postul Transilvania Channel. Arpad Paszkany era atunci asociat într-un grup media cu foștii miniștri PSD Vasile Dâncu și Ioan Rus.
Foarte interesante știri pe ziua de azi, zi în care mai toate agențiile de presă din lume relatează despre creșterea temerilor unui adevărat război mondial ca urmare a incursiunilor rusești în Ucraina. Tot astăzi agențiile de presă mai menționează și spectaculoasa demisie în direct a prezentatoarei Liz Wal de la Rusia Today, agenție de dezinformare în limba engleză, care a pus că i s-a făcut greață de câtă minciună ventilează postul lui Putin. La noi nu prea i-a cuprins greața până acum pe niciunul dintre răspândacii filoruși de la posturile așa zis românești de televiziune, iar mai mult ca sigur, dacă Gazprom va prelua și PROTV, vom avea parte de intoxicări masive,  până la spălarea totală a  creierilor românilor.

George Roncea via Curentul

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *