Cnd vine vorba despre rzboiul psihologic și mijloace de manipulare a maselor, se folosesc toate cile n vederea atingerii scopului urmri: n cazul de faț, rspndirea temerii, a defetismului n rndurile inamicului. Agresorul fiind Rusia, iar inamicii, noi romnii.

Și ce modalitate subversiv mai bun pentru influențarea psihicului maselor se poate gsi dect media audio/vizual ?

Așa se face c Discovery difuzeaz n Romnia serialul produs de James May cu denumirea de ”Laboratorul bieților”, a crui spot promoțional nu are nici o legtur cu serialul respectiv. Concret spotul debuteaz cu imaginea unui soldat cu casc, pe fond roșu-sovietic, cu raze aurii și cu ndemnul ctre brbați ”de a-și lua propria soart n mini”, pe acordurile fostului imn al Uniunii Sovietice. Pentru cine a prins sloganurile de tip ”Proletari din toate țrile, Uniți-v”, mesajul subliminal este clar !

Ei bine, nici conservele sovietice de la ziarul Libertatea nu s-au lsat mai prejos și au lansat colecția ”Tancuri rusești”, n prima faz lansat din 11 numere, la fiecare numr al ziarului, pentru ”doar” 20 de lei, urmnd s primești o machet prost fcut a unui tanc rusesc, și cu ”explicații” despre istoria tancului respectiv, n ce btlii a fost folosit de ctre ”glorioasa” armat sovietic și ce btlii a cștigat Cu alte cuvinte, propagand curat ruseasc, ntr-un ziar al unei țri aflat la un pas de rzboi cu Rusia ! O fi oare o ntmplare ? Chiar așa au ajuns rușii s ne cucereasc fr un singur foc de arm, prin rzboi psihologic, cu tnculețe de plastic ?

S-ar putea să-ţi placă şi aceste articole
Latest Posts from Blogul lui Mihai Rapcea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *