Deochiul este un fenomen de vampirizare energetic produs de regul ntre dou persoane: cel care deoache și deochiatul. n general acest transfer subtil energetic se produce n mod inconștient, independent de voința celor dou persoane, dar exist și excepții, n sensul c anumite persoane sunt conștiente de capacitatea lor de a deochia și se folosesc de ea.

n tradiția popular, mpotriva deochiului se folosesc att msuri preventive ale persoanei ce risc s fie deochiat, ct și cele ale persoanei ce ar putea s deoache. La copii li se pune o fund sau un obiect de un roșu aprins (fund, etc., ct mai aproape de zona capului), iar cel ce privește prea admirativ o alt persoan, de obicei plin de puritate sau foarte tnr, scuip și rostește: ptiu, s nu te deochi.

Persoana deochiat are de obicei urmtoarele simptome: stare de slbiciune, amețeli, stare de neliniște, stare de ru, incapacitate de a se concentra (devine incapabil s rosteasc, fie și n gnd rugciunea Tatl Nostru – de unde s-a tras concluzia c deochiul este ”de la cel ru”), iar uneori stri de greaț sau simptome asemntoare insolației.

Pentru alungarea deochiului – de la o persoan deocheat, se rosteste fie rugciunea Tatl Nostru, fie alte formule de protecție, populare. n anumite practici tradiționale, specifice anumitor zone, se aprind lumnri sau bețe de chibrit deaspura celui deochiat sau se stinge un crbune din sob/vatr n ap, spunndu-se rugciunea Tatl Nostru, se face semnul crucii de mai multe ori (inclusiv deasupra apei n care a fost stins crbunele) iar apoi se bea din apa n care a fost stins crbunele.

Dup ce am trecut n revist toate aceste informații extrase din tezaurul folclorului romnesc, voi face cteva comentarii pe marginea fenomenului deochiului, așa cum l vd eu ca mecanism de producere.

Dup cum i sun și denumirea, deochiul are legtur cu ochii. Se spune c ochii sunt fereastra sufletului, prin care comunicm cu lumea, cu ceilalți. Prin ochi, sufletul și manifest cu putere energia, trsturile, personalitatea.

n viața de zi cu zi, oamenii intr n contact vizual unii cu ceilalți, comunicnd adeseori la un nivel subtil, energetic și spiritual de care de cele mai multe ori nu sunt conștienți. Prin ochi ne ndrgostim, și tot prin ochi ne dominm inamicii.

S ne imaginm acum c oamenii sunt precum niște baterii, ncrcate cu energie electric. Unele baterii au capacitate de stocare mai mare, sunt mai ncrcate, altele sunt de capacitate mic, sau aproape epuizate. Aceast diferenț de potențial energetic o sesizm cel mai ușor atunci cnd observm un copil ce se zbenguie, plin de energie, sau un btrn ce abia se mișc. Dac considerm ochii drept punctele, zonele de contact, precum polii unei baterii, devine lesne de nțeles c uneori, n urma unui simplu contact vizual, se pot produce mici schimburi energetice pe un anumit nivel vibrațional n care o anumit cantitate de energie se transfer de la cel mai ncrcat, ctre cel mai descrcat.

O femeie tnr, frumoas, inocent (cu un anumit grad de puritate), poate fi ”vampirizat” spontan de ctre o persoan epuizat energetic la acel nivel al inocenței și puritții, avnd loc o ”vidare” de energie (de scurt durat) a persoanei deochiate, cu toate strile neplcute care o nsoțesc.

Desigur, v ntrebați cum se produce deochiul ”profesionist”, de ctre cei care știu s l realizeze. Aici este un pic de teorie de prezentat referitor la mecanismele percepției. n general, mintea tinde s limiteze cmpul percepiilor senzoriale, categorisind impresiile primite n primele momente n care acestea sunt furnizate de ctre cele 5 simțuri. Astfel, dac ne plimbm prin parc și trecem pe lng un coș de gunoi, ochiul l va percepe, va transmite informația ctre creier, care imediat o va integra n peisajul ”realitții” construite de minte – n categoria ”coș de gunoi”, la periferia atenției noastre. Așa se face c peste un minut dup ce am trecut de coșul respectiv, dac cineva ne va ntreba ce form avea (rotund, ptrat) ne va fi greu s spunem, cci noi ne raportm la conceptul n sine de ”coș de gunoi”, iar nu la imaginea propriu-zis recepționat. Acesta este modul n care creierul funcționeaz, el avnd tendința de a fi ”leneș” și de a lucra cu ct mai puține impresii, pentru un consum de energie ct mai mic. Un exercițiu interesant pe care anumiți agenți de informații sunt nvțați s l fac este acela de a-și forța mintea s rmn deschis, conștient de noianul de detalii vizuale (și nu numai), n ideea de a le reda ulterior.

Ei bine, de multe ori cnd ntlnim o persoan ”interesant”, care are ceva ”special” fie este frumoas (și frumusețea este manifestarea unei anumite forme de energie !), fie copilroas, pur sau amuzant (toate aceste caracteristici au energii psihice corespondente care le susțin manifestarea fizic!) persoana respectiv ne ”impacteaz” chiar dac contactul vizual a durat doar o clip, imaginea persoanei rmnndu-ne ”pe retin” nc un timp, putnd-o reține cu o mare ușurinț chiar cu ochii deschiși (precum la procedeul shambavi mudra, din yoga). Aceast remanenț a imaginii este dat de energia persoanei respective, energie cu care noi suntem n contact n acel moment și cu care ne umplem printr-un gen de transfer pe care noi l resimțim ca pe o fascinație de moment n fața imaginii respective (mintea ne este aborbit complet și spontan n acea imagine pentru cteva clipe).

Ei bine, cei ce devin conștienți de acest proces mental, obțin un soi de plcere de tip estetic/energetic/mental, și chiar ajung s caute (uneori inconștient) astfel de contacte vizuale cu persoane pe care s le deoache/vampirizeze n acest mod.

Tocmai de aceea,obiectul vestimentar (de tip fund roșie aprins la copii) are rolul de a deturna atenția de la ochi la respectivul obiect care iese n evidenț prin culoarea lui impactant, protejnd astfel de contactul vizual/mental prelungit cu cei avizi de astfel de stri de identificare spontan.

Prin expresia ”ptiu, s nu te deochi”, se ”taie” de asemenea contactul cu persoana deocheabil, iar rugciunea Tatl Nostru sau alte formule sacramentale au și ele rolul restabilirii rapide a unui echilibru energetic prin raportarea la Dumnezeu, Sursa infinit și inepuizabil a oricrei energii create.

,
S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *