Una dintre obligațiile pe care le are un avocat bun, este aceea de a se informa permanent cu privire la legislația din domeniile n care și desfșoar activitatea, mai ales n ceea ce privește la noutțile legislative (modificrile survenite).

Unele dintre prevederile ntlnite sunt interesante și te pun pe gnduri cu privirearmtura de interese subterane pe care se fundamenteaz țrișoara noastr.

Spre exemplu, știați c exist o lege cu nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult ?!

Pentru c legea are doar 4 articole mari și late, o s o redau n ntregime (sper s nu m dea n judecat Biserica pentru drepturi de autor :))

ART. 1:
Biserica Ortodoxa Romana si celelalte culte religioase au, in exclusivitate, dreptul de producere si valorificare a obiectelor si vesmintelor de cult, precum si de tiparire a cartilor de cult, a celor teologice sau cu continut bisericesc, necesare practicarii cultului.
Prin obiecte de cult, in sensul prezentei legi, se inteleg vasele liturgice, icoanele metalice sau litografiate, crucile, crucifixele, mobilierul bisericesc , cruciulitele si medalioanele cu imagini religioase specifice cultului, obiectele de colportaj religios si altele asemenea. Se asimileaza obiectelor de cult si calendarele religioase, precum si produsele necesare exercitarii activitatii de cult, cum ar fi tamiia si luminarile, cu exceptia celor decorative si a celor pentru nunti si botezuri.
Prin vesminte de cult, in sensul prezentei legi se inteleg si stofele si broderiile specifice, necesare realizarii vesmintelor respective.
De asemenea, se asimileaza obiectelor de cult tipariturile de cult, manualele si cursurile teologice necesare desfasurarii activitatii din institutiile de invatamint religios ale cultului respectiv.

ART. 2
Producerea sau valorificarea bunurilor prevazute la art. 1 de catre alte persoane, fizice sau juridice, decit cultele religioase se poate face numai cu autorizarea lor prealabila, data in conditiile stabilite de catre fiecare cult in considerarea propriei sale exclusivitati.

ART. 3
Ilustratele, pliantele, albumele de arta si filmele prezentind lacasuri de cult sau obiecte de arta bisericeasca, cu exceptia celor care fac parte din patrimoniul cultural national, se pot realiza numai cu acordul cultului respectiv.

ART. 4
Incalcarea prevederilor art. 1 constituie contraventie, daca fapta, potrivit legii, nu este infractiune si se sanctioneaza cu amenda de la 100.000 lei la
500.000 lei.
Contraventia se constata si amenda se aplica de catre organele de politie, primarii sau organele de control ale Ministerului Economiei si Finantelor.

ART. 5
Producerea si valorificarea obiectelor si produselor necesare activitatii de cult prevazute la art. 1 sint scutite de la impozitare.

E drept, ntre timp (abia pe undeva prin 2002 !), s-a abrogat articolul privind scutirea de impozit, ns oricum, mi se pare foarte tare s ai drept de monopol ABSOLUT asupra a tot ce nseamn obiecte de cult ! V dați seama ?! Dac MISA se nregistra ca și cult oficial n Romnia, și putea proteja cursurile de yoga, agendele swara, yantrele, mantrele, tantrele și toate inițierile ultra-secrete cu legea de mai sus ! Tare, nu ?! Hai c le-am dat idei ! 🙂

Ce m-a mai frapat a fost o “rafal” de mici decrete individuale ale Președintelui Romniei, (de la 366 la 379) toate emise la data de 10 aprilie 2014, privind eliberarea din funcție a unui numr de 14 procurori și numirea acestora n funcția de judectori. Nu dau nume, c nu e cazul, ns nu trebuie s ne mai mire calitatea actului de justiție nfptuit de procurorii transformați n judectori, care au ajuns s constituie o pondere important din totalul judectorilor romni. Practic, s-a ajuns ca numrul judectorilor de carier, care și-au nceput activitatea direct ca judectori, s fie din ce n ce mai mic, fapt ce spune multe despre “dictatura legii” ce se face din ce n ce mai tare simțit n Justiția Romn.

Dintre toate profesiile, dup cea de polițist, profesia de acuzator public – anchetator (procuror) deformeaz cel mai mult caracterul individului. Acest lucru are un impact semnificativ asupra capacitții judectorului ce provine din activitatea de procuror, de a analiza detașat, obiectiv i imparțial un dosar – n special cnd vine vorba de dosarele penale, unde prezumția de nevinovție este o chestie de care a auzit toat lumea prin justiția romn, dar pe care nu prea a mai vzut-o nimeni n ultima vreme (la fel ca și pe inorogul meu).

Apoi mi-a mai srit n ochi legea nr. 38/2014, al crei articol unic dispune modificarea OUG 3/2011 privind interzicerea achizitionarii de la persoane fizice a metalelor feroase si neferoase si a aliajelor acestora utilizate in activitatea feroviara:

Art. 1
(1) Se interzice achizitionarea de la persoane fizice a metalelor feroase si neferoase si a aliajelor acestora utilizate in activitatea feroviara, rutiera, aeriana, maritima si fluviala, de transport cu metroul, de transport public si electric de suprafata, de irigatii si desecari, in infrastructura pentru furnizarea utilitatilor de energie electrica, apa-canal, gaze si termoficare, in infrastructura aferenta operatiunilor de extractie, prelucrare, distributie, transport si comercializare a gazelor naturale, a petrolului si a produselor petroliere, precum si in semnalizarea si dirijarea circulatiei pe drumurile publice, de tipul sinelor, pieselor aparatelor de cale, materialului marunt de cale, contrasinelor, ecliselor, partilor componente ale instalatiilor de siguranta circulatiei, cablurilor de semnalizare si telecomunicatii, componentelor instalatiilor de electrificare, componentelor materialului rulant, instalatiilor de semnalizare si dirijare a circulatiei, semnelor de circulatie, semafoarelor, capacelor caminelor de vizitare sau partilor componente si altele asemenea, parazapezilor sau partilor componente ale unor constructii metalice destinate pentru protectia impotriva viscolului, avalanselor, inundatiilor sau altor calamitati, a caror lipsa produce sau poate produce evenimente sau accidente cu victime omenesti.

Bi oameni buni, voi v dați seama ?! ncepnd cu 1990 s-a furat tot ceea ce s-a putut fura: instalațiile de irigații erau tiate la bomfaier și duse la fier vechi. Cabluri, structuri metalice de tot felul, fabrici ntregi demontate și vndute la bucat. Jaf național. Și cnd s-a cam terminat tot ceea ce era de furat n materie de feroase și neferoase, guvernul cel grijuliu și amintește s interzic, dup 20 de ani de jaf sistematic, achizițiile de fier vechi ce provine din utilitțile menționate mai sus n centrele de colectare, de la persoanele fizice.

S le spun cineva chestia asta și țiganilor din Sintești, n rndul crora sunt unii care și-au fcut topitorii clandestine de cupru, branșate direct (și ilegal, evident !) la stlpii de nalt tensiune, la 380 de volți (trifazic). Cic le scade tensiunea la 3 sate n jur cnd bag știa la topit cablurile furate de la CFR, c așa i-au și prins.

Aștept cu interes s apar aceleași restricții și n domeniul defrișrilor forestiere, sau al importurilor de tot felul. Ceva de genul, ai tiat un copac n mod ilegal, ți tiem și noi o mn. Iar la toți chinezii, turcii și arbeții care fac pe aici firme fantom și dau tunuri cu importuri, le-aș impune s depun garanții minime de 100.000 euro, dac vor s fac afaceri n Romnia.

Oare cer prea mult ?

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *