un articol preluat de pe yogatraditionala.ro

n general sunt o ființ tolerant. Consider c fiecare are dreptul s și triasc viața așa cum vrea. C are dreptul s cread ce dorește, orict de stupid ar fi. C, atta timp ct nu rnește pe nimeni, are dreptul la propiile convingeri. Așa c subiectul MISA nu m-a prea pasionat. Am considerat c este o pierdere de timp s ii critici. Oricine poate cuta pe google informații despre ei. Dac cineva citește toate informațiile disponibile și totuși hotrște s mearg la MISA, ei bine, este libertatea lui/ei.

ns de curnd cineva mi-a trimis un articol de pe site-ul lor oficial n care ndrznesc s l critice chiar pe nsuși Dalai Lama.

Pentru poporul tibetan, dar mai ales pentru studenții si, Dalai Lama reprezint ncarnarea idealului bodhisattva, ncarnarea lui Avalokiteshvara, a compasiunii universale.O lovitur la adresa lui Dalai Lama reprezint o lovitur la adresa poporului Tibetan, o lovitur la adresa Budismului Tibetan.

Cum Dalai Lama este unul din nvțtorii mei, iar tradiția pe care o urmez este Budismul Tibetan, m consider ndreptțit sa fac cteva precizri.

Pentru nceput, iat articolul cu pricina:

http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=8058

“n dorina sa de a minimaliza valoarea autentic (i confirmat prin anumite fapte i realizri spirituale incontestabile) a colii noastre de yoga, Rapcea ncearc s creeze o imagine idilic unororganizaii i coli minusculecare ofer cursuri de foarte scurt durat (uneori de numai cteva zile), susinnd anapoda c la acele grupri s-ar face „o selecie foarte riguroas”.”

n primul rnd, remarc manipularea deloc subtil: concurența e minuscul, prin urmare noi suntem mari. ns numrul persoanelor dintr-un grup nu este proporțional cu gradul n care acel grup deține Adevrul. De-a lungul istoriei, exemplele de grupuri mari de persoane care au svrșit atrocitți nfiortoare sunt destule: apartheid, nazismul, etc.

n al doilea rnd uit s precizeze de ce școlile tradiționale nu s-au dezvoltat n Romnia. Poate și din cauz c MISA a terfelit numele de yoga?

Totuși n Romnia exist școli tradiționale care sunt, ns, suficient de mari peste hotare.

Comunitatea Dzogchen are mii de membrii n peste 40 de țri:

http://www.dzogchen.ro/

FPMT are 161 centre n peste 36 de țri:

http://fpmt.org/

“Noi știm ns c n realitate, la astfel de cursuri sunt primii toi cei care i achit taxa, fr niciun fel de selecie.”

Chiar mai mult. La astfel de cursuri sunt primiți și cei care nu și permit s achite taxa!

La retragerea FPMT de Losar, participarea a fost pe baz de donație.

La retragerea cu Chogyal Namkhai Norbu, participarea a fost, de asemenea, tot pe baz de donație.

Nu aș putea spune același lucru despre taberele MISA …

Și acum urmeaz partea cea mai interesant:

“n aceast direcie, sunt binecunoscute mrturiile a doi instructori yoga – Monica Dasclu i Edi Frani – care au participat la o celebr iniiere (inițierea n KALACHAKRA TANTRA) care a fost oferit de nsui Dalai Lama i care au fost profund surprini s constate cum el(Dalai Lama) fcea unele glume i ironii deplasate cu privire chiar la acea iniiere, pe care tocmai el o oferea i pe care cei mai muli participani (inclusiv Monica i Edi) o ateptau cu aspirație și sfinenie.”

Nu aflm ce anume a spus Dalai Lama, astfel nct a ofensat aceste ființe pudice și virginale, Monica și Edi. Fiecare este lsat s și imagineze ce vrea …

n primul rnd vreau s i intreb pe Monica Dasclu și Edi Franți:

De ce au vrut s obțin inițieri de la Dalai Lama?

Daca așteptau inițierea “cu aspirație și sfinenie”, nseamn c erau conștienți de importanța nvțturii, o nvțtura tradiționala, transmis de la maestru la discipol timp de multe generații. Nu sunt ns suficient de eficace practicile pe care le-au nvțat la MISA (și pe care le predau)?

Aceast ncercare nereușit de a-l defima peDalai Lama este inutil, penibil și absurd, intruct orice om rațional poate face o comparație de bun simț intre tradiția lui Dalai Lama și Misa.

1. Dalai Lama este laureat al premiului Nobel.

Mentorul MISA mpreun cu alte persoane din conducerea MISA sunt acuzați de trafic de persoane:

http://portal.just.ro/117/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=11700000000035595&id_inst=117

2. Dalai Lama a fost recunoscut la o vrst fraged ca fiind ncarnarea predecesorului su și este recunoascut și apreciat de majoritatea liderilor spirituali, Budiști și non-Budiști.

Liderul Misa nu a fost recunoscut de nici un alt maestru.

3. Dalai Lama, a primit practica Kalachakra, mpreun cu mputernicirea de a preda, de la maeștrii si, linia spiritual mergnd pn la Kalki, regele Shambhalei și Buddha Shakyamuni.

La Misa se dauinițieri care nu provin dintr-o linie tradițional, care au fost citite n anumite crți, nici mcar n variant original, deoarece nu cunosc limba tibetan, deci se bazeaz pe o traducere (care poate fi mai mult sau mai puțin exact).

4. Probabil c instructorii MISA care au participat la inițierea Kalachakra, au remarcat faptul c atunci cnd Dalai Lamaa oferit mputernicirea pentru practic, a recitat un text n limba tibetan (lung).

Deși nimeni n Misa nu cunoaște limba tibetan, articolul susține nici mai mult nici mai puțin:

“MAHAMUDRA este inclus n programa de curs, la fel ca toate celelalte MUDRA-e i BANDHA-uri tradiionale”

Cum poate un instructor de la MISA s ofere mputernicirea (lung) n cadrul unei inițieri Vajrayana, dac nu cunoaște limba tibetan, rmne un mister.

Constat cu tristețe c MISA se nscrie (deloc ntmpltor!) pe linia trasat de NKT (New Kadampa Tradition), singura școal de Buddhism Tibetan care (fiind sustinut de agenții din China) ndrznesc s l critice pe Dalai Lama.

Puteți citi despre NKT, aici:

http://yogatraditionala.ro/?p=63

http://yogatraditionala.ro/?p=84

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *