MISA împotriva lui Dalai Lama – între penibil și absurd

un articol preluat de pe yogatraditionala.ro

În general sunt o ființă tolerantă. Consider că fiecare are dreptul să își trăiască viața așa cum vrea. Că are dreptul să creadă ce dorește, oricât de stupid ar fi. Că, atâta timp cât nu rănește pe nimeni, are dreptul la propiile convingeri. Așa că subiectul MISA nu m-a prea pasionat. Am considerat că este o pierdere de timp să ii critici. Oricine poate căuta pe google informații despre ei. Dacă cineva citește toate informațiile disponibile și totuși hotărăște să meargă la MISA, ei bine, este libertatea lui/ei.

Însă de curând cineva mi-a trimis un articol de pe site-ul lor oficial în care îndrăznesc să îl critice chiar pe însuși Dalai Lama.

Pentru poporul tibetan, dar mai ales pentru studenții săi, Dalai Lama reprezintă încarnarea idealului bodhisattva, încarnarea lui Avalokiteshvara, a compasiunii universale. O lovitură la adresa lui Dalai Lama reprezintă o lovitură la adresa poporului Tibetan, o lovitură la adresa Budismului Tibetan.

Cum Dalai Lama este unul din Învățătorii mei, iar tradiția pe care o urmez este Budismul Tibetan, mă consider îndreptățit sa fac câteva precizări.

Pentru început, iată articolul cu pricina:

http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=8058

“În dorința sa de a minimaliza valoarea autentică (și confirmată prin anumite fapte și realizări spirituale incontestabile) a școlii noastre de yoga, Rapcea încearcă să creeze o imagine idilică unor organizații și școli minuscule care oferă cursuri de foarte scurtă durată (uneori de numai câteva zile), susținând anapoda că la acele grupări s-ar face „o selecție foarte riguroasă”.”

În primul rând, remarc manipularea deloc subtilă: concurența e minusculă, prin urmare noi suntem mari. Însă numărul persoanelor dintr-un grup nu este proporțional cu gradul în care acel grup deține Adevărul. De-a lungul istoriei, exemplele de grupuri mari de persoane care au săvârșit atrocități înfiorătoare sunt destule: apartheid, nazismul, etc.

În al doilea rând uită să precizeze de ce școlile tradiționale nu s-au dezvoltat în România. Poate și din cauză că MISA a terfelit numele de yoga?

Totuși în România există școli tradiționale care sunt, însă, suficient de mari peste hotare.

Comunitatea Dzogchen are mii de membrii în peste 40 de țări:

http://www.dzogchen.ro/

FPMT are 161 centre în peste 36 de țări:

http://fpmt.org/

“Noi știm însă că în realitate, la astfel de cursuri sunt primiți toți cei care își achită taxa, fără niciun fel de selecție.”

Chiar mai mult. La astfel de cursuri sunt primiți și cei care nu își permit să achite taxa!

La retragerea FPMT de Losar, participarea a fost pe bază de donație.

La retragerea cu Chogyal Namkhai Norbu, participarea a fost, de asemenea, tot pe bază de donație.

Nu aș putea spune același lucru despre taberele MISA …

Și acum urmează partea cea mai interesantă:

“În această direcție, sunt binecunoscute mărturiile a doi instructori yoga – Monica Dascălu și Edi Franți – care au participat la o celebră inițiere (inițierea în KALACHAKRA TANTRA) care a fost oferită de însuși Dalai Lama și care au fost profund surprinși să constate cum el (Dalai Lama) făcea unele glume și ironii deplasate cu privire chiar la acea inițiere, pe care tocmai el o oferea și pe care cei mai mulți participanți (inclusiv Monica și Edi) o așteptau cu aspirație și sfințenie.”

Nu aflăm ce anume a spus Dalai Lama, astfel încât a ofensat aceste ființe pudice și virginale, Monica și Edi. Fiecare este lăsat să își imagineze ce vrea …

În primul rând vreau să îi intreb pe Monica Dascălu și Edi Franți:

De ce au vrut să obțină inițieri de la Dalai Lama?

Daca așteptau inițierea “cu aspirație și sfințenie”, înseamnă că erau conștienți de importanța învățăturii, o învățătura tradiționala, transmisă de la maestru la discipol timp de multe generații. Nu sunt însă suficient de eficace practicile pe care le-au învățat la MISA (și pe care le predau)?

Această încercare nereușită de a-l defăima pe Dalai Lama este inutilă, penibilă și absurdă, intrucât orice om rațional poate face o comparație de bun simț intre tradiția lui Dalai Lama și Misa.

1. Dalai Lama este laureat al premiului Nobel.

Mentorul MISA împreună cu alte persoane din conducerea MISA sunt acuzați de trafic de persoane:

http://portal.just.ro/117/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=11700000000035595&id_inst=117

2. Dalai Lama a fost recunoscut la o vârstă fragedă ca fiind încarnarea predecesorului său și este recunoascut și apreciat de majoritatea liderilor spirituali, Budiști și non-Budiști.

Liderul Misa nu a fost recunoscut de nici un alt maestru.

3. Dalai Lama, a primit practica Kalachakra, împreună cu împuternicirea de a preda, de la maeștrii săi, linia spirituală mergând până la Kalki, regele Shambhalei și Buddha Shakyamuni.

La Misa se dau inițieri care nu provin dintr-o linie tradițională, care au fost citite în anumite cărți, nici măcar în variantă originală, deoarece nu cunosc limba tibetană, deci se bazează pe o traducere (care poate fi mai mult sau mai puțin exactă).

4. Probabil că instructorii MISA care au participat la inițierea Kalachakra, au remarcat faptul că atunci când Dalai Lama a oferit împuternicirea pentru practică, a recitat un text în limba tibetană (lung).

Deși nimeni în Misa nu cunoaște limba tibetană, articolul susține nici mai mult nici mai puțin:

“MAHAMUDRA este inclusă în programa de curs, la fel ca toate celelalte MUDRA-e și BANDHA-uri tradiționale”

Cum poate un instructor de la MISA să ofere împuternicirea (lung) în cadrul unei inițieri Vajrayana, dacă nu cunoaște limba tibetană, rămâne un mister.

Constat cu tristețe că MISA se înscrie (deloc întâmplător!) pe linia trasată de NKT (New Kadampa Tradition), singura școală de Buddhism Tibetan care (fiind sustinută de agenții din China) îndrăznesc să îl critice pe Dalai Lama.

Puteți citi despre NKT, aici:

http://yogatraditionala.ro/?p=63

http://yogatraditionala.ro/?p=84

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *